#91
Żeby nie było tak słodko i fajnie wrócę jeszcze na chwilę do wcześniej poruszonej w tym temacie sprawy.

"To nie da się zrobić", "Marne szanse", "Oj będzie ciężko" lub po prostu "Nie podejmiemy się" - tyle w skrócie usłyszałem od krakowskich i wielickich Wyciągaczy Wgniotek.
Nikt nie chce się podjąć usunięcia wgniotki w rowerze. Widzieli zdjęcia i właśnie tyle powiedzieli na ten temat.
[center]
Obrazek

[/center]
Kontaktowałem się też ze znajomym, który kiedyś siedział w tym temacie i stwierdził, że jeśli górna rura ma niecałe 2 mm grubości (a tak chyba własnie jest) to on tą wgniotkę wyciągnie. Będzie jednak trzeba zastosować specjalną końcówkę do młotka bezwładnościowego.
Ostatnio zmieniony 2018-08-26, 13:29 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 2 razy.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#93
DOMAN pisze:Na klej chce robić?
Bardziej powiedziałbym, że chce spróbować na klej.
Ale nie klej na gorąco, tylko jakiś inny. Końcówkę zaś użyć aluminiową z otworami.
Widziałem te końcówki i podobno lepiej trzymają bo klej wiąże, można powiedzieć, z dwóch stron.

Stosując permanentny klej można uszkodzić lakier i stąd zastanawiam się czy nie lepiej punktowo przyspawać drut 2 mm i wyciągnąć bez problemu. Później zrobić dobrą zaprawkę i tyle.

Najpierw głęboko się na tym zastanowię, a próbę zrobimy na podobnej ramie.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#95
mentos pisze:Zrób wgniotkę drugą z drugiej strony by spróbować a potem wyciągaj tą pierwszą :mrgreen: A na poważnie trzymam kciuki by się idealnie udało
Hehe, z drugiej strony to można zrobić dziurkę i wypchnąć wgniecenie. Później np. cynować.
Nie chcę jednak osłabiać tej rury, dziurka to już ostateczność :mrgreen:
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#98
Faktycznie jedna miska w UN70 jest z plastiku - normalnie szok i niedowierzanie. Nigdy bym nie powiedział.

Co do grubości ścianki, to w tej klasie rowerze mało prawdopodobne żeby miała więcej jak 0,7mm.

#99
Gerwazy pisze:Faktycznie jedna miska w UN70 jest z plastiku - normalnie szok i niedowierzanie. Nigdy bym nie powiedział.

Co do grubości ścianki, to w tej klasie rowerze mało prawdopodobne żeby miała więcej jak 0,7mm.
Próbowałem znaleźć informacje o tej ramie, znalazłem sporo ale ani słowa o grubości rur.
Skoro tak twierdzisz to bardzo dobrze. W sensie - łatwiej będzie wyciągnąć.
Kurczę, z drugiej strony 0,7 mm, to bardzo mało :-)
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#100
Wgniotka to pośrednio dowód na cienką ściankę, bo taką rurę PG (czyli nie cieniowaną) 1,1mm nie tak łatwo wgnieść ;-)

A najcieńsza rura z jaką się spotkałem (któryś Columbus z lat 2000) ma 0,38mm w środkowej części

#101
Gerwazy pisze:Faktycznie jedna miska w UN70 jest z plastiku - normalnie szok i niedowierzanie. Nigdy bym nie powiedział.
Powiem więcej, prawa miska jest już czarna z alu ale też się różni od tej z UN71/UN72 - zgadnijcie w czym różnica :?:

Obrazek

#103
Miałem osobiście 3 ramy Breezera i wszystkie miały wgnioty. Te rurki są bardzo wycieniowane bałbym się cokolwiek do nich spawać.

PS.Kawał dobrej roboty fajnie się to ogląda 8-)

#104
sztopi17 pisze:Miałem osobiście 3 ramy Breezera i wszystkie miały wgnioty. Te rurki są bardzo wycieniowane bałbym się cokolwiek do nich spawać.

PS.Kawał dobrej roboty fajnie się to ogląda 8-)
Miałem gołą ramę w łapach i odczucie jest jakby była to cienka skorupa, nie rama. :-)
Wgniecenie można zrobić poprzez mocniejsze oparcie o twardy przedmiot.

Zresztą charakter uszkodzenia, które jest na górnej rurze, wskazuje, że nie powstało ono w czasie jazdy, a raczej rower spadł na bok i na coś trafił, lub też w czasie transportu, kiedyś dawno temu, ktoś czymś przywalił.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#107
Bart pisze:Szukaj lepiej drugiej ramy, bo ta to bezwartościowy złom. Ten rower ma osprzęt w tak dobrym stanie, bo przez to uszkodzenie nikt nim po prostu nie jeździł.
Toś napisał. Chyba nie widzisz skali uszkodzenia.
Myślę, że nie ma takiej potrzeby. Taka wgniotka na 1,1 mm (mierzyłem) to nic specjalnego.
Tym bardziej, że nie ma pęknięć, załamań, itd. Naprężenia w tym miejscu są niskie. Zobacz sobie jaki jest rozkład naprężeń w takiej ramie. Są schematy w internecie. Poza tym to nie jest kruche aluminium, a stal chromowo-molibdenowa.
Ostatnio zmieniony 2018-03-14, 21:03 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 1 raz.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#108
Gerwazy pisze:
mentos pisze: Powiem więcej, prawa miska jest już czarna z alu ale też się różni od tej z UN71/UN72 - zgadnijcie w czym różnica :?:

[url=https://obrazki.elektroda.pl/6837452600 ... _thumb.jpg]Obrazek[/url]
Bo ja wiem? Może jest szczerbata, tzn ma co drugi ząb na klucz do odkręcania - widziałem kiedyś coś takiego, nie pamiętam w jakim BB
Kołnierz jest cieńszy ;-) 2 mm a potem pogrubili na 2,5mm
Ostatnio zmieniony 2018-03-14, 22:02 przez mentos, łącznie zmieniany 1 raz.

#110
Bart pisze:Nie wiesz jak to uszkodzenie wygląda od środka.
Nie nie, naprawdę sądzę, że nie wiesz o czym piszesz Bart .
Musiałbyś to zobaczyć na żywo. Wgniecenie zajmuje niewielki kawałek średnicy rury.
Robiłem wiele zdjęć, żeby wybrać takie, które łapie to dobrze.
To jest wgniecenie, które można zaszpachlować Bart i nie trzeba go usuwać, większość osób nie zawracałoby sobie tym głowy.

Dziadowskie uszkodzenie, to masz np. tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=JTDeXG0kweA

Zresztą jak już ktoś naprawdę się wkurzy to może wymienić taką rurę.
Wiesz, że są osoby, które robią takie rzeczy w Polsce?
W droższych rowerach wymienia się przy renowacji o wiele bardziej ważne elementy ram.
A to to jest to jest pikuś.[/b]
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#111
Po co się spuszczać nad wgniotła w rowerze który raczej będzie stał?
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#113
Retromen pisze:Po co się spuszczać nad wgniotła w rowerze który raczej będzie stał?
Bo takie jest moje podejście.
Będę robił te rowery na perfekt, a później pewnie niejeden dokona żywota u mnie.
Po prostu taki jest plan. Wrócić na chwilę do lat 90-tych na czymś co jest fajne.
Kiedyś nie mogłem nawet myśleć o takich rowerach, co dopiero pozwolić sobie na nie.

Czemu będzie stał? Ja napisałem, że będzie wisieć na ścianie czy stać jako eksponat?
Nie mam miejsca na muzeum w domu.

To nie też jest praca z myślą o późniejszej odsprzedaży. Zresztą nie sądzę, żebym akurat tu odzyskał włożone pieniądze. Raczej nie ma na to szans. Już wielokrotnie zarzucano mi na tym forum, że kupuję drogo, że nie odsprzedam, itd.
HALO, ale ja nie chcę być handlarzem rowerów retro MTB !!!

Po prostu chce zebrać kilka fajnych rowerów. Praca spędzona przy nich sprawia mi przyjemność. Bardzo dużą przyjemność.

Zupełnie nie potrafię docenić nowych konstrukcji. Podobnie zresztą jak nowych samochodów, mebli, mieszkań. Większość tego co nowe nie podoba mi się. Wszystko to robione jest przez księgowych i jest gówno warte. Takie czasy. Taka jest moja motywacja w wielkim skrócie.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#114
Myślałem że nie do jazdy go tak pucujesz. Powiem Ci że mamy w takim razie podobne podejscie. Ja tylko nie robię na tip top ,jak rower do śmigania to i tak coś tam się porysuje w szybkim czasie.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#115
Retromen pisze:Myślałem że nie do jazdy go tak pucujesz. Powiem Ci że mamy w takim razie podobne podejscie. Ja tylko nie robię na tip top ,jak rower do śmigania to i tak coś tam się porysuje w szybkim czasie.
Nie obraź się czy coś. Piszę po prostu o co ten cały raban z renowacją, itd.

Wspominałem już wcześniej, że zwykle to cieszę się czymś nowym jakiś czas, chucham i dmucham, a później przychodzi czas normalnego użytkowania lub nawet przesadnego użytkowania. :-P

Breezer ma jeździć już w tym sezonie, cholera wie co z nim zrobię w Puszczy Niepołomickiej.
Postaram się być na zlocie, itd. Przygotowuję się, przecież nie przyjadę na trekkingu. :mrgreen:
A ile mam w tej chwili MTB 26" gotowych do jazdy?
Zero.
Ostatnio zmieniony 2018-03-14, 22:31 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 1 raz.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#117
Bart pisze:
Retromen pisze:Po co się spuszczać nad wgniotła w rowerze który raczej będzie stał?
No ja bym nie mógł jeździć, widząc taką wgniotę między nogami.
Wgniota jest pod takim kątem, że z góry jej nie widać. :mrgreen:

A o osłabieniu ram to z całym szacunkiem Bart poczytaj sobie.
Urwałeś hak w Alpinie, aluminium to materiał Twojej ramy.
Tylko tyle Ci napiszę, a resztę doczytaj, o naprężeniach w tylnym trójkącie, itd.
Tak właśnie, szczególnie w kruchych ramach tego typu.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#118
90s_fan pisze:
Bart pisze:
Retromen pisze:Po co się spuszczać nad wgniotła w rowerze który raczej będzie stał?
No ja bym nie mógł jeździć, widząc taką wgniotę między nogami.
Wgniota jest pod takim kątem, że z góry jej nie widać. :mrgreen:

A o osłabieniu ram to z całym szacunkiem Bart poczytaj sobie.
Urwałeś hak w Alpinie, aluminium to materiał Twojej ramy.
Tylko tyle Ci napiszę, a resztę doczytaj, o naprężeniach w tylnym trójkącie, itd.
Tak właśnie, szczególnie w kruchych ramach tego typu.
Przeczytałeś całe Google naprężeniach i kupiłeś rower z nieodwracalnym uszkodzeniem (albo odwrotnie). Ja nigdy bym takiego roweru nie kupił i nie muszę się martwić o żadne naprężenia, ani o nich czytać.
Diamond Back Apex SE '96, Superior XP 939

#119
Bart pisze:
90s_fan pisze:
Bart pisze:
Retromen pisze:Po co się spuszczać nad wgniotła w rowerze który raczej będzie stał?
No ja bym nie mógł jeździć, widząc taką wgniotę między nogami.
Wgniota jest pod takim kątem, że z góry jej nie widać. :mrgreen:

A o osłabieniu ram to z całym szacunkiem Bart poczytaj sobie.
Urwałeś hak w Alpinie, aluminium to materiał Twojej ramy.
Tylko tyle Ci napiszę, a resztę doczytaj, o naprężeniach w tylnym trójkącie, itd.
Tak właśnie, szczególnie w kruchych ramach tego typu.
Przeczytałeś całe Google naprężeniach i kupiłeś rower z nieodwracalnym uszkodzeniem (albo odwrotnie). Ja nigdy bym takiego roweru nie kupił i nie muszę się martwić o żadne naprężenia, ani o nich czytać.
Wgniotka na głębokość 1 mm w stali to dla Ciebie nieodwracalne uszkodzenie. Gratuluję, widzę, że jesteś prawdziwym tzw. znafcą. Czasami lepiej jest nic nie pisać niż pisać takie głupoty.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS