Re: Motoryzacja

#211
focker pisze:
2019-05-10, 09:15
Brygada RR?
Ci powiem :shock: zaimponowales mi :shock:
zdjecie nr 2 mialo byc kolejna zmylka ......ale popsules zabawe dosc szybko ;)

Obrazek
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

Re: Motoryzacja

#212
Wiesz, że jestem fanem włoskiej (tfu - brytyjskiej) motoryzacji ;)
Odkryjmy zatem karty: mowa o Rolls-Royce Camargue

Swoją drogą - ja się ostatnio bardzo mocno zastanawiałem na tym:
http://www.gieldaklasykow.pl/fiat-131-m ... ore-295913
Stanęło jednak na odnawianiu Malucha. Okazało się, że mój egzemplarz to odrzut z eksportu. Nie wszyscy wiedzą, ale Maluchy na eksport powstawały na innej linii produkcyjnej niż krajowe. Mój ma VIN zaczynający się od ZFA, więc jest eksportowy. Pewnie nie przeszedł kontroli jakości i dlatego poszedł na polski rynek (być może nawet na "eksport wewnętrzny"). Dlatego postanowiłem w końcu w niego utopić parę złotych. uto już jest u blacharza/lakiernika.
Ostatnio zmieniony 2019-05-17, 21:17 przez focker, łącznie zmieniany 1 raz.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

Re: Motoryzacja

#213
focker pisze:
2019-05-17, 21:11
Wiesz, że jestem fanem włoskiej (tfu - brytyjskiej) motoryzacji ;)
WIEM WIEM :)
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

Re: Motoryzacja

#216
łojciez z SB, badylarz czy z partyji ? ;-)))))
@Focker pokaż że jakieś fotki tego malczana plllsssss
PŁACĘ ZŁOTEM ;-) Tioga PsychoK SkinWall; Sztyca 26,4 - Roox, Suntour XCPro, RaceFace; Sztyca 27,2 Controltech srebrna; Kierownica alu Zoom 130 złotawa, Mostek ahead czarny i srebrny ControlTech mocowanie kiery jedna śruba,11/8,110-120mm

Re: Motoryzacja

#217
focker pisze:Zdążyłeś coś napisać zanim zmieniłem poprzedni post. Co sadzisz o 131 który tam podlinkowałem?
LADNY ... chociaz bardziej trafiaja do mnie wczesniejsze wersje ;) z okraglymi lampami
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

Re: Motoryzacja

#218
focker pisze:Odkryjmy zatem karty: mowa o Rolls-Royce Camargue
dokladnie

Obrazek


Obrazek
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

Re: Motoryzacja

#219
mentos pisze:łojciez z SB, badylarz czy z partyji ? ;-)))))
Mój drogi, w czasach, kiedy ja miałem naście lat a mój ojciec mirafiori to o czym piszesz było już czasami minionymi :-P

Martinez - fura ciekawa, ale z rolsem - poza grillem - to ni cholery mi się nie kojarzy Takie skrzyżowanie limuzyny z coupe...
Co to za wypust? jakiś mezalians brytyjskiej arystokracji z włoskim temperamentem czy jak?
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

Re: Motoryzacja

#221
focker pisze:Proszę
chromowane zderzaczki ...must have :) !!!!!!
pytanie tylko ? ten przedni z tymi fikusnymi koncowkami to exportowa opcja ??? przyznam ze pierwszy raz widze
........iiiii tylne lampy ? tez "eksportowa " wersja
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

Re: Motoryzacja

#222
marcin74 pisze:
2019-05-18, 21:33
focker pisze:Proszę
chromowane zderzaczki ...must have :) !!!!!!
pytanie tylko ? ten przedni z tymi fikusnymi koncowkami to exportowa opcja ??? przyznam ze pierwszy raz widze
........iiiii tylne lampy ? tez "eksportowa " wersja
Tylne lamy to jak pamiętam to był taki tuning ówczesny, szpan że masz światła cofania w lampach.
Lodzermensch

Re: Motoryzacja

#223
Takie końcówki miałem już założone jak go kupowalem. Sam widziałem je właśnie w wersjach eksportowych. np tu:
http://caban.pl/images/galeria2_2/seria_92.jpg

Tylne światła to nie tylko tuning. Tak były sprzedawane 126p fabrycznie w Niemczech jako Bambino - w tym w wersjach Red/Brown (były jeszcze Silver i Black, ale one były robione w Włoszech):
http://rezerwa126p.pl/modele/wersje-spe ... ver-black/
http://rezerwa126p.pl/modele/wersje-spe ... red-brown/

Swoją drogą Bambino (czyli wersja na rynek niemiecki) miały inną głowicę niż pozostałe 126. U mnie jest właśnie taka kanciata głowica Bambino, więc prawdopodobnie mój maluch miał iść do Niemiec.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

Re: Motoryzacja

#224
Kurde, tam kańciaste lampy to można łatwo zmienić jak cuś. Mnie to teraz podoba się kapliczka i rozrusznik na linkę. Alternator to pod machą, i by się zdał, więc pewnie sobie wrzucisz. Ale czy będziesz coś zmieniał zewnętrznie czy mus to oryginał? Lakier widzę słaby, zresztą ten kolor zawsze był taki mdły, jak będziesz zmieniał to poproszę pomarańczę ;-). No i z zewnętrznych spraw cytrynki pójdą na wzmocnione czy zostają?
PŁACĘ ZŁOTEM ;-) Tioga PsychoK SkinWall; Sztyca 26,4 - Roox, Suntour XCPro, RaceFace; Sztyca 27,2 Controltech srebrna; Kierownica alu Zoom 130 złotawa, Mostek ahead czarny i srebrny ControlTech mocowanie kiery jedna śruba,11/8,110-120mm

Re: Motoryzacja

#225
Zmiana lakieru z rzygopędnego zielonego na srakowy pomarańczowy - nie bardzo. Zostaje oryginał :)
Alternator już jest zamiast prądnicy.
Cytrynki zostają - nie ma mowy żebym się ich pozbywał na rzecz wzmocnionych. Pół uroku bym zabił.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

Re: Motoryzacja

#226
Zderzaka takiego nie kojarzę, ale tylne lampy widywałem i pamiętam doskonale (swoją drogą są świetne). Z linią produkcyjną to raczej nie tak do końca jak piszesz. Były robione IMO na tej samej lini, ale doposażane odpowiednio pod dany rynek. Nie było też raczej czegoś takiego jak "nie przeszedł testów jakościowych". Z tego co się orientuję to testy powtarzali tak długo aż w końcu przeszedł (ale może się mylę). Jest gdzieś film na YT i oblatywacz, ale poldasów, opowiada o tym testowaniu. Czasami kilkanaście (może nawet kilkadziesiąt) razy musieli testować i poprawiać furę zanim dostała zielone światło na export. Maluszek bardzo fajny! ;) Żadnych tuningów itd. :evil:

Re: Motoryzacja

#227
Były dwie osobne linie. Potwierdzenie można znaleźć w każdej poważniejszej publikacji o 126p. Już same nadwozia na eksport dostawały inny numer zaczynający sie od ZFA (nadwozia na polski rynek dostawały numery SUF). Jak się okazało, że nadwozie przeznaczone na eksport z numerem ZFA nie przeszło testów bo miało np. wady lakiernicze to trafiało na polski rynek. Tak samo montaż był na innej linii, gdzie dokładniej wszystko składano. Jak całe auto eksportowe nie przechodziło testów to najcześciej trafiało do eksportu wewnętrznego (bo było zwykle bogato wyposażone).
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

Re: Motoryzacja

#229
focker pisze:
2019-05-25, 17:36
Były dwie osobne linie. Potwierdzenie można znaleźć w każdej poważniejszej publikacji o 126p. Już same nadwozia na eksport dostawały inny numer zaczynający sie od ZFA (nadwozia na polski rynek dostawały numery SUF). Jak się okazało, że nadwozie przeznaczone na eksport z numerem ZFA nie przeszło testów bo miało np. wady lakiernicze to trafiało na polski rynek. Tak samo montaż był na innej linii, gdzie dokładniej wszystko składano. Jak całe auto eksportowe nie przechodziło testów to najcześciej trafiało do eksportu wewnętrznego (bo było zwykle bogato wyposażone).
No to mnie sprostowałeś. Sytuacja odmienna od tej z poldasami w takim razie. Swoją drogą, zastanawiam się na uj dwie osobne linie?!! Kompletnie bez sensu... Rozumiem dobór materiału itd. ale dwie linie?! No chyba że ta pierwsza (lepsza?) to była wyposażona w sprzęt od makaroniarzy, ta pierwsza, a kolejna była rodem z PRL-u (kopią...). Być może mieli jakieś obwarowania prawne że na export idzie tylko z makaroniarskiej lini? A jak z pierwszymi modelami na PRL? Też były trzaskane już na PRL-owskiej lini?

Re: Motoryzacja

#230
Do tego były jeszcze dwa zakłady. Jeden w Bielsku a drugi w Tychach. Auta z Tychów uchodziły za lepsze, bo zakład powstał później i był nowocześniejszy. To była kwestia zapotrzebowana. Jedna linia to za mało.
A.co do tego że auta na eksport były lepsze. Wiesz. To była sprzedaż dewizowa. Dewizy były potrzebne, a reklamacje i zła fama zmniejszały sprzedaż. W Polsce Maluch by się sprzedał nawet jakby był bez kół.

Jeśli chodzi o koła cytrynki i te nowsze to szystko jest inne. Piasty, koła, hamulce. Nowsza wersja znacznie lepiej hamuje, ale cytrynki to jednak klimat jest.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

Re: Motoryzacja

#231
focker pisze:
2019-05-25, 20:26
Do tego były jeszcze dwa zakłady. Jeden w Bielsku a drugi w Tychach. Auta z Tychów uchodziły za lepsze, bo zakład powstał później i był nowocześniejszy. To była kwestia zapotrzebowana. Jedna linia to za mało.
A.co do tego że auta na eksport były lepsze. Wiesz. To była sprzedaż dewizowa. Dewizy były potrzebne, a reklamacje i zła fama zmniejszały sprzedaż. W Polsce Maluch by się sprzedał nawet jakby był bez kół.

Jeśli chodzi o koła cytrynki i te nowsze to szystko jest inne. Piasty, koła, hamulce. Nowsza wersja znacznie lepiej hamuje, ale cytrynki to jednak klimat jest.
Fakt, trafne uwagi. Może źle zrozumiałem, ale nie było osobnej linii produkcyjnej dla aut na export i osobnej na PRL? Po prostu w Tychach robili na PRL i na export? Sorry że tak truję d... ale pomysł że powstaje osobna linia tylko do wyrobu aut na export po prostu jest dla mnie niestrawialny ;)

Re: Motoryzacja

#232
Była osobna linia dla samochodów na eksport. Czy w Tychach czy w Bielsku to już sobie poszukaj sam. Z tego co pamiętam to w tej książce wszystko jest opisane że szczegółami:
https://apollo-ireland.akamaized.net/v1 ... ;s=644x461
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

Re: Motoryzacja

#233
Dla ułatwienia dodam tylko, że zakład w Tychach w stosunku do Bielska był większy, nowocześniejszy, robil lepsze jakościowo auta i w czasach gdy wytwarzal rocznie znacznie więcej maluchów niż Bielsko.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

Re: Motoryzacja

#234
Ten piaskowy z pierwszej strony tej zlinkowanej książki identyczny jak "moje" pierwsze auto, którym jeździłem sam ewentualnie jako kierowca starszej po osiągnięciu 17ki i nieobecności ojca. Taki był dziwny bo chyba FL'e już wówczas były, te z nowymi deskami i rozruchem w kluczyku a ten wciąż miał kapliczkę i rozruch na linkę, ale już alternator był, oczywiście wzmocnione hample też, czarne listwy i zderzaki ale nie te najszersze. Takiego muszę znaleźć, liczę że w końcu jednak szaleństwo maluchowe opadnie, no może poza tymi pierwszymi chromocytrynkami ;-)
PŁACĘ ZŁOTEM ;-) Tioga PsychoK SkinWall; Sztyca 26,4 - Roox, Suntour XCPro, RaceFace; Sztyca 27,2 Controltech srebrna; Kierownica alu Zoom 130 złotawa, Mostek ahead czarny i srebrny ControlTech mocowanie kiery jedna śruba,11/8,110-120mm

Re: Motoryzacja

#235
Ja za swojego dałem 900 zł i poza kolorem to był dokładnie taki jakiego miałem w dzieciństwie.
Obmawiam się, że jak szukasz czegoś z kapliczką i na linkę to już ceny nie spadną. Większość tego sprzętu wylądowała na szrotach więc siłą rzeczy popyt będzie większy niż podaż. Za chwile FLi też zostanie mało - teraz jest ostatnia chwila żeby coś kupić w rozsądnej cenie.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

Re: Motoryzacja

#236
no dzięki za te "rozsadne" ceny ;-)
PŁACĘ ZŁOTEM ;-) Tioga PsychoK SkinWall; Sztyca 26,4 - Roox, Suntour XCPro, RaceFace; Sztyca 27,2 Controltech srebrna; Kierownica alu Zoom 130 złotawa, Mostek ahead czarny i srebrny ControlTech mocowanie kiery jedna śruba,11/8,110-120mm

Re: Motoryzacja

#237
Wiesz - jak się przespało czas gdzie tego było od groma gnijącego na szrotach, to nie ma co liczyć na spadek cen w momencie jak zostało to co zostało. Więcej tych samochodów już nie będzie, a nostalgia (główna siła napędowa rynku klasyków) rośnie.
Mój ST na cytrynkach i chromach kosztował mnie mniej niż teraz kosztuje komplet samych cytrynek w ładnym stanie. Takie życie.
Z FLami jeszcze nie jest tak źle i da się je wyhaczyć w normalnej cenie. Polecam jednak nie szukać auta na portalach ogłoszeniowych, tylko na forach i FB.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

Re: Motoryzacja

#238
Mój maluch w ogóle jest bardzo ciekawy - dopiero niedawno to odkryłem.
Na nadwoziu ma numer seryjny ZFA, czyli eksport. W dowodzie rejestracyjnym też mam ZFA. Jednak na oryginalnej tabliczce znamionowej mam już numer zaczynający się SUF - czyli krajowy. Poza przedrostkiem dalsze numery już są takie same. Okazało się, że na przełomie lat 70/80 wyszła krótka seria takich samochodów - odrzutów z eksportu, które już po odrzucie dostawały tabliczkę krajową.
Co więcej - mam egzemplarz praktycznie bez wyposażenia dodatkowego, ze starymi hamulcami (cytrynkami) oraz bez listew na drzwiach - jak nie na eksport. Jednocześnie jednak silnik mam z kwadratową głowicą Bambino, która nie była w ogóle oferowana w polskich egzemplarzach (inna głowica wynika z norm emisji spalin w Niemczech - inne komory spalania i poprawa odprowadzenia ciepła). Co ciekawe - na przednim pasie miał oryginalne logo Fiat, a nie Polski Fiat. Podobno znaczek ten był od samej nowości. Z tyłu natomiast był normalny krajowy emblemat 126p zamiast Bambino 650. Także ciekawy miks.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

Re: Motoryzacja

#240
No dokładnie. Na portalach wystawiają już tylko ci co chcą zarobić. Na forach i FB często są cynki o stojących gdzieś malczanach. Samemu też można jeździć po wioskach ale coraz trudniej znaleźć coś wolnostojacego. Skuteczne jest za to rozpuszczanie cynku po znajomych i rodzinie. Zawsze ktoś tam znajdzie kogoś kto ma malucha zabunkrowanego w stodole. Mówi Ci to człowiek który sam swojego bobka czyścił z siana dwa dni.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .