#61
Calibrą nie jeździłem i pewnie nie pojeżdżę... Myślę, że wady w zawieszeniu wynikały z tego, że Opel za dużo modeli produkował jak na swoje siły (praktycznie w każdym segmencie - od SUV-a (Frontera) przez sportowe (Calibra i Tigra), przez limuzyny (Omega), Astrę, i Vectrę, do małolitrażowych (corsa i te dostawczaki małe- Combo) przez co zdarzały im się wpadki... żenująca sztywność nadwozi (przez co fatalne crash testy), problemy z korozją (bez wyjątku na model), problemy z silnikami :-/

#62
A co to znaczy za dużo modeli na swoje siły?
GM to jedna z największych firm na świecie -wg mnie to nie kwestia tego, że podjęli się czegoś ponad swoje siły, lecz tego, że nie dopracowali konstrukcji i poszli na łatwiznę przenosząc zawieszenie bez zmian z Vectry. Volkswagen też produkował wszystko od Polo do Caravelle i Corrado prowadzi się cudownie (prawda Michał?).
Tyle.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#63
Sprawy GM nie chcę komentować, bo praktycznie powinno przestać istnieć w 2009r. :-/ Wszystkie marki lepiej prosperowały osobno...
Nie ma co porównywać z Volkswagen AG....
Co do Opla za szybko wypuszczali kolejne modele, które bezpośrednio na sobie bazowały, mimo że się różniły. Teraz mają 5 modeli (corse, astrę, insygnię, merivę, zafirę i jest w miarę ok :lol:)

#64
Dla mnie to bardzo podobne molochy - szczególnie w latach 90-tych. Z tym, że tak jak mówisz - GM bazował we wszystkich modelach na tej samej technologii - WV tez to robił, ale dyskretniej, bo odrobił lekcje - nauczył się na swoich błędach z lat 70-tych i 80-tych i nie ładował już wszędzie tego samego bez żadnych zmian (znane powiedzenie z czasów pierwszego Audi100, że Audi to VW w cenie Mercedesa). I to jest ta różnica - możliwości GM miał ogromne, ale szedł na łatwiznę (patrz Opel-Vouxhall). WV w Corrado też wykorzystał podzespoły od Passata i Golfa, ale je zmodernizował albo zlecił opracowanie Karmannowi. Ot co.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#67
132 uzyskała nazwę Argenta po restylingu w 1981 bądź 1982 r.
131 zwała się Mirafiori i od tego modelu zaczyna się zmiana nazewnictwa modeli Fiata. Z tym, że chyba przydomek Mirafiori nie funkcjonował od samego początku produkcji 131 czy jakoś tak. Pisze o tym Podbielski w "Samochody włoskie", nie mam niestety jej pod ręką.
Dawes Fat Chance '91, Wheeler 5500 '91, Cilo Vasella '91, Anlen Invert '90, Winora góraloszosówka '90, Bianchi Superlug470 '96/99, Muddy Fox Sorcerer '89, Moje jazdy, Hercules California Pro '92 Hercules Indiana '91

#69
Na przełomie lat 80-90-tych jeździł po Bydgoszczy Fiat w wersji limuzyna. O ile dobrze pamiętam z trzema parami drzwi :-)
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra

#70
były takie, robione dla Gromady i chyba Orbisu. Były także takie limuzyny w wersji cabrio :)
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#71
Przedłużony kredens to się zwał jamnik, istotnie w Bydgoszczy znalazł się jeden z egzemplarzy, w czasach mojej największej miłości do Poloneza czyli jakieś 6-8 lat temu jeden z klubowiczy dotarł do jego właściciela, Pan nienajmłodszy już nie był szczególnie chętny do jakiegoś większego pochwalenia się swoim cudem.

A kredensy pikusie to jeszcze się dzieliły na długie i krótkie :-)
Dawes Fat Chance '91, Wheeler 5500 '91, Cilo Vasella '91, Anlen Invert '90, Winora góraloszosówka '90, Bianchi Superlug470 '96/99, Muddy Fox Sorcerer '89, Moje jazdy, Hercules California Pro '92 Hercules Indiana '91

#72
z racji, że jestem fanatykiem włoskiej motoryzacji w szczególności co prawda Lancii (nawet żona nie miała możliwości wyboru samochodu dla siebie ;-) ) ale Fiat to w sumie to samo ;) więc wrzucę Wam pewną ciekawostkę, a mianowicie Fiata 130. Czymś takim woził się między innymi dyrektor FSO w PRLu.
V6,165KM, automatic
Obrazek

#76
Tą ciekawostkę można zobaczyc na relacjach z wizyty Papieża w '79. W necie chodzą nawet bajki o montażu tych aut w FSO. Ale to tylko bajki.

Ciekawe skojarzenie: 130 z radzieckimi limuzynami :-) Ja bym celował w amerykańskie fury, w końcu stamtąd przyszedł ówczesny wzorzec limnuzyny: wielkie, kanciate, mocno chromowane.
Dawes Fat Chance '91, Wheeler 5500 '91, Cilo Vasella '91, Anlen Invert '90, Winora góraloszosówka '90, Bianchi Superlug470 '96/99, Muddy Fox Sorcerer '89, Moje jazdy, Hercules California Pro '92 Hercules Indiana '91

#81
Dzisiejsza niespodzianka przed domem... Przyjechałem na 10 minut a tu się pickup doparkował :lol:
Ładnyładny, w środku Grocliny. Ogólnie nieźle dopracowany wizualnie. Niestety serduszko nie jest pierwszej młodości :-/
Obrazek

#83
nie ma brzydkich FERARRI :-x :-x :-x
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#84
polonezGLE pisze:Przedłużony kredens to się zwał jamnik, istotnie w Bydgoszczy znalazł się jeden z egzemplarzy, w czasach mojej największej miłości do Poloneza czyli jakieś 6-8 lat temu jeden z klubowiczy dotarł do jego właściciela, Pan nienajmłodszy już nie był szczególnie chętny do jakiegoś większego pochwalenia się swoim cudem.

A kredensy pikusie to jeszcze się dzieliły na długie i krótkie :-)
Pozwole sobie odkopać kotleta- myślę ze ze wzgledu na pracę Ojca bede mógł coś dopowiedzieć :)

Jamniki powstawały na zlecenie orbis-u w dwóch wersjach. 6 drzwiowy sedan oraz 6 drzwiowe cabrio. o ile mnie pamięć nie myli powstało po 20 sztuk z kazdego na potrzeby orbisu oraz jedna sztuka dodatkowa sedana która fabryka podarowała zasłużonemu pracownikowi z wielodzietną rodziną.

Ponadto jezeli chodzi o werję kombi powstawał półjamnik- pomiędzy drzwiami miał wpasowany segment - dochodziło około 50 cm długości. Jeszce z 7 lat temu stał taki na ul Miedzynarodowej- aje juz wrastał w ziemię

Do tego- studyjna zabudowa campingowa na bazie długiego pickup-a, zabudowy dla wojska ( prototypy) studium nadwoziowe 3d ( zniszczone).

Polecam pasjonatom dwie książki "Jest u nas na żeraniu fabryka" oraz starsza wydanie wewnetrzne FSO okolicznościowe "Historia FSO"
Masz problem ze swoim staruszkiem?? Serdecznie zapraszam. www.bikeservice.com.pl
Profesjonalny serwis rowerów i amortyzatorów

#87
Działo się dziś na bydgoskiej giełdzie motoryzacyjnej ;-)

Było trochę kupujących:
Obrazek
Obrazek



Sprzedawano różne pojazdy prosto z lawety:
Obrazek
Obrazek


Negocjacje cenowe prowadzono jeszcze na ulicy:
Obrazek


Langsam, langsam!!
Obrazek


Były też gotowe podzespoły z rozbiórki:
Obrazek
Obrazek


Oraz drobniejsze szpeje:
Obrazek
Dawes Fat Chance '91, Wheeler 5500 '91, Cilo Vasella '91, Anlen Invert '90, Winora góraloszosówka '90, Bianchi Superlug470 '96/99, Muddy Fox Sorcerer '89, Moje jazdy, Hercules California Pro '92 Hercules Indiana '91

#89
orientuje sie moze ktos
czy cos takiego wyszlo w Polsce ??? konkretnie chodzi mi o historie Alfy Romeo
Obrazek


cos mi sie zdaje ,ze BIKESERWIS siedzi w temacie ;-)
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie