Re: Płaskie szprychy - za i przeciw

#3
Bart pisze:Witam. Jakie zalety może mieć zastosowanie płaskich szprych ? Warto w to wchodzić. Oczywiście patrzymy pod względem startowania w zawodach.
To jest pic na wodę ... fotomontaż.
Najzwyklejsze w świecie podrażanie produktu.
Owszem może płaskie są minimalnie bardziej aerodynamiczne ale za jaką cenę ?
Jeśli chodzi o szprychy ze stajni DT to topowy model Aerolite kosztuje chyba 13 zł za sztukę.
Sapimowskie CX-Ray są jeszcze droższe ale nie porównywalnie lepsze jakościowo.
Szprychy DT się skręcają przy mocniejszym naprężeniu co uniemożliwia odpowiednie napięcie.
Dodatkowo płaskie szprychy pracują na swoich powierzchniach trąc o siebie.
Okrągła szprycha może być mocniej naprężona i nie jest tak podatna na skręcenie.
Nie pracuje też w takim zakresie - szprycha/szprycha jak płaskie.
Jeśli już koniecznie ktoś chce mieć płaskie to polecam dać je na przód bo tu nie ma problemu.
W tylnym kole to jest moim zdaniem lipa.

#5
dalej złe pytanie i to nie jest temat na pisanie bo za długo się pisze .
Najlepiej zadzwonić

Relatywnie jest tak ze koła z płaskimi szprychami są "miększe " na boki w stosunku do okrągłych, inna sprawa , stosuje się płaskie w kołach szosowych ze względu na aerodynamike, są opcje za i są opcje przeciw oraz obojętne.
Np prosty łebek szprychy - zmniejszone jest naprężenie przy kołnierzu piasty w stosunku do tej co ma zagięty, ale za to zagięty łebek lepiej trzyma się w korpusie piasty i nie obraca wokół osi . .. . . .. .

W pewnych przypadkach zastosowanie płaskich nam coś daje a w pewnych nie ma sensu.

8 lat temu jak budowałem w Polsce pierwsze koła na ZTR na płaskich szprychach to była nowość, potem podchwycili to wszyscy - tutaj liczyliśmy każdy gram wagi kół i to była zaleta w stosunku do okrągłych , bo przy delikatnych felgach poniżej 350 g płaskie nie obracały się wokół osi przy montażu - 2 zaleta.

Koła takie w określonym limicie wagowyym do 80- kg miały swoją sztywność o wiele większą niż Maviki i sporo mniejszą wagę..

Koła np na ZTRCrest na 32 otw w 29" na płaskich szprychach miały limit wagowy 75 kg do ścigania, klient - tester okrerślał je doskonale w napędzie - płaska szprycha w kierunku jazdy jest sztywniejsza, ale za to na boki koła pracują na zakrętach.

Dlatego Bart pisałem Ci - obręcze karbonowe zapewnią Ci piekielną sztywność i minimalną masę rotacyjną, a lekkie szprychy i piasty wagę kół i tylko takie koła zapewniają lepsze wyniki.


Np takie felgi https://www.lightbicycle.com/XC925-asym ... s-mtb.html do tego szprychy 2/1.7 przód , tył 2/1.8, piasty lekkie i fruwają . . . .

to masz najlepszy przepis na najlepsze koła, na zwykłe szprychy, nie potrzeba SP.
limit wagowy w zależności od il otw i szprych max 90 kg
www.velotech.pl

#6
Porządna obręcz karbonowa w rozmiarze 26 cali to chyba jedynie 250 gram!
29 cali ze 300 ?
Gorzej jak dobijesz na rancie to może pęknąć ... chyba że to koła od Santy takie jak testował Danny :mrgreen:
Generalnie na poziomie amatorskim bawienie się w płaskie szprychy i cudowanie jest pozbawione jakiegokolwiek sensu.
Porządne i lekkie koła zaczynają się od 3000 zł , chyba że używki w dobrym stanie ale jak wszyscy wiemy Bart gardzi takowymi.
O wiele łatwiej , taniej i prościej jest kupić lżejsze opony.

#7
Na poziome amatorskim totalnie mozna taki temat pominąć.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#8
Właśnie że nie, od amatorskiego poziomu startuje się wyżej.
Ktoś kto wydaje kase np tylko na rower bo ma hopla na tym wydaje bo ma, jedynie warto się zastanowić na co.
W tym przypadku różnice są bardzo duże, zakładając że baza jest dobra i ma sens upgrade

Dlaczego warto się bawić jeszcze na poziomie amator ? choćby w takie szprychy ? bo zawodnicy sponsorowani dostają gotowce firmowe, a customowe koła można zrobić klasę lepsze i w o wiele niższej cenie.

Koła nie robi się po to aby je rozwalać ! odpowiednie ciśnienie i technika jazdy ! poza tym przed wyścigami obowiązkowo objazd trasy też sporo daje.

Nie namawiam na carbon, ale czy sens ma np wydanie 2000 na alu jak za 2500 może być lepiej ?

Jak warto zauważyć wyścig wygrywa się na podjeździe, dlatego stawia się tutaj znak zapytania, czy warto w to zainwestować.

A płaskie szprychy można se wsadzić wszędzie, tylko czy wszędzie ma to sens ?

Teraz wyprzedają niedrogo koła na Dt i szprychach SP tylko ze z . . .wykonaniem prawidłowym często jest kiepsko, zawyżone limity wagowe, za słabe szprychy . . . . tak robią "chłopaczki".
www.velotech.pl

#9
Bart. Zobacz te.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
Załączniki
Screenshot_20181017-180628.jpg

#11
Bart pisze:
Retromen pisze:Bart. Zobacz te.
:shock: :shock: :shock:
KUPUJ 8-)
W końcu będziesz miał coś ładnego a przy okazji super lekkiego w tym rowerze.

#15
Piotr pisze:
Bart pisze:Aluminiowy 29er ważący poniżej 12 kg można powiedzieć, że już jest super lekki :-P
weź nie pisz takich rzeczy . . . .12 kg to kowadło . . .
10/10 :lol: