Tarczówki - problem.

#1
Temat nieretro, więc w Hydeparku. Jest tu parę osób działających w nowszych sprzętach - nie będę się dopytywać na innych forach
Mam problem z hamulcami tarczowymi. Wygrzebałem w gratach klamkę Deore XT 775 oraz zacisk LX m585. Teoretycznie powinny one ze sobą hulać. Problem jest w tym, że po odpowietrzeniu (robiłem to już trzy razy - nie w odpowietrzeniu jest problem) klamka jest miękka i głęboko się zapada. Jeśli zacznę ją pompować, to się utwardza i ma krótki skok. Wystarczy jednak 5 sekund jazdy z odpuszczoną klamka i następne zaciśnięcie powoduje miękkość. Znou pompowanie 2-3 razy znowu jest twarda ale następne odpuszczenie = miękkość i tak w kółko.

Mój zmysł mechaniczny mi podpowiada, ze przyczyny mogą być dwie:
- ponieważ zacisk z pewnością jest szczelny, może być nieszczelność na klamce. Tylko czy to by się objawiało w taki właśnie sposób? Bardzo trudno jest przy tym dojrzeć wyciek na tłoczku klamki, bo to dziadostwo jest bardzo obudowane z każdej strony;
- niekompatybilność zacisku i klamki - ale tak nie powinno być, bo starsze modele Shimano miały znormalizowane średnice tłoczków

Teraz stoję przed dylematem - szukać klamki czy zacisku. Co sądzicie?
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#2
Hubert pisze:Witam, domyślasz sie dlaczego tak odpowiadam.
Ale konkretnie wiem o co chodzi i wiem gdzie leży usterka. Sprawdziłem EMPIRYCZNIE te hamulce i dokładnie ten problem w hamulcach m960.
Problem leży w uszczelce znajdującej sie w klamce która ma specyficzny kształt i działa troche jak wentyl.
http://www.bikecenter.pl/galerie/f/form ... _14758.jpg
Tutaj na górze to widać, domyślasz sie że tu nie chodzi o oring.
Podczas nacisku na klamke ta uszczelka nie rozchyla sie i nie dociska wystarczająco do gładzi.

Jeśli zacisk nie cieknie i nie jest zapowietrzony to na 100% nie leży w nim wina.
Problem też występował czasami w magurach ale w shimano nagminnie i właśnie z względu na uszczelki omijam shimano mimo opini że niby najlepsze.
Rada jest taka abyś zmienił klamke albo uszczelke z innej klamki jak klamka Ci pasuje. Ja to robiłem w m960 gdzie był ten problem i po zmianie uszczelki było już dobrze. Właściwie to cały tłoczek można zmienić.
Problem ten też nieraz w autach sie zdarza.
Klamke masz od nowości? Bo może była dotem zalana czy innym niedozwolonym płynem i uszczelka od tego poszła? Niestety nowej nie dokupisz ani nie dorobisz z wzgledu na kształt.

A jeśli można spytać to dlaczego shimano? Chyba że za półdarmo to masz i dlatego kombinujesz.
IMO formula i hope to najlepsze z wszystkiego. Jechałem na shimano xt,lx,alivio, avid elixir, jakieś hayesy, hope m4, formula oro, r1, b4, magura marta. Troche tego było i pod względem części hope, formula wypada najlepiej jakości też. Shimano jedynie mi sie m755 podoba ale to jest grimeca przecież i hope m4.
Pozdrawiam i jestem pewny że to jest to.
Dostałem taką odpowiedź na PW - wiadomo dlaczego.
Chciałbym podziękować - też mi się wydawało, że wina musi leżeć w klamce To potwierdziło moje przypuszczenia.
Dzięki wielkie
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#3
no i gitara
Hubert jest dobry na wszystko.
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#5
Z początku zadowolony z moich porad Focker zmienił jednak zdanie że wprowadziłem go w błąd z poradą twierdząc że to nie klamka tylko zacisk.
Uprzednio Focker pisze:
ponieważ zacisk z pewnością jest szczelny
Problem jest w tym, że po odpowietrzeniu (robiłem to już trzy razy - nie w odpowietrzeniu jest problem) klamka jest miękka i głęboko się zapada
Co wylkucza nieszczelność i uszkodzenie zacisku. Focker twierdzi że przesmarowanie zacisku rozwiązało problem ale przecież zacisk jest szczelny i odpowietrzony więc nawet gdyby miał zapieczone tłoczki nie ma opcji aby powodował miękką klamke.

Fockerze to co robisz wieje z daleka niesmakiem.

#6
Nigdzie nie pisałem, że przyczyną był nieszczelny zacisk. Problem zdiagnozował serwis - a rozwianiem było przesmarowanie tłoczków i zalanie hamulców Royal Bloodem zamiast być może nieoryginalnym płynem Shimano (kupiłem go na allegro - może nie był oryginalny, co też się w ocenie serwisu mogło przyczynić do złej pracy hamulców). Jedno jest pewne - z klamką wszystko jest gites. Jest mi na prawdę wszystko jedno co mówisz o jakimś niesmaku (sam bardziej go czułem - ale to inna historia). Liczy się efekt. Po wizycie w serwisie mam sprawny hamulec. Po Twojej radzie miałem cieńszy portfel.
Pewnie był tego nie wywlekał - ale skoro tak się bardzo oburzasz na to jaki jesteś pomocny i jak to pomagasz ludziom - to chyba warto o tym powiedzieć.

Dla mnie temat jest zamknięty - na dalsze zaczepki czy tłumaczenia nie reaguję. Wystarczy mi kopania się z koniem.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#7
Jedno jest pewne - z klamką wszystko jest gites
Bo jest nowa :lol:

Jeśli to naprawde nie była wina klamki to przepraszam ale wiesz ja nie moge dać gwarancji na odległość czy wszystko było dobrze odpowietrzone itp.
Jeśli to napewno nie klamka to przepraszam, wszystko na klamke wskazywało. Skąd mogłem wiedzieć że płyn jest lipny.
Sory że tak wyszło.

#12
IMO formula i hope to najlepsze z wszystkiego. Jechałem na shimano xt,lx,alivio, avid elixir, jakieś hayesy, hope m4, formula oro, r1, b4, magura marta. Troche tego było i pod względem części hope, formula wypada najlepiej jakości też. Shimano jedynie mi sie m755 podoba ale to jest grimeca przecież i hope m4.
Nigdy sie nie spotkałem z takimi debilnymi usterkami w hamplach na dot. Zobacz koszt royal blood a dota. Dostępność części dno, wykonanie lipa nawet xt jest plastikowe i do tego kupa innych wad.
Popytaj w serwisach i serwisantów na forum to sie dowiesz o shimano prawdy. Adamello jak pamiętam detronizował kult tarcz shimano. Rada dla Fockera była jeszcze taka prócz klamkowej aby sie tego pozbyć :-P

Eot bo już na poboczy zjeżdżamy.

#13
A może po prostu trzeba wiedzieć, jak z nimi postępować. Trochę realnego doświadczenia i żadnego problemu nie mam. Nie rozumiem więc o co chodzi. Zresztą nie pytałem tu o to, które hamulce są lepsze.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#14
A może po prostu trzeba wiedzieć, jak z nimi postępować. Trochę realnego doświadczenia i żadnego problemu nie mam.
Miałem br-m446 na chwile i wróciłem do hs33, a dlatego że shimano ciekł z odpowietrznika, tłoczki nie chodiły równo mimo wielokrotnego smarowania a w klamce z pod plastikowej klapki nad membraną ciekło na potęge bo ta klapka zwyczajnie nie była prosta i przy dokręceniu jeszcze bardziej sie wyginała i nie dociskała membrany.
Shimano jest nawet ładne i odpowietranie jest banalne czego nie moge powiedzieć o zachwalanej formuli i nawet hamowało dla lżejszej osoby jak znalazł tylko że ja mam 78-84 kg. Płyn miałem oryginał shimano kupiony w "aso" shimnano (mam blisko siebie nawet) i motorexa co leje do magur imo na motorexie nieco lepsza praca klamki.
Dbałem , przeserwisowałem total, rozkręcony obadany dokładnie, zalany oryginałem a skończył jako dawca przewodu i uszczelek.
Nie mówie że to syf ale po tygodniu miałem dość fabrycznych niedoróbek (odpowietrznik, plastikowa klapka membrany).
Wojtas chciałeś wiedzieć to już wiesz tyle ode mnie w temacie.
Focker jak masz sprawne to tylko sie cieszyć i jeździć i życze aby to trwało przynajmniej 10 lat. Ja sie zraziłem ale do m755 bym wrócił jeszcze bo to jedyne shimano nie shimano.

#16
Pierwsze Deore też były robione na podsatawie projektu Grimeci - gwoli wyjaśnienia.
A to ciekawe nigdy o tym nie wiedziałem i piersze słysze. Domyślam sie że nie chodzi o 4 tłoczkowe xt m755.
Masz na myśli br-m506?

#17
Bodajze Grimeca System 8 sie to zwalo. Łudząco podobne do wowczas premierowego XT choc to raczej Grimeca jako firma mocno osadzona w branzy hamulcowej wszystko opracowala. Roznica byla tylko w plyniee roboczym. W bydgoskim Unibike kupowalem wtedy prostszą dwutloczkową Grimece. Bikeboard wtedy pisal, ze byla marketingowa zadyma, bo Shimano twierdzilo ze nie ma nic wspolnego z Grimecą. Aha, byl rok 2000.
Dawes Fat Chance '91, Wheeler 5500 '91, Cilo Vasella '91, Anlen Invert '90, Winora góraloszosówka '90, Bianchi Superlug470 '96/99, Muddy Fox Sorcerer '89, Moje jazdy, Hercules California Pro '92 Hercules Indiana '91

#19
Bodajze Grimeca System 8 sie to zwalo. Łudząco podobne do wowczas premierowego XT choc to raczej Grimeca jako firma mocno osadzona w branzy hamulcowej wszystko opracowala. Roznica byla tylko w plyniee roboczym. W bydgoskim Unibike kupowalem wtedy prostszą dwutloczkową Grimece. Bikeboard wtedy pisal, ze byla marketingowa zadyma, bo Shimano twierdzilo ze nie ma nic wspolnego z Grimecą. Aha, byl rok 2000.
Przecież pisałem że sie sie domyślam że nie chodzi o m755 a wszystko co opisujesz jest o deore xt m755.
To nie tylko było shimano bo ten patent kupił też hope i sram.

Focker napisał o pierszym Deore więc nie chodzi o xt m755.
Totalnie nie chciałem wiedzieć co Ty myślisz na ten temat.
Ale już wiesz i wszyscy inni też :-P

#20
Podobno m515 lub/i m555 były też na patencie Grimeci robione.
Shimano zaspało z R&D przy tarczówkach i przy pierwszych produktach musieli w całości oprzeć się na doświadczeniu zewnętrznej firmy. Z pamięci to niestety przywołuję - teraz trudno już dotrzeć do źródeł takiej informacji.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .