#33
Wiem i wiem też że technologia tak poszła że komplet 29 może ważyć tyle co jedno 26, hookless i szeroka obręcz według mnie to przyszłość xc jak w grawitacji i trialu to jest od lat to pewnie w xc też będzie. A co do roweru to nie bede rozstrzygał jak Dezent nie określił jakie chce koła.

#34
Piotr pisze:Hubert ale zrozum...... jazda na 29 z półki za 2-3 klocki to nie jazda to zwykle przemieszczanie sie z punktu A do punktu B to to dotyczy każdego typu roweru niezaleznie od wielkosci kół .
z drugiej strony .....dla przecietnego studenta nie polecam xx1 ;-)
jakosc marna a wymiana 2-3 kaset w sezonie nie bedzie czyms wyjatkowym :idea: :!:

....................................................................
Piotr jak ten sram sprawuje sie na polskich trasach ??? bo u mnie niby wszyscy jezdza ale wymiana 3 (wyjatkowo drogich ) kaset to norma :!: :!: :!:
do tego pekajace lancuchy zwlaszcza te z pierwszej serii :idea:
pytam bo korci mnie sprobowac mimo tych wszystkich wad :?:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#35
Ale ten napęd z roweru co Piotr pokaxał to jest zbyt miękki 32 z przodu to szybko on nie pojedzie.
2 blaty są idealne do 29. Takie koła a napędem sie marnują.

#36
Hubert pisze:Ale ten napęd z roweru co Piotr pokaxał to jest zbyt miękki 32 z przodu to szybko on nie pojedzie
pojedzie pojedzie i to szybciej niz sobie wyobrazasz ;-)

SZYBKOSC ..to pojecie wzgledne :roll: Konwie do zdobycia zlota w XCO wystarczyla srednia cos okolo 14km/h ;-) :idea:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#37
No takie coś jest ok jak ma się mało zróżnicowany teren a zębatka jest iddealnie dobrana.
1*X to idealne dla mieszczucha. Sram xx1 jest tylko właściwie dla sponsorowanego zawodnika bo sama kaseta kosztuje uwaga: 1274zl :shock: cena dla mnie jest chora. Kaseta to 10-42 co przy zębatce 32 daje takie przełożenia jak:
11 tyl 35 przód
32 tył 42 przód
Jak komuś pasuje taki zakres to i pewnie xx1 by zapasował.
Dla mnie prawie ideałem w 29 jest 11-32 i 22x38 prawie dlatego że by można było dać kasete 34t i młynek 24 czy 26 aby zmnijszyć dużą różnicę w korbie.

#39
marcin74 pisze:
Piotr pisze:Hubert ale zrozum...... jazda na 29 z półki za 2-3 klocki to nie jazda to zwykle przemieszczanie sie z punktu A do punktu B to to dotyczy każdego typu roweru niezaleznie od wielkosci kół .
z drugiej strony .....dla przecietnego studenta nie polecam xx1 ;-)
jakosc marna a wymiana 2-3 kaset w sezonie nie bedzie czyms wyjatkowym :idea: :!:

....................................................................
Piotr jak ten sram sprawuje sie na polskich trasach ??? bo u mnie niby wszyscy jezdza ale wymiana 3 (wyjatkowo drogich ) kaset to norma :!: :!: :!:
do tego pekajace lancuchy zwlaszcza te z pierwszej serii :idea:
pytam bo korci mnie sprobowac mimo tych wszystkich wad :?:
musiałbyś popytać na Light bike tam są pewnie użytkownicy tego cudaka w wiekszych ilosciach , .

Ten mój kolega nie narzeka , drugi kumpel natłukł mase km na tym juz , ma karbonowego 29 " , iiny znajmoy smiga na tym w enduro po ciężkich górach w Zakopanem .... ogólnie sprawuje sie to dobrze !!!!!

Wielu sie przesiadło na to bo ...nie chcą zmieniać przodu , jako system do ściagnia jest idealny , do turystyki ... jak najbardziej .

Nie spotkałem sie z negatywami na ten temat chyba ze o tym nie wiem .

Poza tym , wiesz ,,,kipeskiej baletnicy to i kapcie przeszkadzaja ............. :lol:

Hubert ... z tekstami ze cena jest chora to wiesz , są ludzie nie zawodnicy co zarabiają normalne pieniadze - przywoita pensja to ok 2500 - 3000 istać ich sobie kompletowwać szpeja i wcale nie ma ich tak mało, wystarczy zaglądnąć na maratony .

Dla mnie chore to jest składka zusowska w Polsce , a reszta to tylko kąt widzenia , z siedzenia kasy nie ma
www.velotech.pl

#40
Prawda tez jest taka że dużo ludzi nie umie korzystać z przedniej przerzutki :roll:
Nieraz widze jak jeżdze to ludzie z rowerami za >5k mielą, zaciągają łańcuch jak jest podjazd nie myślą poprostu i jeżdzą też na 1 z tyłu 3 z przodu.
To wszystko chyba jest podpasowane pod tępote z usa pokroju beavisa i buttheada, jak widze na mtbr singlespeedy, 1*x na tytanie,carbonie, z foxem czy nawet z dwoma(fule) to zastanawiam sie po co komu takie coś bo dla mnie to wszystko w rowerze musi być na jednakowym poziome a takie coś to niewiem do czego sie nadaje bo to raczej do niczego jest.

#41
Piotr pisze:musiałbyś popytać na Light bike tam są pewnie użytkownicy tego cudaka w wiekszych ilosciach , .



Ten mój kolega nie narzeka , drugi kumpel natłukł mase km na tym juz , ma karbonowego 29 " , iiny znajmoy smiga na tym w enduro po ciężkich górach w Zakopanem .... ogólnie sprawuje sie to dobrze !!!!!
znajomi z ktorymi jezdze wymienali po 3 kasety w sezonie :-| ...i mysle ,ze cos na rzeczy musi byc :?:
ciekawe czy Adamello cos slyszal :?:
draze temat bo ten xx1 bardzo mi sie podoba :oops: z drugiej strony stoi XTR::: brzydki jak noc ale za to oferujacy legendarna niezawodnosc
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#42
no ten nowy XTR moze bycok , sram ma bardzo wyrżnięte kasety .... ale xtr-a bede widział pewnie na poczatku roku jak shimano zrobi u nas prezentacje

a propo, Sram dopracował juzhydraulike do szosy i przełaju, klamki są ponoć dobre juz .
www.velotech.pl

#43
A hope zrobił taki "dyngs" do którego wpinasz linke od klamek szosowych a jest on klamką do tarcz czyli masz hydrauliki tarcze i stare dobre klamkomanetki na linke.
Xtr m960 to taki ostatni ładny dla mnie.

#44
Ja od jakiegoś czasu jestem w odwrocie od tych wszystkich nowinek. Okrutnie mnie drażnią te nowe standardy. Nic do siebie nie pasuje, same wynalazki. Na dodatek ciężkie i brzydkie IMO. No i drogie oczywiście.

Jak ktoś się ściga XC lub ma bardzo mocną nogę to 11speedów może być OK. Dla mnie jeżdżącego najdłuższe dystanse na maratonach jest to bez sensu. Musiałbym dymać z rowerem na plecach z takim napędem. Bardzo mi się nie podoba układ, w którym koronka kasety jest większa od blatu. Fuuuuj.

Nie mogę pojąć co złego jest w 2 czy 3 blatach - taki problem ze zrzuceniem tego biegu? Po co kombinować i nabijać kasę korporacjom? Nowy bęben piasty, nowy łańcuch, kaseta, specjalne blaty w korbie, dziwaczna przerzutka....

2x9 lub 10 jest dla mnie wystarczające. Sportowy napęd jest tak stworzony że można krzyżować wszystkie biegi więc nie widzę potrzeby redukcji napędu do jednej tylko zębatki z przodu.

Co do trwałości kaset Srama to może być prawda. Używam kasety 9-tkowej model X999 (to co XX tylko na 9speed). I faktycznie po przebiegu jakieś 3000km jest dość zajechana. Nowy lańcuch chyba już nie poleci. Aktualne wziąłem się na sposób i kupiłem lekko używanego XXa za 10zł więc w Tuaregu wstawiam 2x10 będzie gites.
https://www.facebook.com/evobikesycow

#45
Magura też takie zrobiła, trp ściągnęło system z rokszoka itd, ale po co hydraulika w przełaju, mechaniczne tarcze wystarczają wo 10000%, ale przyznam się że na hydraulice nie jeździłem jeszcze.

Co do xx1, znam jednego gościa co na tym jeździł no i się zachwycał, słyszałem że kaseta jest wytrzymała, ale zapewne jak jeździmy po płaskim i używamy 2 zębatek to co się dziwić, to jest do roweru górskiego a nie do jeżdżenia po scieżkach rowerowych...

Argumenty jakie słyszałem przeciw tej grupie to głównie cena kasety no i jak wytrąbisz się na przerzutkę to droga impreza, i jak nie urwiesz to nie będzie działała już tak idealnie, no ale szczerze to z jaką przerzutką tak nie jest...

Uważam, że xx1 to super grupa ale trochę przekombinowana, można przecież zrobić 1x10 też na sramie i odpada nam wymiana bębenka/piasty, kaset mamy więcej do wyboru itd. Zębatka do korby polska HCC albo amerykanska wolf tooth i jazda!


@Dezent
No i w temacie jakie koło doradziliśmy Ci zakup srama :)
cino cinelli santo subito

na sprzedaż:
https://picasaweb.google.com/wojd47h/NaSprzedaz#
moje aukcje:
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=24938441

#46
Piotr pisze: ale xtr-a bede widział pewnie na poczatku roku jak shimano zrobi u nas prezentacje
nowe hamulce znajomek juz ma .......na zdjeciach tego nie widac ale klamki sa dwa razy mniejsze niz np "R 1" :shock: wogole ladniutkie ..tylko kto im projektowal te korby :shock:
:shock:
sraczka
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#48
ja pisałem że sobie zobacze pośmigam ... ogólnie mnie to lata szczerze bo siedze wiecej w szosach i przełajach ostatnio a mtb głównie koła , szczerze .....mam hample Hayesa porzadne starsze i działaja super.

Dezent a w sumie po co Ci nowy rower, stary nie wystarcza ??? własnie kupiłem rame na alle jakąś , przełoze graty z jakiegosyfa i będzie na rok do rżnięcia az pęknie .....jak zwykle ....
www.velotech.pl

#50
smigasz na 9000 czy 987 ??
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#52
himayer smiga na xt o ktorych wspominasz i tez sobie chwali :->
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#58
To jest aż takie wielkie :shock: jak tak to nic nie mówiłem o tym suporcie. Przyznam że nigdy fatbike na żywo nie widziałem. Musze sobie zobaczyć więcej tłuściochów. Sztopi a jak sie na tym jedzie to jak np jest korzeń to opona go połyka jak amortyzator czy to troche inne uczucie?

#60
na dobitej oponie odbija się od krawężnika jak piła....na niskim ciśnieniu połykam wszystkie przeszkody bez większego problemu. Minus jest taki , że opony to kiszka i nawet na niskim ciśnieniu ślizgają się po kamieniach.



Na dniach kupuje widelec on one cr-mo o montuje go do ramki rometa. Planuję konwersje 269era czyli tłusty przodek i oponka 29x2,25 z tyłu. Zobaczymy czy zda egzamin :)
cron