#61
po to zeby taki zakompleksiony koles jak Ty mial mozliwosc wypisywania swoich durnych opinii :) jak Ci sie nie podoba to tu nie zagladaj, bo spac nie bedziesz mógl :)

#63
po testach i przejechaniu 40km, na homegrownie, wrazenia jak najbardziej pozytywne, sztywny, bardzo zwrotny, genialny na podjazdy, oczywiscie zgodnie z przewidywaniami fd nie wspolpracuje jak nalezy z 8-kowym napedem, wiec do momentu zakupu m950, bedzie stxrc bo akurat posiadam taka, tylne kolo do centrowania, pozatym wszystko idealnie, niezbyt tez mi leza korby na kwadrat, ost takowy system mialem w 99 roku i chyba juz nie wroce, wiec pewnie korba bedzie m950 na octalink, ale to z czasem, zadziwily mnie bardzo te hs33 kupione od bikergoni, pieronsko mocne i nie wiem czegpo to zasluga czu obreczy ritchey czy samych hampli , jezdzilem kiedys duuuzo na hs, mam teraz w splatterze na tyle hs-y i zadne tak mocne nie byly,

#65
Nie kumam, nigdy nie miałem napędu 9 bo to za nowe dla mnie ale zapytam.Czemu FD nie ogarnia 8 napędu skoro szerokość kasety 8 i 9 jest ta sama a tylko index inny?W czym jest problem?Niedawno robiłem kumplowi rower i też napęd był 8 a FD nowoczesna Deore i musiałem ją wywalić bo za cholerę nie mogłem jej ustawić, w czym tu jest problem właśnie?
Lodzermensch

#66
to bardzo proste czemu nie pasuje ale nie bede tu opisywal, bo niektorzy "super madrzy" sie dowiedza he he, rd , po zmianie kolek dziala zawsze dobrze, ale fd nie da rady, ale podpowiem Ci corrado tylko ze szerokosc lancucha jest inna ;)

#67
To zdradź mi to na PM, no jest inna ale o ile?To jakieś ułamki mm a zakres działania ma FD ten sam.A ustawić nie umiałem albo się faktycznie nie da, ja mało cierpliwy jestem i po prostu wrzuciłem mu FD 737 i już.
Lodzermensch

#68
czyli co, jak w 8ce jest szerszy łańcuch to i "wózek" fd jest szerszy a w 9ątce na odwrót ? tam chyba nie ma nawet milimetra różnicy - 0,6mm i to niby taką róznice robi ?

#70
Ujeżdżam ósemkowy napęd na FD-M761A czyli pod 9 spidów i nie zauważyłem problemu z szerokością wózka.
Shimano co prawda straszy w swoich dokumentacjach:
Use a front chainwheel which is compatible with 9-speed chains in conjunction with Shimano CN-7701,
CN-HG93 and CN-HG73 chains. If a chainwheel for an 8-speed chain or less is used, front chainwheel gear shifting problems
may occur, or the chain pins might fall out, causing the chain to break.

#71
pankierownik pisze:Ujeżdżam ósemkowy napęd na FD-M761A czyli pod 9 spidów i nie zauważyłem problemu z szerokością wózka.
Shimano co prawda straszy w swoich dokumentacjach:
Use a front chainwheel which is compatible with 9-speed chains in conjunction with Shimano CN-7701,
CN-HG93 and CN-HG73 chains. If a chainwheel for an 8-speed chain or less is used, front chainwheel gear shifting problems
may occur, or the chain pins might fall out, causing the chain to break.
Ale Leo why?Co jest przyczyną,wytłumaczcie mi jak Rutkowskiemu cyganie.cyganie celowo z małej bo ja rasistą jestem a w Łodzi ich jest masa.
Lodzermensch

#72
no to schwinn homegrown zostal ukonczony :) (prawie) , to prawie ze wzgledu na fakt ze szukam korby xtr m950 i ona tam docelowo zagosci, reszta jak na zalaczonym obrazku, dzis przejechal 70km, w srednim terenie i przyznam szczerze ze fajnie i w nim nawet prosta kiera mi nie przeszkadza, a nie jezdzilem na takiej juz z kilkanascie lat ;0
Ostatnio zmieniony 2012-09-21, 13:00 przez ANDRIUBIKER, łącznie zmieniany 1 raz.

#74
jestem biedny i nie posiadam aparatu;) , zrobie poprostu przy dziennym swietle , wtedy wyjda ladnie w miare...narazie jest tak jak wrocilem z traski;)

#76
no rowerow i owszem ,ale aparatu ani jednego :)... jak ktos namierzy szaraka to prosze o cynk, korby oczywiscie, na blatach mi nie zalezy...

#78
ech..... to bardzo proste .
przerzutka przód pod 9 biegów jest zazwyczaj stosowana do korb 44/32/22, a 8 rzędowa przerzutka przód po korby 42/32/22

I ..... jak sie przyglądniecie, to wewnętrzna częsć wózka 9 jest poszerzona w dół, bo jest dostosowana właśnie do większego przeskoku ilości zebów

przerzutka na 9 przy koronach na 8 powinna być montowana tak , aby jej wew. wózek nie tarł o średni blat wtedu powiedzmy że jakoś pracuje przyzwoicie

w odwrotnej kombinacji też szpeja pracują ze sobą tylko że przerzutke na 8 ustawiamy normalnie jak powinno być do dużego blatu

aby uniknąć jednak niekompatybilności , czy czasem zacinania sie stosujcie przerzutke przód dedykowaną do danej ilości biegów.

a kaseta 9 jest minimalnie szersza od 8 to też przy okzaji.
www.velotech.pl

#79
kompletnie nie o to chodzi z ta akompatybilnoscia ale mniejsza o to :) , produkt finalny (poza korba) w nieco lepszej jakosci, i projekt zakonczonym wyszlo lekkie, sztywne, zwrotne scigadlo :)
Ostatnio zmieniony 2013-10-24, 21:02 przez ANDRIUBIKER, łącznie zmieniany 1 raz.

#80
Korba juz zakupiona :) , az dziwne ze jej nikt nie licytowal Stan bdb w komplecie z pakietem za 250pln, JAk dojdzie to koniec prac :) ma ktos moze taki Sam mostek jak ten zamontowany ale w kolorze czarnym? Zakupie chetnie...

#82
dzis natluklem pare km po krzakach i zrobilem kilka fotek schwinna, pralka frania oczywiscie;), podsumowujac rower skonczony (korba bedzie jutro xtr m952) , ale kiera i sztyca od ivesa juz zalozona, jest super, fajna crossiarska maszyna, ale tez nie meczy na dluzszych przejazdzkach, a maniek pracuje jak to maniek :)
Ostatnio zmieniony 2012-10-14, 17:35 przez ANDRIUBIKER, łącznie zmieniany 1 raz.

#83
wersja ostateczna jest gotowa schwinn jest na pelnym szaraku, manety sachsa, hample hs33, kola ritchey ocr, komponenty kore, dojda tylko rogi w kolorze szaraka, tomac(ida poczta od yvesa), i niestety srodkowa tarcza do wymiany przy mocnym depnieciu czasem potrafi przeskoczyc na nowym lancuchu, poza tym z kaseta tytanowa wlasnej produkcji ;) , indeksacja jest super, i tak zostanie, w planie byl pajak na 104/64 i tarcze 44/32/22, ale po zmianie indeksacji kasety jest naprawde ok, wiec zostanie oryginalny szarak...
Ostatnio zmieniony 2012-10-16, 13:06 przez ANDRIUBIKER, łącznie zmieniany 1 raz.

#84
ANDRIUBIKER pisze:wersja ostateczna jest gotowa schwinn jest na pelnym szaraku
??????????
co sie kryje pod pojeciem "pelny szarak"
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#87
Na zdjęciach za bardzo nie widać ale jestem pewien że jest przynajmniej kilka odcieni czerwieni w tym rowerze. Akurat nie popieram takich praktyk bo to wygląda jakby rama wypłowiała a wideł miał z 15 lat mniej (przykładowo). Ja bym tu widział kontrast z innymi kolorami niekoniecznie tylko biały i czarny (najbardziej uniwersalne). A najgorsze co może byc i tego w ogóle nie mogę zrozumieć jak można mieszać czerwony malowany z czerwoną anodą. Nie pije tu do Ciebie Andriu, ale zdarzają się takie egzemplarze.

O dziwo nawet części tej samej firmy mogą mieć różne odcienie, a teoretycznie powinna barwa się trzymać. Zamawiałem dla kolegi koła na czerwonych piastach tune+maszt tej samej firmy do ram scotta i ten maszt przyszedł w zasadzie różowy. Tłumaczyłem to jedynie tym że chyba inny stop alu jest w tych częściach i dlatego odcienie wyszły tak diametralnie różne.

Ogólnie rower fajny, bardzo "tłusty", na topowych szpejach.

#88
no tu nie ma mieszania anody i lakieru, generalnie homegrown ma specyficzny ;lakier , tzw tomato ;) i niestety ale nic nie jest w takim kolorze, odcienie sa dokladnie dwa, rama ma swoj kolor , awidel i mostek swoj,no mozna by jeszcze uznac ze gripy sachs i siodelko jest w tym samym odcieniu, nieco innym niz rama, choc na zywo tego kompletnie nie widac na zywo wyglada to dobrze, niestety ale chocby nie wiem co to nie dostane ani widelca ani mostka w tym kolorze, zreszta najlepiej zobaczyc jak homegrowny byly katalogo skladane, imo masakra, tam wszystko jest z innej parafii, bo to sie mialo scigac a nie wygladac ;0...chocbym nie wiem jak sie staral to nie znajade idealnie takiego koloru komponentow jak rama, wiec zoptymalizowalem na ile sie dalo, aaaa udalo sie znalezc szprychy w kolorze ramy i cale 4 sztuki sa w tylnym kole, niestety w przednim sie tego nie dalo robic, bo kola zaplatane radialnie maja krotkie szprychy i takich sie nie udalo zdobyc w tym kolorze

#89
Adamello pisze:Na zdjęciach za bardzo nie widać ale jestem pewien że jest przynajmniej kilka odcieni czerwieni w tym rowerze.
behehehehe :lol: :lol: :lol:

ps. jak widzę Andriu Ty bardzo lubisz czerwony, to może w kolejnym projekcie zainspirujesz się tym, Maniek jest i czerwono:

Obrazek


;-) ;-) ;-)