Znajomy dał mi do zrobienia takie o to cudo :
http://picasaweb.google.pl/tomekbike/101_FUJI#
Ciekawy okaz fauny i flory rowerowej i zdaje sie że z jedynej słusznej epoki
#2
Fajne a na takie cudo trzeba już prawo jazdy?
Skoro masz ten wynalazek rozgrzebany wyjaśnij proszę jak kompensowane są różnice pomiędzy pedałowaniem dwóch jeźdźców ( widzę dwa korbowody, łańcuchy przerzutki etc podpięte do wspólnej osi - to znaczy że jak kręci słabszy z mocniejszym to de facto napędza tylko mocniejszy?)
Skoro masz ten wynalazek rozgrzebany wyjaśnij proszę jak kompensowane są różnice pomiędzy pedałowaniem dwóch jeźdźców ( widzę dwa korbowody, łańcuchy przerzutki etc podpięte do wspólnej osi - to znaczy że jak kręci słabszy z mocniejszym to de facto napędza tylko mocniejszy?)
#3
"to coś " jest zrobione na ostrym kole więc silniejszy narzuca kadencje
dostałem go by zrobić z niego "tępe koło" choć póki co mam problem ze ściągnięciem osi, później mam nadzieje że już wszystko będzie w standardzie i pójdzie łatwo
dostałem go by zrobić z niego "tępe koło" choć póki co mam problem ze ściągnięciem osi, później mam nadzieje że już wszystko będzie w standardzie i pójdzie łatwo
Biopace powoduje raka i choroby kolan.
taki mi sie marzy: http://img697.imageshack.us/img697/8803 ... ndale2.jpg
taki mi sie marzy: http://img697.imageshack.us/img697/8803 ... ndale2.jpg
#5
I jak..? Zrobiłeś uruchomienie..?
To jest którys z 4 kołowców poziomych jakie powstały około 86-89 (w przybliżeniu) w okolicach Łodzi i Pabianic..:)
Fajnie by było to odrestaurować. Tylko gdzie trzymać..;)
To jest którys z 4 kołowców poziomych jakie powstały około 86-89 (w przybliżeniu) w okolicach Łodzi i Pabianic..:)
Fajnie by było to odrestaurować. Tylko gdzie trzymać..;)
#6
I gdzie jeździć Ale rower? odjechany na maxa. Polska myśl techniczna wymiata. Jak go zrobisz to wrzuć jakieś zdjęcia z jazdy proszę
#7
Witam
Prace stoją w miejscu,ponieważ mam problem z odkręceniem osi piasty i już zabardzo nie mam pomysłu jak to odkręcić,może ktoś ma pomysł?Mój najbliższy pomysł to cięcie,wymiana na wolnobieg i spawanie... choć jednak wolał bym uniknąć tego
Prace stoją w miejscu,ponieważ mam problem z odkręceniem osi piasty i już zabardzo nie mam pomysłu jak to odkręcić,może ktoś ma pomysł?Mój najbliższy pomysł to cięcie,wymiana na wolnobieg i spawanie... choć jednak wolał bym uniknąć tego
Biopace powoduje raka i choroby kolan.
taki mi sie marzy: http://img697.imageshack.us/img697/8803 ... ndale2.jpg
taki mi sie marzy: http://img697.imageshack.us/img697/8803 ... ndale2.jpg
#8
No i cały czas pod górkę,dziś udało sie rozebrać rower do końca,ale wyskoczył kolejny problem!!Otóż zębatki,które miały być zmienione na wolnobieg są niestandardowe!!
Rozmiar wewnętrzny to 42mm,o ile udało mi sie znaleźć takie same nakręcane,w pewnym ciekawym sklepie we Wrocławiu to nie udało sie znaleźć wolnobiegu
Macie może jakieś pomysły?
Rozmiar wewnętrzny to 42mm,o ile udało mi sie znaleźć takie same nakręcane,w pewnym ciekawym sklepie we Wrocławiu to nie udało sie znaleźć wolnobiegu
Macie może jakieś pomysły?
Biopace powoduje raka i choroby kolan.
taki mi sie marzy: http://img697.imageshack.us/img697/8803 ... ndale2.jpg
taki mi sie marzy: http://img697.imageshack.us/img697/8803 ... ndale2.jpg
#9
pytanie czy w grę wchodzi konwersja na standardowy system...
z tego co pisałeś (przynajmniej tak to zrozumiałem) dotychczas zębatki były zakręcone na ostro, a Twoim zadaniem jest przerobienie całości na wolnobieg Jeśli zatem moje rozumowanie jest słuszne to może najpierw dopasuj wolnobieg, a dopiero do niego dobierz zębatki Chyba że przeszkodę stanowi średnica osi.....
z tego co pisałeś (przynajmniej tak to zrozumiałem) dotychczas zębatki były zakręcone na ostro, a Twoim zadaniem jest przerobienie całości na wolnobieg Jeśli zatem moje rozumowanie jest słuszne to może najpierw dopasuj wolnobieg, a dopiero do niego dobierz zębatki Chyba że przeszkodę stanowi średnica osi.....
#10
to są zembatki ze starych rometowskich wolnobiegów
sam mam kilka takich i jedno koło jeździ na takim -żebatki nie do zajechania .. i zdaje sie ,że cały wolnobieg był rozkręcany
ja bym to zrobił tak - zeby szlifierą spiłować całe te tryby na ostro ,zostawić gładką oś .. nałożyć na to klasyczny wolnobieg jedno czy wielobiegowy ,, wycentrować to na osi i dospawać do niej na stałe .albo jesli chcesz porządnie to idź do tokarza/dorwij starą stalową piaste na gwint ..i samą tuleje z gwintem dospawaj do osi ,a na nią nakręć wolnobieg
sam mam kilka takich i jedno koło jeździ na takim -żebatki nie do zajechania .. i zdaje sie ,że cały wolnobieg był rozkręcany
ja bym to zrobił tak - zeby szlifierą spiłować całe te tryby na ostro ,zostawić gładką oś .. nałożyć na to klasyczny wolnobieg jedno czy wielobiegowy ,, wycentrować to na osi i dospawać do niej na stałe .albo jesli chcesz porządnie to idź do tokarza/dorwij starą stalową piaste na gwint ..i samą tuleje z gwintem dospawaj do osi ,a na nią nakręć wolnobieg
#11
skolioza, Właśnie przeszkodą jest oś,chyba będzie trzeba zrobić nową lub zrobić tak jak pisał rurokura, teraz zabieram sie za szukanie mądrego człowieka co to zrobi
Edyta
Koleś w serwisie powiedział że to są Zaksa zębatki niby
Edyta
Koleś w serwisie powiedział że to są Zaksa zębatki niby
#12
dla mnie też to jak romet wygląda, to tamte czasy.
można nakręcić na przyspawaną do osi lewą miskę z mechanizmu korbowego.
trzeba tylko rozszlifować średnicę.
ale przecież podpasuje każdy wolnobieg i nawet będzie 8s z indeksem..:) nie ma sensu tu kopiowac oryginału.
można nakręcić na przyspawaną do osi lewą miskę z mechanizmu korbowego.
trzeba tylko rozszlifować średnicę.
ale przecież podpasuje każdy wolnobieg i nawet będzie 8s z indeksem..:) nie ma sensu tu kopiowac oryginału.