Specialized S-Works M2

#1
Mam nadzieję ,że ten wątek spodoba się na forum. Rower w całości ,ale wymaga dopieszczenia. Nie mam pojęcia z którego może być roku. Obstawiam 1993-1995r. Zawsze chciałem Speca ,to jest narazie szosa)
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
Załączniki
IMG_20181018_151514-1836x2448.jpg

#2
Tak na poboczu tego wątku mam pytanie, może ktoś wie. Oglądałem ostatnio na youtube kilka wyścigów Tour de France z lat 1999-2001, a raczej podjazdów gdzie decydował się wyścig, i zdziwiło mnie to, że zarówno Armstrong jak i np. Pantani mieli w swoich rowerach klamkomanetki prawe, ale po lewej stronie mieli zwykłą dźwignię hamulca ( nie klamkomanetkę - nie miała tej dodatkowej wajchy pod samą dzwignią hamulca ). U Armstronga wypatrzyłem, że miał normalną manetkę na ramie - po lewej stronie. Pytanie więc, po kiego wafla ? Przecież już wtedy były obustronne klamkomanetki ?

#3
Pewnie ze względu na masę - samej klamkomanetki, pancerza i kawałka linki. Poza tym w klamkomanetkach Shimano w tamtych czasach linka od przerzutki szła na zewnątrz i w ocenie wielu stawiała dodatkowy opór aerodynamiczny. Korzyści jakieś są, a przedniej przerzutki używa się na szosie znacznie rzadziej niż tylnej. To wg mnie mogą być powody.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#4
Świadczy to o tym ,jakie detale maja znaczenie na najwyższym poziomie.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#6
Rower rozebrany na części pierwsze. Waga ramy z hakiem i sterami Dura Ace HP 7400.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
Załączniki
IMG_20181018_182159-1836x2448.jpg

#7
cholerka, szkoda ze jednak go nie wyciagnales z auta bo wcale nie wyglada na taki lekki. A to M2 z tego co wyczytalem to oznaczenie stopu alu. Generalnie alu plus jakis ceramiczny dodatek, ktory powoduje ze mozna obnizyc wage zachowaniu przyzwoitej sztywnosci. Z tego samego robili ramy mtb.

#8
DługiDżon pisze:cholerka, szkoda ze jednak go nie wyciagnales z auta bo wcale nie wyglada na taki lekki. A to M2 z tego co wyczytalem to oznaczenie stopu alu. Generalnie alu plus jakis ceramiczny dodatek, ktory powoduje ze mozna obnizyc wage zachowaniu przyzwoitej sztywnosci. Z tego samego robili ramy mtb.
Metal Matrix Composite się to nazywa:)
Lodzermensch

#9
corrado1111 pisze:
DługiDżon pisze:cholerka, szkoda ze jednak go nie wyciagnales z auta bo wcale nie wyglada na taki lekki. A to M2 z tego co wyczytalem to oznaczenie stopu alu. Generalnie alu plus jakis ceramiczny dodatek, ktory powoduje ze mozna obnizyc wage zachowaniu przyzwoitej sztywnosci. Z tego samego robili ramy mtb.
Metal Matrix Composite się to nazywa:)
O właśnie :) Metal Matrix = M2 ?

#11
Wkladsuportu który był w rowerze miał 113mm i po dokręceniu korby zaczęła ocierać o ramę....Poprzednik poskładał ten rower i nigdy nim nie jeździł. Włożyłem inny wkład co miałem niestety tylko bb un 50. Co myślicie o takiej odległości ramion od ramy? Korba to Dura Ace 7402.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
Załączniki
IMG_20181018_225221-2592x3456.jpg

#12
mam taką korbę też na suporcie 115. u Ciebie odległości ramion są spoko, ale zobacz teraz na linię łańcucha względem tylnej kasety. Ja ogólnie lubię krótkie ośki ale nie zawsze to dobrze wpływa na napęd dlatego patrzę jak idzie łańcuch ze sodkowej tarczy na środek kasety tak aby szedł po linii prostej
Obrazek

>>KLIKNIJ PO WIĘCEJ!!<<

#13
Wg starych pomiarów na starych szpejach, jak dasz przód na środkową tarcze i z tyłu łańcuch na środkową koronkę powinna być linia równoległa do osi roweru.
Nowożytne szpeja z HII już inaczej pracują i nowsze przerzutki przód nie schodzą tak blisko ramy jak stare.

Musisz założyć napęd i pomierzyć a następnie sprawdzić całkowite działanie przerzutek aby nie było zbytniego przekosu a biegi z przodu nie maiły żadnych problemów.

Z mojej praktyki serwisowej napęd ustawia się na złożonym już całkowicie rowerze do jazdy, a na samym końcu tylko korekty ustawień siodła , mostka kierownicy.
www.velotech.pl

#14
Za szeroko było. Przekos spory był na dużym blacie. Założyłem 110mm ale teraz jest za blisko ,boję się że będzie ocierać. Wieczorem podjadę do Poznania bo ktoś ma na olx bb un 72 115mm. Ten będzie idealny.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
Załączniki
IMG_20181019_105041-2592x3456.jpg

#16
Tak naped caly Dura Ace 7400 8 biegowy z klamkomanetkami.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#17
O! Ciekawa sytuacja, masz już pełne 600 w cannonie i teraz DA w specu, jestem ciekaw wrażeń. Napisz jeszcze, które sti masz, 7400 (pełne dźwignie hamulcowe) czy 7410 (takie jak masz w 600)?

#18
Tak szczerze to marzyłem o tej grupie żeby ją mieć i móc pojeździć. Jeszcze nigdy nie regulowałem luzu na łożyskach w hamulcach...
Prace idą powoli. Teraz czekam w Poznaniu za kolesiem i kupuje suport odpowiedni bo musi być 115. BB UN 72.Krótszy uniemożliwia działanie przedniej przerzutki ,zrzucanie na dół a dłuższy robi przekos.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
Załączniki
IMG_20181019_004100-2592x3456.jpg

#19
Mozolnie mi idzie to składanie ,ale wszystko rozbieram na najmniejsze kawałki)
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
Załączniki
IMG_20181019_112858-1836x2448.jpg
IMG_20181019_113141-1836x2448.jpg

#20
Rower ukończony ,poskładane wszystkie elementy. Reasumując ,rama z 1994r, stan igła.Osprzęt cała grupa Dura Ace 7400. Obręcze Wolber GR. Kaseta Dura Ace 12-21 nówka, łańcuch hg90 nówka ,sztyca Dura Ace nówka. Mostek Dura Ace ,igła ,reszta osprzętu mocna czwórka. Najgorzej wygląda korba ,od butów przetarcia. Opony z epoki Specialized. Waga 8.8kg.
Pierwsza jazda dzisiaj była. Rower przenosi w czasie ,coś niesamowitego. Dźwięk napędu i bębenka poezja. Plan jest taki żeby teraz nim nakręcić trochę km.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
Załączniki
DSC_0191_00001.jpg
DSC_0199_00001_01.jpg
DSC_0202_00001.jpg
DSC_0195_00001.jpg
DSC_0194_00001.jpg
DSC_0184_00001.jpg
DSC_0180_00001.jpg
DSC_0176_00001.jpg
DSC_0175_00001.jpg
DSC_0179_00001.jpg

#22
Cannon ma srebrne napisy :-)
Zdjecia zrobione 30 letnim obiektywem i on zawsze daje taka jesienna temp. barw ,nawet latem hehe.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#25
no rower cudo! bardzo fajna ramka, super grupa - bardzo lubię ten rocznik i jeszcze generację ni żej też :) ta korba jest śliczna. tylko owijka mi sie tak w ogóle nie widzi jak taśmą izolacyjną, ja to bym dał żółtą grubą owijkę dziurkowaną z pianki tak żeby dłoń na golasa się trzymać chciał.
ogólnie jest tak jak lubie
Obrazek

>>KLIKNIJ PO WIĘCEJ!!<<

#26
DOMAN, Zapomnialem Ci wczesniej odpisac. Opony 20C i niskie strasznie. Faktycznie jak szytkowe wygladaja)
Piotr, Film fajny ,klimat szalony ,ale zaje....
YvesMoi, Dzieki. Owijke kupie skorzana ,ale raczej czarny zostanie.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#27
Zeby nie bylo ,że jest tak kolorowo. Okazało się ,ze tylna obrecz ma dwa pekniecia obok nypli. Zrobilem tak około 100 km i dalej nie widac zeby sie cos dzialo ale szukam nowych kół...) albo obreczy wolber...
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#28
Miałem obręcz ritchey rock pro w góralu kiedyś. Obręcz była oczkowana i pęknięcia wzdłuż tychże oczek pojawiły się na 12 z 32 ogółem. Nie kontrolowałem już później czy pęknięć przybywa, ale mimo wielokrotnego centrowania tego koła, to absolutnie nic się z tym nie działo. Jednak przyszedł dzień, w którym obręcz dokonała żywota. Przetarła się od hamulca...

Morał już znasz ;-)

#29
Mi raz peklo kolo mavic crossmax to obrecz w tym miejscu rozeszla sie na boki i bylo szarpanie podczas chamowania. Tutaj nic takiego nie widac. Kola inne jednak juz mam namierzone ;-)
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#30
Na boki się rozchodzi, gdy pęka wewnętrzna ścianka. Przednie koło do mojego ściganckiego roweru złożyłem świadomie na pękniętej obręczy American Classic (na długości ok. 8cm koło wentyla) i cały sezon przelatałem. W sumie ok. 25 zawodów. Nic się nie stało.
Też się wyraźnie w tym miejscu rozszerza, ale przy hamulcach tarczowych mi to nie przeszkadza.
Wiele obręczy miałem popękanych przy nyplach, głównie Maviki. Jakoś specjalnie się tym nie przejmowałem. Dopiero konkretny dzwon powodował wyrwanie nypla z obręczy i skrzywienie koła. A tak to latałem zadowolony i bez stresu.
https://www.facebook.com/evobikesycow