FOCUS MARES CX 2017

#1
warto się podzielić takimi ciekawostkami. dostałem na kilka dni najwyższy model roweru do cyclocrossu od FOCUSa.
juz na drugi dzień plan był żeby go objechać. idealnie, akurat pogoda w dychę - słońce, na plusie, długo jasno :D
rower na sucho w ogóle nie zdradza się ze swojej wartości rynkowej, a jest ona na równi z np pasatem B6,,,
pozatym żadnych fajerwerków, z przodu nie ma biegów, full carbon, śrubki tytanowe, sram force, dt, hydraulika,,,,
ale jak się na niego wsiądzie i depnie to jest odejście, nie ma co. sztywność, przyspieszenie i zwrotnośc to 3 zalety. w terenie idzi ejak kuna do momentu aż nie trafi się grzaski teren albo gęsta trawa - wtedy rower zwalnia. dziwne opony, a podobno jedne z najlepszych schwalbe x one.
ciekawa kieorwnica, bardzo zwarta i kompaktowa, mały drop, krótki reach do tego wysoko zaciśnięte kl-minetki i na poczaki ręce bolą nim sie oswoją w terenie.
sztywne osie w obu kolach pozwalają zostawić rozwagę i poczucie prędkości na rzecz frajdy z jazdy i gdy tylko zaczynają się ubite krete single z mini przeszkodami typu korzenie to wtedy już jest najlepiej.
zmiana biegów.
szybka i perfekcyjna, 11 do wyboru. samo piórko na klamce dość utrudnia ergonomiczny chwyt, nie da się wygodnie i bezpiecznie trzymać dłoni na klamce i jej uzywac bo można się zdziwić jak się zatrzyma na naszych pacach bez docisku a rower jedzie dalej.
rower ogólnie lepi się drogi (drogi $$$$) nawet pokrytej lodem czy pośniegowa mazią, pełna prędkość, zero wywrotek.

kilka fotek - https://goo.gl/photos/fWVx61YCxHtzJhya8

jutro znowu jazda <3
Obrazek

>>KLIKNIJ PO WIĘCEJ!!<<

#3
aldek pisze:ile takie cudo waży, i podaj powód (w tys. zł) dlaczego nigdy go nie kupię :-D
tak z ciekawości - ile zębów ma przednia tarcza? zastanawiam się, czy w swojej konie nie zrobić 1x, i szukam inspiracji
a tak we wogóle, to tarcza jest już dopuszczona do zawodów cx?
https://www.bike24.com/p2186660.html a masz Ci.
Lodzermensch

#10
Yves jesteśmy w podobnych klimatach, bo ja ostatnio zbudowałem taką pomarańczkę:

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Tylko budżet był mniejszy :roll:
Założenia konstrukcyjne widzę bardzo podobne. Napęd 1x (tylko u mnie kaseta chyba większa), te same hamulce, sztywne osie, etc. O ile tarczówki MTB są względnie dopracowane tak ja nie mogę się przyzwyczaić do szosowych. Klamki miękkie, jakoś dziwnie to działa.

W Focusie dziwi mnie tylko prowadzenie pancerza do tylnej przerzutki zwłaszcza, że to rower przełajowy narażony (hehe) na błoto.
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl

#12
aldek pisze:Oj corri, corri, za te twoje 3300 jołro to by ino rama beła. On 3600 ale funciaków woła :-)
Ma 42/11-32. I tak tyż zakombinuję u siebie (42/11-33), dzięki
Przepraszam, kajam się.
Lodzermensch

#14
YvesMoi pisze:dostałem na kilka dni najwyższy model roweru do cyclocrossu od FOCUSa.
Gdzie takie rozdaja :roll: :roll: :roll: ...uklady z dealerem :roll:
Tak sobie podgladam zimowe poczynania i az sie boje spotkania w Lodzi :-?
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#16
corrado1111 pisze::mrgreen:
Co sie tak cieszysz :evil: ...rower latw bo znow cie ominie to co najlepsze 8-)
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#18
YvesMoi pisze:punk, co masz na myśli z tym prowadzeniem linki?
Yves chodzi o to, że On-One ma wyjście pancerza na rurce przez co ostatni odcinek można poprowadzić po bardzo łagodnym, estetycznym i zmniejszającym tarcie łuku. W Focusie wychodzi straszna pętla, a wystarczyło dać przerzutkę z innym mocowaniem linki i otwór umieścić w innym miejscu. To dobre rozwiązanie pod Di2 - wtedy kabelek ładnie się układa - chyba, że zrobili tę ramę specjalnie pod sramowską mechanikę do CX ;-) Bo oczywiście gdyby nawiert był w innym miejscu, a zmieniarka ta sama, byłoby jeszcze gorzej.

Za to patent chroniący ramę przed łańcuchem bardzo fajny.
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl