Kuwahara Pacer '89 - "raw bike"

#1
Temat ten ciągnie się już za mną od ponad roku. Wtedy to przywiozłem z zagłębia rowerów & kosiarek kolejną kuwaharkę. Okazuje się że to model Pacer z 1989r. Cały na Deore, tym "carbonowym" jak ja to mówię. 3x6 speed, koła 28". Ot taki turystyk i crossik w jednym. Porządne tworzywo, wszystko brandowane, uwielbiam takie klimaty. Mają duszę w przeciwieństwie do tych z przełomu tysiącleci. Stan był bardzo ładny, a rower zadbany, co prezentuję na fotkach poniżej.

cdn.


[center]
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
[/center]
https://www.facebook.com/evobikesycow

#4
@skolioza - całkiem przyjemnie to działa i co najważniejsze wszystko z jednej "parafii". Może nie rocznikiem, ale klasą sprzętu.
mekp pisze:To ta co stracila lakier ?
Ano! Już dawno mnie korciło by stworzyć rower w stylu "raw" lub "rat" - czyli albo goły, industrialny look, jakby świeżo spod spawarki. Albo chamsko zapuszczony, zardzewiały, wyglądający na "nieciekawydozajumania".

Kuwa stała się do tego znakomtą okazją. Temat podjąłem już rok temu i już wówczas została odarta z farby. Trochę chemią, trochę mechanicznie, w każdym bądź razie w warunkach domowych. Wiadomo - można oddać do szkiełkowania lub piaskowania, będzie szybko i dokładnie za te kilkadziesiąt złotych. Z tym że po takiej operacji ramy są matowe, satynowe i nie widać na nich srebrzystego koloru stali. A o to głównie chodziło!
Goła rama z widelcem wisiała na haku ten rok czasu i zdążyła skorodować. W ciekawy sposób - kiedyś chwyciłem ją mokrymi rękoma i zardzewiała jedynie w miejscach dotyku. Na chwilę przeszło mi przez myśl zaaplkowanie jej wiekszej ilości rdzy, rys i korozji, ale postawiłem jednak na czystą stal.
Obecnie rama jest polakierowana klarem i dopiero ciekawie wygląda. Dokładnie widać głębie i smugi po szlifowaniu. Oraz oczywiście te piękne luty z złotym odcieniu.

Aha - logo i napisy... Gdy rama miała jeszcze kolor i napisy, wydziergałem dremelem ślad po nich. Później pogłębiłem nieco, by były lepiej zarysowane. Tak więc logotypy są niejako grawerowane. Oczywiście w niedbały sposób, tak by pasowały do reszty tego surowego looku.


cdn.


[center]
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
[/center]
https://www.facebook.com/evobikesycow

#6
Jeszcze odkopałem jak wyglądała samarama przed demolką :)

[center]
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
[/center]

Cel - gravel bike. Taki jakiś dziwny twór ostatnich miesięcy i lat. Ni to przełajówka, ni kolarzówka. Zatem szosowa pozycja, średniej szerokości oponki, 12 biegów. Do pokonywania dłuższych dystansów po szutrowych drogach.
Rower jest już w zaawansowanym stadium. Aż dziw bierze, ale wszystkie czesći (poza 2 współczesnymi) są albo japońskie, albo włoskie.
https://www.facebook.com/evobikesycow

napęd

#8
To lecim dalej. Wsio już dawno rozbebeszone. Trzeba było ino umyć, wyczyścić, ciutkę wypolerować i trochę smarnąć.

Przerzutki - oryginał, tylko czyszczenie było potrzebne
[center]
Obrazek
Obrazek

Obrazek

[/center]
[center]
Obrazek
Obrazek

Obrazek

[/center]

Korba - polerka ramion i wymiana zębatek z jajowatych na okrągłe. No i tylko 2 tarcze rzecz jasna!

[center]
Obrazek
Obrazek

Obrazek
[/center]

suporcik - porządne czyszczenie i smarowanie maślanym finish linem. Po odwróceniu osi z lewej a prawą całkiem przyzwoicie przyjmuje korbę 2 blatową.

[center]
Obrazek
Obrazek

Obrazek
[/center]

cdn.
https://www.facebook.com/evobikesycow

#9
Grawerka na ramie pierwsza klasa.
Początkowo myślałem, że to fabrycznie było zrobione pod lakierem.
Z reki to robiłeś? Rewelacja.

Nie myślałeś o wylutowaniu mocowania pod dynamo?

#11
Dziękuję za aplauz :mrgreen:

Co do uchwytu dynama - myślałem, żeby to poobcinać łącznie z oczkami na bagażnik. Ale ta rama i tak szału na wadze nie robi (2280g), więc niech mechanicznie zachowa oryginalny stan.

Koła na piastach Deore MT60, kręcą się pięknie. Bęben pod UG 6 speed. Szprychy oczywiście nierdzewne, obręcze Ukai - przeszlifowałem ścianki boczne w celu wyrównania. Łapią teraz jak szalone. Oponki docelowe 700x27c z bieżnikiem włoskiej firmy Wiktoria :-P

[center]
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
[/center]

Pedałów nie było w ogóle to dołożyłem świetne Sakae.[center]

Obrazek
[/center]

Sztycy i siodła również zabrakło - tu poszedł zestaw San Marco z Italli.
[center]
Obrazek
[/center]
https://www.facebook.com/evobikesycow

#16
polonezGLE pisze:No przeciez to jest budżetowy projekt... ;-)
Sorry.

Chciałem Adamowi wskazać jakiś kierunek tego co robi bo to mało ogarnięty gość jest.
Lodzermensch

#22
fajnie to wyszło z tym lakierem, z resztą to malowani było takie sobie. Klasycznego barana wsadzasz?
moim zdaniem waga nawet fajna jak na ten rozmiar:
http://www.mtb-news.de/forum/t/1988er-k ... re.648367/
Sam w swoim przełaju podmienił chętnie ramę ze względu na te parę gram (2400) no i malowanie, choć nie to co tu było (http://www.pedalroom.com/bike/kuwahara-x-pacer--20277) no i oczywiście również ze względu na to że co Kuwa to Kuwa

#23
jacob pisze:fajnie to wyszło z tym lakierem, z resztą to malowani było takie sobie. Klasycznego barana wsadzasz?
moim zdaniem waga nawet fajna jak na ten rozmiar:
http://www.mtb-news.de/fo...e-jahre.648367/
Przeglądałem juz ten tamat. Gość się sporo napracował na ten finalny efekt. Pewnie to tż niemało kosztowalo, bo komponenty top-klasse. U mnie "po taniości", a wygląda to tak:
[center]
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
[/center]
https://www.facebook.com/evobikesycow

#28
skolioza pisze:no nie wygląda to na tych fotach jak rama z trekkinga....
nie wiem jak 89" i wcześniej, ale przypuszczam, że tak jak 90/91, a tam pacer-y zdecydowanie nie miały trekkingowej geometrii - tt stosunkowo krótka, czyli, że taki commuter czy jak im tam było, do barana jak znalazł. geometrycznie ta sama bajka co z moim "przełajem". Z tego co kiedyś mierzyłem to ten mój miał dokładnie taki same wymiary jak któryś tam rozmiar Pacer'a albo różnice były minimalne, dobrze już nie pamiętam.

A rower mi się bardziej podoba od tego wylajtowanego i to dużo bardziej. Świetna robota!

#29
Przejrzałem forum i faktycznie te Kuwy sa zacnym rowerem do zrobienia retro przelaja.
Nie chce robic tutaj śmietnika ale moze polecicie jeszcze jakies inne retro rowery o podobnym profilu?