chesini genius

#1
Hallo!
Wrzucę tu przymiarkę do kolejnego roweru -który (mam nadzieję) zostanie ukończony..kiedyś

Bazą roweru jest frameset chesini genius (na columbusie) .Rama w rozmiarze 56cm waży 1623 gramy ,wideł jakieś 625. Jest w stanie całkiem niezłym ,jakość spawów jest niesamowita -generanie ich nie widać.

Lakier -ciemny granat ,było by fajnie gdyby ktoś nie skisił jej straszliwymi nalepkami (hologramy na kasetach disco polo były z tej samej folii) -w przyszłości rama trafi więc do malowania do wiadomo kogo ;-)

Plany są takie ,że ma być optymalnie -będzie to klasyczna kolarzówa(z baranem, tak tak) ,na współczesnym osprzęcie.

Korci mnie ,żeby zakupić jakiś plastikowy calowy wideł z looka i przejść na ahed'a -szacuję ,że mogę zyskać na tej operacji spokojnie około 400 gram.
Korby prawdopodobnie turbiny ,może pmp ,a może coś zupełnie innego (ale raczej zostanę przy kwadratach).
Koła przeszczepię z schauffa(z którym rozstawać się ani myślę) -na riczejach ,cieniowanych szprychach berg i mavicach open pro.
Reszta osprzętu -pewnie syntace, dura ace 10s .. takie plany -co z tego wyjdzie ,się okaże niebawem

Chętnie poczytam wszelkie sugestie ,uwagi ,utyskiwania i groźby


zdjęcie poglądowe
Obrazek

#2
nie przekombinuj z tymi turbinami i syntacami ;-)

ramka ladna , nalepki jak sam mowisz ;-)
i widelec :roll: ........ w szosach tylko z mufkami :!:

........................................................................

juz w domu ???
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#3
Imo turbina jest zarezerwowana dla mtb i do mieszania z xt/xtr lub czymś innym lepszym.
Do szosy coś bardziej filigranowego, aeorodymicznego coś pasuje jakieś sugino np.. Kanciata turbina nijak do szosy wizualnie.

#4
moze jednak zrób klasyka z fajką fajną , do tego mozna na alle teraz wykiwać sporo fajnego starszego osprzętu

wga fajna , wręcz bardzo dobra , no ale .....jak na stal moze byc za lekka do tyrania codziennego a Ty piórko nie jesteś :mrgreen:
www.velotech.pl

#5
Ty piotrze to jesteś dopiero Piórko :-P
Ostatnio zmarniałem bagatela 15 kilo ,więc rama się raczej nie złamie
Nie będzie to rower do codziennego tyrania ,bo do tego mam przynajmniej 2 inne -będzie to szosa na szose

Na swoją obronę odnośnie syntace -mam to ,że mam nosa aheda 1 cal z lat 90tych (tych samych co rama) ,więc nie widzę żadnych niespójności .. inna sprawa ,że ostatnio nie jestem jakoś w super humorze na ultra retro .. rower ma być po prostu dobrze złożony
..mam też opcjonalnie fajną lekką stalową fajkę ,ale zapewne będzie odczuwalnie mniej sztywna

Widły z lat 90tych robione przez look'a były bez muf i ważyły 350 gram ,więc nie widzę powodu żeby ich nie użyć .. zresztą oryginalny wideł to unicrown spawany tig iem

Co do turbiny -no właśnie i tak i nie ,rozumiem jej kwestionowanie ,bo sam do niedawna podzielałem ten pogląd ,ale jednocześnie mam je na stanie ,są lekkie, sztywne, mam do nich blaty .. to sporo
Ale jestem otwarty na inne propozycje -jeśli ktoś ma jakieś ciekawe lekkie szosowe korby na kwadrat -niech daje znać (po to założyłem ten wątek) .Szukam też taniego tytanowego suportu włoskiego :lol:

Co do reszty osprzętu -zobaczymy ,nie chcę wydać za dużo ,ale jednocześnie wiem ,że przy tej ramie nie może być lipy..
Ciąg dalszy nastąpi na pewno

#8
Hubercie -weź sobie jaj nie rób z tym sugino :lol: co .. może jeszcze koszyczek na kiere i błotniczki z klepanego alu i koszyczki ?
Z turbinami u mnie to zasadniczo działa w jedną stonę(tylko przyjmuję) ,ale popytaj Yvesa -on jest władcą turbin-pewnie już mu się w domu nie mieszczą -może jakąś Ci odpali :-P

Rama jest z lat 90tych i na takich albo nowszych rzeczach będzie !

Co do widła -to jeszcze nie idę ..ale jeśli by się trafił jakiś w znośnej cenie -to czemu nie -tak jak mówiłem -ta ramka jest tego warta ,ale jednocześnie nie chcę wydać 3 stów albo więcej ,żeby zaoszczędzić 400 gram

Tak jak mówiłem -tu bi kontiniued

#9
1623g?!?!?!?! Poproszę zdjęcie na wadze....

No wideł looka był fajny i jeszcze jeden i dita jest, one coś 350g ważyły, ogarniesz dobre stery i np. mostek 3t był taki fajny ~140g ważył więc przyzwoicie.

Ja bym szedł w octalinka z korbą, z daleka od turbiny!

Rower może być super, bo to że jest super lekki to już widać, co za waga....
cino cinelli santo subito

na sprzedaż:
https://picasaweb.google.com/wojd47h/NaSprzedaz#
moje aukcje:
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=24938441

#11
Hubert pisze:Albo turbina na ISISa tylko łożyska na krótką mete.
no fakt, nie są to zbyt żywotne łożyska ale giga pipe DH daje radę, chyba że pół sezonu jeździsz w totalnym błocie ale to HT 2 tak samo wytrzymuje, ja mam czarną turbinkę na isis i do roweru na suche warunki jak najbardziej polecam :mrgreen: moje 85kg+5kg plecak na suporcie vp 604 spokojnie 5-6tys. km. w suchych warunkach przejeżdza 8-)

#12
>wszystko pięknie i świetnie ,ale żadych isisów nie miałem i mieć nie będę -ino kwadrat ,albo ck jakiś zewnętrzny
>gigapipe dh do tej ramy szosowej ,no już zakładam !

Jak mnie dalej będziecie denerwować takimi rewelacjami ,to na serio turbinę założę .. i risera :-P

p.s. fotki zrobię niebawem
p.s.2. nie mieszka ktoś w okolicy dit'a ? jakoś nie ufam temu gościowi i fajnie jakby ktoś podjechał ten wideł zobaczyć .. jestem przywiązany do swoich zębów

#13
Wielowypust jest chyba najmniej trafioną opcją bo ani to ultra sztywne ani tanie w utrzymaniu.
Do roweru "rajdowego" kupiłem lx m580 ht2 sztywne super, nawet sztywnijsze od xt a łożyka kupiłem za 17zł :-D szukam korby do roweru "wół roboczy" i chyba zostane przy kwadracie przez trwałość albo isis. Cardamon a ten suport ,który podałeś to koszt około 100zł więc dla mnie zdecydowanie za drogo jak na 6k km chyba że w tym suporcie są wymiene standardowe łożyska to jest bajka, kiedyś próbowałem wymienić łożyska w jakimś kwadracie deone i rpm(fsa) i klops bo w jednym i drugim były nietypowe nie do dostania i nawet SKF ich nie robił. Ciekaw jestem czy w twoim i np. tym:
http://allegro.pl/maszynowy-pakiet-na-i ... 58866.html
Łożyska są "normalne" i da się je tanio zmienić. A co do gigapipe i innych wynalazków z miniisis czy innym cudakiem z jednej strony to nie dla mnie bo robi sie luz na wielowypuście i nawet łożyka tego nie naprawią. Jedynie HT2 nie ma tego i wynalazek fsa.
Także jak rurokuro chcesz rower do tyrania to kwadrat i suport shimano ja polecam, ekomomicznie bdb, niezawodność też, mam 5k najechane i nic.

#14
no używane widelki zwłaszcza lajtowe i to karbon to loteryjka , szaast prast i czasem krawęzniik Twój .....

Hubert znowu nie ogarniam Twojego chaosu zwłaszcza drugiej części i wypowiedzi, nie siej zamętu i dziwnych teori spiskowych których nie ma . :shock:
www.velotech.pl

#15
Ja tam boje sie na tak lekkich komponentach jeździć.
Piotrze konkretnie czego nie rozumiesz? Co uważasz za nieprawdziwe teorie spiskowe?
1.luzy na wielowypuście gigapipe i pochodne
2. Nietypowe łożyska w suportach
3. Wymiana łożysk w suportach
A może co innego? Ja z chęcią wytłumacze. Akurat ten temat przeżyłem na własnej skórze i miałem w ręku korbe RF z ściętym wielowypustem i luzem.

#16
wszystko co piszesz.

99% to co sie dzieje to tylko wina uzytkownika, niewłaściwego serwisu i uzytkowania i nie przekonasz mnie bo serwis prowadze xx lat i pod nogami miałem chyba wszystkie systemy .
Powiem Ci też tak, 3 lata temu złożyłem znajomemy rower na najnowszym XT jakie wchodziło na 10 , smigał na maratonach, używał , tyrał , nigdy nic mu sie nie stało, nic nie zawiodło , jak zegarek, wymieniało sie cześci zużyte na takie same i eksploatacyjne , klocki linki pancerze itd . dlaczego był zadowolony ?? bo systematycznie rower był przegladany i serwisowany - to 99,9% sukcesu działania roweru dobrze , pozostałe to czynnik ludzki jadacego.
Oczywiscie także został pouczony jak używa sie prawidłowo osprzętu, biegów, hamulców..........jak myś , konserwować itp ..ale w Polsce , każdy jest "mechanikiem " a potem olaboga zepsiuło sie .....

nietypowe łożyska ??? a po co maja być typowe ? masz kupić produkt, użć go i jak sie kończy wymienić na nowy produkt co zagwarantuje ci dalszą bezproblemową prace, oś w takim suporcie takze pracuje więc po co mi stara ośka i nowe łożyska ??
Pakiet kosztuje 25-30 zł , same łożyska dobre ponad połowe tej ceny .

Luzy ??? na konstrukcjach ??? trzeba poczytać instrukcje serwisowe , zastosować sie do nich i kontrolować nic nie jest wieczne .

Wymiana łozysk w suportach ??? juz pisalem ze dobre łożyska kosztują sporo, np do H II koszt jednego dobrego łożyska to ok 22 - 25 zł , a cały suport nowy ok 60 zł to po co mam wymieniać , gdzie plastyki też sie podtarły ?? mozna i chińczyki wsadzic z 3 zł , ale dla mnie to nie ma sensu.

SciĘty wielowpust - trzeba było prawidłowow to zamontować , ja mam RF w fulu nic mi sie nie ścina, waże dużo, ful zasuwał po Beskidzie Wyspoym co tydzień ... i żyje !!!, zacznij stosować prawidłowy montaż i kontrole poprawności tego montażu od czasu do czasu.

HOWGH.


P.S.

I nie czytaj forów dla troli, im sie wszystko psuje non stop .
www.velotech.pl

#17
Co do pierwszego akapitu to na 100% jestem zgodny. Niektórzy mówią mi że jestem durny bo rozkręcam jeżdzący rower i powinienem coś robić jak nie jedzie. Właśnie przed takimi mnie ostrzegasz-nie musisz.
Nie lubie części ,których sie nie da naprawić a szcególnie takich gdzie jest zepsuta jedna rzecz.
Nie mówie tu o chłamie na kwadrat za 20 tylko o np. Suportach na ISIS ,które kosztują 100zł.
Tutaj dla mnie to jest chora cena jak za coś co żyje 6kkm.
Kolega kupił RF stan jak nowy do tego nowe łożyska i 2 sezony bezproblemowej jazdy do czasu aż poczuł trzeszczenie po zdjęciu okazało się że oś jest cała a ramię jest wyrobione mimo pilnowania dokręcania śruby. W truvativach jest to samo z mini isissem, w normalnym suporcie obciążenie sie ładnie rozkłada i tego nie ma i nie widziałem rozwalonego octalinka np. Ja najbardziej lubie szpeja gdzie wszystko idzie naprawić tak że jest jak nowe i to jest powód dla ,którego też uwielbiam retro.
Jak Tobie sie trzyma to super mój kumpel i wielu innych tego szczęścia nie miało. Ja tej korby nie montowałem.

#18
pewnie opona szutrowa 40mm to sie tu nie zmiesci... podpowiem tylko - karbonowe obrecze i tarcze 140 + jakis zgrabny tanszy set oparty typowe kasety 10s czy to microshift, czy apex; korby tam wsadzilbys jakie chcesz...
Obrazek

#21
Wojtas pisze:1623g?!?!?!?! Poproszę zdjęcie na wadze....

No wideł looka był fajny i jeszcze jeden i dita jest, one coś 350g ważyły, ogarniesz dobre stery i np. mostek 3t był taki fajny ~140g ważył więc przyzwoicie.
Poluję sobie na części nieśpiesznie
Takie coś dzisiaj ustrzeliłem -nos sie trafił ,foto poglądowe , jakieś 86 gram
Obrazek

Myślę ,że będą pasować;

Idąc za sugestią piotra -będzie klasyczna faja -jakaś konkretna nazwa tego 3t 140 gram ? :)
Kobry -od corrado .. dobra ,żart ;-) >będzie campa record -bo jest pod ręką

foty ramy postaram się wykonać jutro

aha -jak udało by się wyczyścić temat ze wspaniałych dywagacji o suportach ,to byłbym wdzięczny :->
cron