Kuwahara Pacer 89'

#1
To tak przy okazji.
Nie tak dawno zakupiłem Kuwę z 89'. Oczywiście rozbebeszyłem ją w doszczętnie, wszystko wskazuje na to że rower służył dość krótko, jako pojazd totalnie rekreacyjny. Owszem, porysowana rama w miejscu montażu stopki na tylnym trójkącie, oraz pompki pod górną rurą.
Smar co prawda już o konsystencji galarety, ale wkład sup, mufa suportowa, oś pedałów były absolutnie czyste, niemal jak obiekt muzealny, smar był bardzo punktowo nakładany. Bieżnie idealne. Nie miałem się do czego przyczepić.
W czasie transportu prawdopodobnie skrzywiła się przerzutka Deore II, ale zastąpiłem ją póki co xtkiem m771. Tak samo wyleciał cały 'kokpit', wsadziłem dzisiejszy model cinelli 64 oraz wspornik 3ttt status'a, barendy suntoura od rurokury oraz klamki sachs rival. Siodło też zmienione, teraz jest Vetta SL była kanapa avoceta. Podobnie szczęki hamulcowe, tu trochę sobie cudowałem. W tej chwili z przodu jest avid 6, z tylu dia-compe 987. Obręcze UKAI, opony ritcheya speed max (35mm), piasty Deore II, tył UG, 6rz.
A, blat i średnia tarcza to sugino cycloid (czyli taki biopace), najmniejszą tarczę wymontowałem.
Docelowo pewnie zmienię tylną przerzutkę na średni wózek, może szosową... co się trafi...
Załączniki
kuwahara 019.JPG
kuwahara 008.JPG

#6
geometria jest mniej więcej jak w moim, na przełaj suport zbyt nisko, ale TT jest dość krótka co jest kluczowe, łańcuchowa mogła by być krótsza. Zimny nazwał to commutor (w wątku mojego PB) i jest to zgodne z tym co wypluwa google grafika :-)
Oryginalnie był z prostą kierą, ale wyższy model o tej samej geometrii Pacer-X był w rocznikach 89, 90, 91 z baranem i manetkami na końcu - dokładnie jak tutaj :-)

#8
Patrzac na katalog z 90' to geo jest takie jak w Hi-Pacer, ale X-Pacer to już jest troszke inne http://www.pedalroom.com/bike/kuwahara-x-pacer--20277
Myślę jeszcze czy nie wsadzić wspornika z 0 stopniem wzniosu, wyszło by tak mniej więcej http://fotos.rennrad-news.de/p/322702 wahałem się między dwoma 'kokpitami', na razie wylądował typowo szosowy, zobaczymy, jak mnie najdzie, to na próbę wrzucę taki w linku powyżej. Teraz jest minimalnie zbyt krótko, na tyle ze jest to do ugrania samą kierownicą, bo jak widać na zdjęciu z boku, ten cinelli ma dość krótki "zasięg".
Piotr>
Dokladniejszych zdjec nie mam teraz, opisana geometria co prawda z 90', ale wszystko wskazuje ze ta sama jest tutaj (na koncu). http://www.mtb-kataloge.de/Bikekataloge ... hara90.pdf


jacob>
Jasne, chetnie.
Załączniki
kuwahara 020.JPG

#9
Pytałem bo miałem na oku Kastle trekinga i tak sie zastanawiałem ....zimóweczka i commuterek , ale jak zobaczyłem haki poziome dzisiaj w nim to mi ochota przeszła na przeróbki, poczekam na pionowe w czymś .

no Hi Pacer to juz taka przałajówka prawie ze i ładna
www.velotech.pl

#12
skolioza>
baranek musi być, jedynie Karakoramowi zostało darowane...


zimny>
proszę bardzo, jest kolor


p.s. mi się za to ogromnie podoba Centurion Accordo Gt który pokazał kilka tematów niżej dovectra.
Znacznie bardziej niż ta moja kuwa swoją drogą.
Załączniki
kuwahara 015.JPG

#16
AmAdeuz pisze:skolioza>

p.s. mi się za to ogromnie podoba Centurion Accordo Gt który pokazał kilka tematów niżej dovectra.
Znacznie bardziej niż ta moja kuwa swoją drogą.
cześć
ja się przyznam
włożyłem do swojego z rok temu kierę nie retro,
baran cannondale, dosyć płytki, szeroki 45 cm, klamki pośrednie tekro, i mostek ahead 70 mm easton z wznioisem z 25 st. (fuj, fuj)
tak bardziej po przełajowo-wyprawowo
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#17
dovectra pisze: ja się przyznam
włożyłem do swojego z rok temu kierę nie retro,
baran cannondale, dosyć płytki, szeroki 45 cm, klamki pośrednie tekro, i mostek ahead 70 mm easton z wznioisem z 25 st. (fuj, fuj)
tak bardziej po przełajowo-wyprawowo
u mnie się tak samo skończyło, jest wygodnie ale musze przyznać, że jak widzę taki kokpit jak w kuwie to trochę mi szkoda, że nie poszedłem taką drogą

#18
ja chciałem płytki baranek i nie moglem dostać calowego
same OS, musiałem skundlić się na mostek ahead(współczesny)
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#19
Wrzuć jakieś zdjęcie jak to wygląda w tym Centurionie, tak z ciekawości. Też mi łaził (i łazi) po głowie adapter i ahead. W jednej szosie tak mam, nie jest to najpiękniejsze rozwiązanie, ale jestem zadowolony z kierownicy (bo chodziło mi o konkretne gięcie/glebokosc itd). Swoją drogą montując w miarę zgrabny mostek do starszej stalówki może się to estetycznie obronić (według mnie) http://www.pedalroom.com/p/3rensho-kata ... 7292_3.jpg

#22
ja jakiś czas temu szukałem płytkiej na 25.4-26.0 i do nitto też dotarłem, co do bontragera to producent podaje faktycznie 26.0 ale ja znaleźć nie mogłem nigdzie

#25
Dzięki wielkie, za jakiś czas zrobię sobie prezent i kupię bardziej stylowy kokpit. Ktoś by chciał się przyłączyć do zakupów i sprowadzania rzeczy z SOMA? Myślę, że gdzieś tak pod koniec listopada, ale mogę się dopasować. JAK COŚ TO PM

#26
AmAdeuz pisze:Wrzuć jakieś zdjęcie jak to wygląda w tym Centurionie,
j
wrzucę, wrzucę, wygląda to tak - sobie, ale chodziło o użyteczność.
Mam na mostku zapiętę manetki, bo to rozwiązanie sprawdzone w moich wyprawach.
Wojtas pisze:Dovectra, płytkie baranki, czyli kompakty są 3: 1 na 25,4 nitto, i 2 na 26.0 deda piega i bontrager ssr albo ssc mam bontragera, bardziej podoba mi się deda, ale pomogę zdjęciem:
Dzięki Wojtas - widziałem tego ttt
ale chodziło tez o kasę
Znalazłem baranka ttt ale kosztował tyle co mój cały kokpit, więc coś za coś...
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#27
dovectra pisze:
AmAdeuz pisze:Wrzuć jakieś zdjęcie jak to wygląda w tym Centurionie,
j
wrzucę, wrzucę, wygląda to tak - sobie, ale chodziło o użyteczność.
Mam na mostku zapiętę manetki, bo to rozwiązanie sprawdzone w moich wyprawach.
Wojtas pisze:Dovectra, płytkie baranki, czyli kompakty są 3: 1 na 25,4 nitto, i 2 na 26.0 deda piega i bontrager ssr albo ssc mam bontragera, bardziej podoba mi się deda, ale pomogę zdjęciem:
Dzięki Wojtas - widziałem tego nitto
ale chodziło tez o kasę
Znalazłem baranka ttt ale kosztował tyle co mój cały kokpit, więc coś za coś...
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#28
Tak się składa że ostatnio przywiozłem sobie taki sam rowerek i zastanawiam się co z tego spłodzić. Trochę mnie kolory wnerwiają, ale bardziej chodzi mi po głowie właśnie koncepcja takiego wszędołaza z płytkim barankiem, 2x6 ew. 7 speed.

@zimny - pytałem już w shutboxsie - jak się nazywają te baranki takie szerokie, rozpłaszczone - tak jak tu: http://cyclesbespoke.com/2012/05/a-trip ... ara-pacer/
Nie wiem jak tego szukać po sieci.

Tak więc będę projekt bacznie obserwował ;-)
https://www.facebook.com/evobikesycow

#30
http://www.forumrowerowe.org/topic/1302 ... p/page-161
poczytaj
tam sobie o takich wynalazkach piszemy
pozdro
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,