Orbit chewing gum!

#1
dziś za 10 zł stałem się posiadaczem takiej oto ramy (miała iść na złom... żąl mi jej było :cry: ). Przed wstępnym oczyszczeniem ramki benzyną lakową była widoczna nalepka o treści "made by Orbit bicycles England)
Obrazek

Frameset na rurkach reynolds 531c. (waga ramy 1,5 kg)
Obrazek

Stan: słaby (rower używany przez zimę, nie myty od kilku lat).
Rama posiada defekt w postaci beznadziejnie naprawionego (pękniętego) tylnego prawego haka.
Obrazek


Moje zamiary to pełna restauracja tego roweru i budowa skromnej szosy o w miarę niskiej wadze (na przyszły sezon).

Rozebranie wszystkiego zajęło mi dobre 3 godziny (dużo grzania opalarką i walenia młotkiem). Została jescze jedna bieżnia supportu (prawa). Wstępnie oczyściłem z lakieru/rdzy i myślę, że będzie dobrze. Odziwo nie ma żadnych głębszych wrzerów.

Może ktoś zna spawacza, który jest w stanie pospawać ten hak skutecznie i estetycznie (przy okazji w miarę tanio :-P)?

#5
tak mi waga pokazała... mam taką jak w ważywniakach kiedyś mieli... jutro zważę na innych :mrgreen:
Z tą rudą to cieniowanie w sposób naturalny... ciekawe jak będzie ze sztywnością :-/

#8
no tak czy siak ramka fajna ,jeszcze za taką cenę to już w ogóle !
ja obstawiam okolice 1880 gr z całym szacunkiem ;)
może poprowadzimy obstawiania ,kto oszacuje bliżej ,co ? ;>

no cóż ,mi chodzi po głowie lekka stalowa szosa ,ale przy mojej wadze tj. ca 82 kilo obecnie ,z tendencjami do 85 lekka rama może oznaczać współczesną ,stalową ,w okolicach 1900 gram właśnie

czekam na rozwój wypadków

#10
Dodam swoje spostrzeżenie że angole doś nie estetycznie robią ramy . Np. Raleigh miał zacisk sztycy przecięty piłą ... Może co innego takie Orange albo cośik wyżej .

Co do pospawania nie będzie problemu raczej , poszukaj spawacza to ci to machnie ... może się trochę ździwić do to Cr-mo ale jak pospawa ze szczeliną to będzie ok .. :roll:
SZOSA>mtb

#16
w sumie to nie kumam czego sie czepiacie ?
sensowność zdzierania lakieru i zakładania dysków do takiego roweru jest sprawą dyskusyjną
i ja osobiście zostawiłbym canty i oryginalny lakier ,jest to dla mnie jasne
ale typek zrobił to naprawde estetycznie ,krzywdy w sume ramce nie zrobił .. ładnie to wykończył
rowerek wygląda ładnie i będzie jeździł
o co więc pytam się Wam chodzi :>

#17
(ten YETI) to jak FORD T z V8,profanacja,czy nowa jakość?
dla mnie bomba,szczególnie fachowośc budzi podziw!!!
to sie nazywa custom'owy projekt...troszke więcej niż kolorowe śrubki...;-)
śmietnik to nie retro!

#22
wisi sobie w piwnicy... w kwietniu go powinienem zrobić - Mam już trochę części. Przede wszystkim są już obręcze - Campa Victory Crono... http://defietsenmaker.nl/index.php?item ... 37&lang=EN
Piasty pewnie kupię jakieś Novatec-i na maszynach..
Z dobrych części to jeszcze korby, hamulce i rd bym chciał jakieś tam wsadzić.. reszta jest mi dość obojętna (oczywiście jak będą zasoby finansowe pewnie kupię jakieś klamkomanetki)

#25
A wiesz że masz rozstaw ramy 126mm najpewniej? Novateci mają 130, chyba że torowe. Stare Shimano robią niezłe przebiegi, jak chcesz to mam 600 tylną 6400 z kasetą UG 6 albo 7 ale chyba 6 w niezłym stanie. W sumie będę miał na zbyciu jeszcze hampelki 1-osiowe 6400 i klamki z tej grupy, można się dogadać ;]

A swoją drogą to chyba moje ulubione Novateci, chyba jedyne co do retro szosy wizualnie pasują. Może sobie kiedyś jakieś kółka na nich złożę ;]

#26
haaalo
no to dobrze ,że sie kula
piasty -co kto lubi -jak chce nowe -to źle nie bierze ,chociaż nigdy jakoś nie pałałem do novateców
ale te wyglądają ładnie i lekkie
obręcze na szytki ,tak ? kurcze -lajtowy set wyjdzie ,chociaż jednak wole mój ,bo szytki to może na 2gi komplet sobie można ,ale do tyrania ? słaby pomysł

a szerokościami osi -co wy sie tak wszyscy obsrywacie -w jednym temacie sie boją ,w tym też groza ..
wejdzie ta piasta zupełnie normalnie
pozatym jak szosowy novatec ma być torowy ? :)
ja wiem ,że na allegro można nawet przerzutki kupić do ostrego koła ,ale bez przesady .co ?:D

#27
Mówię że torowe novateci mają 126 jak dobrze pamiętam rozstaw i tam da się podkładkami zmienić, tutaj się nic nie wymyśli raczej. Wiadomo że rama się rozegnie o te 4 mm, tylko chyba trochę już przeżyła, poza tym z linią łańcucha zabawa może być.
Allegro, Alpinestars, Breezer, Corratec, Kuwahara, Rocky Mountain.

Obrazek

#28
torowe mają 120mm jak należy, mając starą ramkę motobecane zmieniłem jej rozstaw o te 6mm ciorając z pół roku (inna rzecz, że haki były mocno wątpliwej jakości)
do rometa (i w tej chwili edistrobla) dałem z każdej strony 2mm podkładkę przez co nie trzeba ramy tak mocno zginać.

#29
Witam.

Jak coś to mam piastę 600 z serii 6400 z kaseta 7sp UG ze szprychami i pewnie już na niej nic nie złożę więc mogę ja podać dalej. Przebieg mały jak taki sprzęt. Ja szacuje nie więcej niż 4000km

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#30
błe.. 5mm w tę czy we w tę.. supportem będzie się regulowało w razie czego.. Piasty chciałbym nowe, ale zobaczę jak to tam wyjdzie..

Co do szytek to to nie będzie rower do tyrania (do jeżdżenia po mieście mam eskę i ramkę na singla - może będzie jeszcze w tym roku). Wagowo chcę zrobić koła lekkie, żeby pojeździć trochę na tym (na podjazdach jakiś typu Ostra). Ogólnie rewelacji nie będzie bo 36 szprych są obręcze :-/ Mam tylko pewne wątpliwości jeśli chodzi o opcję hamowania na tych obręczach, bo są dość niskie :-/

Hample (przynajmniej z przodu) muszą być na dual pivocie, bo w górach bym jeździł czasami :lol: