#32
Zimny, dla mnie priorytetem jest praktyczność, a po za tym to ma być rower do dalekiej turystyki, więc miękkie biegi są mile widziane ;-). I mz szejseta dużo ładniej wygląda :-P

A tego oryginalnego wolnobiegu nie udało mi się rozkręcić, ani w ogóle zdjąć z piasty i głównie dlatego kupiłem coś bardziej nowoczesnego :-)

Edit: W końcu zaczyna to przypominać rower :-D

Obrazek


Edit 2: zważyłem ramę, wycisnęła dokładnie 2263 gramy, czyli całkiem ładny wynik wskazujący że nie jest raczej zrobiona z gazrurek :-D
Ostatnio zmieniony 2013-09-17, 17:38 przez bartolini, łącznie zmieniany 2 razy.
Trek Singletrack 990
https://picasaweb.google.com/112917211818073211566

https://www.facebook.com/Rowerowy-M%C5% ... /timeline/ Zapraszam do serwisu! :)

#33
trzeba bylo mowic - metod na zdejmowanie wolnobiegow jest masa;

inna sprawa - te obrecze sa okropne, w sensie gna sie na wszystkie strony, sprobuj zrobic test: oprzyj na ziemi jedna strone oski (motylka) i nacisnij recami na obwod obreczy (jadac po obwodzie); podobne sily moga dzialac na rower obciazony.

mysle, ze to bedzie cos bardziej w klimatach classic lightweight (tylko do lajt troche brakuje;)

pzdr
Obrazek

#35
8mm roznicy na obwodzie; Jesli bedziesz mial dosc cierpliwosci i sily zeby to naciagnac to i tak w ktoryms miejscu siadzie nierowno i bedziesz mial duze bicia...

najtansze 27 1/4 sa od kendy ... a te ladne i porzadne to np. Panaracer Pasela - nawet SOMA je sprzedawala pod swoim logiem jakis czas temu...
Obrazek

#36
Opony już założone - kupiłem drutowe duro hypersonic w zwykłym rozmiarze 700/23c. Przy zakładaniu o dziwo nie miałem większych trudności, 3/4 założyłem palcami, resztę dopchnąłem stalową łyżką. Siedzą idealnie, żadnego bicia nie ma :-D. Jak się okazuje te oryginalne obrecze mają bardzo wysoki rant (6-7mm), po założeniu w miejscu gdzie siedzi opona, rawka ma średnicę ok 622, bo laczek nie jest nic a nic rozciągnięty.

Po za tym to kilka pierdułek dokupiłem, śrubę pod siodło, hak przerzutki, białe pancerze już czekają tak samo owijka. I ostatecznie zrezygnowałem z korb na klin, za dużo to ma wad. Kupiłem więc shimano 600ex na kwadracie.
Mam za to pytanie, jak zabezpieczyć skórę na siodełku? Bo jest mocno wysuszone a nie chce aby pękło.

Tak to wyglada na tę chwilę:
Obrazek


Edit: dobrałem w końcu sztycę, rozmiar to 25,8, siedzi idealnie. Uf, to juz chyba wszystkie nietypowe rzeczy mam :-)
Ostatnio zmieniony 2013-11-15, 14:58 przez bartolini, łącznie zmieniany 1 raz.
Trek Singletrack 990
https://picasaweb.google.com/112917211818073211566

https://www.facebook.com/Rowerowy-M%C5% ... /timeline/ Zapraszam do serwisu! :)

#40
Powoli prace idą do przodu, napęd złożony do kupy, tak samo stery. Wieszaki do hamulców mam dorobione ze stali 12.9 więc mam nadzieję że się tak łatwo nie pokrzywią :-). W sumie to tylko kilku śrubek jeszcze potrzebuję, tyle że znalezienie ogarniętego tokarza jak się okazało nie jest takie łatwe :-/.

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek
Trek Singletrack 990
https://picasaweb.google.com/112917211818073211566

https://www.facebook.com/Rowerowy-M%C5% ... /timeline/ Zapraszam do serwisu! :)

#45
Z 2 rometów już przymierzałem i dupa, nadały się tylko te długie jak ta zardzewiała z nakrętką :-/. o ile te z dziurką pod łbem idzie gdzieś dostać, to ta płaska chyba tylko do dorobienia (chyba że mi ja tokarz odda, bo ostatnio mi napisał ze zgubił śruby oryginalne które dostał na wymiar :evil: )

Edit: Siodło już w listopadzie wysmarowałem, tym tłuszczem erdala. Zrobiło się bardziej sprężyste i mocno ściemniało. A mam pytanie, bo natarłem je tylko z zewnątrz a od wewnątrz też trzeba je natłuścić?
Trek Singletrack 990
https://picasaweb.google.com/112917211818073211566

https://www.facebook.com/Rowerowy-M%C5% ... /timeline/ Zapraszam do serwisu! :)

#49
do tej ramy koniecznie trzeba zorganizowac starsze komponenty
...przezutka , korby o pedalach nie wspomne :shock: :shock: :shock:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#51
marcin74 pisze:do tej ramy koniecznie trzeba zorganizowac starsze komponenty
...przezutka , korby o pedalach nie wspomne :shock: :shock: :shock:
Może kiedyś to nastąpi, tym bardziej że mam wszystkie oryginalne części i jak kiedyś będę miał nadwyżkę pieniędzy to je wychromuję ;-). Ale na najbliższe lata zostanie tak jak jest. Co złego w zatrzaskach, po za tym że 'ciut' za nowoczesne są? Ja tym będę jeździł na normalne tripy, gdzie w noskach bym sie zabił, a klatki są kijowe :-/ (chyba ze takei podwójne do trialu, ale i tak na szosę zatrzask lepszy). A inna sprawa że jeszcze na niej nie jeździłem, więc tak jak Zimny piszę może się okazać że jak geo nie siądzie, to sobie jakąś nowszą ramę kupię ;-)
Trek Singletrack 990
https://picasaweb.google.com/112917211818073211566

https://www.facebook.com/Rowerowy-M%C5% ... /timeline/ Zapraszam do serwisu! :)

#52
bartolini pisze:Co złego w zatrzaskach
nic ;-) sa bardzo piekne :-?
....szkoda mi tego staruszka :-|
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#58
Piotr pisze:może i wypieszczony ale jakbym miał na takich klamkach śmigać po Gorcach to porażka , do pewnego momentu podniecenie jest , później przychodzi ból.
Pogadamy o wygodzie jak polecisz 100 km min :mrgreen:
Zaskocze Cię, otóż już poleciałem na nim 100km (no dobra, 98 dokładnie ;) ) z Cisnej do Rymanowa zdr. Szczegóły tu https://picasaweb.google.com/1129172118 ... osowyBiesy#

Jak najbardziej podtrzymuję zdanie o wygodzie, nic mnie nie bolało przez te 3 dni jazdy, ale ja młody, może to przez to :-P
Trek Singletrack 990
https://picasaweb.google.com/112917211818073211566

https://www.facebook.com/Rowerowy-M%C5% ... /timeline/ Zapraszam do serwisu! :)