dziś za 10 zł stałem się posiadaczem takiej oto ramy (miała iść na złom... żąl mi jej było ). Przed wstępnym oczyszczeniem ramki benzyną lakową była widoczna nalepka o treści "made by Orbit bicycles England)
Frameset na rurkach reynolds 531c. (waga ramy 1,5 kg)
Stan: słaby (rower używany przez zimę, nie myty od kilku lat).
Rama posiada defekt w postaci beznadziejnie naprawionego (pękniętego) tylnego prawego haka.
Moje zamiary to pełna restauracja tego roweru i budowa skromnej szosy o w miarę niskiej wadze (na przyszły sezon).
Rozebranie wszystkiego zajęło mi dobre 3 godziny (dużo grzania opalarką i walenia młotkiem). Została jescze jedna bieżnia supportu (prawa). Wstępnie oczyściłem z lakieru/rdzy i myślę, że będzie dobrze. Odziwo nie ma żadnych głębszych wrzerów.
Może ktoś zna spawacza, który jest w stanie pospawać ten hak skutecznie i estetycznie (przy okazji w miarę tanio )?
#5
tak mi waga pokazała... mam taką jak w ważywniakach kiedyś mieli... jutro zważę na innych
Z tą rudą to cieniowanie w sposób naturalny... ciekawe jak będzie ze sztywnością
Z tą rudą to cieniowanie w sposób naturalny... ciekawe jak będzie ze sztywnością
#6
pikna ramka ,cena jeszcze lepsza ..
chociaż troszke strach na niej pociskać
nie wierze w to 1,5 kilo ,masz zdupioną wage ;)
chociaż troszke strach na niej pociskać
nie wierze w to 1,5 kilo ,masz zdupioną wage ;)
#7
ja się jaram, chociaż w to 1.5 kg nie wierzę też.
miałem raleigha który ważył 1.7 z bieżniami sterów.to czuć.
no i był mało sztywny.
miałem raleigha który ważył 1.7 z bieżniami sterów.to czuć.
no i był mało sztywny.
#8
no tak czy siak ramka fajna ,jeszcze za taką cenę to już w ogóle !
ja obstawiam okolice 1880 gr z całym szacunkiem ;)
może poprowadzimy obstawiania ,kto oszacuje bliżej ,co ? ;>
no cóż ,mi chodzi po głowie lekka stalowa szosa ,ale przy mojej wadze tj. ca 82 kilo obecnie ,z tendencjami do 85 lekka rama może oznaczać współczesną ,stalową ,w okolicach 1900 gram właśnie
czekam na rozwój wypadków
ja obstawiam okolice 1880 gr z całym szacunkiem ;)
może poprowadzimy obstawiania ,kto oszacuje bliżej ,co ? ;>
no cóż ,mi chodzi po głowie lekka stalowa szosa ,ale przy mojej wadze tj. ca 82 kilo obecnie ,z tendencjami do 85 lekka rama może oznaczać współczesną ,stalową ,w okolicach 1900 gram właśnie
czekam na rozwój wypadków
#9
oba reynoldsy ktore mialem (531c wlasnie) w rozmiarze 56 i 57cm wazyly po 2060-2070g, zreszta patrze tez tutaj:
http://www.classicbikeshop.eu/Classic-frames.html
i sie dziwie tej Staszkowej wagi...
http://www.classicbikeshop.eu/Classic-frames.html
i sie dziwie tej Staszkowej wagi...
#10
Dodam swoje spostrzeżenie że angole doś nie estetycznie robią ramy . Np. Raleigh miał zacisk sztycy przecięty piłą ... Może co innego takie Orange albo cośik wyżej .
Co do pospawania nie będzie problemu raczej , poszukaj spawacza to ci to machnie ... może się trochę ździwić do to Cr-mo ale jak pospawa ze szczeliną to będzie ok ..
Co do pospawania nie będzie problemu raczej , poszukaj spawacza to ci to machnie ... może się trochę ździwić do to Cr-mo ale jak pospawa ze szczeliną to będzie ok ..
SZOSA>mtb
#12
U nas to robią tak spawacze że pobierają kawałek materiału zawozą do takiej firmy (ZAP) gdzie ustalają skład , potem oni robią mu drut o tym składzie żeby pasował materiał i gotowe
Pewnie chodzi o hak od przerzutki ... żeby tylko go dobrze/prosto ...
mangan ... podobny pierwiastek
http://www.retrobike.co.uk/forum/viewto ... c&start=60
Pewnie chodzi o hak od przerzutki ... żeby tylko go dobrze/prosto ...
mangan ... podobny pierwiastek
http://www.retrobike.co.uk/forum/viewto ... c&start=60
#13
miłość do dysków zabiła Yeti...Askaniusz92 pisze: http://www.retrobike.co.uk/forum/viewto ... c&start=60
#16
w sumie to nie kumam czego sie czepiacie ?
sensowność zdzierania lakieru i zakładania dysków do takiego roweru jest sprawą dyskusyjną
i ja osobiście zostawiłbym canty i oryginalny lakier ,jest to dla mnie jasne
ale typek zrobił to naprawde estetycznie ,krzywdy w sume ramce nie zrobił .. ładnie to wykończył
rowerek wygląda ładnie i będzie jeździł
o co więc pytam się Wam chodzi :>
sensowność zdzierania lakieru i zakładania dysków do takiego roweru jest sprawą dyskusyjną
i ja osobiście zostawiłbym canty i oryginalny lakier ,jest to dla mnie jasne
ale typek zrobił to naprawde estetycznie ,krzywdy w sume ramce nie zrobił .. ładnie to wykończył
rowerek wygląda ładnie i będzie jeździł
o co więc pytam się Wam chodzi :>
#17
(ten YETI) to jak FORD T z V8,profanacja,czy nowa jakość?
dla mnie bomba,szczególnie fachowośc budzi podziw!!!
to sie nazywa custom'owy projekt...troszke więcej niż kolorowe śrubki...
dla mnie bomba,szczególnie fachowośc budzi podziw!!!
to sie nazywa custom'owy projekt...troszke więcej niż kolorowe śrubki...
śmietnik to nie retro!
#18
nieno spoko, nie mam nic do wykonania bo jest na wysokim poziomie. Ale całokształt nie podoba mi się i tyle...
#19
kurva! za przeproszeniem ,ze ta k powiem
noi co z tym rowerem sie dzieje ,co :?
nie chcesz ,to mi daj :)
noi co z tym rowerem sie dzieje ,co :?
nie chcesz ,to mi daj :)
#20
Staszek był na wakacjach :) Ramka niczego sobie - ciśnij z nią to na przyszły sezon pościgamy się na trasie na Chełm ;)
#22
wisi sobie w piwnicy... w kwietniu go powinienem zrobić - Mam już trochę części. Przede wszystkim są już obręcze - Campa Victory Crono... http://defietsenmaker.nl/index.php?item ... 37&lang=EN
Piasty pewnie kupię jakieś Novatec-i na maszynach..
Z dobrych części to jeszcze korby, hamulce i rd bym chciał jakieś tam wsadzić.. reszta jest mi dość obojętna (oczywiście jak będą zasoby finansowe pewnie kupię jakieś klamkomanetki)
Piasty pewnie kupię jakieś Novatec-i na maszynach..
Z dobrych części to jeszcze korby, hamulce i rd bym chciał jakieś tam wsadzić.. reszta jest mi dość obojętna (oczywiście jak będą zasoby finansowe pewnie kupię jakieś klamkomanetki)
#24
taki zestaw mi się podoba..
http://allegro.pl/novatec-nt-a171-piast ... 29389.html
http://allegro.pl/piasta-tyl-novatec-nt ... 71918.html
ktoś to ma? jeździł? widział?
Skolioza... ten rower będzie do jeżdżenia.. Ceny używanych komponentów do szosy są wyższe niż do MTB, a mają duuuużo większe przebiegi za sobą... Maszyny wystarczą na trochę, jak przestaną się kręcić to wsadzę nowe łożyska i piasty jak nowe
http://allegro.pl/novatec-nt-a171-piast ... 29389.html
http://allegro.pl/piasta-tyl-novatec-nt ... 71918.html
ktoś to ma? jeździł? widział?
Skolioza... ten rower będzie do jeżdżenia.. Ceny używanych komponentów do szosy są wyższe niż do MTB, a mają duuuużo większe przebiegi za sobą... Maszyny wystarczą na trochę, jak przestaną się kręcić to wsadzę nowe łożyska i piasty jak nowe
#25
A wiesz że masz rozstaw ramy 126mm najpewniej? Novateci mają 130, chyba że torowe. Stare Shimano robią niezłe przebiegi, jak chcesz to mam 600 tylną 6400 z kasetą UG 6 albo 7 ale chyba 6 w niezłym stanie. W sumie będę miał na zbyciu jeszcze hampelki 1-osiowe 6400 i klamki z tej grupy, można się dogadać ;]
A swoją drogą to chyba moje ulubione Novateci, chyba jedyne co do retro szosy wizualnie pasują. Może sobie kiedyś jakieś kółka na nich złożę ;]
A swoją drogą to chyba moje ulubione Novateci, chyba jedyne co do retro szosy wizualnie pasują. Może sobie kiedyś jakieś kółka na nich złożę ;]
#26
haaalo
no to dobrze ,że sie kula
piasty -co kto lubi -jak chce nowe -to źle nie bierze ,chociaż nigdy jakoś nie pałałem do novateców
ale te wyglądają ładnie i lekkie
obręcze na szytki ,tak ? kurcze -lajtowy set wyjdzie ,chociaż jednak wole mój ,bo szytki to może na 2gi komplet sobie można ,ale do tyrania ? słaby pomysł
a szerokościami osi -co wy sie tak wszyscy obsrywacie -w jednym temacie sie boją ,w tym też groza ..
wejdzie ta piasta zupełnie normalnie
pozatym jak szosowy novatec ma być torowy ? :)
ja wiem ,że na allegro można nawet przerzutki kupić do ostrego koła ,ale bez przesady .co ?:D
no to dobrze ,że sie kula
piasty -co kto lubi -jak chce nowe -to źle nie bierze ,chociaż nigdy jakoś nie pałałem do novateców
ale te wyglądają ładnie i lekkie
obręcze na szytki ,tak ? kurcze -lajtowy set wyjdzie ,chociaż jednak wole mój ,bo szytki to może na 2gi komplet sobie można ,ale do tyrania ? słaby pomysł
a szerokościami osi -co wy sie tak wszyscy obsrywacie -w jednym temacie sie boją ,w tym też groza ..
wejdzie ta piasta zupełnie normalnie
pozatym jak szosowy novatec ma być torowy ? :)
ja wiem ,że na allegro można nawet przerzutki kupić do ostrego koła ,ale bez przesady .co ?:D
#27
Mówię że torowe novateci mają 126 jak dobrze pamiętam rozstaw i tam da się podkładkami zmienić, tutaj się nic nie wymyśli raczej. Wiadomo że rama się rozegnie o te 4 mm, tylko chyba trochę już przeżyła, poza tym z linią łańcucha zabawa może być.
#28
torowe mają 120mm jak należy, mając starą ramkę motobecane zmieniłem jej rozstaw o te 6mm ciorając z pół roku (inna rzecz, że haki były mocno wątpliwej jakości)
do rometa (i w tej chwili edistrobla) dałem z każdej strony 2mm podkładkę przez co nie trzeba ramy tak mocno zginać.
do rometa (i w tej chwili edistrobla) dałem z każdej strony 2mm podkładkę przez co nie trzeba ramy tak mocno zginać.
#29
Witam.
Jak coś to mam piastę 600 z serii 6400 z kaseta 7sp UG ze szprychami i pewnie już na niej nic nie złożę więc mogę ja podać dalej. Przebieg mały jak taki sprzęt. Ja szacuje nie więcej niż 4000km
pozdrawiam
xMekpx
Jak coś to mam piastę 600 z serii 6400 z kaseta 7sp UG ze szprychami i pewnie już na niej nic nie złożę więc mogę ja podać dalej. Przebieg mały jak taki sprzęt. Ja szacuje nie więcej niż 4000km
pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996
Marin Bear Valley 1996
#30
błe.. 5mm w tę czy we w tę.. supportem będzie się regulowało w razie czego.. Piasty chciałbym nowe, ale zobaczę jak to tam wyjdzie..
Co do szytek to to nie będzie rower do tyrania (do jeżdżenia po mieście mam eskę i ramkę na singla - może będzie jeszcze w tym roku). Wagowo chcę zrobić koła lekkie, żeby pojeździć trochę na tym (na podjazdach jakiś typu Ostra). Ogólnie rewelacji nie będzie bo 36 szprych są obręcze Mam tylko pewne wątpliwości jeśli chodzi o opcję hamowania na tych obręczach, bo są dość niskie
Hample (przynajmniej z przodu) muszą być na dual pivocie, bo w górach bym jeździł czasami
Co do szytek to to nie będzie rower do tyrania (do jeżdżenia po mieście mam eskę i ramkę na singla - może będzie jeszcze w tym roku). Wagowo chcę zrobić koła lekkie, żeby pojeździć trochę na tym (na podjazdach jakiś typu Ostra). Ogólnie rewelacji nie będzie bo 36 szprych są obręcze Mam tylko pewne wątpliwości jeśli chodzi o opcję hamowania na tych obręczach, bo są dość niskie
Hample (przynajmniej z przodu) muszą być na dual pivocie, bo w górach bym jeździł czasami