Kuwahara Pacer '88

#1
Czołem:) pierwszy post, to się przy okazji witam ze wszystkimi.

Ramset kupiłem na początku grudnia. Niestety był zapaćkany szpetnym sraczkowatym lakierem. Pod spodem był oryginalny czarno-różowy ale nie do odratowania. Po usunięciu lakieru był pomysł, żeby pójść w ślady Adamello i zrobić RAW ale było ryzyko, że nie wyjdzie tak dobrze :)

Lakier to bardzo umiejętnie położony proszek a na górę bezbarwny metalik. Naklejki wycinane z folii, na nich jeszcze dodatkowa zabezpieczająca warstwa klaru.

Bikecheck:
- Frameset Kuwahara Pacer rocznik 1988, rozmiar 59cm (c-t)
- Koła Mavic MA2/Shimano 105/Maxxis Locust 700x35c
- Korba Deore XT/Surly Stainless 32T
- Stery Tange Japan maszynowe
- Kokpit ITM (chyba Eclypse) 11cm/Deda Elementi 44cm
- Klamki Tektro RL-340
- Siodło Flite Titanium/ sztyca JD 27mm
- Hamulce Shimano LX

W planach napęd 1x7, jedzie do mnie przerzutka i manetki Shimano DX - będę kombinował z retroshiftem DIY. Do wymiany też tylny wieszak w cantach bo jest strasznie długaśny i szukam lżejszego mostka, bo ten ITM waży bagatela 358g ;)

Link do galerii: https://goo.gl/photos/vYnnLcjM1jxfYGpw6

Wszelkie uwagi mile widziane i dobrze, że Piotr zbanowany :D

#4
Jak nie lubię takich kastratów, to ten mi się podoba sam nie wiem czemu. Na pewno m.in dlatego że jest ładnie odmalowana rama i ładnie zrobione grafiki, moim zdaniem opony też dobrze grają z całością.

#7
Sprawa korb jest otwarta, bo ta wali po oczach, zgadzam się. Ale była na stanie :)
Co do klamek to nie ma opcji, za duża strata pod kątem wygody.
A co do działu to powoly, tak jak pisałem wleci przerzutka z tyłu i manetka z przodu i wszystko będzie cacy.

O oponach na razie wiele napisać nie mogę, ale po kilku jazdach czuję, że się polubimy bo ładnie niosą na twardym (to akurat nie było zaskoczeniem patrząc na bieżnik) i zadziwiająco szybko oczyszczają się z błota.

#9
O, jest i szpec od naklejek!

Nie jest zła, po prostu w porównaniu z resztą wyszła jakaś taka grubaśna i mało delikatna.

Edit: DX'y dotarły no i rozglądam się za korbą. Rozwiązanie oczywiste: czarny LX, ale szukam czegoś pod 104BCD co będzie pasowało wizualnie - jakieś propozycje?

#10
ak_kwlsk pisze:A co do działu to powoly, tak jak pisałem wleci przerzutka z tyłu i manetka z przodu i wszystko będzie cacy.
nawet jak dasz dziesiec przerzutek to nic nie pomoze :!: :!: :!:
ten rower to wyraz braku szacunku dla forum ,dzialu,chlopakow i dlugiej historii kolarstwa wogole :idea:
wpisuje sie w ostatnio modna na forum zabawe w przerabianie turystykow na ....no wlasnie nie wiadomo co :!: :!: :!: :!:
a "nowe" korby dopelniaja tylko dziela :!: :!: :!: :!:

PASJA to slowo klucz :idea: kiedys rowery Radzieja ,Ivesa , Smolara ,Corrado
kolekcja widelcy Fockera i Scotty Dyrekcji przyciagaly do forum a ostatnimi czasy jest coraz gorzej :!: :!: :!:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#11
Przecież pasja do rowerów nie musi przejawiać się w ich wiernej odbudowie wg. specyfikacji katalogowej. Skoro taki rower potrzebował, taki mu się podoba, trzyma się jako tako (korba fe) w klimacie retro to go tu zaprezentował. Nie widzę nic w tym złego. Przecież to różnorodność czyni nas wyjątkowymi. Nie każdy zaprezentowany rower musi brać udział w "rower roku". Co więcej, nie każdy nawet musi chcieć, mieć parcie by podążać w nurcie "zrobię go tak, by zebrać poklask na forum". Wiecie jaką nudą by wiało jakby na forum były same katalogowe perełki, wiszące na ścianie? Bez sensu...

edit:
Może trochę go bronie bo sam buduje podobnego ulepa bez stylu, mając w pełni tego świadomość, że raczej stare wygi tego forum zachwytem nie zapieją na jego widok ale jeżeli jego budowa, jazda na nim sprawia mi OGROMNĄ przyjemność to czy to nie jest pasja?
Jestem świeżakiem tutaj, nie znam ludzi, nie znam kolaboracji między Wami, nie wiem kto jest dobry a kto zły, nie znam niepisanych zasad tu panujących, co więcej - nie znam zasad ludzi klimatu retro mtb. Być może dokonałem złego wyboru chcąc przedstawiać tutaj transformację trekkinga w frankensztajna.
Ostatnio zmieniony 2016-02-12, 20:54 przez cass, łącznie zmieniany 1 raz.

#12
cass pisze:Przecież pasja do rowerów nie musi przejawiać się w ich wiernej odbudowie wg. specyfikacji katalogowej. Skoro taki rower potrzebował, taki mu się podoba, trzyma się jako tako (korba fe) w klimacie retro to go tu zaprezentował. Nie widzę nic w tym złego. Przecież to różnorodność czyni nas wyjątkowymi. Nie każdy zaprezentowany rower musi brać udział w "rower roku". Co więcej, nie każdy nawet musi chcieć, mieć parcie by podążać w nurcie "zrobię go tak, by zebrać poklask na forum". Wiecie jaką nudą by wiało jakby na forum były same katalogowe perełki, wiszące na ścianie? Bez sensu...
Marcin chyba miał dzisiaj zły dzień, nie przejmaj się, my tu same stare zrzędy. :mrgreen:
Lodzermensch

#13
cass pisze:Przecież pasja do rowerów nie musi przejawiać się w ich wiernej odbudowie wg. specyfikacji katalogowej. Skoro taki rower potrzebował, taki mu się podoba
pelna zgoda ...potrzebuje to niech robi jak mu sie podoba...ale po jakiego kija wystawia w tym dziale ?????

jest na forum odpowiednie miejsce dla retro cudakow ...pisalem juz na poczatku przeniesc go w odpowiednie miejsce i po sprawie
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#14
Masz rację. Myślałem nie wiadomo czemu, że dyskusja tyczy ogólnie, umieszczania "cyrków" na tym forum. A Tobie chodziło tylko o odpowiedni dział. Niby godzina wczesna a umysł jakiś nietrybiący...

#15
Skoro zostałem zmieszany z błotem to pozwolę sobie odpowiedzieć ;)
marcin74 pisze: nawet jak dasz dziesiec przerzutek to nic nie pomoze :!: :!: :!:
ten rower to wyraz braku szacunku dla forum ,dzialu,chlopakow i dlugiej historii kolarstwa wogole :idea:
wpisuje sie w ostatnio modna na forum zabawe w przerabianie turystykow na ....no wlasnie nie wiadomo co :!: :!: :!: :!:
Chyba nie nadążam... Tym stwierdzeniem uderzasz nie tylko we mnie i innych nowych użytkowników forum, bo oczywiście pamiętasz, że Adamello ma w tym dziale rower na identycznej ramie? Jakoś u niego w temacie nie widzę postów o bezczeszczeniu czegokolwiek :) i niech mnie ręka boska broni przed porównywaniem mojego jeździdła do dzieła Adamello, no ale... jak dołożę przerzutki to i mój rower i jego to ciągle Kuwahara Pacer zrobiona na przełajkę :)
marcin74 pisze: a "nowe" korby dopelniaja tylko dziela :!: :!: :!: :!:
Korby takie, bo obecnie nie mam innych, wszyscy widzą że nie pasują i nikt tego nie neguje. Po prostu wolę jeździć na niepasujących niż siedzieć na kanapie bez roweru zanim znajdę odpowiednie.
marcin74 pisze: PASJA to slowo klucz :idea: kiedys rowery Radzieja ,Ivesa , Smolara ,Corrado
kolekcja widelcy Fockera i Scotty Dyrekcji przyciagaly do forum a ostatnimi czasy jest coraz gorzej :!: :!: :!:
No teraz to już pojechałeś :) to tu trzeba mieć pasję do publikowania na forum sterylnych maszyn? Myślałem, że wystarczy taka zwykła, pospolita, do jazdy na rowerze połączona z sympatią do retro sprzętu...
Sam chciałbym mieć maszyny do powiedzenia na ścianie, na których wręcz szkoda jeździć i uwielbiam rowerową biżuterię, tradycyjne, lutowane ramy, rowerowe retro-patenty, które czasem nie mają żadnego logicznego uzasadnienia i tak dalej i tak dalej..
Oraz! mam ogromny szacunek do ludzi, którzy takie maszyny składają, kolekcjonują, czy zwyczajnie mają ogromną wiedzę na ten temat, natomiast nie rozumiem kompletnie w jaki sposób ich uraziłem umieszczając mój rower na forum :)


Jeśli taka wola to proszę przenieść temat gdzie Waść sobie życzy, mnie tam wszystko jedno. Założyłem tutaj bo wiedziałem, że w niedługim czasie dołożę przerzutki i (o ja naiwny) myślałem, że będzie pasowało do działu "przełaj".

Pozdrawiam serdecznie :)

#16
ak_kwlsk pisze:No teraz to już pojechałeś :) to tu trzeba mieć pasję do publikowania na forum sterylnych maszyn? Myślałem, że wystarczy taka zwykła, pospolita, do jazdy na rowerze połączona z sympatią do retro sprzętu...
to NIE jest retro przelaj a tym bardziej szosa :!: :!: :!:
a wrzucenie "nowych "korb XT jest brakiem szacunku do ludzi ktorzy kochaja maszyny z dawnych lat ........pospolita ??? pomyliles z kiczowata (a wszystko przez te korby ;-) )
jesli chodzi o rower Adammelo tez nie ma nic wspolnego z ww tematem ale przyznac trzeba ze robota w metamorfoze zostala wlozona ;-)
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#19
A ja pójdę w kontrę do Marcina - mimo pewnych mankamentów uważam że lepiej gdy takie rowery dostają drugą młodość w takim wydaniu niż zajechane gdzieś pod Kowalskim we Wrocławiu lub w szopie w Pcimiu dolnym.
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#20
mekp pisze:A ja pójdę w kontrę do Marcina - mimo pewnych mankamentów uważam że lepiej gdy takie rowery dostają drugą młodość w takim wydaniu niż zajechane gdzieś
pelna zgoda ........problem w tym ze rower (w obecnej postaci ) powinien znalezc sie w innym dziale ;)

np taki cass (tez nowy na forum ) zrozumial o co chodzi :idea:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#22
ak_kwlsk pisze:...i też ma rower w tym dziale :D
pech chcial ze padlo na ciebie ;-)
restrykcyjnie ??? touringowa rama, jeden bieg i korby xt z 201x :idea:

nooo ale jak tam chcecie Dyrektorze ;-)
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#23
zrobić całość i pokazać - taki widzę bieg historii i rower zostaje w dziale przełaj. Tak to widzę.

ale nie ukrywam - rama fajna - a malowanie bieda - cza było wyczyścić z lakieru - wyszczotkować i było by cudo i było by pięknie.
wtedy można się bawić dodatkami, w różnych kolorach i nie muszą to być najdroższe części.

czyli, cza się postarać, to będą ,,brawa'' za fajny rower - który nie musi kosztować majątek.
remik76

#25
remik76 pisze:a malowanie bieda - cza było wyczyścić z lakieru - wyszczotkować i było by cudo i było by pięknie.
Się nie zgodzę, bo malowanie wyszło bardzo profesjonalnie zwłaszcza biorąc pod uwagę, że to proszek. Kolor wiadomo, kwestia gustu i nie musi podobać się każdemu ;)

W momencie jak znalazłem na forum projekt kuwy Adamello, moja rama była w trakcie procesu delakieryzacji i wierzcie mi, łapy swędziały żeby zrobić kopię :) Ostatecznie stwierdziłem, że nie mam doświadczenia w tej kwestii a nie chciałem poświęcać ramy na pierwsze próby.

Lada dzień wysyłam projekt retroshifta do druku 3D i mam nadzieję, że do końca miesiąca uporam się ze zmieniarką.

Pisałem już w innym temacie, ale napiszę też tutaj: gorąco polecam oponki Maxxis Locust, byłem w szoku jak szybko potrafią oczyścić się z błota przy tak gęstym bieżniku. Na twardym niosą pięknie, na werdykt odnośnie wytrzymałości jeszcze za wcześnie.
Co prawda ciężko dostać zwijanki ale druty są do zdobycia w akceptowalnej cenie.

#26
mekp pisze:Wtedy bylaby to kopia projektu Adamello

jaka kopia - jak ktoś chce zrobić rower na takiej samej, lub podobnej ramie to od razu jest to kopia, z tego co kojarzę to raczej rama Adama, nie jest szczotkowana, tylko wypolerowana,,, trochę jest różnicy w koncepcji wykończenia takim sposobem, z daleka jest podobnie.... ale z daleka.......

Sam miałem zamiar coś takiego na takiej ramce zrobić, ale będzie troszkę inaczej, wykorzystam posiadany orginalny pakiet plus opony z agresywnym bieżnikiem w teren i nie widzę w tym kopii, tylko fajny pomysł.

Starsze rowery na mufach - już dawno wykorzystano do przeróbki na przełaj, singla, albo ostre....... inny kolega z Sycowa buduje kilka takich rocznie, jakoś nie myśli o tym w kategorii kopii, lecz projektu, bo musi być na tyle ciekawy, żeby znalazł nabywcę.

co do lakieru, profesjonalnie czy nie, ale nie ukrywam - no szału ni ma....co mam ściemniać....
Takie mam zdanie bo widziałem kilka ram w fabrycznym malowaniu tej firmy i zawsze robiły na mnie pozytywne wrażenie.

czekam na cały rower - projekt.
remik76

#27
Co do malowania Kuwy to zgadzam się z Tobą całkowicie, natomiast niestety mój egzemplarz (jak zapewne wyczytałeś w pierwszym poście ;) ) był zaciaprany przez poprzedniego właściciela czymś takim:
Obrazek


Oryginalnych lakierów nigdy nie ruszam !

#28
Już od jakiegoś czasu jeżdżę ze zmieniarką:
Obrazek


Manetka i przerzutka Deore DX, manetka zamontowana na zasadzie retroshifta działa całkiem sprawnie. Napęd 1x8 w mojej płaskiej okolicy wystarcza w zupełności.
Przednia przerzutka robi za chainguarda :)

Korbę DX też już mam, ale szukam do niej jakiegoś fajnego uzębienia i pewnie wrzucę ją dopiero jak łożyska w HT2 wyzioną ducha.

Rozglądam się powoli za nowymi kołami. Piasy 105 są za delikatne, dlatego szukam piast mtb pod rozstaw 130mm. Najlepiej DX'y, lub coś lepszego, także jeżeli ktoś ma jakiś komplecik do pozbycia się to piszcie tu bo ja jeszcze nie mogę się udzielać w tematach giełodwych.

Mam też problem z obręczami. Istnieje coś w klasycznym stylu (bez stożków) podwójnie kapslowane, wytrzymałe (32 lub 36 szprych) i w wadze <500g? Oczywiście jest dużo obręczy typowo szosowych, ale wolałbym coś szerszego wewnątrz. Mavic A319 trochę odstrasza wagą.

#29
W tej wadze na pewno Accenty Trailflyer:
http://velo.pl/czesci/obrecze/accent/trailflyer

Ale niestety srebrno-czarne.


Ewentualnie minimalnie cięższe (ale dostępne też jako srebne/szare) Accent Voyager:
http://velo.pl/czesci/obrecze/accent/voyager

I Accent Crossracer:
http://velo.pl/czesci/obrecze/accent/crossracer


Obręcze typowo crossowe, więc w przełaju powinny dać radę (zwłaszcza patrząc na szerokość wewnętrzną). Może ktoś zaproponuje coś od innego producenta?

#30
Alexrims ACE-17
żonie wstawiłem 26 cali srebrne do starej damki, śmiga aż miło.
ps. spójrz też na ryde , ja mam do cięższych zastosowań zac 2000 i zac 19, cięższe ale pancerne
ps. zac 19 - moje ważyły na pewno poniżej 550 g jednokrotnie kapslowane.
oryginalnie w centurionie miałem araya po 400 g . ale delikatne były
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,
cron