JAGODZIANKA, czyli kolejny Boulder datowany na rok 93

#1
Na razie nie ma się jeszcze czym chwalić (no poza tym że trafiła do mnie kolejna ramka)

Prezentowany zaczątek roweru to odrapana rama z roku 93, z oryginalnym, równie podrapanym widelcem na hakach Spinnera, sterami Tiogi, sztycą Kalloya (pewnie też oryginalną bo średnica mało popularna, choć w pierwszym moim egzemplarzu zainstalowany był Ritchey), mostkiem przypominającym System 1 Treka i dość współczesnymi kółkami tłuczonymi dla Kellys'a

To co w niej ciekawego i co skłonilo mnie do zakupu, to pozakatalogowe malowanie (nie wspominając że w Polsce nigdy dostępne nie było) Zasięgając języka tu i ówdzie ustaliłem, że najprawdopodobniej jest to tzw "special make up" na rynek jednego bądź kilku krajów zachodniej Europy

Co z tej ramki będzie? na pewno czeka ją okres przejściowy jako baza do roweru codziennego A jak do tego celu napatoczy się co innego będziemy myśleć dalej....

Kilak fotek, surowych bez retuszu ;-)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#4
Który to Twój skot? :-)
A tak przy okazji, bo sam mam podobny problem z tymi moimi GT, jaka jest poprawna metodologia łatania odprysków lakieru? Jestem w tym kompletnie zielony, jakie macie patenty? Jak odrdzewiacie? Dobieracie odcień farby/pigmentu, pędzelkiem, czy może jakoś inaczej?
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#5
He, he wszystkie możesz zobaczyć na tym forum ;-)

Co do ram - sam eksperymentuję jeszcze aby sprawdzić co najlepiej wyjdzie...
trochę propozycji w tej kwestii jest tutaj
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php? ... e7ef7b31c1
ale to raczej jakbyś kompleksowo chciał cały lakier zrobić

Tym razem myślę dorobić odpowiednie lakiery (nie w sprayu tylko w zwykłej puszce) i małym pędzelkiem pozamalowywać same ubytki (oczywiście po wcześniejszym wyczyszczeniu) następnie wypolerować całość i pociągnąć dodatkowo bezbarwnym
Nie wiem tylko czy uda mi się nałożyć odpowiednio grubą ilość lakieru na ubytki, tak aby finalnie powłoka lakiernicza była gładka
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#6
No to nie mam dla Ciebie dobrych wiadomości, bo to ćwiczyłem właśnie przy ciapkowatym Timberline'96. Ponieważ jest to malowanie team scream, czyli w ciapki, plan był taki, by żółtymi ciapkami ciapać nie tylko na odpryskach w żółtym, ale i niebieskim.
Kolor kolorem, nawet daje radę (choć i tak widać, ale nie na pierwszy rzut oka). Gorszym problemem jest właśnie grubość powłoki tego ciapania. Widać wyraźnie granice, no bo zawsze musisz trochę nadmalować ten stary lakier.
Drugim problemem, na którym poległem, jest odrdzewnianie. Okazuje się, że stopu cr-mo za cholerę nie chciał gryźć odrdzewiacz oparty na kwasie fosforowym. Nakrętki, gwoździe żre, a tej ramy nic a nic, taka dobra stal. A papierem ściernym, jak wecujesz, to nie ma cholery, byś nie zarysował zdrowego lakieru, co obok. I kółko się zamyka...
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#11
Dzięki!
Prawdę powiedziawszy to mnie TERAZ też się podoba choć to jeszcze nie ostatnie moje słowo w tym temacie
Szczerze jednak rzecz biorąc wziąłem tą ramę tak sztuka dla sztuki - bo pozakatalogowa, bo takiej nie mam - ale zupełnie bez pomysłu co dalej Zarówno rower który stał jako oryginał jak i sama rama były jakieś takie.... bez wyrazu
Z założonymi komponentami (w szczególności z oponami, na czarnych gumach nie było tego efektu pomimo kiery i mostka) rower wizualnie nabrał jakiegoś swoistego charakteru i w tej konwencji będzie "dopieszczany" ;-)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#15
Serio pytam. W tym stevensie pro (zobaczycie go w poniedziałek, będą zdjęcia, zacny to rowerek) mam problem z mostkiem/kierownicą. Orginalny mostek Ritchey Force był robił, że rower się nie nadawał dla 12-letniej dziewczynki. Za płaski.
Więc założyłem taką regulowaną na śrubkę fajkę z tych dzisiejszych, i po ustawieniu tego pod Agatę widzę, że to podobną geometrię daje co te mostki grivina. A zmienić chcę, bo ta regulowana fajka to z kilo waży, tragedia. Ramka jest 12 cali, rower był leciusieńki jak z drewna, a przez tą fajkę czar prysł.
Ale pytanie jest o bezpieczeństwo, bo jeśli rower robi się jakiś niepewny, i zaczyna się kiera urywać, to z oczywistych powodów odrzucę ten patent...
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#16
a ja poważnie odpowiedziałem ;-)

patent jest bezpieczny, ale wrażanie jakie wywołuje u kogoś przyzwyczajonego do kokpitu zamocowanego "na sztywno" jest właśnie takie - masz wrażenie że kiera ucieka z miejsca w którym być powinna na stałe (ale to tak przez pierwsze 15 min, później ustępuje ;-))

Mostek który ja mam to 130-135 ale widziałem także wersje krótkie
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#17
Efekt pracy takiego mostak jest zdeka inny niż amorka, tutaj kierownica idzie jakby w dół do przodu pod katem.
Ja coś takiego miałem raz na samej sprężynie i za szybko działało, widziałem kiedyś wersje na elastomerach , no lepszy efekt ugięcia , taki spowalniacz.
www.velotech.pl

#18
No właśnie też kiedyś na allegro widziałem patent na takim elastomerowym cycku, zresztą były trzy na zmianę. Pytam o bezpieczeństwo, bo na mtbr znalazłem jakiś wątek, w którym ostrzegali że to cholernie niebezpieczne jest...
Wiecie rozumiecie, w przypadku roweru dla dziecka to trzeba być ostrożnym...
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#19
elo
bardzo fajnie wyszedł ten rowerek
rockringu zazdroszczę zwłaszcza ..
takie niebieskie laczki też bym musiał sobie zorganizować

a girvinów w sklepie jakiś kilometr odemnie było z 5 sztuk
10 złociszy za sztuke bodaj ;) aż sobie moze spróbuję takowego wynalazku

#21
Nowe wcielenie Jagodzianki - kilka zmian jakie się dokonało to:

prawie własnej konstrukcji napinacz (posiłkowałem się gotowymi elementami i skleciłem z nich cuś takiego)- muszę jeszcze zdybać tokarza co mi śrubę nagwintuje do końca aby móc ją skrócić i wywalić te prowizoryczne podkładki
Obrazek


korba WI - była czas jakiś zastąpiona XT M730 - wróciła, ale bez Girvinowskiego ringa
Obrazek


stery FSA, Trek Mogul 94 i klocki Poly2 (jak one wyją..... masakra!)
Obrazek


most Trek System2, Corradowy Zoom 150 i klamki no-name
Obrazek


pedałki Toma (dzięki Arkadoo!) - Aldku chcesz pożyczyć do zdjęć? ;-)
Obrazek


a oto rower w całej okazałości
Obrazek

Obrazek
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#25
Tak patrze na te zdjęcia i odnoszę wrażenie, że młynek to to nie jest. Rozumiem że ten singiel bardziej pod szosę i płaskie szutry aniżeli prawdziwy teren jest pomyślny?
Raczy to chyba na tym byś już nie podjechał (wyskakanie sie nie liczy) :-P
[center]Sztywne jest lepsze[/center]