Scott Spark 20 2007

#1
Nadszedł czas na zmiany 8-)
Nowy projekt roweru wycieczkowego , który zastąpi nie wygodnego Scale'a 10.
Biedy nie będzie jak widać.
Nie zamierzam odchudzać roweru ponad miarę , zakładam wagę poniżej 11 kg i to mi wystarczy.
Chyba że kiedyś coś mi odbije i zacznę kombinować 8-)
Będzie ciężko bo Pace RC 41 waży prawie 1,5 kg.
Przednie koło na piaście Soul to anoreksja - gołe waży 600 gram :mrgreen:
Jakieś porady i sugestie mile widziane.
Może ktoś z was posiada podobną ramę i mi doradzi.
Załączniki
IMG_20180828_141643.jpg
IMG_20180828_141553.jpg
IMG_20180828_141357.jpg
IMG_20180828_141314.jpg

#3
Bart pisze:Znowu małe koło :-x
Duże koła są OBRZYDLIWE.
Rowery wyglądają pokracznie.
To co stworzę przebije wizualnie większość nowych szanki z kołami 29 cali 8-)

#5
Bart pisze: Nie masz ochoty spróbować czegoś nowego, innego ?
Mam ale to nie zmienia faktu że nowe są dla mnie brzydkie.
I tak nie będę się bawił w większe koła.
Mam znajomego od rowerów co by mi pożyczył jakiegoś wypasa za 40 kawałków ale na razie nie chciałem.
To jest tak jak ze starym Mercedesem W124 jeśli masz zajebistą wersję z mocnym silnikiem to patrzysz z pogardą na te nowe plastikowe samochody pomimo że często mogą być szybsze :->

#6
hit00r II pisze:
Bart pisze: Nie masz ochoty spróbować czegoś nowego, innego ?
Mam ale to nie zmienia faktu że nowe są dla mnie brzydkie.
I tak nie będę się bawił w większe koła.
Mam znajomego od rowerów co by mi pożyczył jakiegoś wypasa za 40 kawałków ale na razie nie chciałem.
To jest tak jak ze starym Mercedesem W124 jeśli masz zajebistą wersję z mocnym silnikiem to patrzysz z pogardą na te nowe plastikowe samochody pomimo że często mogą być szybsze :->
Samojepka ?! :shock: popieram go [sic] :shock:

#7
hit00r II pisze:
Bart pisze:Znowu małe koło :-x
Duże koła są OBRZYDLIWE.
Rowery wyglądają pokracznie.
To co stworzę przebije wizualnie większość nowych szanki z kołami 29 cali 8-)
To nie jest żadna nowość !
Nie, po prostu Ty nie pasujesz do nich, ponieważ Twoja wiedza jest znikoma, to powiem Ci że pierwszy Team powojenny "mtb" jeździł na kołach 650B, i to był team francuski, co zadecydowało o tym że zaczęto w sporo późniejszych czasach stosować 26" nikt nie wie.
Rowery turystyczne także miały koła większe niż 28" i 26", a także stosowano obręcze systemu hookles .
Już pisałem gdzieś że historia koła wraca do jego początków i nic nowego raczej się nie zdarzy.
To tak samo jak w latach przed 90-tych stosowano szerokie obręcze, ktoś wpadł na pomysł aby felgi były wąskie i z powrotem wrócono do tego - błąd w evlucji ?.
A Twoja filozofia . . jest jak stary merol, stara , dymi i śmierdzi, tylko zamiast ropą to wódką.
Używasz kół w rozmiarze, który jest błędem evolucyjnym i negujesz to co było podstawą i rozwojem, ludzie pozbywają się systemów 26" na świecie, można dzięki temu kupić wypasy za nieduże pieniądze, ale evolucji nie zatrzymamy, bo już nawet Dt od roku nie produkuje obręczy pod 26", oprócz 1 modelu do all mountain.
www.velotech.pl

#8
Piotr pisze: Twoja wiedza jest znikoma,
A Twoja filozofia . . jest jak stary merol, stara , dymi i śmierdzi, tylko zamiast ropą to wódką.
Używasz kół w rozmiarze, który jest błędem evolucyjnym i negujesz to co było podstawą i rozwojem
Tak jest ZNIKOMA ... dwadzieścia lat w tym siedzę ale mniejsza o to :->
Stary Merol dobrze utrzymany NIE DYMI i NIE ŚMIERDZI 8-)
Moja filozofia owszem i każdy ma swoją ale lepiej żeby śmierdziała wódką aniżeli formaliną jak twoja :-P
Ten BŁĄD rewolucyjny to ze 30 lat życia koła 26 cali 8-)
A prawda jest taka że JA NIE POTRZEBUJĘ większych kół tylko dla tego że mogą być odrobinę szybsze.
Wymiana całego roweru z powodu tylko jednego parametru to głupota w czystej postaci.

#9
tak to był błąd 26" ale wszyscy je mamy i tyle w temacie , jakby go nie było to byłby inny rozmiar.
Faktem jest to że w drodze evolucji stanęło z powrotem na 27,5" i z mojej wiedzy wynika zer tak zostanie.

Może i formalina, ale książki o naprawach rowerów wydane pół wieku temu są cały czas aktualne, czary ? nie po prostu trzeba mieć szacunek do tych co mają wiedzę, a nie pierdolić w kólko swoje jedno i to samo.
www.velotech.pl

#11
Piotr pisze:po prostu trzeba mieć szacunek do tych co mają wiedzę, a nie pierdolić w kólko swoje jedno i to samo.
To dla czego GO NIE MASZ 8-) :!: :?:

#12
1. nie było slepą uliczką, coś musiało się stać, bo jak widać powrót i lobbowanie na tego idzie bardzo ostro.
2. Mam szacunek do siebie i do ludzi z wiedzą, a nie tych co pierdolą w kólko i nabijają posty, zupełnie bez "wiedzy". Polemnika z Tobą jest jak ulotna chwila, której sienie pamięta zaraz, bez obrazy, powiedz mi w czym jesteś najlepszy, pogadamy . . . .
www.velotech.pl

#13
Piotr pisze:1. nie było slepą uliczką, coś musiało się stać, bo jak widać powrót i lobbowanie na tego idzie bardzo ostro.
2. Mam szacunek do siebie i do ludzi z wiedzą, a nie tych co pierdolą w kólko i nabijają posty, zupełnie bez "wiedzy". Polemnika z Tobą jest jak ulotna chwila, której sienie pamięta zaraz, bez obrazy, powiedz mi w czym jesteś najlepszy, pogadamy . . . .
W przeciwieństwie do ciebie nigdy nie uważałem że w czymś jestem najlepszy 8-)
Twój narcyzm budzi mój podziw bo ty zawsze wszystko wiesz lepiej.
Wpełzasz niczym wredny czarny ślimak bez muszli i od razu hejtujesz :mrgreen:
A może napisał byś coś o częściach :?:
NIE bo to nie jest takie przyjemne dla ciebie :lol:

#14
Wpadną tytanowe śruby ale pod wpływem wzmacniaczy umysłu ciężko jest coś wybrać :-|
Kolor czarny tytan więc powinno być zajebiście sęk w tym że to kosztuje aż 4 flaszki maślanki 0,7 :lol:
Czy jestem w stanie sobie odjąć od ust :!: :?: 8-)
Ej no kurde na prawdę nie jestem aż takim maślankowym pijusem ... ci co mnie ZNAJO WIEDZO :lol:
Podobno oszczędność na wadze po wymianie WSZYSTKICH śrub ze stali na tytan to 200 gram ... niby nic ale jeśli masz rower ważący poniżej 11 kg to robi robotę 8-)
Te Pjeter weź się wypowiedz bo bez twojej opinii ciężko mi podjąć decyzję czy wysrać się ze 200 zł na śrubki :?: :-x
https://www.olx.pl/oferta/sruby-tytanow ... nnFre.html

#15
Moje najnowsze dzieło zostało ukończone 8-)
Nie żebym się przechwalał ale wygląda ZAJEBIŚCIE :!:
Zmienię jeszcze śruby na tytanowe , przednią przerzutkę bo ta 980 ma inny indeks i nie gra z manetkami :-|
Może ktoś posiada przednią z serii czarnego LX na obejmę 34,9 w ładnym stanie do opylenia ?
Ewentualnie XTR 970.
Zakupiłem zacisk sztycy od Tune żeby było drożej i lżej o 20 gram ... a przy okazji ładniej :-)
I co napiszecie ?
Piotruś , Bart , Marcinek :?: :-P
Jako kontrast czerwony Spark kolegi sprzed lat ... odkupiłem 1/3 części.
Od niego wszystko się zaczęło bo od razu mi się spodobała rama 8-)
Ostatnio zmieniony 2018-08-31, 21:04 przez hit00r II, łącznie zmieniany 1 raz.
Załączniki
p4pb10624562.jpg
IMG_20180831_180229.jpg
IMG_20180831_180301.jpg
IMG_20180831_180337.jpg
IMG_20180831_180218.jpg

#17
skolioza pisze:Spark to chyba najfajniejszy full na jakim jeździłem - bo się nie uginał :lol:
Widelec wizualnie straszny kloc w stosunku do ramy :-P
Wydaje ci się że kloc :mrgreen:
Pace to późniejszy DT i fabrycznie ładowano widelce od DT Swiss do Sparków.
Rama się nie ugina ... może miałeś zablokowany damper :-P :?:

#19
Bart pisze:Na tego to chociaż nie wstyd usiąść w porównaniu do tego co 100 km/h jedzie.

I wywal tą wielgachną korbę. Z patelni ją zrobiłeś ?
XTR z patelni ?
Wielgachną ?
Na tym się przynajmniej kręci a nie te nowe gówna że nie ma biegu :-x
Na Octanie wstyd usiąść 8-) ?
Cóż może to nie taki wypas jak Cube ale żeby od razu się wstydzić :shock: ?

#20
Jest dobrze, rower kozak. RD ,xtr lepiej by tu pasował.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#21
Retromen pisze:Jest dobrze, rower kozak. RD ,xtr lepiej by tu pasował.
Wiem ... ale te , które mam NIE PASUJĄ :evil:
Kup ode mnie fanty to będę mógł nabyć :lol:

#22
hit00r II pisze:
skolioza pisze:Spark to chyba najfajniejszy full na jakim jeździłem - bo się nie uginał :lol:
Widelec wizualnie straszny kloc w stosunku do ramy :-P
Wydaje ci się że kloc :mrgreen:
Pace to późniejszy DT i fabrycznie ładowano widelce od DT Swiss do Sparków.
Rama się nie ugina ... może miałeś zablokowany damper :-P :?:
nie musisz mnie przekonywać co ładowano - katalogi mam od 89 roku co do jednego więc sprawdzić żaden problem :-P co nie zmienia faktu że wizualnie jest kloc
Co do obsługi roweru to trochę temat liznąłem - wiem jak się blokuje i odblokowuje zawieszenie , więc bez obaw: nie był zablokowany, tylko dobrze ustawiony (tzn tak, żeby się nie uginać :lol: )
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#24
michal5150 pisze:
hit00r II pisze:Wpadną tytanowe śruby...

https://www.olx.pl/oferta/sruby-tytanow ... nnFre.html
Zwróć uwagę że to klasa GR2. Chyba że do koszyka do bidonu albo obejm manetek to mogą być.
Hmmm NIC MI TO NIE MÓWI :-|
Przyznam szczerze że się nie znam na tym.
Dla mnie tytan to tytan.
Skusiła mnie duża rozpiętość śrub , cena oraz ich czarne wykończenie.
A jakiej klasy w takim razie szukać?
Może zapodasz jakiś link z OLX // Allegro gdzie są odpowiedniej jakości w przystępnej cenie ?

#25
połączenie Shimano ze Sramem jest do dup[y, bo widać że składał amator bez polotu, co ucapił tani to wkleił.
a amor - bardzo chętnie wezmę jak Ci się nie podoba, Pace były wyśmienite, czekam na przesyłke.
www.velotech.pl

#26
Piotr pisze:połączenie Shimano ze Sramem jest do dup[y, bo widać że składał amator bez polotu, co ucapił tani to wkleił.
a amor - bardzo chętnie wezmę jak Ci się nie podoba, Pace były wyśmienite, czekam na przesyłke.
Chyba ci się wątki pomyliły.
Bez polotu ?
Tanie ?
A jakie tu masz tanie części ?
Wszystko dobierałem z myślą żeby grało wizualnie , stylem oraz jakością.
Miksuje się te elementy , które są NAJLEPSZE w swojej kategorii.
Korba XTR 970 taka właśnie jest , to samo tyczy się kasety.
Jeśli chodzi o przednią przerzutkę nie było za bardzo opcji ... dzisiaj nabyłem czarnego retro LX bo miękko chodzi i będzie pasował kolorem.
Chcesz kupić Pace'a ?
Hmmm musiałbyś SŁONO zapłacić gdybym w ogóle rozważał jego sprzedaż.
Białych kruków nie powinno się sprzedawać więc tego raczej nie uczynię 8-)

#27
Tytan klasy gr2 ma Rm (wytrzymałość na rozciąganie) na poziomie 420MPa, czyli mniej więcej tyle ile ma zwykły kątownik wykonany ze stali węglowej, który kupisz na każdym składzie budowlanym (Rm = 370 - 460MPa). Aluminium PA9 (7075), z którego wykonuje się wiele części rowerowych (np. mostki, sztyce) ma większą wytrzymałość, Rm = 480 - 540MPa.
Jeżeli chcesz zastosować śruby tytanowe w newralgicznych połączeniach, które przenoszą duże obciążenia to szukaj stopu tytanu klasy gr5. Jego wytrzymałość na rozciąganie jest o wiele większa (Rm = 1000 - 1200MPa) i odpowiada stalom stopowym wyższej jakości.
Dla ciekawości - popularna stal cr-mo na ramy rowerowe (4130) ma wytrzymałość na poziomie Rm = 930MPa.

#30
Bart pisze:Świetnie wyglądał, oprócz amora.
Uważam wręcz przeciwnie ...
Może nie był szpetny ale do świetnego to mu sporo brakowało 8-)
Każdy ma własne upodobania :mrgreen: