#61
No i koła doszły.
Tak jak przewidywałem przednie koło OK tył piasta OK natomiast szprychy z racji tego że są same w sobie do dupy idą w odstawkę.
Tylna obręcz będzie wymieniona na nową bo nie lubię kiedy są wgnioty pomimo że koło jest jeszcze w miarę proste.
Ale ponieważ kupiłem te koła w cenie samych piast to zakup mogę uznać za udany 8-)
Jako ciekawostkę zamieszczam foto bębenka - jak potrafi się upierdzielić :-/
W tylnej piaście było trochę syfu ale generalnie tragedii nie ma.
Szkoda tylko że piasta Tune nie jest tak głośna jak HOPE :-(
Załączniki
IMG_20180303_131607.jpg
IMG_20180303_131533.jpg
IMG_20180303_122601.jpg
IMG_20180303_122645.jpg

#62
Tylne koło zaplecione na nowej obręczy ZTR Arch o wadze 400 gram.
Szprychy nierdzewne cieniowane 2,0-1,8 + alu nyple DT z poprzednich szprych.
Z tymi kołami waga roweru wynosi 9,8 kg.
Mogę zejść jeszcze niżej jeśli wymienię pedały na jakieś lajty bo jak wiadomo 540 to cegły.
Na razie mi się z tym nie spieszy ale jak się coś trafi to kto wie :->
Jakie macie pomysły odnośnie pedałów SPD innych niż XTR z odpowiednim podparciem buta ?
Nie chodzi mi tu o jakieś totalnie anorektyczne i wiotkie konstrukcje ale żeby były lżejsze od XTR.
Załączniki
IMG_20180318_142620.jpg

#63
Ciężko o wyraźnie lżejsze od xtr pedały mające cechy, które wymieniłeś. Są time atac xs titan carbon, które ważą 288 gramów, są ważące tyle samo i produkowane obecnie atac xc8 (nie wiem czy to nie te same pedzie tylko ze zmienioną nazwą). Jednak to wciąż niewielka różnica wagowa między xtr, dlatego możesz też poszukać sobie xtr z osiami podmienionymi na tytanowe lub sobie takie do nich dokupić. W sumie to rozumiem twój problem, bo ja też nie wyobrażam sobie jazdy na czymkolwiek innym niż shimano.

#64
DOMAN pisze: Są time atac xs titan carbon, które ważą 288 gramów, są ważące tyle samo i produkowane obecnie atac xc8. Ja też nie wyobrażam sobie jazdy na czymkolwiek innym niż shimano.
Tyle że Time to nie jest SPD :-|
Myślałem jeszcze nad pedałami Ritchey bo ten najwyższy model jest odczuwalnie lżejszy od XTR.
Sęk w tym że cena tych pedałów to absurd a XTR jest nie do zajechania.
Pewnie jak sianem sypnie to zakupię XTR 9000 i z głowy - ładniej i kilka gram mniej na wadze :-P
Dochodzę do wniosku że nie warto za mocno wagowo oszczędzać na tym elemencie.
XTR chyba ma tytanowe osie w standardzie.

#66
XTR nie ma i nigdy nie miał Ti osi. Ritcheye miałem okazję ostatnio koledze ,,naprawiać", piszę w cudzysłowie, bo tych pedałów nie da się skutecznie naprawić, albowiem zostały zepsute już na etapie projektowania, materiałowym, wytrzymałościowym i każdym innym wchodzącym w skład procesu inżynieryjnego. Zdecydowanie nie polecam.

#67
DOMAN pisze:XTR nie ma i nigdy nie miał Ti osi. Ritcheye miałem okazję ostatnio koledze ,,naprawiać", piszę w cudzysłowie, bo tych pedałów nie da się skutecznie naprawić, albowiem zostały zepsute już na etapie projektowania, materiałowym, wytrzymałościowym i każdym innym wchodzącym w skład procesu inżynieryjnego. Zdecydowanie nie polecam.
XTR nie ma tytanowych osi ?
Zawsze sadziłem że je ma :-/ z racji tego koloru.
Ritchey to gówno ? Dobrze wiedzieć że jedyną zaleta tych pedałów jest niska masa :-|
Szkoda bo z wyglądu mi się spodobały.
Jakaś firma produkuje tytanowe osie do XTR ?
Mam nadzieję że nie coś pokroju yumeya ... :-x

#68
Osie we wszystkich dedykowanych do grupy xtr i oznaczanych tym symbolem pedałów są ze stali cr-mo, wszystkie takie mają: 959, 970, 980, 9000. Osie z tytanu robi: rockbros, colorful, tirmet. Są też setki Chińskich z Ali, jednak takich raczej nie zaryzykowałbym.

#69
Mam ten rower w konfiguracji z katalogu 2006, na pomieszanym xo i m960 (tak właśnie było w oryginalne), zdjąłem oryginalne gumy ust scott oxyd i na rocketronach z mleczkiem waga roweru wynosi ok 9kg. Można by jeszcze go odchudzić np wyrzucając zacisk sztycy na dźwignie itp.
Hamulce juicy carbon niestety ciekną:( i chyba będę musiał je zmienić), jakby ktos na forum mialby na zbyciu to byłbym chętny.
Ostatnio zmieniony 2018-10-29, 08:55 przez kapalek, łącznie zmieniany 1 raz.

#70
DOMAN pisze:XTR nie ma i nigdy nie miał Ti osi. Ritcheye miałem okazję ostatnio koledze ,,naprawiać", piszę w cudzysłowie, bo tych pedałów nie da się skutecznie naprawić, albowiem zostały zepsute już na etapie projektowania, materiałowym, wytrzymałościowym i każdym innym wchodzącym w skład procesu inżynieryjnego. Zdecydowanie nie polecam.
a to ciekawostka, bo przez lata w latach 90-tych jeździłem wyłącznie na Ritcheyach i były to najlepsze pedałki w tamtym okresie, zajeździłem 2 kpl ,a RM mam wersje z tytanowymi osiami i nic im się nie dzieje.
No chyba że kolega miał jakieś nowe wersje , , ,a to już inna sprawa.

Z mojej wiedzy tytanowe osie do pedałów firmy montowały z limitem wagowym do 75 kg, podobnie jak i osie wkładów suportu.

Jeśli chodzi i hamulce Avida, jest w Polsce gość co prowadzi wyłącznie serwis Avidów i polecam je naprawić, bo coraz nowsze modele na rynku hampli zaczynają być coraz gorsze . . . .
Kontaktu do nie go nie znam, trza poszukać .
www.velotech.pl

Re: Scott Scale 10 Concept 2007

#73
Obecne wcielenie mojego ex Scotta Scale 10 wygląda tak :-)
Znajomy wsadził sztywny widelec , nowy mostek , manetki i tylną przerzutkę.
Siodło to Flite ... nie wiem jak on może na tym jeździć :mrgreen:
Moim zdaniem rower wygląda ciekawie i nie żałuję że akurat jemu go puściłem 8-)

NIE MOGĘ DODAĆ ZDJĘĆ BO TO ŚCIERWO ICH NIE ZAMIESZCZA :!: :evil:
E: Widocznie próbujesz dodać zbyt dużą rozdzielczość - na starym forum też to nie przechodziło