Re: RB Monster HT - pancerny duall sprzed lat

#66
Nigdy wcześniej nie spotkałem się z tak wyszukaną konstrukcją piasty tylnej ...
Jeśli dbasz i masz nowe to są nie zniszczalne!
Bębenek posiada aż 3 łożyska maszynowe a największe jest ogromne ... prawie jak łożysko sterowe na 1,5 cala!
Oryginalnie - 6 zapadek i aż 120 punktów zazębienia ... zero martwego pola.
Załączniki
WP_20190118_004.jpg

Re: RB Monster HT - pancerny duall sprzed lat

#68
skolioza pisze:
2019-01-19, 13:26
W podobnej konstrukcji Ringle'a gniazda zapadek się wyrabialy w Alu korpusie doprowadzając do destrukcji systemy
W Ringle zapadek bylo 3 ale w tym kontekście nie ma to raczej znaczenia
Całkiem możliwe ...
Kupiłem te koła używane i chyba jednak wszystkie łożyska tylnej piasty będę musiał wymienić bo pomimo wymiany i dołożenia smaru pojawił się luz :evil:
Nie jest duży ale nie lubię kiedy coś nie gra.
Jeśli zestaw bębenka obejmuje zapadki i łożyska to zakupię chyba cały nowy za 400 zł.
Same koła to majstersztyk a piasty to małe dzieła sztuki!
Załączniki
IMG_20190118_183651.jpg

Re: RB Monster HT - pancerny duall sprzed lat

#70
Retromen pisze:
2019-01-19, 20:11
Czyli nie ma regulacji luzu lożysk jak np w crossmaxach?
Nie nie ma.
Podejrzewam że da się regulować skręcaniem nakrętek osi.
Ale jeśli mamy wyrąbane łożysko to pewnie nie wiele to da.
U mnie jest luz i będę musiał wymienić - szkoda nerwów na kombinacje.
Gorzej mają się sprawy w przypadku szprych - trzeba pisać do dystrybutora bo raczej na allegro , OLX łatwo ich nie dostaniemy.
Gdyby nie to że te koła są zajebiste z wyglądu oraz wyszukane technicznie to bym je gościowi odesłał.
Zrobię foty sprzętu w ciągu dnia to zobaczysz że warto je zatrzymać 8-)
Piasty kojarzą mi się z Pulstarem tyle że 2 razy przerośniętym :mrgreen:

Re: RB Monster HT - pancerny duall sprzed lat

#71
Dzisiaj udało mi się wyruszyć żeby zrobić jakieś zdjęcia.
Moim skromnym zdaniem rower tworzy super udaną kompozycję na specyficznego typu trasy i TYLKO TAM będzie rewelacyjny.
Do normalnej jazdy słabo się nadaje z racji tego że jest dziki jak dzik :mrgreen:
Załączniki
WP_20190120_010.jpg
Od przodu wita nas konkretny kokpit uzupełniony o tytanowe i aluminiowe śruby szerokość kierownicy 740
WP_20190120_009.jpg
Prawie jak BMX :D
WP_20190120_008.jpg
Przednia tarcza w rozmiarze 200 żeby hamować skuteczniej + alu śruby
WP_20190120_007.jpg
Uwagę zwraca POTĘŻNA piasta tylna taki przerośnięty Pulstar ? ( przynajmniej z wyglądu )
WP_20190120_006.jpg
Tył tarcza 180 spokojnie wystarczy
WP_20190120_005.jpg
Przednia piasta również robi wrażenie pancernej - zwraca uwagę ciekawy system wkręcania szprych w korpus
WP_20190120_004.jpg
Mostek Thomson to klasa sama w sobie dodatkowo ulepszony tytanowymi śrubami
WP_20190120_003.jpg
Tylna przerzutka XT Shadow dobrze pasuje do reszty osprzętu + kaseta XTR 970 z łańcuchem Dura Ace
WP_20190120_002.jpg
Moim zdaniem najładniejszy i najlepszy wypust XT ze sztywną osią + aluminiowe śruby A2Z
WP_20190120_001.jpg
Od boku od razu widać że to dzik bo jest dziki :D

Re: RB Monster HT - pancerny duall sprzed lat

#79
czajnikmtb pisze:
2019-01-20, 20:42
Ciekawy ten bębenek z tymi zapadkami. Ale pierwszy raz widzę żeby zapadki miał jeszcze dodatkowe wyżłobienia. Cyka to na pewno niemiłosiernie :-D
Rower skomponowany jest super. Coś innego i to mi się podoba ;-)
No właśnie odnośnie bębenka to nie jest zbyt głośny ... nie wiem dla czego ale to bardziej przypomina pisk :-)
A odnośnie roweru to przynajmniej jeden dostrzegł fakt że RB Monster HT nie jest sprzętem do XC.
Reszta zdaje się tego nie widzieć ...
Gdybym potrafił kozaczyć - skoki , hopy , manuale itp to katował bym właśnie RB!
Na singlach z bandami i muldami powinien się spisać rewelacyjnie dając wyjątkową frajdę z jazdy :mrgreen:
Wszystko wyjdzie w praniu bo teraz jest złożony od podstaw tak jak powinno być a wcześniej zawsze coś mi nie pasowało - a to amor a to kierownica a to mostek.
Załączniki
WP_20181208_001.jpg
WP_20181112_013.jpg
WP_20181112_012.jpg
WP_20181112_010.jpg
WP_20181112_008.jpg
WP_20181112_007.jpg

Re: RB Monster HT - pancerny duall sprzed lat

#81
Nie jedź tam, nie jedź bo będą musieli trasę zamknąć na Twój przejazd . . .
A rowerek jak pokraka się wydaje , ale on ma w dół gonić , tylko czy jednak ten amor nie za wysoki ?
Bębenek . . .siedzę w kołach od lat i niejedno widziałem i takowe też, wielozapadkowe systemy np Dartmoor chyba stosuje w lepszych piastach i wiele innych firm.
Najważniejszą sprawą są luzy, w piastach z łożyskami nie może być jakichkolwiek luzów, jeśli będzie, doprowadza to do uszkodzeń gniazd, zapadek osiek itd, trzeba to sprawdzać co jakiś czas.
W przypadku sportów extr najlepiej przed każdą jazdą , albo po.,
No i te 3 blaty to jak u jeża przerzutka, ale patrząc na Twoje jazdy to nawet na zjazdach przyda Ci się młynek pewnie, do szaleństw i zjazdów raczej 1, rolki, aby nie pospadało to wpi...u.
www.velotech.pl

Re: RB Monster HT - pancerny duall sprzed lat

#83
Czasami odnoszę wrażenie że ta rama jest pod MAX 80 skoku z racji tego że to typowo torowa konstrukcja.
Ale sprzedawano ją jako sztywny DH/FR pod widelec 150 :shock: w Bike Action.
Shiver SC ma jedynie 115 skoku ... kiedyś jeździłem na DC 190 skoku i to była totalna PARANOJA! :lol:
Szybko zmieniłem ramę na jakaś bardziej odpowiednią do tamtego widelca :mrgreen:
Wcześniej miałem 2 blaty + rockring w tym rowerze i zdecydowanie brakowało przełożeń ... nie lubię się ciągnąć.
Rower zachowuje się nerwowo i to bardzo ... ale to jest na swój sposób czadowe bo czujesz się prawie jak na BMX :mrgreen:
Załączniki
RB Shiver DC.jpg

Re: RB Monster HT - pancerny duall sprzed lat

#84
qsik pisze:
2019-01-21, 14:34
Całość ekstra z jednym minusem - trzy blaty w tym sprzęcie to nieporozumienie. Albo dwa blaty i jakiś rockring, albo jeden i rolka. I dużo lepiej prezentowała by się korba np. Race Face.
Miałem w nim korbę RF , która teraz jest w Octane DH.
Wyglądała ładnie ale to XT jest bardziej pancerne i sztywniejsze - pasuje do reszty grupy.
3 blaty muszą być - inaczej jest za wolno a chop nie latam więc mi to nie przeszkadza.
Rolek nie cierpię bo hałasują ... zawsze mnie to wpieniało.

Re: RB Monster HT - pancerny duall sprzed lat

#88
Bart pisze:
2019-01-22, 11:38
Teraz to nawet Cube nie jest najcięższy 😁
Nie od dziś wiadomo że te rowery to są 2 różne światy zarówno jeśli chodzi o ich wiek oraz przeznaczenie.
Kiedyś nie przykładano takiej wagi do tego czy rower przeznaczony do katowania będzie lekki.
Znając życie rama pewnie waży ze 2,5 kilo.
Ten trend jakiś czas temu bezpowrotnie umarł a RB to jeden z ciekawszych jego reliktów.
Dzisiaj zamontowałem takie pedały jakie powinny być w tego typu rowerze.
Wykonanie jest rewelacyjne ... zwłaszcza jak na Shimano , które nigdy nie kojarzyło mi się z jakimś super designem.
Cena była przystępna w stosunku do katalogowej więc uznałem że warto zaryzykować :mrgreen:
Załączniki
WP_20190121_001.jpg
WP_20190121_003.jpg

Re: RB Monster HT - pancerny duall sprzed lat

#89
Ponieważ znalazłem na allegro nowe obręcze od DT w super cenie podjąłem decyzję że je zaaplikuję do moich kół 8-)
Dlaczego DT ?
Ponieważ Industry Nine zamawia do swoich kół właśnie obręcze od tego producenta.
Białe są ładne ale czarny moim zdaniem bardziej pasuje do całości ... może nie walą po oczach ale pasują :-)
No i co nowe to nowe.
Miałem trochę roboty z zaplotem i centrowaniem no ale jest cacy.
Wagowo ... o dziwo chyba tyle samo pomimo że białe są wyraźnie szersze od czarnych.
Koła są piękne i tyle co tu dużo gadać ... :lol:
Jutro foty na rowerze w normalniejszym świetle.
Z obręczy raczej na pewno usunę naklejki bo jakoś mi tutaj nie leżą :-/
Załączniki
WP_20190219_007.jpg
WP_20190219_005.jpg
WP_20190219_001.jpg
cron