#32
dancio_yr84 pisze:Uszczelki w niezłym stanie. Wg mnie wideł jeszcze długo pociągnie - a zwłaszcza z Twoją dbałością o sprzęt.
Patent ze skracaniem sprężynek znasz?
Zawsze można spróbować włożyć tuleję , która ograniczy zmniejszy skok i obniży wideł :-P

#33
dancio_yr84 pisze:Uszczelki w niezłym stanie. Wg mnie wideł jeszcze długo pociągnie - a zwłaszcza z Twoją dbałością o sprzęt.
Patent ze skracaniem sprężynek znasz?
Czytałem o tym, jednak uszczelki były gorsze niż wydaje się z tego zdjęcia.

Jeszcze przed zakupem szukałem sklepu który miałby oryginalne uszczelki. Na szczęście nie było problemu.

Jedna wyglądała szczególnie słabo:
Obrazek


Obrazek


Wymieniłem też wszystkie oringi- kupiłem w sklepie z hydrauliką maszynową, bardzo ładnej jakości.

Pod tą spękaną uszczelką był biały osad wyglądający jak kamień (możliwe, że woda się tam dostała). Jak każda porządna pani domu zastosowałem roztwór kwasku cytrynowego:)
Obrazek
Obrazek


Obrazek



Amor zalany pit stopem od srama, gąbki nasączone red rumem, wysmarowany super slickiem od Rock"n"ROlla + motorex pod oringi. Większość tego miałem bo dawno temu serwisowałem sobie starego Pike.
Pracuje znacznie lepiej, z mniejszym oporem. Tylko teraz widze, że do tłumika moznaby zalać coś bardziej gęstego niż 5wt.

Obecnie bawię się dopasowaniem ciśnienia i pozycji na rowerze:)

Obrazek

hit00r pisze:
dancio_yr84 pisze:Uszczelki w niezłym stanie. Wg mnie wideł jeszcze długo pociągnie - a zwłaszcza z Twoją dbałością o sprzęt.
Patent ze skracaniem sprężynek znasz?
Zawsze można spróbować włożyć tuleję , która ograniczy zmniejszy skok i obniży wideł :-P
Dlaczego miałbym to robić?

#34
Chylę czoła nad tak zacnym serwisantem! :D

Kurcze.. Duke niby nie wyróżnia się szczególnie, a jednak mi się podoba, mam wręcz słabość do tego widelca!

PS. Oryginalne uszczelki są dostępne u dystrybutora i nie kosztują wiele z porównaniu z konkurencją (Fox, M.).

#35
No bo marudziłeś że ci jest za wysoki ten amor to by go obniżyło.
A co to za patent z kwaskiem cytrynowym ?
Że to niby odsyfiacz jest czy że wodę usuwa ?
Lepiej zrobić tak jak ty wymienić uszczelki bo koszt nie jest duży a wideł odżyje.
Na twoi miejscu zalał bym 10W do tłumika ale nie gęstszy.
Smarowałeś lagi w środku smarem czy olejem 15w ?

#36
Gdzie marudziłem?
amor ma 80mm - mi pasuje:) Tylko kiera troche za wysoko, więc mostek dałem na - i przerzuciłem podkładke na razie.
Kwasek cytrynowy z ciepłą wodą usunął kamień pod uszczelką i zaciek z kamienia wewnątrz lagi. Kruszący się kamienny osad nie jest dobry dla ślizgów chyba:).
Z uszczelkami czytałem też, że pasują standardowe simmeringi. Tak jak pisałem, biorąc rower wiedziałem, że jego cena wzrośnie o te uszczelki.
10 wt pewnie spróbuję następnym razem.
Prawa laga(tłumik) to 135ml oleju 5wt, w lewej(sprężyna powietrzna) tylko 30ml. Red rumem nasączyłem gąbki pod kurzowymi a na kurzowych był ten zółty smar oryginalny (judy butter?) Dodatkowo sztyfty i oringi przesmarowałem super slickiem. Pod oringi motorex (lepiej mieć PM600 - ale nie mam). Do komory powietrznej dałem kilka kropel red ruma (manual sugeruje nawet zalanie, chyba 10ml dla zwiększenia progresji). Nawet nie wiem czy chciałbym większą progresję, ale dałem dla poprawienia egzystencji oringa na tłoczku.
Generalnie amorek urzeka prostotą:) Ja babrałem sie z tym pół dnia przez ten kamień.
Mogę pisać głupoty bo generalnie to drugi amor który smarowałem.

#39
Może ktoś będzie miał pomysł co mogło się stać.

Po serwisie wszystko fajnie działało, pojeździłem w sumie niewiele i kilka dni temu zauważyłem, że pokrętło tłumienia na dole goleni zamarło, nie da się przekręcić.
Przy i po serwisie wszystko działało, tłumik umyłem benzyną ekstrakcyjną i przesmarowałem.

#40
Regulacja tłumienia, która jest wewnątrz tłumika, jest zrobiona z plastiku. Może to jakiś specyficzny rodzaj plastiku, który wchodzi w reakcję z benzyna ekstrakcyjną i doszło do natopienia tego elementu? Zasadniczo nie powinno do tego dojść - ale cholera wie? Bo rozumiem, że nie użyłeś żadnego rozpuszczalnika na bazie benzyny ekstrakcyjnej, tylko czystą benzynę?
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#41
kapelusznik pisze:Może ktoś będzie miał pomysł co mogło się stać.

Po serwisie wszystko fajnie działało, pojeździłem w sumie niewiele i kilka dni temu zauważyłem, że pokrętło tłumienia na dole goleni zamarło, nie da się przekręcić.
Przy i po serwisie wszystko działało, tłumik umyłem benzyną ekstrakcyjną i przesmarowałem.
Choć bym się zesrał to ci nie pomogę drogi kolego :-/
Prosty sposób na to - rozbierz i poskładaj na nowo aby niczego na siłę nie wkręcać/wykręcać.

#43
Ekstrakcyjna niskoaromatyczna.
Pierwszy dzień po serwisie działało.

Tłumik jest nierozbieralny.
Jedyne wyjście to rozebrać widelec i przyjrzeć się tłumikowi.

Tak myślę, że nawet jakby ta benzyna coś miała tam zrobić to przecież po pierwszej jeździe wszystko tam zostało przepłukane olejem, a zalałem Pit Stopem więc wątpliwe.

Pomyślałem o zbyt mocno dokręconej śrubie na dole goleni. Odkręcenie, odbicie i ponowne dokręcenie jednak nic nie dało:/

#44
Rozebrałem, wyjąłem tłumik. Okazuje się, że on po prostu tak ciężko chodzi. Przemyłem izopropanolem (w instukcji go zalecają do mycia goleni). Zalałem wszystko od nowa. Jednak złozyłem i pozalewałem amora przy ściśniętych goleniach. Później się kapnałem, że w tłumiku być mozę wytworzyło się podciśnienie?

Pokrętło blokady chodzi bardzo opornie.

Za to przed dzisiejszą akcją uginając amorttyzator słyszało się przelewający się olej. Zakładałem, że to przeciska się przez blokade (przez ten mały otwór). Teraz jest cisza. Olej zalałem ten sam.

#45
Duke zrobił świąteczną niespodzianke.

Zachowywał się podejrzanie - opadał na początku skoku, chodził z lekkim opotem, więc rozebrałem.
Chciałem wyjąć tłumik i lipa - ledwo dało się ruszyć, a kiedy poszedł to rozlaciał się na 2 kawałki.
Plastikową część musiałem wybijać kijem od szczotki.
O co chodzi? Oring by spuchł? oringi pod wymiar ze sklepu z siłownikami itp. Początkowo działało dobrze.
I co można teraz z tym tłumikiem zrobić? Wnętrza nie da się ruszyć, zauważyłem, że ten metalowy pin jest przekrzywiony.
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Obrazek
Obrazek

#47
sprawdziłem oringi. Oryginalny ma śr. 27mm a ten 28mm. Nie wiem, czy napuchł, czy sprzedawca się pomylił. Tak czy inaczej, założe stary oryginalny bo wygląda ok.

Tylko co z tym tłumikiem. Mogę "nabić" ten plastik, tylko musiałbym wyjąć ten pin - jak to zrobić?
Ktoś coś? Foker?;)

#48
Jak to się stało, że ten plastik zszedł z tłumika? Gdybyś to chciał wyciągnąć go dołem goleni (tym kijek od szczotki wypchnąć go od góry), to nie powinno dojść do takiego zsunięcia. Próbowałeś tłumik wyciągnąć górą goleni?
Zrób dwie rzeczy:
- sprawdź, czy plastik wchodzi na tłumik w karbowanej części z dużym oporem. Jeśli się nie wyrobił i nadal potrzeba go mocno wciskać, to tłumik będzie żył; w fazie ugięcia na ten element nie działają jakieś wielkie siły; w fazie powrotu natomiast temu elementowi i tak nie pozwoli się zsunąć karb na końcu metalowego wspornika.
- wywal tego oringa i zobacz, czy na sucho wszystko chodzi gładko; jeśli chodzi gładko - poszukaj oryginalnych oringów - może się gdzieś uda jeszcze znaleźć; jeśli się nie uda - poszukaj starego. Nie musi być idealny - w tym typie tłumika idealna szczelność nie jest niezbędna.
- przekrzywiony pin nie ma nic do rzeczy dla tępej pracy amora. To jest tylko element regulacji tłumienia; to, że jest przekrzywiony może za to wpływać na ciężka pracę samej regulacji - co chyba też przerabiałeś.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#49
po tym jak nie wychodził dółem , próbowałem górą no i poszło...

plastik na samą rurke wchodzi z duzym oporem wiec na karbowanej części oprze się pewnie.

oringa dam starego oryginalnego.

regulacja chodziła ciężko - teraz nie chodzi wcale. Wszystko się zapiekło. Można coś z tym zrobić? Wymyłem w izopropanolu ale nic to nie dało. Jest jakaś metoda na to?

#50
Skoro wyciągałeś to górą, to cała akcja nie mogła się inaczej skończyć. Tam górne golenie są cieniowane - ścianki na górze mają większą grubość niż na dole. Tłumik górą zwyczajnie nie może wyjść. Nieźleś go zresztą Panie musiał szturchnąć, żeby tak z kapci wyleciał ;) Prawdopodobnie ten plastik schodząc ze wspornika wykrzywił pin. Teraz to już za dużo z tym nie zrobisz, bo to wszytko nierozbieralne jest. Musisz sam coś pokombinować - bo bez całości w ręce ciężko coś doradzić.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#52
Górą i tak by nie wyszedł. Chyba, że połamany.
Przypuszczam, że po wewnętrznej części plastiku masz niezłą bruzdę po tym pinie. Nie powinna ona jednak upośledzać tłumienia.
Jeśli chodzi o regulację - na dole imbus regulujący wchodzi w plastikowe gniazdo, prawda? Jeśli tak, to nawet za bardzo tego nie rozruszasz, bo się zaraz plastik wyrobi.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#55
Piotr pisze:brawo 27 mm i 28 mm w tłumiku ...i oczywiście dobrane dokładnie ... brawo serwisant na plus !

Jesteś z Wrocławia , podejdx do serwisu Harfy i zapytaj nie ugryzą

nie jestem serwisanem więc możesz wyluzować.
Sprzedawca tak mi dobrał, nie sprawdziłem no i tyle.

#60
i poradzili.
Oddałem do naprawy i z tego co widze i się dowiedziałem to polegała ona na wyjęciu tego pina i przesmarowaniu wnętrza. Moje obawy budzi osadzenie pina na uszczelce czy co to jest, ale chyba siedzi dobrze no i najważniejsze że się kręci.
Obrazek


żeby się tam doturlać załozyłem sida. Jak poznać co to za rocznik?
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Obrazek
Obrazek
cron