#92
focker pisze:Są nałożone na tłumiki i na nich się opierają, więc i żeby je zobaczyć trzeba wymontować tłumiki z górnych goleni.
Czytałem o tym moim egzemplarzu i to chyba była jakaś limitowana edycja :?:
Z 1 BAM 1998 o skoku ponoć 130 ale sądzę że więcej jak 120 nie wejdzie.

Trochę nad nim popracowałem ale jeszcze jest kilka niedoróbek i naklejki muszę podmalować :mrgreen: :-P 8-)
Załączniki
Obraz 110.jpg

#94
Z tego co kojarzę, to drop off ze skokiem 130mm istniał już w 1999 r. - miał prostsze tłumiki znane z serii z3, bez regulacji. W 1999 (oraz w 2000) był normalnie w katalogu dostępny też Z1 BAM ze skokiem 130mm (obok wersji 100 mm) i tłumikami HSCV. Wiec chyba nie jest to żadna limitowana seria.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#95
focker pisze:Z tego co kojarzę, to drop off ze skokiem 130mm istniał już w 1999 r. - miał prostsze tłumiki znane z serii z3, bez regulacji. W 1999 (oraz w 2000) był normalnie w katalogu dostępny też Z1 BAM ze skokiem 130mm (obok wersji 100 mm) i tłumikami HSCV. Wiec chyba nie jest to żadna limitowana seria.
Sęk w tym że to nie ma HSCV i nazywa się Z1 BAM , na lagach wybite 98 ... w tamtym roku nawet w katalogu nic podobnego nie widnieje.
Przeglądałem katalog rowerowy z 1999 roku i jest obrazek z tym widelcem ale podają skok 100 ...
Szukałem też czegoś podobnego na Ebaju i nie znalazłem :shock:
Zwykłe pomarańczowe Z1 są a tego to nie znalazłem.
Na Pinkbike'u też nie znalazłem do sprzedania a samych fotek w galeriach jak na lekarstwo.
Na forum DH Zone pisali że to limitowana edycja o powiększonym skoku do 130 gdzie normalnie miały 110 i były całe pomarańczowe.
W tym lagi dolne mają kształt typowy dla wersji z 2000 roku z klejonymi podkowami.
Inna jest też podkowa w tym co ja mam jest mniej ażurowa od tej w Z1 ze skokiem 100 - 110.
Gdyby ktoś miał katalog Marzocchi z 1999 roku to by można było wyjaśnić 8-)

#96
Przecież z daleka widać, ze jest HSCV - tylko wtedy Marzocchi jeszcze chyba nie używał tego skrótu - dfla tego typu tłumików wprowadzoną ją dopiero na początku XXIw. Widać jak te tłumiki z dołu wystają oraz typową dla nich regulację na szczycie goleni. A to, że masz wybite 98 to się zgadza, bo Marzocchi produkował zawsze amory w roku poprzedzającym rok modelowy.
Tu masz wszytko ładnie wyłożone:
http://my-sport.spb.ru/manual_1/1999%20z1%20bam.pdf
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#97
focker pisze:Przecież z daleka widać, ze jest HSCV - tylko wtedy Marzocchi jeszcze chyba nie używał tego skrótu - dfla tego typu tłumików wprowadzoną ją dopiero na początku XXIw. Widać jak te tłumiki z dołu wystają oraz typową dla nich regulację na szczycie goleni. A to, że masz wybite 98 to się zgadza, bo Marzocchi produkował zawsze amory w roku poprzedzającym rok modelowy.
Tu masz wszytko ładnie wyłożone:
http://my-sport.spb.ru/manual_1/1999%20z1%20bam.pdf
No nie wiem ... ja mam HSCV w obu Shiverach i są odrobinę inne .
Te w Z1 posiadają tylko jedną małą dziurkę do zasysania oleju u dołu a w Shiverach są aż 4.
Wiem że USD chodzą o niebo lepiej od tradycyjnych ale między działaniem tłumienia w tym Z1 a Shiverami jest przepaść.
Moja kobiecina ma Z1 FR w stanie nowym z 2003 roku gdzie są HSCV i tamten amor działa dużo lepiej.
Możliwe że to kwestia tego iż mój nie stał tylko 17 lat był w użytkowaniu ale żeby była aż taka różnica ?
To samo tyczy się pierwszego Monstera który miał inne tłumiki niż rocznik 2002 - ostatni z małych i tu była wyczuwalna różnica.
Starszy monster nie posiadał odpowietrzników u góry.

W końcu skończyłem kamuflować ubytki wizualne i prezentuje się tak :mrgreen:
Nie jest idealnie no ale przy tym co było to chyba nie ma co psioczyć :lol:
Załączniki
Obraz 112.jpg

#99
focker pisze:Dla mnie z1 i z2 to jedne z najlepiej pracujących amorów ever. Niemniej bardzo dużo zalezy od stanu oraz od jakości oleju.
Co do stanu to ciężko oczekiwać aby 17 letni amor był idealny - ten mi się wydaje być w średnim stanie technicznym i dobrym wizualnym a obecnie bardzo dobrym wizualnym :-D
Oleju zalałem Motorexowego chyba 7,5 W - nie czyściłem go specjalnie tylko zlałem stary i przetarłem wnętrze dolnych lag.
Nie mam większych zastrzeżeń do pracy bo wiem że Shivery gniotą wszystko inne z bomberów :mrgreen:
To i tak sztuka dla sztuki - taki rower aby go mieć i czasem cofnąć się w przeszłość :arrow: :arrow: :arrow:
Do jazdy mam Cannondale'a , Scotta no i Univegę + Mongoose na zakupy i syf :lol:
Jak kiedyś będę robił szczegółowy serwis to właduję foty , gdyby nie moje lenistwo to bym wybebeszył wszystkie 3 i zrobili byśmy konkurs - kto rozpozna więcej elementów :-P
Jak będę miał czas to zrobię zbiorcze foto trójcy świętej Marzocchi :->

Ht Monster

#100
Lubię tylko ostatnią odsłonę HT Monster - nie wiele brakło, a była by ramka za łóżkiem, odpuściłem bo ... wybrałem Yeti.... ale do końca nie kumam o co chodzi z twoimi HT - bo wszystko niby fajne, zadbane - ale coś mi nie pasuje.
Starsze Monstery były do dualu - ale są troszkę za duże na dzisiejsze czasy, dziś z takiej ramy podchodzi to do enduro + 150 przód.
Dzisiaj 4x to klasycznie Yeti Dj i Author Prokop - choć nie retro - to prawdziwa klasyka.

Tak czy inaczej - każdy ma inną wizję ......
Moja jest troszkę inna...... i nie ma zmiłuj dla żadnego mojego roweru....
remik76
Załączniki
WP_20150707_004.jpg
WP_20150707_007.jpg

Re: Ht Monster

#101
remik76 pisze:Lubię tylko ostatnią odsłonę HT Monster - nie wiele brakło, a była by ramka za łóżkiem, odpuściłem bo ... wybrałem Yeti.... ale do końca nie kumam o co chodzi z twoimi HT - bo wszystko niby fajne, zadbane - ale coś mi nie pasuje.
Starsze Monstery były do dualu - ale są troszkę za duże na dzisiejsze czasy, dziś z takiej ramy podchodzi to do enduro + 150 przód.
Dzisiaj 4x to klasycznie Yeti Dj i Author Prokop - choć nie retro - to prawdziwa klasyka.

Tak czy inaczej - każdy ma inną wizję ......
Moja jest troszkę inna...... i nie ma zmiłuj dla żadnego mojego roweru....
Ale niby co ci w nim nie pasuje ?
To że są Vałki zamiast tarczy ?
Vałki są bo nie miałem gdzie upchnąć całej grupy XT i to jest jedyny powód :mrgreen:
Ten rower to dekoracja - świadectwo starego kunsztu inżynierów shimano
Poprzeglądaj wcześniejsze foty to stoi na tarczy i z Shiverem tak dla sztuki :-P
PS - miałem takie Deemaxy - INDESTRUCTIBLE :!:

#103
jeszcze jest kilka bardzo fajnych Marzocchi - Monster , Z1 Fr, Dual 100 i Rac'a - ale tego ostatniego raczej nikt w Polsce nie posiada.... a nowej odsłony nie chcą skonstruować..

Jeszcze sporo kasy do wydania.... i sporo czasu na szukanie fajnych okazów, a sprzętu coraz mniej...
remik76

#105
RS1 - to trochę inna firma - i nie jest tak fajnie zrobiony jak RAC z 2001r. - a wystarczy zastosować nowy carbon jak zrobiło to RS i mają diament jakich mało w świecie amortyzacji. Nie pęknie i będzie sztywny...

W 2014 roku Marzocchi zrobiło nowego testowego Shivera DC RacingTeam - w wersji testowej i dalej cisza.... i smutek ....

zdjęci zapodam póżniej, jak doszukam...
remik76

#106
remik76 pisze:RS1 - to trochę inna firma - i nie jest tak fajnie zrobiony jak RAC z 2001r. - a wystarczy zastosować nowy carbon jak zrobiło to RS i mają diament jakich mało w świecie amortyzacji. Nie pęknie i będzie sztywny...

W 2014 roku Marzocchi zrobiło nowego testowego Shivera DC RacingTeam - w wersji testowej i dalej cisza.... i smutek ....

zdjęci zapodam póżniej, jak doszukam...
Tylko z tego co słyszałem rowerowy dział Marzocchi zdechł i jest na sprzedaż
A Monstera też miałem - 2 sztuki ostatniego małego modelu z bebechami HSCV :lol:
Ale to jest pryszcz bo miałem kiedyś Karpiela Armageddon z Avalanche MTN8 ... ale rower się nie nadawał prawie do niczego :shock:
Lans był za 1000 punktów za to 8-)
No i Stratos S8 to taki Shiver DC

Takie pamiątkowe fotki wkleiłem :)
Załączniki
p4pb5711314.jpg
p4pb4343018.jpg
p4pb4181079.jpg

#107
hit00r pisze:
focker pisze:Z tego co kojarzę, to drop off ze skokiem 130mm istniał już w 1999 r. - miał prostsze tłumiki znane z serii z3, bez regulacji. W 1999 (oraz w 2000) był normalnie w katalogu dostępny też Z1 BAM ze skokiem 130mm (obok wersji 100 mm) i tłumikami HSCV. Wiec chyba nie jest to żadna limitowana seria.
Sęk w tym że to nie ma HSCV i nazywa się Z1 BAM , na lagach wybite 98 ... w tamtym roku nawet w katalogu nic podobnego nie widnieje.
Przeglądałem katalog rowerowy z 1999 roku i jest obrazek z tym widelcem ale podają skok 100 ...
Szukałem też czegoś podobnego na Ebaju i nie znalazłem :shock:
Zwykłe pomarańczowe Z1 są a tego to nie znalazłem.
Na Pinkbike'u też nie znalazłem do sprzedania a samych fotek w galeriach jak na lekarstwo.
Na forum DH Zone pisali że to limitowana edycja o powiększonym skoku do 130 gdzie normalnie miały 110 i były całe pomarańczowe.
W tym lagi dolne mają kształt typowy dla wersji z 2000 roku z klejonymi podkowami.
Inna jest też podkowa w tym co ja mam jest mniej ażurowa od tej w Z1 ze skokiem 100 - 110.
Gdyby ktoś miał katalog Marzocchi z 1999 roku to by można było wyjaśnić 8-)
Nie mam wprawdzie katalogu, ale mam instrukcję i rysunek techniczny do Z1 BAM 99' - z obu wynika że były wersje 100 i 130 mm, więc Twój widelec wydaje się zupełnie normalny ;)
Jakbyś chciał, mogę podesłać jedno i drugie.

#108
Pawlos pisze: Nie mam wprawdzie katalogu, ale mam instrukcję i rysunek techniczny do Z1 BAM 99' - z obu wynika że były wersje 100 i 130 mm, więc Twój widelec wydaje się zupełnie normalny ;)
Jakbyś chciał, mogę podesłać jedno i drugie.
Będę wielce zobowiązany :)

#109
A pojechałem dzisiaj po alkohol do marketu i tak stwierdziłem że słońca nie ma i oświetlenie w miarę więc może lepsze foty wyjdą.
Wcześniejsze przejaskrawione i irytujące :evil:
A więc podziwiać i pisać same POZYTYWNE :mrgreen: komentarze :!:
Załączniki
Obraz 008.jpg
Obraz 007.jpg
Obraz 006.jpg
Obraz 005.jpg
Obraz 004.jpg
Obraz 003.jpg

#113
Kiedyś ten Bombardier należał chyba do mnie :-) Z Trójmiasta do Ciebie przyjechał? :-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#114
Skeevo pisze:Kiedyś ten Bombardier należał chyba do mnie :-) Z Trójmiasta do Ciebie przyjechał? :-)
DZIĘKI TOBIE ZAPŁACIŁEM ZA NIEGO WIĘCEJ O 50 ZŁ :!: :!: :!:
Teraz w moich łapach wygląda lepiej bo zakamuflowałem sznyty.
Zaliczyłeś na nim jakąś konkretną glebę :?:
Widać po jednej goleni że ktoś musiał wywinąć cepa i coś się stało z golenią u dołu :shock:
Ale generalnie jest OK i pasuje do tego roweru idealnie :mrgreen:
I jest zajebiście ładny 8-)

#115
Nawet nie miałem okazji na nim pojeździć :-) Odkupiłem go od kumpla a on od 1-szego właściciela od nowości. Kumpel nie jeździł na nim praktycznie wcale. Był założony w rowerze Scott Voltage YZ, podobnym do tego z obrazka poniżej, lecz fajniej złożonym. Był oczkiem w głowie mojego kumpla ale przycisnęło go z kasą więc odkupiłem go okazyjnie i zarobiłem na nim parę złotych bo też tam zbierałem na inne części. Do dzisiaj żałuję, że go sprzedałem bo już pewno taki mi się nie trafi. :-)
Nie wiem dlaczego zapłaciłeś 50zł więcej a tym bardziej nie wiem dlaczego przeze mnie ale na Wasze ustalenie ceny to ja raczej wpływu nie miałem... Opchnąłem go chyba w 2012 roku :-)

Obrazek
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#116
Skeevo pisze: Był założony w rowerze Scott Voltage YZ, podobnym do tego z obrazka poniżej, lecz fajniej złożonym. Do dzisiaj żałuję, że go sprzedałem bo już pewno taki mi się nie trafi. :-)
Obrazek
Ta rama Scotta jest obrzydliwa - szpetna , ciężka i bez odpowiedniej wytrzymałości.
Ja uważam że to jakaś limitowana edycja była z 99 roku ( wybite jest 98 ) ale inni są dalecy od takiej opinii.
Wpisując w google to bardzo mało wylatuje zdjęć tego modelu nawet na PB , szukałem na Ebaju i nie ma ani jednej sztuki :!:
Czyżby było ich aż tak mało :?:
W moim rowerze ten amor doczeka starości w spokoju ... choć on już jest cholernie stary :shock:

#117
Nie wiem nic na temat tej ramy poza tym że wygrał ją na jakiś zawodach. Może i jest jakaś limitowana albo wersja dla dealerów... Nie wiem. Nie znam się na takich rowerach. Nigdy nie bawiłem się w te grawitacyjne sporty.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#118
Skeevo pisze:Nie wiem nic na temat tej ramy poza tym że wygrał ją na jakiś zawodach. Może i jest jakaś limitowana albo wersja dla dealerów... Nie wiem. Nie znam się na takich rowerach. Nigdy nie bawiłem się w te grawitacyjne sporty.
To zwykła syfiasta rama - tak jak już wspominałem :)

#119
Z tego co mnie pamięć nie myli to chcieliście więcej fot robionych w terenie.
Dzisiaj objechałem moją starą trasę bo tam jest to co ten rower uwielbia SCHOOOODYYYY :lol:
I to takie pod kątem 45 stopni , same widoki też są warte obejrzenia ... moim skromnym zdaniem.
Pewnie ktoś się przyczepi że za dużo tego umieszczam ale nikogo nie zmuszam do oglądania i zazdroszczenia 8-) :-) ;-) :-D
Załączniki
Obraz 018.jpg
Obraz 017.jpg
Obraz 016.jpg
Obraz 015.jpg
Obraz 014.jpg
Obraz 013.jpg
Obraz 012.jpg
Obraz 011.jpg
Obraz 010.jpg
Obraz 009.jpg

#120
Tak sobie pomyślałem że mam Retro sztycę w słabym stanie Syncros'a.
Niegdyś będąc głupim dzieciakiem nie dość że ją skróciłem o połowę :shock: to przez tyle czasu się wytarła.
Zabrałem się więc do dzieła biorąc pilnik w łapy i różnej grubości papiery oraz gąbki a na koniec polerowanie :-D
Jest lepiej niż było no i w końcu znalazła swój dom :lol: :lol: :lol:
Załączniki
Obraz 149.jpg
Obraz 150.jpg
cron