Kross Level A6 Custom

#1
Witam!

Co prawda mój retro jest w proszku ale mogę się pochwalić współczesnym projektem, który jest ujeżdżany od tego roku. Jest to rower zbudowany na bazie ramy Kross Level A6. Rower wyszedł bardzo przyzwoicie i zgodnie z oczekiwaniami.

Rama została zakupiona na allegro jako nowa i szczerze powiem, że nie miałem do czynienia wcześniej z Krossem. Cena ramy była niska więc mnie podkusiło.
Jeżeli chodzi o graty, które wiszą to zachęcam do spojrzenia w specyfikację i w galerię. Generalnie cała grupa XT M770 wypuszczona w 2008 na dwudziestopięciolecie tej grupy, Ritchey WCS itd.
Rower na fajnym poziomie i nie kosztował dziesięciu tysięcy tak jak te katalogowe cudeńka z mieszanymi grupami... Fajny kompromis między przełajówką a emtebekiem :-)

[center]
Obrazek
[/center]

[center]
Obrazek

[/center]

[center]
Obrazek

[/center]

Specyfikacja:

Rama: Kross Level A6 7005 16 cali
Widelec: Mosso (alu)
Przerzutka przednia: Deore XT FD-M771
Przerzutka tylna: Deore XT RD-M771 SGS (+ śruba Aerozine Titanium)
Manetki: Deore XT SL-M770
Klamki hamulcowe: Deore XT BL-M770
Korba: Deore XT FC-M770 (44-32-22T) 175mm (śruby Aeorozine Titanium)
Wkład suportu: Deore XT
Kaseta: Deore XT CS-M770-9 (11-32T)
Łańcuch: Deore XT CN-HG94
Hamulcowe: Deore XT BR-M770
Opony: Kenda
Obręcze: Airline
Piasty: Miche Primato Syntesi 36 holes
Zaciski: Miche RC
Szprychy: DT Swiss
Nyple: CnSpoke (czerwone)
Stery: Ritchey Logic Zero Integrated
Chwyty: Ritchey WCS piankowe
Kierownica: Ritchey WCS wet black 600mm, 31.8mm
Mostek: Ritchey WCS wet black 90mm, 31.8mm
Sztyca: Ritchey WCS wet black 350mm, 27.2mm
Siodło: Selle San Marco Blaze
Pedały: Dartmoore Dirty Harry
Linki:
przerzutkowe: NOKON
hamulcowe: Clarks Climb8
Pancerze: Jagwire
Końcówki pancerzy: Jagwire (czerwone)
Ostatnio zmieniony 2014-09-25, 14:21 przez Skeevo, łącznie zmieniany 7 razy.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#3
Toż to wolny kraj docent.net :-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#4
jak działa to dobrze. Moje pierwsze MTB to było A4, uważam że do tyrania w miarę spoko jakościowo szału nie ma, ale jeśli miałbym wybierać między lowendowym Specem a A6 na XT wybrałbym Krossa. Wiadomo że zawsze się będą kojarzyli z tandetą (z powodów początków ich działalności), ale teraz patrząc obiektywnie ich ramy są spoko i nie można im wiele zarzucić. Ile wagowo wyszło?

#5
staszek pisze:jak działa to dobrze. Moje pierwsze MTB to było A4, uważam że do tyrania w miarę spoko jakościowo szału nie ma, ale jeśli miałbym wybierać między lowendowym Specem a A6 na XT wybrałbym Krossa. Wiadomo że zawsze się będą kojarzyli z tandetą (z powodów początków ich działalności), ale teraz patrząc obiektywnie ich ramy są spoko i nie można im wiele zarzucić. Ile wagowo wyszło?
Wagowo nie ma szału, 11,5 kilo ważone na zwykłej domowej wadze. Koła są dosyć ciężkie.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

Re: Kross Level A6 Custom

#6
Skeevo pisze:Witam!
Rower na fajnym poziomie i nie kosztował dziesięciu tysięcy tak jak te katalogowe cudeńka z mieszanymi grupami... Fajny kompromis między przełajówką a emtebekiem :-)
Rower prezentuje się bardzo ładnie a geo mocno ściganckie, zastanawia mnie tylko sens zastosowania boostera w sztywnym widle.
10k nie ale 5k PLN to tak :mrgreen:
a tak poważnie to dla mnie podobny kompromis nie wypalił,
miałem A6 na slickach bo chciałem coś pomiędzy mtb a szosą ale nic dobrego z tego nie wyszło i nie dogadaliśmy się :-/ w końcu na szosę zostało coś na większym kole :-P

Obrazek
Era retrobikera kończy się na cantileverach...
Dziewczyny wolą sztywnego :)

Re: Kross Level A6 Custom

#7
iras pisze:
Skeevo pisze:Witam!
Rower na fajnym poziomie i nie kosztował dziesięciu tysięcy tak jak te katalogowe cudeńka z mieszanymi grupami... Fajny kompromis między przełajówką a emtebekiem :-)
Rower prezentuje się bardzo ładnie a geo mocno ściganckie, zastanawia mnie tylko sens zastosowania boostera w sztywnym widle.
10k nie ale 5k PLN to tak :mrgreen:
a tak poważnie to dla mnie podobny kompromis nie wypalił,
miałem A6 na slickach bo chciałem coś pomiędzy mtb a szosą ale nic dobrego z tego nie wyszło i nie dogadaliśmy się :-/ w końcu na szosę zostało coś na większym kole :-P

Obrazek
Ładnie się Twój Kross prezentuje tyle, że amor chyba za bardzo podregulowałeś w górę :-)! Te Twoje slicki też chyba są cieńsze od moich. U mnie jest 1,75 a Twoje to chyba 1.5 o ile się nie mylę. Moje oponki mają też delikatny bieżnik, nie są typową oponą szosową.
A mogę wiedzieć dlaczego aż tak Ci nie odpowiadał tej kompromis? Chodzi o pozycję na rowerze?

Mnie na razie ten kompromis odpowiada, póki co się dogadujemy :-) Szczerze? Ja nigdy nie dosiadałem przełajówki, nie licząc oczywiście jakiś przejażdżek na pożyczonych rowerach. Bałem się trochę, że przy takim nakładzie może mi się nie spodobać i wtedy byłby problem z odzyskaniem wkładu. A tak tego problemu nie mam. Może kupię za jakiś czas jakiegoś przełaja z dawnych lat za jakieś niewielkie pieniądze aby się przekonać czy mi to odpowiada...
Co do boosterów to powiem szczerze, że się nad tym nie zastanawiałem. Były to założyłem...
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#8
dokładnie 1.2 i o ile kiedyś to dla mnie nie było problemu to teraz mój kręgosłup domaga się komfortu,
poza tym rower był mało stabilny, no i pomijam sam rozmiar koła bo amor swoje też "dołożył"
Era retrobikera kończy się na cantileverach...
Dziewczyny wolą sztywnego :)

#9
No dokładnie, mogłeś zapodać amora z mniejszym skokiem. Jakiegoś RS Judy z 2004 roku przykładowo. Skok 80mm i było by ok tak myślę.
Ja odszedłem od amortyzatora w tym rowerze i nie zamierzam nigdy zakładać. Jeździłem na tym Krossie z amorem na początku jak szukałem po aukcjach jakiegoś fajnego widła i powiem Ci, że geometria nie była za ciekawa. Jak założyłem widła to od razu poczułem różnicę i potencjał maszyny.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#10
Sobotni wieczór, nuda, deszcz za oknem to trzeba było sprawdzić jak te Seraki Adamllowe wyglądają na koniu a że pod ręką nie było Wheeler-a to wskoczyły na Kross-a :-)

[center]
Obrazek
[/center]
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#11
o Serakach pieśni pisano, pare lat temu to nasprzedawalem sie ich .............. w ducke , caly magazyn wyczyścili do zera.
Jedne z najlepszych opon jakie mialem i ci co kupili także mówili.
Co ciekawe hamując przodem opona nie wpada w poślizg jak to inne mają w zwyczaju.

Także oponki bardzo dobre, polecam do jazdy , scierają sie też w miare szybko :lol:

a co do Krosów tych starszych ( 17/19/21 ... ) to ........mają tak spierdzieloną geometrie że szkoda gadać , podobnie jak Accent ....
www.velotech.pl

#12
Jeszcze nie próbowałem jazdy na Seracach, mam nadzieję że będę zadowolony. Co do ścierania to jak by nie patrzeć są w niższym segmencie cenowym więc cudów nie wymagam. Wygląd za to mają zacny.
Ja ze swojego Krossa jestem zadowolony ale to jak zauważyłeś nie jest seryjny model. Składałem go od zera. Geometrie ma fajną dzięki sztywniakowi bo jak zapodasz amorek 100mm to wygląda jak Harley Davidson. Na wiosnę będę do niego szukał jakiegoś amorka z początku 2000 roku o niskim skoku aby ta geometria była zbliżona do obecnej.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#13
Piotr pisze: a co do Krosów tych starszych ( 17/19/21 ... ) to ........mają tak spierdzieloną geometrie że szkoda gadać , podobnie jak Accent ....
Piotrze a Ty przypadkiem nie jeździłeś na Accencie ostatnio?

Składam rower dla Taty i ostatnio myślałem o accencie czy krossie bo tanie i świerze al trafiłem co innego...

Wizualnie bardzo podobają mi się czerwone "Aszóstki" :D... Kolor niczym w specu...

A do autora proste pytanie... Czemu służy ten rower?

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#14
mekp pisze:A do autora proste pytanie... Czemu służy ten rower?
Rowerek służy oczywiście do jazdy :-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#16
Najwięcej w tym roku było szosy stąd wideł. Na przyszły rok w planach więcej terenu.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#18
[center]
Obrazek
[/center]
Dzisiaj było trochę po jeżdżone na Serakach i miłe zaskoczenie. Sprawdziłem je w lesie po takich mało wymagających ścieżkach bo u mnie niestety ciężko o jakieś wymagające tereny. Opony fajnie się zachowują, radzą sobie doskonale z piachem, błotem, nie specjalnie dały mi się zakopać. Dojeżdżając do lasu musiałem pokonać paręset metrów po asfalcie i powiem szczerze, że toczą się bardzo przyzwoicie ale wiadomo, używanie ich na takiej powierzchni na co dzień odpada.
Zapewne nie jeden z Was używał tych opon w cięższych warunkach niż ja i możecie wiele więcej powiedzieć na ich temat ale dla tych, którzy nie mieli z nimi do czynienia mogę je polecić. Stosunek ceny do jakości, jazdy i wyglądu jest bardzo korzystny.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#19
mekp pisze:
Piotr pisze: a co do Krosów tych starszych ( 17/19/21 ... ) to ........mają tak spierdzieloną geometrie że szkoda gadać , podobnie jak Accent ....
Piotrze a Ty przypadkiem nie jeździłeś na Accencie ostatnio?

Składam rower dla Taty i ostatnio myślałem o accencie czy krossie bo tanie i świerze al trafiłem co innego...

Wizualnie bardzo podobają mi się czerwone "Aszóstki" :D... Kolor niczym w specu...

A do autora proste pytanie... Czemu służy ten rower?

pozdrawiam
xMekpx
jeździlem na accencie i nie polecam do ścigania , Krosów w rozmiarach ram nieprzaystych także , geometria jakaś bezsensu, ja jestem przyzwyczajony do "racingowej " a i tu i tu to jakaś popelina , kąty sie jakoś rozjeźdżają, sto razy lepiej mi sie na buraczanym Wheelerze jeździ .....
www.velotech.pl

#21
Skeevo pisze:Najwięcej w tym roku było szosy stąd wideł. Na przyszły rok w planach więcej terenu.
szosa?!!!!! na tych pedalcach? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
......
śmietnik to nie retro!

#22
Te pedalce były zakładane do lasu Panie kolego :-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#23
Hej Panowie! Jeżeli jesteście zainteresowany współczesnym, lekkim widelcem to mam na sprzedaż swojego Mosso w aluminiowej wersji z piwotami i mocowaniem pod hamulec tarczowy. Widelec w ładnym stanie, ma niewielkie ryski w zasadzie nie widoczne gołym okiem. Długość rury sterowej podam jak zmierzę ale to już może na PM-a. Aktualne zdjęcia zrobię jutro i podam dla zainteresowanych linka do picasy. Jeżeli chodzi o cenę to na pewno się dogadamy. Nie interesują mnie zamiany na inne części.

Obrazek


Ogłoszenie uzgodnione z moderatorem więc proszę na mnie nie naskakiwać :-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#24
Widelec nieaktualny, właśnie sprzedał się przez allegro.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#25
Rower poszedł na rozbiórkę.

Do wzięcia wszystko z napisem XT i WCS oraz kółka. Rama jest od paru dni wystawiona na allegro ale gdyby ktoś chciał to również jest na sprzedaż.

Kiera 600mm
Wspornik 90mm
Sztyca , 27,2, 350mm

Koła na obręczach chyba Rodiego, szprychy DT Swiss, nyple CnSpooke, piasty z zaciskami Miche Primato Sintesi. Kółka kręcą się super są w bardzo dobrym stanie, nie powycierane obręcze.

Gdyby ktoś był zainteresowany to zapraszam na PM-a. Podam ceny itd.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900