Fuji Tahoe Pro

#1
Witam.

Zrobiłem foto więc chyba czas żeby zaprezentować sprzęt lecz zacznę od historii.

Zaczynałem jak każdy dzieciak od makrokesza lecz takiego z wyższej półki. Potem gdy chciałem na serio bawić się z kręcenie w 2005 kupiłem od xGx ramę Mielca. Po przeszczepieniu z makrokesza paru części złożyłem na początku 2006 roku go do kupy i się zaczeło... Metodą ewolucji część po części... doszedłem do tego co w tym momencie. Pełną historię tego jak toczyły się losy Mielca opowiem gdy bedę miał środki na stworzenie jakiegoś sensownego projektu... Jak narazie Mielec wisi i czeka na lepsze czasy :D

Tutaj wrzucam link do galerii ze zdjęciami z dawnych lat :

https://picasaweb.google.com/1105496876 ... 2/Ewolucja

A teraz do rzeczy.
Projekt w sumie powstawał parę lat i czuję się z nim związany ;D

FOTO: https://picasaweb.google.com/1105496876 ... udzien2011

Rama: Fuji Tahoe Pro
Widelec: (zgadnijcie bo samemu wstyd się przyznać :()
Obręcze: Mavic x517
Opony: Kenda Karma 2.0 Kevlar/Kenda Kwest 1.5
Dętki: Maxxis UltraLight
Piasta Przód: RITCHEY PRO 2001
Szprychy: DT Swiss Champion
Nyple: ALU
Korba: Shimano SLX FC-M660
Suport: hollowtech II MTB
Pedały: Shimano XTR PD-M970
Łańcuch: Shimano HG53
Kaseta: Shimano SLX CS-HG80
Przerzutka Przód: Shimano XT FD-M739
Przerzutka Tył: Shimano XTR RD-M952
Manetki: Shimano SLX SL-M660
Hamulce: Magura HS33 Tomac ('97?)
Stery: Cane Creek VP-45AC
Kierownica: Boplight Team 560mm
Mostek: RITCHEY LOGIC
Rogi: Boplight Team
Chwyty: Owijka szosowa
Sztyca: ACCENT SP-408
Siodło: Velo VL-1133U carbon (było ale pękły druty i zabrałem dziewczynie na tymczasem)
Zacisk Podsiodłowy FUJI
Koszyk: NN

Bez rewelacji...

W planach najbliższych jest( tzn do początku następnego sezonu):
- siodło (Chyba Selle Flite bo mam na oku jedno)
- Amortyzator: mam oko na Sid'a... (choć zmieniam go już 2 sezon i zmienić nie mogę...).

W dalszych planach:
Tylna obręcz bo ta jest mocno krzywa(na x517 bo jestem fanem kompletów) Szukam !!!,
Korba: Turbina lub Kooka (oczywiście czerwona)
Pancerze (na XTR),
Kiera ( marzy mi się złoty WCS)
Mostek (czerwony Kore)
Sztyca(może czerwona i napewno lżejsza),
o dalszych planach nie mówie...

Ale myślę że następna rama to będzie coś ciekawego np tytan lub Scott Team Issue (taki jak ten http://weightweenies.starbike.com/image ... -Aug03.jpg ) w sumie to nigdy nic nie wiadomo bo co do zakupów jestem dość impulsywny więc jak trafię okazję...

A TUTAJ AKTUALNE FOTO:
Obrazek


AKTUALNIEJSZE :D
Obrazek



pozdrawiam
xMekpx
Ostatnio zmieniony 2013-02-05, 00:50 przez mekp, łącznie zmieniany 3 razy.

#5
witam.

Nigdy nie mowilem że projekt będzie rekreacyjny. :-) a tamte ramy ostatnio się marzą....
Rekreacyjno-zimowy będzie potem Fuji. :-)

niestety dalsze plany to czasowo juz rok 2012.. powód prosty... kasa. :-( i generalnie chce znaleźć czesci w stanach miodowych... żeby się tymi częściami cieszyć :-)

ps. yves z reszta u Ciebie w galerii widziałem chba czerwonego kora. :-)

pozdrawiam
xmekpx
Ostatnio zmieniony 2011-12-14, 15:10 przez mekp, łącznie zmieniany 1 raz.

#8
Ta rama z Mielca robiona była na wzór Dynamicsa który śnił mi się po nocach ;-)
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra

#10
na moim w grawitacje bawił się na moim xGx. Ja już tylko xc.

Aczkolwiek jest trochę nieszczęśliwy... tylnym trójkąt jest krzywy i z ustawieniem koła. oprócz tego pivoty trochę latały i musiałem je kleic i gwinty koszyka się kręcą....

dlatego tez wciqz leży i się kurzu...

chyba zrobię wątek mielca...

pozdrawiam
Xmekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#11
Jeeeee!!!! Dawać Mielca!!!!! :mrgreen:
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra

#14
Witam.

W sumie to pewnie rower nie za bardzo was zainteresuje bo słabe retro z niego ale jednak...

Dzisiaj spełniłem jedną z zapowiedzi (planów) i rower zyskał jedno z moich marzeń :D

Myślę żę nie muszę przedstawiać. A wszystko to przez Chrzanka i przez użytkownika LB.pl który SLX odemnie kupił :D

Niestety całość założona narazie na pakiecie Futury za 30zł ale jak będzie kasa to się zmieni :D

Tyle z głównych atrakcji... Oprócz tego rower dostał grudniu siodło Selle X0.

Przy okazji napęd wylądował w Rowerowym Spa a cały rower "na myjni automatycznej"
bo czasu zabrakło.

Foto
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek


Więcej foto: https://picasaweb.google.com/1105496876 ... 2rRaceFace

Nasuwają mi się takie pytania:

1. Jak z młynkiem do tej korby? Tuleje dystansowe?
2. Jaki pakiet jeśli zakładałbym młynek? Aktualnie jest 113mm.

Na jednym ze zdjęć widać przyłożonego 9.0 SL... fajnie wyglądał tylko manetek nie mam...

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#16
skolioza, Dzięki :D

A jaki suport? 113mm wystarczy?


A teraz inne pytanie... Mój kolega scigający się DH podał mi pomysł jak usztywnić HS33 czyt. poprawić siłę hamowania. Mówi że można wstawić zwykły booster do V'ek na piwoty plus długie śruby plus tuleje dystansowe. Brzmi to rozsądnie.
A czy Wy spotkaliście się z takim rozwiązaniem? Co myślicie?

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#18
Jeśli chcesz się pozbyć możliwości szybkiego zdejmowania koła, to ok.
A poważnie - dla mnie to jest jedynie niepotrzebne dublowanie zamontowanej już podkowy. Skoro masz już zamontowaną podkowę oryginalną, to ona wg mnie już wystarczająco usztywnia system pozwalając na szybkie wypięcie koła.

A jeśli chcesz już na maksa zwiększyć sztywność, to wspawaj w ramę/widelec mocowanie FirmTech albo 4bolts :)

Swoją drogą - udostępnij galerię w Picasie.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#19
Witam.

Co z tego jakie będzie mocowanie? I tak będzie rozginać ramę.

Szybkiego wypinania i tak nie używam bo nie wychodzi moja opona i i tak zawsze spuszczam powietrze. :D

Myślę że na próbę coś takiego zmontuje... Wiecie gdzie dostać twarde, długie śruby?

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#20
Skoro musisz spuszczać powietrze, to lepsze ustawienie adapterów tłoczków w Magurze powinno pomóc.
Ale nieważne - skoro nie używasz, to próbuj. Niemniej dla mnie osobiście takie rozwiązanie jest wyjątkowo paskudne wizualnie i w XC jest niepotrzebne.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#21
po pierwsze primo - ŚWIETNIE PODESZŁA CI TA KORBA! Jestem w szoku! Ona wydaje się być stworzona do tego roweru....

po drugie primo - ustawie Ci magury, tak że zaczną hamować, tylko najpierw wycentruj koła :D
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#22
Magury czekają na klocki a one przyjadą z Lublina niebawem.

Obręcz się płaci i jak się zimmny postara to tak szybko będzie. Obawiam się że jednak będzie to zabawa na późny maj :(

A co do pasowania to sam miałem obawy że będzie zbyt jasna ale okazało się super.

Korków mi trochę brakuje jak tak na to foto popatrzyłem...

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#23
ta korba w rzeczywistosci wyglada lepiej, niż na zdjęciach.

A tych kól nie da się wycentrować?
Korki są, pytanie czy pasują do kiery...
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#24
Potrzebuje duże te korki bo Boplight cieniutki jest :D

Nie... 2 kapsle są poderwane i jajo takie jakie jest zawsze się robi.
Zostanie na jakąś zimówkę albo jako awaryjne, nawet piastę mam do niego.

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#25
mekp, do 3-rzędowej korby 113mm spokojnie styknie. korby RF miały w nazwie LP (low profile) co znaczy, że osadzało się je na krótkich suportach w porównaniu do dawnych systemów - 117, 122...
jeśli chcesz tuleje to mogę Ci 5 sztuk podesłac bo dorabiałem kiedyś spora ilość, ale ze śrubami może byc problem bo to jest drobny gwint. gotowych nie znalazłem, trza było dorabiać również, a obecnie nic nie mam na zbyciu. jeśłi się zdecydujesz na 2 blaty przerzuć się na krótszy suport 110/107, ja śmiagam na 107.
a czemu brakuje czerwonej śrubki?
ja bym tutaj widział białego SIDa kolorystycznie normalnie z czerwonymi naklejkami :)
Obrazek

>>KLIKNIJ PO WIĘCEJ!!<<

#26
hehe :D właśnie dostałeś PM :D

Na tuleje bardzo się ucieszę.

W sumie w święta jadę w góry więc przetestuje czy styka na 2 blatach czy jednak będzie potrzebny młynek (myślę że jak coś to i tak tylko interwencyjnie).

Narazie do większego przypływu pieniędzy będę smigał na Futurze a jak coś to kupię kolejną np 107mm i zobaczę jak jest. Tak żeby ten docelowy suport był już idealny bo przewiduje coś fajnego czyt. tytan :D

Co do Amora... Przybieram na wadzę i powoli bliżej mi do 90 niż dawnego 70 i jak wagi przybywa to sid odpływa :D Trochę boję się że będzie zbyt miękki... lub że nie trafię na dobry egzemplaż. A jak już idziemy kolorami to biel FOX ostatnio wpadła mi w oko... :D

Co do śrubki to cytując... "nie pytała i odkręciła się podczas jazdy"

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#27
Witam.

Całość przetestowana...
Wniosek pierwszy... Płuca nie te co rok temu :-(
Wniosek drugi... Rower nie ten co rok temu :-(

W górach Rd XTR znacznie lepiej radzi sobie niż stary slx, do tego mimo marudzenia niektórych ze bez sensu i ze złe będzie wyglądać to karbonowy bohater wylądował z tylu. I moim zdaniem działa to.
Chciałem pozbyć się monitorów z manetek ale wyglada na to ze w jednym z nich mam wyrobione śruby więc jestem na nie skazany.

Co do Blatow z przodu to może gdybym miał trochę lepiej wyćwiczona lyde to spokojnie 34t wystarczyło by. Dzisiaj jednak gdy zjeżdżam z asfaltu na łąkę brakuje przełożen choć póki atakuje tylko szutry jest ok.

Pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#28
Witam.

Ile masz wzrostu?? Jak Ci się jeździ na tej ramie?? Mam okazję odkupić używaną taką ramę lecz nie wiem czy nie będzie zbyt duża do ścigania się po drogach leśnych. Mój wzrost to 183 cm i waga 85 kg. Jak ze sztywnością tej ramy??

Pozdrawiam

#30
witam.

ja mam 189 i waze 85kg. wg mnie ramavjest idealna dla mnie w rozmiarze 20.5 tyle że ja mam wysokie nogi i krótki tułów dlatego tak wyciagam sztyce.

jednym zdaniem... bardziej widzę ta ramę w maratonach niż w ostrym xc

używki nie ma co się bac Bo nie jest to wydmuszka ale waży sporo... Bo waga niestety pokazała ostatnio...2006g.

co do sztywności nie mam dużego porownania. ale miękka nie jest... jest też wg mnie sztywniejsza niż merida matts w tfs.


zapraszam na jazdę próbna we wro .-)

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996