Coś z wyższej półki, projekt będzie powstawał powoli
Ramę już rozebrałem i w zimę będę coś z nią robił.
Na pewno są łożyska do wymiany i trzeba naprawić końcówkę sztycy tam gdzie przychodzi jarzmo do siodełka
Re: SCOTT SPARK LTD 2009
#2Przyszły koła do kompletu
Piasty HOPE, cieniowane szprychy i obręcze MAVIC 719 Disc
Piasty HOPE, cieniowane szprychy i obręcze MAVIC 719 Disc
Re: SCOTT SPARK LTD 2009
#3A jaki amor będzie? Widziałem kilka takich sparków z leftym zaadaptowanym, ciekawie wyglądały.
Czy zostajesz z tym co jest na zdjęciu i nic nie kombinujesz?
Czy zostajesz z tym co jest na zdjęciu i nic nie kombinujesz?
Części na sprzedaż:
https://m.olx.pl/oferty/uzytkownik/1eZ3x/
https://m.olx.pl/oferty/uzytkownik/1eZ3x/
Re: SCOTT SPARK LTD 2009
#7Zaciski kół do kompletu Tune
Dajcie jakiś namiar na lekkie dętki albo co polecacie
Dajcie jakiś namiar na lekkie dętki albo co polecacie
Re: SCOTT SPARK LTD 2009
#8Tak łożyska wachacza kupione. Obawiałem się że będą jakieś dziwne specjalne... Zadzwoniłem do hurtowni i o dziwo pan w słuchawce powiedział że posiadają takie łożyska.Kupiłem japońskie... koszt 114,18zł za 8 sztuk
Re: SCOTT SPARK LTD 2009
#10Dochodzą kolejne komponenty.
Tym razem trafiła się piękna grupa SRAM X-0
Sprzęt w naprawdę pięknym stanie, można powiedzieć że bez śladów używania.Kaseta z łańcuchem czyściutka.Przerzutka ma w jednym miejscu lekkie zadrapanie prawie nie widoczne.Manetki wyglądają jak nowe
Tym razem trafiła się piękna grupa SRAM X-0
Sprzęt w naprawdę pięknym stanie, można powiedzieć że bez śladów używania.Kaseta z łańcuchem czyściutka.Przerzutka ma w jednym miejscu lekkie zadrapanie prawie nie widoczne.Manetki wyglądają jak nowe
Re: SCOTT SPARK LTD 2009
#12Z gripshiftami było jeszcze lżejsze niż w konfiguracji Czajnika. I rzeczywiście ta przerzutka była już lekka, ta pierwsza z alu wózkiem jeszcze ważyła normalnie, z drugiej strony ten wózek w niej nie pękał...
Części na sprzedaż:
https://m.olx.pl/oferty/uzytkownik/1eZ3x/
https://m.olx.pl/oferty/uzytkownik/1eZ3x/
Re: SCOTT SPARK LTD 2009
#13Dokładnie...gripy były by najlżejsze.Ale manetki są fajne, przyznam się że pierwszy raz mam je w ręce i to taki dzieło sztuki :) podobnie przerzutka. Głowna śruba alu regulacyjne też.Wózek blackbox full carbon. Śrubki wózka tytan jak też śruba do linki. Dzisiaj to poważę i zobaczymy jakie wyniki będą. Kaseta na pewno będzie cięższa niż xtr. W sumie jeszcze pozostał problem pedałów w miarę lekkich a nie za drogich
Re: SCOTT SPARK LTD 2009
#14Wpadłem do warsztatu zważyć komponenty
wychodzi to tak:
Przerzutka 200gram
Manetki 225gram
Kaseta 305gram
Łańcuch 255gram
wychodzi to tak:
Przerzutka 200gram
Manetki 225gram
Kaseta 305gram
Łańcuch 255gram
Re: SCOTT SPARK LTD 2009
#16970 wydziwiata jest, ma alu wózek pokryty chromem (dlatego magnes ciągnie) i już dwie miałem w rękach z połamanym wózkiem.
Części na sprzedaż:
https://m.olx.pl/oferty/uzytkownik/1eZ3x/
https://m.olx.pl/oferty/uzytkownik/1eZ3x/
Re: SCOTT SPARK LTD 2009
#17Przerzutkę mam kilka lat. Kupiłem ją kiedyś na allegro chyba za 70 zł??
Jeździła w paru rowerach i nadal działa, nie zauważyłem żeby gdzieś ten chrom schodził
Jeździła w paru rowerach i nadal działa, nie zauważyłem żeby gdzieś ten chrom schodził
Re: SCOTT SPARK LTD 2009
#18Pewnie pękła tym, którzy zmieniali na palę pod dużym obciążeniem.
Części na sprzedaż:
https://m.olx.pl/oferty/uzytkownik/1eZ3x/
https://m.olx.pl/oferty/uzytkownik/1eZ3x/
Re: SCOTT SPARK LTD 2009
#19Wiem że top swing miał częściowo aluminiowy wózek. Moja żona pękła taką nad Gardą. Down swing był dużo cięższy i chyba stalowy.
Do takiego projektu dałbym szosową, byłoby połowę lżej niż ten xtr. Chociaż widzę że tu na wagę nie idziesz za bardzo tylko na topowe części z tamtych lat.
Do takiego projektu dałbym szosową, byłoby połowę lżej niż ten xtr. Chociaż widzę że tu na wagę nie idziesz za bardzo tylko na topowe części z tamtych lat.
Re: SCOTT SPARK LTD 2009
#20Jak bym chciał zrobić projekt na wagę, to bym chyba kredyt musiał wziąć
A tak na serio, to staram się żeby te komponenty były w miarę lekkie i kasowo przystępne. Do ogarnięcia pozostały jeszcze pedały
Później w czasie zacznę wymieniać śruby stalowe na tytanowe i aluminiowe
A tak na serio, to staram się żeby te komponenty były w miarę lekkie i kasowo przystępne. Do ogarnięcia pozostały jeszcze pedały
Później w czasie zacznę wymieniać śruby stalowe na tytanowe i aluminiowe
Re: SCOTT SPARK LTD 2009
#21Napisałem do carbon-tech żeby mi wycenili uszkodzenia kierownicy i sztycy. Kierownicę chcę przedłużyć po 2 cm z każdej strony. A sztycę chciał bym dłuższą też o 2 cm.
Odpisali dość szybko, ale jak zobaczyłem cenę to prawie z krzesła spadłem... 800zł !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! bez malowania.No więc podziękowałem na wstępie.
Co dalej?? trzeba będzie samemu ogarnąć temat
Odpisali dość szybko, ale jak zobaczyłem cenę to prawie z krzesła spadłem... 800zł !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! bez malowania.No więc podziękowałem na wstępie.
Co dalej?? trzeba będzie samemu ogarnąć temat
Re: SCOTT SPARK LTD 2009
#23Wstępnie przymierzyłem się do ramy. W sensie założyłem korbę z pedałami i założyłem siodełko.Uszkodzenie sztycy polega na miejscowym pęknięciu carbonu od jażma siodła bo ktoś prawdopodobnie miał za wysoko wyciągnięty ten element. Wpadłem na pomysł żeby do środka sztycy włożyć tulejkę z tworzywa, którą sam sobie zrobię. Planuję aby do środka weszło tak z 5 cm a na zewnątrz 2 cm. Później po przymiarkach zobaczę jak to się ma do siebie i wtedy to już na kleju osadzę.Kierownicę zrobię w podobny sposób.Tylko że na razie znalazłem kawałek tworzywa w kolorze czerwonym
Re: SCOTT SPARK LTD 2009
#24Jak pisałem wyżej, u siebie w zbiorach znalazłem tylko czerwone tworzywo do obróbki.Ale wujek google prawdę ci powie,wiec poszukałem materiałów do toczenia.No i znalazłem aukcję na allegro.Materiał Ertacetal Poliacetal.
Kupiłem dwie średnice 25 i 40 mm w odcinku 50cm. Zapłaciłem 42 zł do tego jeszcze muszę poszukać jakiegoś dobrego kleju.
Kupiłem dwie średnice 25 i 40 mm w odcinku 50cm. Zapłaciłem 42 zł do tego jeszcze muszę poszukać jakiegoś dobrego kleju.
Re: SCOTT SPARK LTD 2009
#26Nic a nic .W sztycy chodzi mi o wzmocnienie samego komina. Zaciskając jarzmo nie uszkodzę ramy bo będzie trzymać tuleja którą zrobię na tokarce.Oczywiście nie będzie pełna tylko wytoczę ją w środku. Planuję ścianki po 5 mm.Jeszcze jak to osadzę na kleju to będzie bajka :)
Re: SCOTT SPARK LTD 2009
#27Działam ze sztycą
Wałek o średnicy 40mm wziąłem w obroty
Po obróbce zewnętrznej,wziąłem największe wiertło jakie miałem (24mm średnicy)żeby zrobić otwór.
Następnie pilnikiem do drewna musiałem ręcznie obrobić zewnętrzne powierzchnie, bo sztyca w środku jest owalna.
Zostawiłem 2,5 cm na zewnątrz na podwyższenie i teraz będę się dopasowywał z wysokością siodełka :)
Wałek o średnicy 40mm wziąłem w obroty
Po obróbce zewnętrznej,wziąłem największe wiertło jakie miałem (24mm średnicy)żeby zrobić otwór.
Następnie pilnikiem do drewna musiałem ręcznie obrobić zewnętrzne powierzchnie, bo sztyca w środku jest owalna.
Zostawiłem 2,5 cm na zewnątrz na podwyższenie i teraz będę się dopasowywał z wysokością siodełka :)
Re: SCOTT SPARK LTD 2009
#28Jak złapiesz na dobry to będzie działać. Takie tworzywo to raczej mocne jest.
Części na sprzedaż:
https://m.olx.pl/oferty/uzytkownik/1eZ3x/
https://m.olx.pl/oferty/uzytkownik/1eZ3x/
Re: SCOTT SPARK LTD 2009
#29Tulejka kierownicy gotowa. Co się okazało, źle sobie zmierzyłem długość kierownicy...W sensie że zmierzyłem długość całkowitą i wyszło 58cm. Ale nie dawało mi to spokoju, no i miałem rację, z jednej strony tej urwanej brakowało 3,5cm. Po przemyśleniach wyszło że wyrwany kawałek miał w środku tulejkę aluminiową aby zamontować rogi, i ona właśnie miała taką długość :)
No więc rower będzie cięższy o 49 gram
Tulejkę ze sztycy wytoczyłem jeszcze mocniej i stała się bardziej elastyczna.
No więc rower będzie cięższy o 49 gram
Tulejkę ze sztycy wytoczyłem jeszcze mocniej i stała się bardziej elastyczna.
Re: SCOTT SPARK LTD 2009
#30W związku z tym że dostałem wypowiedzenie w mojej pracy,muszę odłożyć na później projekt. Składam wszystko do kupy i odkładam malowanie i serwis amortyzatora i tłumika...
To co kupiłem wcześniej, będzie zamontowane i wyregulowane.
Doszła korba shimano xtr, tarcze formula oraz koła industry nine. O kołach jeszcze napiszę później. Tulejka w kierownicy jest już wklejona i obrobiona. Tulejka w sztycy pozostanie na razie bez kleju, dopóki wszystkiego nie dopasuję.
Pedały też już mam są to ritchey WCS TI
To co kupiłem wcześniej, będzie zamontowane i wyregulowane.
Doszła korba shimano xtr, tarcze formula oraz koła industry nine. O kołach jeszcze napiszę później. Tulejka w kierownicy jest już wklejona i obrobiona. Tulejka w sztycy pozostanie na razie bez kleju, dopóki wszystkiego nie dopasuję.
Pedały też już mam są to ritchey WCS TI