Specialized S-Works M5 2005r

#1
Stało sie to wczoraj) Czyszcząc ostatnie ogniwo lańcucha w Giancie MCM 2 ,patrzac na sztyce flite i koła Crossmax MK1 doszedlem do wniosku ,że potrzebuje jednak MTB do tyrania. Rozgladalem sie ostatnio w sklepach za czyms nowym ,ale nie mieli nic fajnego na 26 cali hehe. Trafił sie ten Spec w dobrej kasie. Wysoki model sprzed 15lat. Co wazne ,w pieknym stanie. Rama alu ,amor Fox F80RL. Osprzet xtr 960 i kola nowe Crossride. Nie bedzie wiec czego zalowac w błocie. Tak jak stoi waga pokazuje 10.6kg. Do zbicia sporo. Rozbiore do ostatniej srubki ,wymienie co potrzeba i w pole)
GT RTS3 ,K2 proflex 4000 ,Diamond Back Response Sport ,Giant MCM 2 ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Cannondale R900 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909,
Załączniki
IMG_20190116_171908-2304x1728.jpg

Re: Specialized S-Works M5 2005r

#4
Poprzednik jak kupil ten rower oddal do serwisu i amor niby tez byl robiony. Jak sprawdzic czy dziala prawidlowo?
GT RTS3 ,K2 proflex 4000 ,Diamond Back Response Sport ,Giant MCM 2 ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Cannondale R900 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909,

Re: Specialized S-Works M5 2005r

#5
Retromen pisze:
2019-01-16, 18:03
Poprzednik jak kupil ten rower oddal do serwisu i amor niby tez byl robiony. Jak sprawdzic czy dziala prawidlowo?
Po prostu się PRZEJEDŹ.
FOX'a i tak musisz zrobić.
Przynajmniej jeśli chodzi o uzupełnienie oleju w dolnych lagach.
To już jest chyba ten model z zamkniętym tłumikiem więc na pierwszy ogień rozcalenie goleni górnych z dolnymi.
Wyczyszczenie gąbek oraz nasączenie ich olejem plus nalanie oleju do dolnych lag według specyfikacji producenta.
Co jakiś czas odstawiaj rower na noc do góry nogami żeby olej spłynął pod gąbki - wtedy amor dłużej pożyje i się nie zatrze.

Re: Specialized S-Works M5 2005r

#7
Niby wszystko dziala. Powietrza dopompowalem do 70psi. Regulacje dzialają. Zobacze w trakcie jak sie spisuje.
Piotr oprocz tego Speca dzisiaj Crossmaxy mk1 dotarly drugi komplet i paczka od Kolegi z Dolnegośląska z fajnymi kolami ,oponami itp. Coż poczać trzeba skladac bo niedlugo sezon wedkarski sie zaczyna i trzeba bedzie troche popracowac)
GT RTS3 ,K2 proflex 4000 ,Diamond Back Response Sport ,Giant MCM 2 ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Cannondale R900 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909,

Re: Specialized S-Works M5 2005r

#9
W tym modelu jest kąpiel olejowa w jednej goleni - nie ma zamkniętego tłumika.
I przede wszystkim - co z tego że działa? Te widły działają nawet bez oleju. Jeśli jednak oleju będzie za mało abo będzie zasyfiony, to od razu się wytrą górne golenie i już się z tym nic nie zrobi.
Po zakupie obowiązkowo sprawdzić czy uszczelki nie puszczają. Potem możesz odkręcić na dole śrubę od strony powietrznej i wylać olej smarujący (prawą stronę na razie zostaw skręconą). Jeśli oleju nie będzie lub będzie zasyfiony - robisz pełen serwis w obu lagach - obowiązkowo zmienić olej, nasączyć gąbki, wszystko wyczyścić. Przy rozbiórce od razu wyjdzie, czy już nie ma przetarć pod uszczelkami - to jest plaga tych amorów wynikająca z zaniedbań.
Jeśli olej po stronie powietrznej będzie ok, znaczy amor faktycznie po serwisie. Uzupełnić olej wg instrukcji (tylko nie lej Motorexa), złożyć i jeździć.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

Re: Specialized S-Works M5 2005r

#11
focker pisze:
2019-01-16, 22:04
Uzupełnić olej wg instrukcji (tylko nie lej Motorexa), złożyć i jeździć.
DLA CZEGO MA NIE LAĆ MOTOREXA ?
Bo jest zbyt rzadki ?
Ja do swoich Talasów 36 leję Motorex'a 5W z tą jedną różnicą że serwisy wykonuję raz albo i dwa razy do roku oraz regularnie odwracam rower do góry nogami.
Rebę WC też zalałem Motorexem 5W.
Rzadszy olej to lepsze smarowanie ale też wymaga częstszej ingerencji.

Re: Specialized S-Works M5 2005r

#12
Kiedyś lałem Motorexa do mojego Bombera i działał skokowo. Nie byłem zadowolony z jego pracy. Zalałem oryginalny olej i wszystkie dolegliwości minęły jak ręką odjął. Na Fuchs Silkolene też było znacznie lepiej. Dlatego nie mam dobrego zdania o tym oleju.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

Re: Specialized S-Works M5 2005r

#13
focker pisze:
2019-01-17, 09:40
Kiedyś lałem Motorexa do mojego Bombera i działał skokowo. Nie byłem zadowolony z jego pracy. Zalałem oryginalny olej i wszystkie dolegliwości minęły jak ręką odjął. Na Fuchs Silkolene też było znacznie lepiej. Dlatego nie mam dobrego zdania o tym oleju.
Hmmm.
To dziwne bo ja zawsze lałem Motorex'a po za jednym wyjątkiem gdzie użyłem kooresko drogiego Finish line'a.
Moje Bombery działały bez problemu - zwłaszcza Shiver'y.
Niech kupi sobie ze 2-3 gatunki olejów i poeksperymentuje.
Motorex nie kosztuje 200 zł za litr więc nic nie straci.

Re: Specialized S-Works M5 2005r

#15
Rower ogarnięty. Wymieniłem siodełko też na SLK ,ale manganowe prety. Pedały SPD Ritchey. Rogi wyleciały ,mostek dłuższy ,opony Flyweight ,gripy gumowe. Reszta pełen serwis oprócz amorka. Rower na żywo kozacko wygląda. Kaseta miała być XT ale pod syfem znalazła się xtr 970) Waży dokładnie 9.9 kg)
GT RTS3 ,K2 proflex 4000 ,Diamond Back Response Sport ,Giant MCM 2 ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Cannondale R900 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909,
Załączniki
IMG_20190117_211254-2304x1728.jpg
IMG_20190117_211356-1728x2304.jpg
IMG_20190117_211728-1728x2304.jpg
IMG_20190117_211347-2304x1728.jpg
IMG_20190117_211331-1728x2304.jpg
IMG_20190117_212103-1728x2304.jpg

Re: Specialized S-Works M5 2005r

#16
Taki przytyk. Te gumki przy fajkach v brake to chyba pochodzą od najtańszych, najpodlejszych szczęk v brejko podobnych ( bo takie tam były ) Jeśli nie chcesz dać shimanowskich ( których nie uważam za najlepsze, ale by pasowały ) :
oryginał gumki wyglądał tak :
https://image.ceneostatic.pl/data/produ ... r-m770.jpg
to już lepiej dać takie gumki :
https://allegro.pl/oferta/gumka-ochronn ... 7391730526
https://allegro.pl/oferta/gumka-v-brake ... 6752205246

a rower bomba ;)

Re: Specialized S-Works M5 2005r

#17
SoloTM pisze:Taki przytyk. Te gumki przy fajkach v brake to chyba pochodzą od najtańszych, najpodlejszych szczęk v brejko podobnych
O tak koniecznie do wymiany i koniecznie na orginal :idea:
Sam rower wiadomo ;) Specialized w czerwieni :) + najladniejsze korby w historii XTR (noooo moze oprocz dziewiecsetek 8-) ) musi sie podobac :)

Ps
SID´a bym mu zapodal
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

Re: Specialized S-Works M5 2005r

#19
Uwielbiam to forum. Tak gumki były z rowerem. Fajki były też najtańsze badziewie ale znalazłem Avidy tylko tych gumek braklo)
GT RTS3 ,K2 proflex 4000 ,Diamond Back Response Sport ,Giant MCM 2 ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Cannondale R900 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909,

Re: Specialized S-Works M5 2005r

#24
Poprzedni wlasciciel kupil ten rower prawie rok temu i oddał do serwisu gdzie zalozono te gumki i fajki. Szczerze jak kupowalem ten rower od niego sam mowil ,ze fajki musze wymienić bo zalozyli mu jakis badziew.
GT RTS3 ,K2 proflex 4000 ,Diamond Back Response Sport ,Giant MCM 2 ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Cannondale R900 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909,

Re: Specialized S-Works M5 2005r

#25
Mavic MK1 wszędzie dobrze wyglądają. Miałem luźny komplet więc przymiarke zrobiłem. Prawie 300 gram mniej w porównaniu do crossridow. Sztywność większą i toczą się jakoś lepiej) Mostek speca do kompletu i siodełko SLR ale wersja żelowa. Więcej zmian nie planuje na razie.
GT RTS3 ,K2 proflex 4000 ,Diamond Back Response Sport ,Giant MCM 2 ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Cannondale R900 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909,
Załączniki
IMG_20190210_230021-2304x1728.jpg
IMG_20190210_225918-2304x1728.jpg