#32
YvesMoi pisze:też sporo ścigam się na Vkach i sprawdzają się w każdych warunkach jeśli dochodzi do tego dobra technika to dają radę. wiadomo są jeszcze góry i tam niestety bolą tylko ręce i to nawet mocno :/
Ja na przykład zjeżdżając z Przełęczy Karkonoskiej Univegą ... muszę się zatrzymać w jednym miejscu bo moje dłonie nie wyrabiają a na tarczówce nie boję się że będzie gleba przy 80 km/h.
Porównywanie Vałki do tarczy jest totalnie bez sensu bo to tak jak by porównać widelec amortyzowany sprzed 20 lat do najnowszych konstrukcji.
Vałki są najlepsze z hamulców obręczowych i wszyscy o tym wiemy ale z tarczówką nie mają żadnych szans - są słabsze mają gorszą modulacje a w mokrych warunkach w zasadzie nie masz hamulca przez 2 obroty koła.
Zakończmy ten temat bo ile można o tym pisać ...
Jak ktoś lubi RETRO to OK nie krytykuje tego bo sam mam Vałki w 1 rowerze ale cała reszta to dorabianie teorii 8-) 8-) 8-)

#33
No nie mogę. Najpierw kolor amorka a teraz wyższość V-ek nad tarczami. Serio komuś to przeszkadza że Punkxtr ma taki rower a nie inny, i że zamiast wisieć nad stołem w jadalni jeździ nim w błocie? Ode mnie naprawdę piątka (ale bez plusa, jednak 980 mi tu nie pasuje na korbę), chętnie poobserwuje dalej wątek ale bez takiego biadolenia...

#34
kubim pisze:No nie mogę. Najpierw kolor amorka a teraz wyższość V-ek nad tarczami. Serio komuś to przeszkadza że Punkxtr ma taki rower a nie inny, i że zamiast wisieć nad stołem w jadalni jeździ nim w błocie? Ode mnie naprawdę piątka (ale bez plusa, jednak 980 mi tu nie pasuje na korbę), chętnie poobserwuje dalej wątek ale bez takiego biadolenia...
Mi nie przeszkadza i sam bardzo bym chciał mieć taką sztukę :-)
Ciekawe ile trzeba dać za taką ramę bo chętnie bym sobie na coś podobnego odłożył...

#35
To może aby uciąć tę szaloną dyskusję kilka słów ode mnie ;-)

Porównywanie tarcz i V-brake'ów oczywiście nie ma sensu. Tarczówki (wysokiej jakości) hamują szybciej, są dużo bezpieczniejsze. Ja zainwestowałem w najlepszy możliwy zestaw szczęk. Extralite są może ultralekkie, ale piekielnie sztywne i daleko w tyle zostawiają np. uważany za jedną z najmocniejszych V-ek: Shimano Deore XT BR-M750. Do tego ceramiczne obręcze, klocki Kool Stop i świetne pancerze Nokon.

W błocie taki set sprawdza się świetnie (vs klasyczne obręcze). W dodatku w odróżnieniu od tarczówek, tutaj klocki wytrzymują mi 2-3 lata bardzo intensywnej jazdy. W zacisku hamulca tarczowego jest tak mało miejsca, że zabłocona tarcza trze o klocki i te potrafią zniknąć w oczach. Tutaj przewaga ceramiki i V-ki jest bezdyskusyjna. W dodatku prostota konstrukcji, ew. serwisu i napraw w terenie. Te plusy przeważyły. Jest też kilka "ale".

Na mokrym szczęki nie hamują. Szczególnie z ceramicznymi obręczami. Pamiętam jeden z moich zimowych wyjazdów w góry, kiedy szala goryczy o mało nie przeważyła zakupu tarcz. Nie było śniegu, ale cała masa brudnych, zawilgoconych liści i mgła. Na bardzo kamienistym zjeździe ścigałem się z kolegą, który jechał ja Santa Cruzie 29" oczywiście z tarczówkami. Na pewnym poziomie wytrenowania sprzęt robi oczywistą różnicę, a hamulce w szczególności.

Aby mu uciec de facto musiałem zrezygnować ze swojego bezpieczeństwa. On mógł od biedy awaryjnie zahamować, ja co najwyżej źle skończyć. I tak właśnie się stało, bo koło (obute wówczas w oponę 1,9") wpadło mi w koleinę, hamować nawet nie próbowałem. Zaliczyłem ostrą glebę. Wgniotłem kask, rozdarłem kurtkę Gore Bike Wear. Do tego potłuczone ciało.

Na maratonach jest podobnie. Dla przykładu podczas jednego z najtrudniejszych wyścigów szeroko rozumianego XC w Nowinach zjeżdżałem wąskim singlem z dwójką innych startujących. Wszyscy przestrzeliliśmy zakręt o 90 stopni w lewo. Oni zdążyli zahamować i skręcić, ja wylądowałem kilka metrów niżej w krzakach tracąc kilka sekund.

Generalnie z V-brake'ami trzeba non stop ryzykować. Pamiętam etapówkę ŚLR w Górach Świętokrzyskich. Po 2 dniach ostatni etap łączony był z maratonem dla wszystkich. Na zjeździe ze Szczytniaka ścigałem się z Michałem Fickiem (pewnie większość kojarzy). Jechałem na maksa i nie był w stanie mnie dogonić (inna sprawa, że znam dobrze te tereny) na swoim 29-erze, ale na końcu nie zahamowałem i wylądowałem w stercie kamieni. Tego dnia dojechałem 4 Open, bo ledwo się pozbierałem.

Takie sytuacje mogę mnożyć bez liku. Także dla własnego bezpieczeństwa lepiej wziąć tarcze, bez dwóch zdań.
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl

#39
Punkxtr pisze: za barbarzyństwo uważają powieszenie wypucowanego roweru na ścianie i wpatrywanie się jak w Kossaka. /
w tym dziale nie ma Kossakow ;-)
fakt jedne drozsze drugie tansze jedne zlozone z gustem inne mniej
ale wszystkie bez wyjatku to zwykle tyrany ktorych osprzet mozna kupowac w ilosci setek sztuk kazdego dnia

ktory z nich bedzie sie nadawal na scianie to okaze sie za 30 lat ;-)
na razie wszystkie bez wyjatku to tylko do blota sie nadaja
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#40
marcin74 pisze:wszystkie bez wyjatku to tylko do blota sie nadaja
I to właśnie jest piękne, bo do tego został stworzony rower górski. Osobiście mam nadzieję, że w odróżnieniu od krytyków dzieł sztuki mocnej nogi i trzeźwości umysłu wystarczy mi do końca swych dni ;-)
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl

#42
Fajny rower!

Widziałem parę razy na nieoceniam.pl (fjany blog - bez lizania dupy). Jestem obecnie wyznawcą nowych technologii aczkolwiek z szacunkiem do starych :)

Mnie nurtowało tylko jedno, dlaczego do supportu używasz smaru duraace a nie kinga? Czy king nie zaleca tego swojego rzadkiego mleczka do wszystkich komponentów?
cino cinelli santo subito

na sprzedaż:
https://picasaweb.google.com/wojd47h/NaSprzedaz#
moje aukcje:
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=24938441

#43
skolioza pisze:kawał skromnie wyglądającej fury
Dziękuję Skolioza :-) W sumie nie przypominam sobie, aby któryś z moich rowerów był krzykliwy. Może poza pierwszym, złożonym na ramie Giant ATX Team. Reszta była stonowana, a w przypadku tytanu i klasycznych komponentów samo tak wyszło ;-)

Wojtas w suporcie CK nie da się poprawnie użyć ich własnego specyfiku. Łożyska smaruje się poprzez dedykowaną smarowniczkę. Z niej ów preparat wypłynąłby, jest zbyt rzadki. Ew. można nasmarować łożyska bez smarowniczki, ale wtedy brud zostanie w środku.

Chris o ile dobrze pamiętam zaleca smar Phil Wood, a osobiście wolę właśnie Dura-Ace. Tutaj opisałem cały proces smarowania razem ze zdjęciami: http://serwisbajka.pl/serwis-suportu-chris-king/
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl

#44
Punkxtr to juz uznana marka, zastanawia mnie tylko po co tytanowa nakretka kasety, jak alu jest lzejsza, swoja droga zawsze myslalem ze suport crisa jest ceramiczny

#46
Suport CK wystepuje w dwoch wersjach: hybrydowej (ceramiczne kulki) i klasycznej (stalowe bieznie i kulki). Osobiscie uwazam, ze ceramika nie sprawdza sie w MTB, dlatego zawsze wybieram standardowe rozwiazania.

Tytanowa nakretka jest wisienka na torcie, skusila mnie jakosc wykonania, material i zywotnosc. Dosc czesto zdejmuje kasete do czyszczenia i alu jest mniej pewne.

P.S. Przepraszam za brak polskich znakow
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl

#47
Na blogu czytałem coś o łapaniu luzów przez górną dźwignię manetek m970.
Ostatnio kupiłem sobie używki, rozebrałem i zauważyłem, że jest tam śrubką którą prawdopodobnie można skasować ten luz - nie robiłem tego jednak (trzeba rozgiąć zabezpieczenie).
Nówki m970 też mają na górnej dźwigni ~0,5mm luzu? Czy tylko używane?

#48
Były 2 wersje tych manetek. Model z literką "B" był poprawiony i nie łapie luzu. Cyngle w nówkach nie powinny się ruszać, ale minimalny luz jest w normie. Dopiero w miarę użytkowania dźwignia zaczyna coraz bardziej klekotać na wybojach (w pierwszych wersjach).

Mam model "B" i luzu brak, ale niedawno przestał mi działać system podwójnej zmiany biegów (działa tylko o 1 przełożenie). Będę musiał zajrzeć do środka. Moim zdaniem śrubką nie skasujesz luzu - dokręca się ją tylko do pewnego momentu. Ideałem byłaby cienka podkładka np. ze samosmarownego brązu.
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl

#50
Na dworze szaro, buro, więc przyszła pora na dumanie o sprzęcie. Właśnie dotarły do mnie pedały XTR z serii na 25 lecie SPD. 1 z 2000 modeli przeznaczonych na Europę więc uśmiech na twarzy jest ;-)

Z kierownicy wyleciały gripy Extralite i zamieniłem je na najlżejszy model ESI Grips, czyli Fit CR. Dłonie mniej drętwieją i chwyty wreszcie przestały się obracać nawet w deszczu i z dużym przyłożeniem siły.

Aktualnie mam zagwozdkę w kwestii amortyzatora, a dokładniej tłumika. Niestety jest mało wydajny, zapowietrza się i myślę o kilku patentach. Czyli przerobienie na Pure deLite albo nowatorskie podejście do tematu (acz już przetestowane): zalanie tłumika olejem w otwartej kąpieli i zrobienie małej komory powietrznej nad samym lustrem. Powinno być ultralekko, ale będę musiał pomyśleć o dotoczeniu i dopasowaniu kilku elementów.

Jak będzie ładna pogoda to zrobię kilka zdjęć i pokażę rower z nowym sprzętem ;-)
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl
Załączniki
Kopia pedaly_xtr.JPG

#51
Punkxtr pisze:Jak będzie ładna pogoda to (...) pokażę rower z nowym sprzętem
elektryczny XTR ?

pedaly zostaw w pudelku bo do jazdy sie nie nadaja ...najwiekszy szajs jaki zrobili ;-)
no chyba ze sa jakies roznice oprocz koloru wzgledem 9000 ;-) ale sadzac po wadze to chyba nie
poza tym bizuteria pierwszej klasy :!:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#52
Że szajs to wiem ale skoro takie wystarczą, abym na rowerze był przed Tobą to mnie pasują :-D

Elektryczny XTR na chwilę obecną nie nadaje się do jazdy, może kiedyś ;-)
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl

#53
musze przeprosic 9000 po sezonie jak nowe :->
poprzednie 980 rozpadly sie po paru miesiacach
Punkxtr pisze:ale skoro takie wystarczą, abym na rowerze był przed Tobą to mnie pasują
cos ty taki nerwowy z dziadkiem chcesz sie scigac :-> pogadaj z Brzozkami jak masz ochote na ostra jazde ;-)
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#54
980 miały pierwszą partię do kosza - pękały osie. Później je poprawili. Na tym modelu udało mi się trochę ugrać w maratonach i XC ;-)

Spokojnie "Dziadku", mnie teraz brzuch za mocno urósł ;-)
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl

#55
Punkxtr pisze:980 miały pierwszą partię do kosza - pękały osie. Później je poprawili. Na tym modelu udało mi się trochę ugrać w maratonach i XC
mi w sumie tez ....w swojej kategorii wiekowej ;-) ale luzy po sezonie mialy przeokrutne
Ostatnio zmieniony 2015-11-10, 16:28 przez marcin74, łącznie zmieniany 1 raz.
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#56
Niestety luzy w Shimano potrafią zrobić się dość szybko, ale jeśli się o nie dba to długo pociągną. Najważniejsze, że niebieski do SID-a pasuje ;-)
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl

#57
Punkxtr pisze:niebieski do SID-a pasuje
bizuteria najwyzszej proby ;-)
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#58
Błagam o więcej zdjęć tego MTB. Zakochałem się, jutro walentynki)
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#59
Jeśli ktoś uważa że pedały XTR rozlecą się po sezonie to po prostu O NIE NIE DBA :!:
Jak się dba tak się ma 8-)
Widziałem takie pedzie na all jakiś czas temu za dobre pieniądze ale funduszy brak :cry:
Weź je całe poobklejaj folią o grubości 2 mm i za 10 lat do muzeum w stanie idealnym ;-)

#60
hit00r pisze:Jeśli ktoś uważa że pedały XTR rozlecą się po sezonie to po prostu O NIE NIE DBA :!:
Jak się dba tak się ma 8-)
Po sezonie sie nie rozpadna , bo do konca sezonu nie wytrzymaja :lol: , taka prawda nie stety :-)