Witam szanowne towarzystwo :)
Przymierzam się do zbudowania gravela na kołach 26' na podstawie roweru Wheeler pro line 1000, zbudowanego z fajnych rurek Tange. Projekt z założenia jest projektem budżetowym o charakterystyce nie profesjonalnej. Chciał bym wykorzystać jak najwięcej z części wiszących już na rowerze, czyli najprostszy napęd mający już ćwierć wieku na karku - czyli Altusa C i rzecz jasna cantilevery. Kierownica z dużą flarą, więc klamkomanety szosowe. No i teraz pytanie klucz - czy da się i jak spasować stary wózek mtb z klamkami od szosy ?? Jakie modele będą do siebie pasowały ? Czy taka operacja ma sens i faktycznie zadziała ? Z góry dzięki za pomoc ! :)
Re: Konwersja stalowego sztywniaka na gravela z baranem, Wheeler pro line 1000
#2Klamki szosowe shimano na 7, 8, 9, 10 (oprócz dura-ace 7900) działają w indexie SIS czyli 2:1. W takim samym działa altus, którego masz w rowerze. Poszukaj sobie manetek na tyle rzędów ile masz na kasecie i będzie Ok.
Części na sprzedaż:
https://m.olx.pl/oferty/uzytkownik/1eZ3x/
https://m.olx.pl/oferty/uzytkownik/1eZ3x/
Re: Konwersja stalowego sztywniaka na gravela z baranem, Wheeler pro line 1000
#3Czyli bedzie taki potworek - to już było nawet w mistrzostwach. Podchodziłem to podobnego tematu kilka razy i za kazdym razem dochodziłem do takich samych wniosków. Ma to sens w opcji z tarczami i kołami 28.
Inna sprawa że właśnie koła 28 są wyznacznikiem Przełajówki czyli tego co teraz nazywa się grejwelem.
Inna sprawa że właśnie koła 28 są wyznacznikiem Przełajówki czyli tego co teraz nazywa się grejwelem.
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996
Marin Bear Valley 1996
Re: Konwersja stalowego sztywniaka na gravela z baranem, Wheeler pro line 1000
#4Jeżeli chodzi o osiągi, prędkość, zwrotność to faktycznie będzie beton. Ale tutaj chodzi o coś innego. Rower ma być klimatycznym kruzerem na żwirowy las, prostym i niezawodnym sprzętem o fajnym retro wyglądzie. Mam już w pełni dopieszczonego gravela na alu e5 od speca i mam trochę dość tej "zawodowej" charakterystyki...Rower to zabawa i fun ;)
Re: Konwersja stalowego sztywniaka na gravela z baranem, Wheeler pro line 1000
#5Koncept podparty taką ideą jak powyżej wydaje się być ciekawy, mimo iż fanem baranków nie jestem
Masz jakieś fotki roweru?
Masz jakieś fotki roweru?
Re: Konwersja stalowego sztywniaka na gravela z baranem, Wheeler pro line 1000
#6ooo szykuje sie cos a la mój spec :)
powodzenia
powodzenia
Re: Konwersja stalowego sztywniaka na gravela z baranem, Wheeler pro line 1000
#7Pytanie do osób, które przerabiały temat - jak to jest z ramą w takim przypadku? Trzeba brać rozmiar lub 2 mniejszą? Czy przy bardziej pochylonej pozycji wyciągnięcie już tak nie przeszkadza (nigdy nie jeździłem szosówką/gravelem)?
Re: Konwersja stalowego sztywniaka na gravela z baranem, Wheeler pro line 1000
#8mostek krótki, i to ostro w górę. Sam tak przerobiłem gt karakoram'91 (ss) i jest fajny kozak na płaskie laski. Wrzucę fotę, jak zrobię może, udało mi się wyrwać fajkę z epoki, i do tego kierownice tyż. Ale, że tak powiem, to jest zabawka, i do normalnej przełajówki podejścia nie ma, przełajówka jest, hm, jakby to powiedzieć, bystra, a te górale to cielaki straszne przy nich. Gravele zresztą tyż, uprasza się by przynajmniej tutaj nie upowszechniać przesądu, że gravel=przełajówka
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
Re: Konwersja stalowego sztywniaka na gravela z baranem, Wheeler pro line 1000
#10Zwyrol, bana mu
Lodzermensch