Konwersja stalowego sztywniaka na gravela z baranem, Wheeler pro line 1000

#1
Witam szanowne towarzystwo :)

Przymierzam się do zbudowania gravela na kołach 26' na podstawie roweru Wheeler pro line 1000, zbudowanego z fajnych rurek Tange. Projekt z założenia jest projektem budżetowym o charakterystyce nie profesjonalnej. Chciał bym wykorzystać jak najwięcej z części wiszących już na rowerze, czyli najprostszy napęd mający już ćwierć wieku na karku - czyli Altusa C i rzecz jasna cantilevery. Kierownica z dużą flarą, więc klamkomanety szosowe. No i teraz pytanie klucz - czy da się i jak spasować stary wózek mtb z klamkami od szosy ?? Jakie modele będą do siebie pasowały ? Czy taka operacja ma sens i faktycznie zadziała ? Z góry dzięki za pomoc ! :)

Re: Konwersja stalowego sztywniaka na gravela z baranem, Wheeler pro line 1000

#8
mostek krótki, i to ostro w górę. Sam tak przerobiłem gt karakoram'91 (ss) i jest fajny kozak na płaskie laski. Wrzucę fotę, jak zrobię może, udało mi się wyrwać fajkę z epoki, i do tego kierownice tyż. Ale, że tak powiem, to jest zabawka, i do normalnej przełajówki podejścia nie ma, przełajówka jest, hm, jakby to powiedzieć, bystra, a te górale to cielaki straszne przy nich. Gravele zresztą tyż, uprasza się by przynajmniej tutaj nie upowszechniać przesądu, że gravel=przełajówka :-)
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/