Gary Fisher Piranha'98

#1
Historię roweru i ogólne założenia przedstawiłem tu:
viewtopic.php?f=24&t=7705

Ponieważ rama wraz z widelcem wciąż czekają na pomalowanie, w międzyczasie udało mi się zebrać/znaleźć/zakupić praktycznie wszystkie graty.
Póki co pokazuję zdjęcie finalnego kokpitu (dojdą chwyty Serfas Connectors) oraz siodła ze sztycą.
49732786_376624416231714_2546270072943411200_n.jpg
A tak z grubsza będzie prezentował się rower:
Rama 19" GF Piranha cr-mo, kanarkowożółta
Widelec cr-mo 1" ahead, pod kolor
Stery 1" VP/Cane Creek
Kompletne STX-RC'98 z kilkoma wyjątkami - klamki BL-M600, piasty LX 563/565, kaseta i łańcuch dzisiejsze Alivio
Koła na obręczach Sunrims CRE16
Opony chwilowo Tioga Trailfinder 2.1 - dopóki nie znajdę czegoś ładniejszego
Kokpit Concept (Univega)
Siodło SMP Going Pro

Jak widać, nie ma tu białych kruków, butikowych części i innych wynalazków. Będzie za to wizualnie spójnie, będzie ładnie odświeżona rama, będzie dużo wypolerowanego alu i efekt powinien być zadowalający.

Rama jest obiecana na połowę stycznia, jeśli termin będzie dotrzymany, wtedy zacznę składać to do kupy i zaprezentuję w całości.

Re: Gary Fisher Piranha'98

#4
Już spolerowałem. Wszystko, co ma logo STX RC. Musiałem to zrobić, bo wszystkie elementy wyglądały tak sobie i były mocno zaśniedziałe. Te komponenty nie są chyba pokryte anodą, bo dały się wyprowadzić bardzo łatwo - Autosolem. Z anodą nie poszłoby tak lekko. Mała próbka poniżej:
49949189_598074823972083_3444407490417000448_n.jpg

Re: Gary Fisher Piranha'98

#6
Metal polish. Ponoć nawet z alu radzi sobie lepiej. Bardziej zajechane elementy, jak np. korbę, traktowałem najpierw pastą Tempo do lakierów. Jest bardziej ścierna i wyprowadziła niektóre ryski. Potem polerka Autosolem. Wszystko razem niespecjalnie pracochłonne. W roli szmatek polerskich stare skarpety :)

Re: Gary Fisher Piranha'98

#8
Lata temu, jak polerowałem jakieś altusy/acery w identyczny sposób, efekt utrzymywał się przez sezon-dwa. Potem szybka poprawka, kilka ruchów szmatką i jedziemy w kolejne sezony.

Jeśli chodzi o zabezpieczenie aluminium, to pomogłyby jakieś woski może, bo przecież nie lakier bezbarwny. Ale moim zdaniem, jeśli mam przetrzeć to raz na rok i zajmie mi to łącznie max 30 minut, to zabezpieczać nie warto.

Re: Gary Fisher Piranha'98

#9
Na STXach RC faktycznie jakieś słabsze zabezpieczenie niż na komponentach od XT wzwyż. Albo słabsza anoda albo wręcz jej brak, bo wszystkie czteroramienne korby STX RC są mniej lub bardziej zmatowiałe.
Różnice w sposobie zabezpieczenia powierzchni w tamtych latach wdać na porównaniu korb LX i XT z lat 97-98. Pomimo, że ramiona korb z kształtu wyglądają identycznie, to po latach niemal wszystkie korby LX są zmatowiałe, podczas gdy XT zwykle ładnie się błyszczą. Zresztą różnica w zabezpieczeniu tych korb jest chyba nawet opisana w katalogu.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

Re: Gary Fisher Piranha'98

#10
Zgadza się. A korby STX RC 5-ramienne - te z lat od 97 w dół - błyszczą zawsze, jak psu jajca.
Zatem już wtedy, przy tej grupie, Shimano zaczynało ciąć koszta. Korby straciły anodę, manetki z RapidFire SL ze zintegrowanych z klamkami do kantów zostały zdegradowane do samodzielnych Plus...

Re: Gary Fisher Piranha'98

#12
Widac efekt jest! Szprychy też warto dobrze potraktowac pastą. Nieraz w moim przypadku szmatka czarna sie robila od syfu, a wydawaly się czyste.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

Re: Gary Fisher Piranha'98

#16
bimbrownick pisze:
2019-01-15, 23:27
Koła zrobione. Tak jak myślałem, cholernie ciasne te opony (albo przerośnięte obręcze :)) i nawet nie chcę sobie wyobrażać zmiany dętki w warunkach naturalnych :)
Może być że obręcz się nie klei z oponą i dla tego ciężko się zakłada.
Czasami to wina opony a czasami obręczy ale nie da się wykluczyć że może być obu na raz :-x
Np w moim Super V 2000 koła Spengle z oponami IRC Mythos XC to chyba jest monolit :!:
Nie dałem rady ich zdjąć bo nie chciałem ryzykować ... prędzej łyżka by się złamała aniżeli bym je zdjął :evil:
cron