Trek 830 1996

#1
Cześć
Do koloru "nowego" amorka dokupilem male rogi bbb i zrobilem w koncu kilka w miare normalnych zdjec. Zastanawiam sie teraz co z nim zrobic...

Mam go od nowosci ale z 10 lat temu zrobiony zostal serwis na delikatnie mowiac nienajlepszych czesciach. Obecnie - ma wyczyuwalny luz na supporcie, naped jest w slabej kondycji wiec chcialbym wymienic calosc : najchetniej caly osprzet plus kola.

Rozwazam dwie opcje :
1. znalezc cala grupe z epoki np : https://allegro.pl/grupa-deore-lx-1996- ... 93092.html ?
2. Zrobic go na czyms nowym - podoba mi sie koncepcja uproszczenia napedu - 1x10

Wiem ze pewnie podpadne wiekszosci :) ale jestem jakos bardziej za opcja 2...
Moze wybijecie mi to z glowy albo wrecz odwrotnie ? Czy z technicznego punktu sa przeciwskazania zeby zalozyc kolo z kaseta 10, nowy support, zebatke wide narrow, przerzutke z sprzeglem itd ? Nie zaglebialem sie jeszcze bo nie wiem czy ma to sens.
Jesli ma moze podpowiecie co aktualnego nie rujnujacego kompletnie kieszeni powinno pasowac ? :)
Pozdrawiam

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

#8
cyrus7c7 pisze:Fajna ramka.Daj coś z lx-xt i będzie git

:-D
E tam taka BIEDA niech zapoda XX-1 Eagle 1x12 wtedy będzie szał na ulicy :lol:

#10
mhu pisze:Całkiem dobra opcja. Sam jeżdżę obecnie na Treku 950 z 1x9. Płasko u mnie to starcza ;)
Oo. Masz moze jakas fote ? :) Jaka kaseta i zebatka z przodu ?

#11
panadol pisze: do tego kola raczej uzywki cos przyzwoitego, klamki do v-break. same v-breaki chociaz z epoki dokupie :)
Mam przyzwoite Crossmaxyw super stanie z pierwszej serii ale cena nie będzie przyzwoita 8-)
Miał byś przynajmniej coś superlekkiego z epoki = mniejszy hejt :lol:

#12
hit00r II pisze:
panadol pisze: do tego kola raczej uzywki cos przyzwoitego, klamki do v-break. same v-breaki chociaz z epoki dokupie :)
Mam przyzwoite Crossmaxyw super stanie z pierwszej serii ale cena nie będzie przyzwoita 8-)
Miał byś przynajmniej coś superlekkiego z epoki = mniejszy hejt :lol:
Ojj poziom hejtu zaraz wzrosnie bo mysle ze wezme jednak cos nowego :)
Chce cale srebne a "wmiare" klasycznym wygladzie.
obrecze srebne 26" 36 widze ze nie taka prosta sprawa. Mysle o :
- https://www.kurbelix.de/felge-ryde-26-z ... nik-silber
- https://www.kurbelix.de/felge-26-zoll-r ... 00-silbern
(cale kola : https://www.kurbelix.de/fahrrad-hinterr ... -fach-nabe
https://www.kurbelix.de/ryde-zac-2000-s ... -fach-nabe)

ewentualnie :
http://www.force.cz/rafek-force-classic ... y/d-81612/

cos jeszcze sensownego ? :)

#13
A jaki jest powód, dla którego warto kupić koła na piastach deore? Moje doświadczenia ze starszymi modelami 510 i 530 są tragiczne, i bałbym się kupić te nowe.

#14
Nie obraź się ale te koła , które pokazałeś to jest ciężkie i brzydkie nowe gówno :-|
Twoje pieniądze więc twój wybór.
Każdy ma inny gust ja ci tylko zaproponowałem to co moim zdaniem ładnie by pasowało a wagowo to była by przepaść no i miał byś koła z epoki dopłacając stosunkowo nie wiele bo koła kupuje się raz na kilka sezonów 8-)

#18
panadol pisze:Dzieki za podpowiedzi. rozumiem ze zarowno do 737 jak i 750 wsadze bez problemu ta ksete 10 ? Naprawde wszystko nowsze (nawet serii xt to dziadostwo ? :o :) )
Czy jakbym sie uparl ze chce nowe to https://www.kurbelix.de/shimano-hinterr ... 780-silber jest tez ok ?
Wsadzisz kasetę 10.
Pytanie po co ci nowsze ?
Nie dość że są brzydsze , słabsze to i o wiele droższe.
Możesz kombinować z przerzutkami itp ale po co z kołami ?
To co ci zaproponowałem to jest top i wcale nie musisz chcieć mieć mocnych superlekkich i żywotnych kół.
Jeśli chodzi o XT to szukaj 737 bo są najładniejsze i najżywotniejsze.
Ceny też powinny być przystępne.
Stary grat wymaga starych części :->
Na kołach nie oszczędzaj i nie eksperymentuj jeśli nie ma takiej konieczności a tutaj akurat nie ma.
Kupisz nowe XT będziesz płakał , kupisz stare w super stanie odpowiednio skontrowane - zapomnisz o problemie kół na długie lata.

#19
Ta piasta ma już 3 zapadki w bębnie i w 770 działy się z tym cuda, alu ośka też robiła jakieś psikusy (mój kolega zmienił ten bubel na slx). Nie wiem czy 780 jest już poprawiona, nie miałem z nią do czynienia.

#21
panadol pisze:OK ! Nie upieram sie juz- bede szukal w takim razie czegos na 737 albo 750 :)
Odpisałem ci na PM ale tu jest dziwnie i nie wiem kiedy to odczytasz :->
Jak coś to podam ci tel na PM i pogadamy.

#22
hit00r II pisze:
panadol pisze:OK ! Nie upieram sie juz- bede szukal w takim razie czegos na 737 albo 750 :)
Odpisałem ci na PM ale tu jest dziwnie i nie wiem kiedy to odczytasz :->
Jak coś to podam ci tel na PM i pogadamy.
Doszlo szybko - odczytalem - dzieki ale jednak nie skorzystam ;)

#23
DOMAN pisze:Ta piasta ma już 3 zapadki w bębnie i w 770 działy się z tym cuda, alu ośka też robiła jakieś psikusy (mój kolega zmienił ten bubel na slx). Nie wiem czy 780 jest już poprawiona, nie miałem z nią do czynienia.
zebym mial kompletny obraz o aktualnych (powiedzmy do 5 lat) grupach :) - a co sadzisz o piastach slx czy moze nawet alivio ? - moze z awaryjnoscia jest lepiej niz wlasnie deore/deore xt czy raczej podobnie ?
Z nowek jest jeszcze m752 : https://allegro.pl/nowa-tylna-shimano-d ... 25457.html

#26
Nie wiem nic na temat alivio, a slx jest tylko jeden w moim otoczeniu i w dodatku nowy, na tą chwilę mogę o nim powiedzieć tylko tyle, że jest brzydki i ciężki.

750 to żywotne piasty, w dodatku, te które wysłałeś wyglądają ładnie, wyglądają na takie, które nie nurkowały w błocie itd. Co od obręczy w tych kołach to się nie wypowiem, ale widzę, że są bardzo szerokie, trochę mi świta, że mogą być sporo starsze niż piasty, ale nie sprawdzę tego teraz, nie mam czasu.

Re: Trek 830 1996

#27
Trochę czasu minęło ale udało się pierwszy dzień wiosny uczcić testem nowej konfiguracji 1x10 :) :
Z używek :
- koła piasty deore xt m750, obręcze Alesa Sputnik
- wczesniek amor Rond WP rebel
- korba hollotech II M770
- mostek "Dogbone 130mm"
Nowe :
- Shimano DEORE 10-speed Rear Derailleur RD-M6000 GS Shadow+
- Shimano Deore SL-M610 10-speed Shift Lever right
- Shimano Deore 10-speed Chain CN-HG54 116 Links
- Shimano 10-speed Cassette CS-HG500 11-42
- Shimano Hollowtech II Bottom Bracket SM-BB52
- absoluteBLACK Round 9/10/11/12-speed Chainring 104mm 38 T
- Wellgo MTB / ATB B223N Nylon Platform Pedals
- Klamki AVID FR-5
- V-brake AVID single digit 5R
czesci rozpakowane.jpg
P1030925.jpg
P1030926.jpg
P1030927.jpg
P1030929.jpg
P1030930.jpg
P1030934.jpg
P1030935.jpg
P1030942.jpg
Pozdro !

Re: Trek 830 1996

#28
Wyszlo fajnie :) Choc fanem 1x cokolwiek zdecydowanie nie jestem, ale twoj rower wyglada przyzwoicie. Dobra robota ;) Ewentualnie jak juz sa czerwone akcenty na kierze to moze dalbym tez czerwone siodlo :P Ale druty stelaz czarny jak teraz.

Edzia: ta RD mi bije po oczach jednak... Tam powinno byc cos starszego :/

Re: Trek 830 1996

#29
Całkiem fajny kundel :-D
Moje 3/4 Crossmaxa to nic przy tym :lol:
A tak na serio - fajny pomysł na reanimacje starych zwłok :mrgreen:
To przełożenie nie za twarde na góry ?
Po płaskim też nie będziesz miał jakichś super prędkości.
Do miasta sprzęt idealny.
cron