HOLY CROMOLY - Diamond Back Axis `91

#1
Dzisiaj zapowiedź kolejnego projektu :mrgreen:
Będzie to chyba ostatni rower, którym się zajmę w tym roku.
Wkrótce kilka zdjęć. Aktualnie rower jeszcze nie jest u mnie.
[center]
Obrazek

[/center]
I dotarł:
[center]
Obrazek

[/center]
Diamond Back Axis - 1991
[center]
Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek

[/center][/center]
Ostatnio zmieniony 2018-08-26, 20:11 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 5 razy.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#3
Tak, plany już są. Stan ogólny bardzo dobry.
Będzie sporo pracy detailingowej, typu odświeżenie lakieru, polerowanie gratów, itd.

Zastosuję tu prawdopodobnie opony rzucające się w oczy. Tym razem nie będą to Smoke, choć nadal Panaracer.
Siodełko nieoryginalne ale akurat ten kultowy model Turbo z kolorową tęczą może tu zostać.

Oprócz siodła tylko pedały są nieoryginalne. To się załatwi.
Ostatnio zmieniony 2018-07-14, 20:33 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 2 razy.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

Re: HOLY CROMOLY - Diamond Back Axis `91

#4
90s_fan pisze:Dzisiaj zapowiedź kolejnego projektu :mrgreen:
Będzie to chyba ostatni rower, którym się zajmę w tym roku.
Wkrótce garść zdjęć. Aktualnie rower jeszcze nie jest u mnie.
To ten co tak wisiał i wisiał na OLX :?: Na zdjęciach w ogłoszeniu był w naprawdę ładnej kondycji i dziwiłem się, że tak długo nikt się nim nie interesował.
Exquisite Cycles na FB
G3R na FB

YETI ULTIMATE; YETI ULTIMATE; KLEIN FERVOR

#6
holy shit!
wreszcie widzę coś, co ma sens.

prawdę mówiąc, to DB to jest ostatnie z moich niespełnionych jeszcze marzeń wiejskiego rowerzysty z lat 90. Solidna stal, solidny osprzęt bez butikowego chłamu z cekinami. Katowałbym.
Siodełko Avenir z sztycem Avenir by tu zagrało oryginalnie, ale turbo to jest świetny zamiennik. Tam tioga t-bone jest?
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#7
Tak mostek Tioga T-Bone.

No dla mnie jest to model kultowy.
Podobnie jak o Brezzer`ze, kiedyś o takim, mogłem sobie tylko pomarzyć.

Jest to też rower z mojej listy. Kolor jest mocno krzykliwy, aczkolwiek zdjęcie które wstawiłem właśnie straciło kolory :mrgreen: .

Orientowałem się w kwestii siodełka i zdobycie Avenir`a to chyba obecnie niebywały wyczyn. Niestety.
Ostatnio zmieniony 2018-07-14, 20:36 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 2 razy.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#10
Sądzę, że ciekawy rowerek stąd też pozwoliłem sobie na taki górnolotny tytuł tematu. ;-)
Choć trochę tak zabawnie to brzmi, ale nieważne.

Wracając jednak do roweru i planów.

Wspominałem, że założę nietypowe opony. Jednak po dłuższym zastanowieniu doszedłem do wniosku, że zepsuł bym klimat roweru. Miały to być opony Panaracer Fire XC Pro z czerwonym bokiem. Rezygnuję z tego pomysłu i założę, chyba jedyne właściwe tu, Panaracer Smoke.

Nie będę dokumentował każdego kroku renowacji, choć cyknę parę fot z procesu odświeżenia głównie osprzętu. Zobaczymy też jak wyjdzie odnowienie siodełka. Warto odnowić Turbo, bo to też klasyk.
Rama nie wymaga wielu zabiegów. Potrzebny jest dobrze dobrany lakier zaprawkowy. Jednak nie ma co cudować. W zasadzie jest tylko trochę odprysków w okolicy mufy suportowej, nic wielkiego.

Kierownica i mostek w świetnym stanie, nic nie wymaga tu lakierowania. Także klamki i oryginalne chwyty DB wyglądają jakby nie były używane. Dziwne, że chwyty nie są powycierane od opierania.

Wymiany wymaga zacisk sztycy bo jest cały poorany. Wstawię tu prawdopodobnie nowy zacisk Shimano SQ-M730. Dodatkowo przydał by się też Shark Fin DF-M730.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#15
Z oponami jeszcze chwilę się zastanowię.
Na pewno te co są jeszcze będą do zjeżdżenia.
Są to Maxxis Helter/Skelter. Bieżnik jak nowy ale opony wiekowe.
Zobaczymy czy będą kruszeć, bo jeśli nie, to nie widzę przeciwwskazań żeby ich używać.

Skolioza piszesz o kremowych/białych Panaracer Magic?
No tak, ale nie do zdobycia.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#18
Rower piękny. Wisiał na olx jak i inne od tego kolegi. Pozdrawiam;)
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#19
Właśnie kończę odnawiać siodełko.
Miałem zlecać to komuś ale kupiłem porządny zestaw chemikaliów i zrobiłem sam.
Wstawię fotki siodełka po renowacji gdy tylko wyschnie lakier bezbarwny.

Jak widać brak otarć więc nie musiałem używać szpachli. Jednak siodełko po tylu latach straciło kolor i zamiast czarne zrobiło się szare bez połysku. Poprawiłem też nieco napisy białym lakierem do skóry.

Kupując zestaw do renowacji można wybrać dwa kolory, zatem wybrałem czarny oraz biały.

Na koniec używamy specjalnego lakieru bezbarwnego, służy on do utrwalenia koloru. Do wyboru jest mat, półmat oraz połysk. Zastosowałem półmat.

Stan siodełka przed renowacją i użyta chemia.
[center]
Obrazek


Obrazek

[/center]
Ostatnio zmieniony 2018-07-20, 13:50 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 1 raz.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#21
90s_fan pisze: Dziwne, że chwyty nie są powycierane od opierania.
Chwyty są jak nowe bo były dokupione osobno by dopełnić oryginalną lub bardzo zbliżoną konfigurację :)
DBR

#24
Siodełko wyschło. Kolor i struktura idealne, odzyskało dawny blask.
Trochę ciężej naprawić napisy, choć starałem się :mrgreen: .
Zobaczymy jak z trwałością.
Są tu dwie/trzy warstwy bazy i dwie klaru.
[center]
Obrazek


Obrazek


Obrazek

[/center]

Jeszcze taki drobiazg jak gumowy oring.
Zakupiłem kilkanaście takich oringów o średnicy 12x5 (te wymiary są odpowiednie jakby ktoś był zainteresowany).
Wiecie jak łatwo takie parciały i odpadały. Przydają się do zacisków sztycy jak i do starych modeli szybkozacisków piast.
[center]
Obrazek

[/center]
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#25
Jesteś "miszcz" w odnawianiu, więc tu zadam pytanko ;-). Wyczyszczona, wypolerowana korba M730 ale nie idealne lusro czego nie chciałem i teraz co by nie matowiała? Jakiś bezbarwny/klar w sprayu, czy może jak gdzieś wyczytałem na orum motocyklowym lepiej po prostu nanieść twardy wosk do karoserii i go wypolerować? Ważne - korba na rower który nie będzie jeździł. Dzięki.

#26
Siodło klasa zrobione :shock: Może byś zrobił jakiś turtorial krok po kroku? Chętnie bym tak odnowił swoje siodła :-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#27
mentos pisze:Jesteś "miszcz" w odnawianiu, więc tu zadam pytanko ;-). Wyczyszczona, wypolerowana korba M730 ale nie idealne lusro czego nie chciałem i teraz co by nie matowiała? Jakiś bezbarwny/klar w sprayu, czy może jak gdzieś wyczytałem na orum motocyklowym lepiej po prostu nanieść twardy wosk do karoserii i go wypolerować? Ważne - korba na rower który nie będzie jeździł. Dzięki.
Najlepsze co znam do powyższego celu to wosk Collinite 476s.
Odłuszeczenie izopropanolem a poźniej właśnie ten wosk, w ilości śladowej.
Jeśli rower nie będzie jeździł to taki wosk będzie na części przez kilka lat.
Nie ma sensu lakierować bezbarwnym bo się spaprze i będzie to wyglądało marnie.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#28
Na temat renowacji siodełka dopiszę później kilka zdań. To może zrobić każdy, naprawdę niewielkim nakładem pracy osiągniecie ten efekt.

Na znanym portalu aukcyjnym znajdziecie komplet chemii firmy Renoskór, taki jak na zdjęciu, koszt około 40 zł (zestaw z dwoma dowolnymi kolorami bazowymi), który wystarczy na odnowienie pewnie 4 -6 siodełek. Oczywiście kupujemy kolor czarny, drugi dowolnie oraz wybieramy bezbarwny półmat.

Jedyne narzędzie które potrzebujemy to gąbki kuchenne.
Ew. coś do nakładania szpachli, ale jak pisałem, ja nie musiałem jej używać.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#30
Prace przy DB mają się ku końcowi.
Wszystkie elementy wypolerowane, nowe opony Panaracer i płetwa rekina na miejscu.
W tym miejscu podziękowania dla kolegi forumowego Cezarego, który to był tak miły i przesłał mi wspomnianą płetwę (nową :mrgreen:) za darmo. Będę musiał się zrewanżować. :-)

Rower, zwyczajowo już, został całkowicie rozebrany i nasmarowany dosłownie wszędzie od nowa.
Byłem tak nadgorliwy, że zajrzałem także do bębenka. :)

Dzisiaj biorę się za regulację canti i przerzutek.
Przy tym tylko jedna linka do wymiany. Pancerze są ok i nie ma sensu ich ruszać.
[center]
Obrazek


Obrazek

[/center]
Tutaj dodatkowy protektor pod łańcuch. Tym razem trzeba było kleić na gorąco, bo przekrój rury zrobiony z fantazją.
[center]
Obrazek

[/center]
Przy okazji wpadł zacisk Joytech. Montuję zastępczo bo oryginalny jest mocno sfatygowany.
Próbowałem zamienić tylko dźwignię z logo. Niestety nie pasuje idealnie zamiennie z zaciskiem Avenir`a.
[center]
Obrazek

[/center]
A to mój chytry sposób na odpowiednie ustawienie klocków względem obręczy. Takie gumowe podkładki są bardzo pomocne.
[center]
Obrazek

[/center]
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS