Trek 9800 composite

#1
Zastanawiam się nad kupnem takiej ramy, ale nie wiele mogę znaleźć info na jej temat. Wiem tyle, że trzy rury (górna, pod siodłowa i skośna) są z kompozytu. Reszta to stal Cro-Mo. Czy ktoś miał do czynienia z taką ramą lub rowerem? Czy to jest trwała konstrukcja i z czasem nie będzie trzeszczeć na łączeniach? Jaka może być waga takiej ramy? Szukam czegoś poniżej 2kg. Obecnie mam scott comp racing z 94r. waga 2006 gr.

#3
Tego się troszkę obawiam, wprawdzie rower ma być raczej do jazdy rekreacyjnej. Mam świadomość że rama ma swoje lata. Musze jesze to na spokojnie przemyśleć. Szukam od lat ramy ritchey najlepiej plexus ale powoli juz umiera nadzieja...
Przepraszam za błędne umieszczenie tematu w tym dziale.

Re: Trek 9800 composite

#5
done pisze:Zastanawiam się nad kupnem takiej ramy, ale nie wiele mogę znaleźć info na jej temat. Wiem tyle, że trzy rury (górna, pod siodłowa i skośna) są z kompozytu. Reszta to stal Cro-Mo. Czy ktoś miał do czynienia z taką ramą lub rowerem? Czy to jest trwała konstrukcja i z czasem nie będzie trzeszczeć na łączeniach? Jaka może być waga takiej ramy? Szukam czegoś poniżej 2kg. Obecnie mam scott comp racing z 94r. waga 2006 gr.
a ja się zastanawiam skąd masz takie informacje ze ta rama nie jest cała w karbonie bo ona jest cała karbonowa i ma tylko wstawki alu !!!!!! np haki, cała rama jest z jednego kawałka katbonu moldowana.

http://s114.photobucket.com/user/j9nbob ... 9.jpg.html

z tego co znalazłem i pamiętam to 8700 i 8900 było składane z karbonu i tył był alu , nie przypominam sobie tyłów cr-mo.

Podaj fotki , najlepiej dokładne tej ramy Twojej 9800.
www.velotech.pl

#6
Niedawno widziałem tę ramę na jakimś alledrogo czy tam innym oeliksie. O chromomolibdenie pisał sprzedający i wtedy wydało mi się to bardzo dziwne i bez sensu, bo to raczej nie da znaczącego obniżenia wagi - najcięższe są węzły (główka, mufa suportu, podsiodłowy) oraz tylny trójkąt, więc jak się je zrobi ze stali, to cała para włożona w zrobienie węglowych rur pójdzie w gwizdek.
Intrygujące.

#8
Wg mojej wiedzy hardtaile treka z seri 9XXX były full carbon OCLV. A te niższe modele 8XXX były mixowane, ale raczej z aluminiowym tyłem (albo całe aluminowe). Taka rama ładnie wygląda, ale szału nie będzie ani na wadze, ani we właściwościach jezdnych.
Te pierwsze OCLV były najlżejsze. Oscylowały w granicach 1200-1350g. Bliżej roku 2000 stawały się coraz cieższe - tak do 1500-1700g. Dopiero kolejne wypusty (ostatnie na 26") znów ważyły mało (po roku 2008).
IMO ten Twój Scott o wadze 2kg to też dobra baza, nietrudno z tego zrobić 10kg rower.
https://www.facebook.com/evobikesycow

#9
Ogłoszenie jest na OLX, o samej remie nie wiele wiem więcej jak od sprzedawcy, cena też nie jest jakaś okazja a jeszcze pasowało by ramę przynajmniej odświeżyć. Rozmiar to 18' wagowo wg sprzedającego około 1300gr. możliwe?

RS - mam podobne wrażenia
Piotr - rama która mnie inreresuje jest z lat 90-93 "composite"
https://www.olx.pl/oferta/rama-karbon-c ... 9XyVB.html

Na razie zostanę przy swoim scott comp racing 94r. 17' waga obecna około 10.4 kg jak zrobię aktualne zdjęcia to wrzucę z opisem. Jeździ mi się na nim bardzo dobrze więc nie mam parcia na zmianę.
Zatem wracam do szukania starej miłości RITCHEY PLEXUS jest jedna w USA ale za 999$ :-/
Jak by ktoś miał info o ramie ritchey 17' w stanie powiedzmy do odratowania to jestem w stanie nawet troszeczkę przepłacić. Dlaczego? Bo zawsze taką chciałem mieć i kiedyś będę miał.
Dzięki wszystkim za pomoc i odpowiedz.

#11
Ta rama wisi na olx rok na pewno...
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#12
ano właśnie , należy dokładnie pisać model bo z tego bzdura wychodzi i zamieszanie, a już myślałem ze Trek miał coś o czym nikt nie wiedział ...... :mrgreen:
tył tej ramy raczej jest alu.

Rama jest fajna i ciekawa bo stara, ale trochę bezbarwny złazi z karbonu, jakby ją odpicował to by coś z tego było ,ale do tyrania raczej nie , ewentualnie lanswams taki lekki.

Mam ramę Gianta HCM-3 o konstrukcji mieszanej i sie zastanawiam czy ma sens po tylu latach, czy sie w górach rama nie rozjedzie gdzieś na kamerdolcach.
www.velotech.pl

#14
Ja przez wiele lat jeździłem na podobnym ZX7000. Ujeżdżałem go mniej więcej do 2010r. Często dostawał mocno po tyłku i nigdy nic się nie działo z klejonymi łączeniami. Moja rama była jednak młodsza (1997) a do tego klejona alu-alu (nie wiem jak się ma wytrzymałość alu-kompozyt).
Obrazek
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .