Trek 8000 22"

#1
Cześć.
Kolejny rower kupiłem na giełdzie z myślą o sobie ( tylko ten kolor :-( ). Zastanawiam się czy go przemalować.
Rozmiar dość duży bo 22", muszę nim trochę pojeździć i się przekonać czy mi będzie odpowiadał. Trzeba będzie w niego włożyć trochę pracy. Zapewne rozkręcę go na części pierwsze, wszystko wyczyszczę i przesmaruje.
Osprzęt Deore LX, z katalogu nie zgadza się tylko przerzutka tylna ( jest deore XT chyba 2004r )
Załączniki
Trek 8000.JPG

#3
Trochę bardziej porysowany z drugiej strony.
Z tym rocznikiem to ciężko określić dokładnie. Przeglądałem katalogi i z osprzętu(Deore LX, M560) i numeru ramy (7-mio cyfrowa liczbato) to 93r. Lecz rozmiar 22" i materiał ( Eastan ProGram 7000) widziałem tylko w katalogu z 92". Może to jakaś przejściówka czy jak :-P
Załączniki
trek 8000 2.JPG

#5
Z tym malowanie może właśnie wstrzymam się a pierw wszystko przesmaruje i ustawię.
Mam 186cm i jak nim jeździłem ( z giełdy do domu ) to dobrze się jechało tylko mostek kierownicy wydaje mi się za długi.

#6
Fajny kolor :-)

Co do poszukiwania rocznika - rower nie jest skundlony wiec powinno oznaczenia cześci Shimano powinny odpowiadać rocznikowi roweru.
Sprawdz G00gle -->Oznaczenia Shimano :)

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#10
Przejechałem dziś 12km i niestety nie czułem się zbyt komfortowo na tym rowerze :-(
Bolały mnie nadgarstki i trochę plecy. Może też nie za dobrze ustawiłem siodełko, nie mogłem przechylić noska w dół, żeby było w poziomie. Z tego co wyczytałem to powinienem mieć ramę 19"/20".
Mam jeszcze problem z przechylaniem się roweru w prawą stronę gdy puszczę kierownicę. Czy może to być wina siodełka ( nie jest symetryczne ). W innym rowerze jak je zamontowałem było to samo. Muszę dorwać jakieś inne siodełko i sprawdzić czy będzie tak samo...

#12
22" będzie za duży dla ciebie.

Ja mam 2 za duże rowery więc wiem co mówie :-)

W MTB skróciłem mostek ale to półśrodek bo zostaje kwestia rury poziomej vs nabiał.
Szosę jakoś łatwiej niby przystosować - piszę niby bo zawsze coś jest nietak a to bolą nadgarstki, a to kręgosłup a to kark itd itp... chociaż zaczynam się zbliżać do optymalnych ustawień.

#13
betlej_20 pisze:Trochę bardziej porysowany z drugiej strony.
Z tym rocznikiem to ciężko określić dokładnie. Przeglądałem katalogi i z osprzętu(Deore LX, M560) i numeru ramy (7-mio cyfrowa liczbato) to 93r. Lecz rozmiar 22" i materiał ( Eastan ProGram 7000) widziałem tylko w katalogu z 92". Może to jakaś przejściówka czy jak :-P
miałem podobnie w sowim

https://picasaweb.google.com/1013280006 ... oH4wMjHkAE
Woodlands 29-er cr-mo
Trek 750
ARCADIA 6000
Suntour XC Pro WTB w kartonach czeka na nowe życie

#14
treki miały długie ramy, zwłaszcza te ściganckie, i mostki wywalone w kosmos.
ja w swoim skróciłem z 130 mm na 90mm.
przy 21 calach i 182 cm wzrostu ujdzie.
pozdro
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#15
Dobra nadszedł czas i rozebrałem cały rower:) Trzeba będzie wszystkie części poczyścić i nasmarować.
Rama raczej do malowania. Cały lakier spękany, dużo przetarć i w wielu miejscach aluminium się utleniło... Nie wiem jeszcze jaki kolor wybrać, czy coś z katalogowych z tego rocznika czy coś całkiem innego.
dovectra pisze:ja w swoim skróciłem z 130 mm na 90mm.
Też tak będę musiał zrobić i myślę, że nie będzie źle na miasto:)
Czy można nasmarować wkład suportu shimano bb-un51??
Ostatnio zmieniony 2015-11-02, 16:14 przez betlej_20, łącznie zmieniany 1 raz.
Załączniki
drobne — kopia.JPG

#16
Porób zaprawki i dokup tylną przerzutkę ... za 80 zł można kupić w przyzwoitym stanie :lol:
Broń boże nie usuwaj oryginalnego lakieru :!:
22 cale to na jakiegoś muła rozmiar :shock:
Mam kolegę co ma 2 metry wzrostu i ramę 23 cale - to taka kobyła że nie mogę na nią wejść :lol:
22 nie wiele mniejszy rozmiar.
Ekspertem nie jestem ale uważam że sporo za duża jak na ciebie :-|

#17
Myślę, że przy takim rozmiarze ramy można spróbować z krótkim mostkiem o dość dużym wzniosie.
Może wtedy bardziej rekreacyjny będzie niż ścigancki.

#18
Do ścigania to mam szosowy a ten ma być na miasto:P
Z tymi zaprawkami to bym musiał 1/3 roweru pomalować, nie widzi mi się coś takiego.
Wolę go całego pomalować chyba, że pozbędę się lakieru i pomaluję bezbarwnym :-P

#19
betlej_20 pisze:Do ścigania to mam szosowy a ten ma być na miasto:P
Z tymi zaprawkami to bym musiał 1/3 roweru pomalować, nie widzi mi się coś takiego.
Wolę go całego pomalować chyba, że pozbędę się lakieru i pomaluję bezbarwnym :-P
Jeśli dał byś radę dobrać lakier o odpowiednim odcieniu to warto ratować.
Nie jest sztuką coś pomalować od nowa - ale to jest tylko moja opinia bo ja zawsze ratuję w ten sposób :-P
No chyba że stan powłoki jest na prawdę TRAGICZNY :-/
Ja wiem że to nie są rzeczy , które mają konkretną wymierną wartość tak ja kw przypadku starych samochodów ale ... nie o to chodzi :mrgreen:

#21
łeeee chcesz zrobic rower tanim kosztem i na miasto to po cholere inwestujesz w malowanie ? nie ma sensu, rower jest używany i tak nie ch zostanie , i wszyscy mówią zostaw oryginalny lakier , bo to ma swoją wartosć , przemalowany nic nie jest wart ,

Howgh
www.velotech.pl

#22
Piotr pisze:łeeee chcesz zrobic rower tanim kosztem i na miasto to po cholere inwestujesz w malowanie ? nie ma sensu, rower jest używany i tak nie ch zostanie , i wszyscy mówią zostaw oryginalny lakier , bo to ma swoją wartosć , przemalowany nic nie jest wart ,

Howgh
Popieram naszego nadwornego hejtera :mrgreen:

#26
Piotr pisze:kopia Yeti ??? z Treka ?? jprld .....i sie człowiek musi napić ....znowu
No cóż ... każdy "kopiuje" według własnego uznania :mrgreen:
Pomysł na kolory fajny tylko tak jak już wyszydziłeś w tym akurat przypadku bez większego sensu :->

#27
Zanim ściągnął bym oryginalne malowanie od innego producenta najpierw przejrzałbym katalogi Treka i zobaczył malowania innych modeli. Może akurat spodobałoby Ci się malowanie innego Treka. Moim zdaniem Trek na początku lat 90' również posiadał ciekawe malowania w niektórych modelach.

Na przykład ten ameliniowy 6000:

Obrazek
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#28
bb51 to chyba ma wkłady maszynowe łożyskowe, więc trudno bez rozwalania uszczelnień posmarowac.
a kolorek proszę bardzo Skeevo zapodał - coś ala klein - wterdy modne były pstrokate
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#29
Popieram skeevo. Jak malować to kolor Treka lub coś calkowicie innego. Upodabnianie tego do Yeti nie jest dobrą drogą.
Inna sprawa, że moim zdaniem z kolorem yeti jest jak z celeste u Bianchi. Wyglada dobrze, ale tylko na Bianchi;)
Nadal jestem zdania, że oryginalny kolor jest super - ile widujesz różowych rowerów na mieście?;)

#30
Obrońcy oryginalnego koloru nie będą zadowoleni... Rower bez lakieru pozostał.
Zastanawiałem się jeszcze nad białym ale...
Więc tak jak pisał " Skeevo " trzeba będzie coś w katalogach TREKa znaleźć ciekawego:)