Cześć.
Kolejny rower kupiłem na giełdzie z myślą o sobie ( tylko ten kolor ). Zastanawiam się czy go przemalować.
Rozmiar dość duży bo 22", muszę nim trochę pojeździć i się przekonać czy mi będzie odpowiadał. Trzeba będzie w niego włożyć trochę pracy. Zapewne rozkręcę go na części pierwsze, wszystko wyczyszczę i przesmaruje.
Osprzęt Deore LX, z katalogu nie zgadza się tylko przerzutka tylna ( jest deore XT chyba 2004r )
#2
kolor fajny!
jeśli lakier w takim stanie na jaki wygląda na zdjęciu to tym bardziej szkoda przemalowywać.
Znasz rocznik? 93 czy 94?
jeśli lakier w takim stanie na jaki wygląda na zdjęciu to tym bardziej szkoda przemalowywać.
Znasz rocznik? 93 czy 94?
#3
Trochę bardziej porysowany z drugiej strony.
Z tym rocznikiem to ciężko określić dokładnie. Przeglądałem katalogi i z osprzętu(Deore LX, M560) i numeru ramy (7-mio cyfrowa liczbato) to 93r. Lecz rozmiar 22" i materiał ( Eastan ProGram 7000) widziałem tylko w katalogu z 92". Może to jakaś przejściówka czy jak
Z tym rocznikiem to ciężko określić dokładnie. Przeglądałem katalogi i z osprzętu(Deore LX, M560) i numeru ramy (7-mio cyfrowa liczbato) to 93r. Lecz rozmiar 22" i materiał ( Eastan ProGram 7000) widziałem tylko w katalogu z 92". Może to jakaś przejściówka czy jak
#4
92 chyba nie miały ahead.
Ja bym nie malował - ładny kolor.
Ile masz wzrostu?
ja mam 183 i podobny trek (tylko stalowy) w rozmiarze 48c-c, 51c-t jest na styk.
Ja bym nie malował - ładny kolor.
Ile masz wzrostu?
ja mam 183 i podobny trek (tylko stalowy) w rozmiarze 48c-c, 51c-t jest na styk.
#5
Z tym malowanie może właśnie wstrzymam się a pierw wszystko przesmaruje i ustawię.
Mam 186cm i jak nim jeździłem ( z giełdy do domu ) to dobrze się jechało tylko mostek kierownicy wydaje mi się za długi.
Mam 186cm i jak nim jeździłem ( z giełdy do domu ) to dobrze się jechało tylko mostek kierownicy wydaje mi się za długi.
#6
Fajny kolor
Co do poszukiwania rocznika - rower nie jest skundlony wiec powinno oznaczenia cześci Shimano powinny odpowiadać rocznikowi roweru.
Sprawdz G00gle -->Oznaczenia Shimano :)
pozdrawiam
xMekpx
Co do poszukiwania rocznika - rower nie jest skundlony wiec powinno oznaczenia cześci Shimano powinny odpowiadać rocznikowi roweru.
Sprawdz G00gle -->Oznaczenia Shimano :)
pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996
Marin Bear Valley 1996
#8
Właśnie tego się obawiam, że ten rower z kolei za duży dla mnie:-( Chyba, że założyć cienkie opony i przystosować go na miasto.
#9
Sam kilka lat temu śmigałem na gt 22" w lekkim terenie:)
Tak czy inaczej ładny rower w ładnym stanie i wart zadbania.
Tak czy inaczej ładny rower w ładnym stanie i wart zadbania.
#10
Przejechałem dziś 12km i niestety nie czułem się zbyt komfortowo na tym rowerze
Bolały mnie nadgarstki i trochę plecy. Może też nie za dobrze ustawiłem siodełko, nie mogłem przechylić noska w dół, żeby było w poziomie. Z tego co wyczytałem to powinienem mieć ramę 19"/20".
Mam jeszcze problem z przechylaniem się roweru w prawą stronę gdy puszczę kierownicę. Czy może to być wina siodełka ( nie jest symetryczne ). W innym rowerze jak je zamontowałem było to samo. Muszę dorwać jakieś inne siodełko i sprawdzić czy będzie tak samo...
Bolały mnie nadgarstki i trochę plecy. Może też nie za dobrze ustawiłem siodełko, nie mogłem przechylić noska w dół, żeby było w poziomie. Z tego co wyczytałem to powinienem mieć ramę 19"/20".
Mam jeszcze problem z przechylaniem się roweru w prawą stronę gdy puszczę kierownicę. Czy może to być wina siodełka ( nie jest symetryczne ). W innym rowerze jak je zamontowałem było to samo. Muszę dorwać jakieś inne siodełko i sprawdzić czy będzie tak samo...
#11
sprawdź jak masz koła wsadzone - może się któreś delikatnie przestawiło
ale równie dobrze może to być lekko krzywa rama, albo wideł
siodła nie podejrzewam...
ale równie dobrze może to być lekko krzywa rama, albo wideł
siodła nie podejrzewam...
#12
22" będzie za duży dla ciebie.
Ja mam 2 za duże rowery więc wiem co mówie
W MTB skróciłem mostek ale to półśrodek bo zostaje kwestia rury poziomej vs nabiał.
Szosę jakoś łatwiej niby przystosować - piszę niby bo zawsze coś jest nietak a to bolą nadgarstki, a to kręgosłup a to kark itd itp... chociaż zaczynam się zbliżać do optymalnych ustawień.
Ja mam 2 za duże rowery więc wiem co mówie
W MTB skróciłem mostek ale to półśrodek bo zostaje kwestia rury poziomej vs nabiał.
Szosę jakoś łatwiej niby przystosować - piszę niby bo zawsze coś jest nietak a to bolą nadgarstki, a to kręgosłup a to kark itd itp... chociaż zaczynam się zbliżać do optymalnych ustawień.
#13
miałem podobnie w sowimbetlej_20 pisze:Trochę bardziej porysowany z drugiej strony.
Z tym rocznikiem to ciężko określić dokładnie. Przeglądałem katalogi i z osprzętu(Deore LX, M560) i numeru ramy (7-mio cyfrowa liczbato) to 93r. Lecz rozmiar 22" i materiał ( Eastan ProGram 7000) widziałem tylko w katalogu z 92". Może to jakaś przejściówka czy jak
https://picasaweb.google.com/1013280006 ... oH4wMjHkAE
Woodlands 29-er cr-mo
Trek 750
ARCADIA 6000
Suntour XC Pro WTB w kartonach czeka na nowe życie
Trek 750
ARCADIA 6000
Suntour XC Pro WTB w kartonach czeka na nowe życie
#14
treki miały długie ramy, zwłaszcza te ściganckie, i mostki wywalone w kosmos.
ja w swoim skróciłem z 130 mm na 90mm.
przy 21 calach i 182 cm wzrostu ujdzie.
pozdro
ja w swoim skróciłem z 130 mm na 90mm.
przy 21 calach i 182 cm wzrostu ujdzie.
pozdro
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,
#15
Dobra nadszedł czas i rozebrałem cały rower:) Trzeba będzie wszystkie części poczyścić i nasmarować.
Rama raczej do malowania. Cały lakier spękany, dużo przetarć i w wielu miejscach aluminium się utleniło... Nie wiem jeszcze jaki kolor wybrać, czy coś z katalogowych z tego rocznika czy coś całkiem innego.
Czy można nasmarować wkład suportu shimano bb-un51??
Rama raczej do malowania. Cały lakier spękany, dużo przetarć i w wielu miejscach aluminium się utleniło... Nie wiem jeszcze jaki kolor wybrać, czy coś z katalogowych z tego rocznika czy coś całkiem innego.
Też tak będę musiał zrobić i myślę, że nie będzie źle na miasto:)dovectra pisze:ja w swoim skróciłem z 130 mm na 90mm.
Czy można nasmarować wkład suportu shimano bb-un51??
Ostatnio zmieniony 2015-11-02, 16:14 przez betlej_20, łącznie zmieniany 1 raz.
#16
Porób zaprawki i dokup tylną przerzutkę ... za 80 zł można kupić w przyzwoitym stanie
Broń boże nie usuwaj oryginalnego lakieru
22 cale to na jakiegoś muła rozmiar
Mam kolegę co ma 2 metry wzrostu i ramę 23 cale - to taka kobyła że nie mogę na nią wejść
22 nie wiele mniejszy rozmiar.
Ekspertem nie jestem ale uważam że sporo za duża jak na ciebie
Broń boże nie usuwaj oryginalnego lakieru
22 cale to na jakiegoś muła rozmiar
Mam kolegę co ma 2 metry wzrostu i ramę 23 cale - to taka kobyła że nie mogę na nią wejść
22 nie wiele mniejszy rozmiar.
Ekspertem nie jestem ale uważam że sporo za duża jak na ciebie
#17
Myślę, że przy takim rozmiarze ramy można spróbować z krótkim mostkiem o dość dużym wzniosie.
Może wtedy bardziej rekreacyjny będzie niż ścigancki.
Może wtedy bardziej rekreacyjny będzie niż ścigancki.
#18
Do ścigania to mam szosowy a ten ma być na miasto:P
Z tymi zaprawkami to bym musiał 1/3 roweru pomalować, nie widzi mi się coś takiego.
Wolę go całego pomalować chyba, że pozbędę się lakieru i pomaluję bezbarwnym
Z tymi zaprawkami to bym musiał 1/3 roweru pomalować, nie widzi mi się coś takiego.
Wolę go całego pomalować chyba, że pozbędę się lakieru i pomaluję bezbarwnym
#19
Jeśli dał byś radę dobrać lakier o odpowiednim odcieniu to warto ratować.betlej_20 pisze:Do ścigania to mam szosowy a ten ma być na miasto:P
Z tymi zaprawkami to bym musiał 1/3 roweru pomalować, nie widzi mi się coś takiego.
Wolę go całego pomalować chyba, że pozbędę się lakieru i pomaluję bezbarwnym
Nie jest sztuką coś pomalować od nowa - ale to jest tylko moja opinia bo ja zawsze ratuję w ten sposób
No chyba że stan powłoki jest na prawdę TRAGICZNY
Ja wiem że to nie są rzeczy , które mają konkretną wymierną wartość tak ja kw przypadku starych samochodów ale ... nie o to chodzi
#21
łeeee chcesz zrobic rower tanim kosztem i na miasto to po cholere inwestujesz w malowanie ? nie ma sensu, rower jest używany i tak nie ch zostanie , i wszyscy mówią zostaw oryginalny lakier , bo to ma swoją wartosć , przemalowany nic nie jest wart ,
Howgh
Howgh
#22
Popieram naszego nadwornego hejteraPiotr pisze:łeeee chcesz zrobic rower tanim kosztem i na miasto to po cholere inwestujesz w malowanie ? nie ma sensu, rower jest używany i tak nie ch zostanie , i wszyscy mówią zostaw oryginalny lakier , bo to ma swoją wartosć , przemalowany nic nie jest wart ,
Howgh
#23
Ja bym go przemalował. Rower to kaszanka nie ma co płakać ze jego malowaniem. Kopia Yeti ? Czemu nie.
#26
No cóż ... każdy "kopiuje" według własnego uznaniaPiotr pisze:kopia Yeti ??? z Treka ?? jprld .....i sie człowiek musi napić ....znowu
Pomysł na kolory fajny tylko tak jak już wyszydziłeś w tym akurat przypadku bez większego sensu
#27
Zanim ściągnął bym oryginalne malowanie od innego producenta najpierw przejrzałbym katalogi Treka i zobaczył malowania innych modeli. Może akurat spodobałoby Ci się malowanie innego Treka. Moim zdaniem Trek na początku lat 90' również posiadał ciekawe malowania w niektórych modelach.
Na przykład ten ameliniowy 6000:
Na przykład ten ameliniowy 6000:
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
#28
bb51 to chyba ma wkłady maszynowe łożyskowe, więc trudno bez rozwalania uszczelnień posmarowac.
a kolorek proszę bardzo Skeevo zapodał - coś ala klein - wterdy modne były pstrokate
a kolorek proszę bardzo Skeevo zapodał - coś ala klein - wterdy modne były pstrokate
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,
#29
Popieram skeevo. Jak malować to kolor Treka lub coś calkowicie innego. Upodabnianie tego do Yeti nie jest dobrą drogą.
Inna sprawa, że moim zdaniem z kolorem yeti jest jak z celeste u Bianchi. Wyglada dobrze, ale tylko na Bianchi;)
Nadal jestem zdania, że oryginalny kolor jest super - ile widujesz różowych rowerów na mieście?;)
Inna sprawa, że moim zdaniem z kolorem yeti jest jak z celeste u Bianchi. Wyglada dobrze, ale tylko na Bianchi;)
Nadal jestem zdania, że oryginalny kolor jest super - ile widujesz różowych rowerów na mieście?;)
#30
Obrońcy oryginalnego koloru nie będą zadowoleni... Rower bez lakieru pozostał.
Zastanawiałem się jeszcze nad białym ale...
Więc tak jak pisał " Skeevo " trzeba będzie coś w katalogach TREKa znaleźć ciekawego:)
Zastanawiałem się jeszcze nad białym ale...
Więc tak jak pisał " Skeevo " trzeba będzie coś w katalogach TREKa znaleźć ciekawego:)