Kona Fire Mountain 1994 - budowa

#1
Opatrzność sprawiła że w moje łapska wpadł frameset Kona Fire Mountain.
Ma powstac wygodny i lekki rower do codzienniej jazdy po mieście.
Przez najbliższe dwa tygodnie chciałbym ustalić na czym go budować (wyjeźdzam więc nie będę mogł szperać do woli na allegro czy olx). Po głowie chodzi mi pełna grupa STX RC lub Suntour XC Pro, albo zaszaleje i pomieszam różne fajne komponenty które za dzieciaka były poza zasięgiem np korby Race Face, piasty Ringle.
Myślę też nad dodatkowymi opcjonalnymi kołami 27,5" ale nie wiem jak rozwiązać problem hamulcy (ktoś ma jakieś doświadczenia?).
Jakieś rady?
Załączniki
DSCF1012.jpg
DSCF1011.jpg
DSCF1010.jpg

#8
Ta Kona katalogowo była wymieszana... trochę Acery, DX-a, STX-a. Fajnie by wyglądała na kompletnej grupie sugerowanej przez Skoliozę lub STX RC.

Nie pakowałbym tutaj Ringli i innych błyskotek. Ten secik jest na tyle fajny, że nie trzeba go zdobić klejnotami żeby dobrze wyglądał. Set jest w ładnym stanie, dorwać tylko STX-y w podobnym stanie i masz piękny rower.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#13
To Ja, ale nie doczekałem się odpowiedzi.

Wiem że podjąłem już decyzję o kompletowaniu STX SE ale dzisiaj naszła mnie myśl żeby przyczaić się na coś lżejszego. Na którą grupę warto warto zwrócić uwagę pod względem wagi (circa 1994)?

#15
wilk pisze:Na którą grupę warto warto zwrócić uwagę pod względem wagi (circa 1994)?
STX SE będzie lekki. Lżejszy raczej od LXa sumarycznie, a poszczególne cześci nawet od XT. Zreszta to nie jest tak istotne. Taniej się zejdzie na wadze na oponach, dętkach, chwytach, zaciskach i rurkach. W ubiegłym roku pokazywałem budżetowy rower na pełnym alivio o wadze poniżej 10kg.

https://www.facebook.com/evobikesycow/p ... 2087620632
https://www.facebook.com/evobikesycow

#17
Zostaje przy tym stx se w takim razie!

Kuba84 - nic nie dostałem :)

Poleci ktoś jakieś fajne siodełko sprzed tych 20 lat które bedzie wygodne i w miarę nowoczesne z wyglądu?

#18
wilk pisze:Poleci ktoś jakieś fajne siodełko sprzed tych 20 lat które bedzie wygodne i w miarę nowoczesne z wyglądu
istnieje tylko jedno ....Flite ;-)
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#20
Zbieg okoliczność sprowadził do mnie pełną grupę Deore XT więc rower będzie na razie jezdził na tym. Fajnie o tyle ze canti oraz obręcze są czarne.
Powoli składam to wszystko do kupy.
Czy ja dobrze widzę ze potrzebuje do tego roweru wpuszczany mostek ale na 1 1/8"?

#22
M 73X (do 1993), nie licząc sterów które pewnie znajdą właściciela wraz z ramą z roweru który byl dawcą (swoją drogą interesująca rama - Bianchi NTH Saeke Litage).

Panowie, co zrobić gdy obejma przedniej przerzutki jest zbyt szeroka na rurę podsiodłową w mojej ramie? Sa różne rozmiary przerzutek?!

#24
w rowerowych są redukcje do obejm przednich przerzutek,
chyba 4 zł płaciłem
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#30
Dzięki! Teraz przede mną dobranie komponentów którymi łatwo można zepsuć wygląd roweru czyli siodło i mostek. Kusi mnie w stronę nowoczesnego fizika (ze względu na wygodę) ale poszukam jeszcze trochę czegoś z lat 90. Mostek narazie wrzucę Zoom Competition. Kierate już mam - Italmanubri Super-alloy.