#2
aż sobie na dysku zapisałem ..
to mnie więcej tak jak zintegrowane stery w szosówce z lat 50tych -też gdzieś mam foty -jak znajdę -mogę wrzucić-tu coś tego typu tyle ,że na szybko z net'u
Obrazek
,albo (chyba przedwojenne) przerzukti tylne z jedną sprężyną napinającą
może cały wątek by zrobić tego typu 8-)

#9
A można gdzieś zobaczyć w całości?
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#12
cardamon pisze:
Skeevo pisze:A można gdzieś zobaczyć w całości?
można, w Krakowie u Skoliozy :mrgreen: :lol:
Dobre :-) w Anglii zrobiłbyś karierę jako komik :-)
mekp pisze:Kto czujny ten widział :-)
Przegapiłem niestety, czujność nie ta co kiedyś :-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#21
Kolejna ciekawostka ze stajni Alpinestarsa

o ile w Almedze DX do ramy wsadzony był stalowy, gwintowany wideł, do którego można było dobrać sobie most wedle uznania
Obrazek


o tyle model wyższy, XT dostał innowację - wideł aluminiowy, gwintowany na wysokości góry sterów, a powyżej przetoczony pod mostek ahead (żeby nie było o niestandardowej średnicy 30,0 - więc ani 1 1/8" ani 1 1/4")
Obrazek
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#25
kapelusznik pisze:Ciekawa sprawa.
Wystarczy skontrować dobrze stery i można ustawić sobie fajnie wysokość bez zabawy w podkładki. Chyba o to chodzi:)
No ale wtedy to nie wygląda ... bo taka rura jest dość szpetna.
Co innego gdyby była taka jak w SID SL 1999 - anodowana na taki złotawy kolor ale tutaj to syf.

#26
dziwna sprawa... to podtczenie moze wynikac z tego ze rura aluminiowa powinna miec grubsze scianki i zastosowane wpszczanego mostka moze byc nie wykonapne ale...
chwile po tej trafilem druga al-mege xt i tam byl zastosowany zwylky wpuszczany mostek uno wiec jak on tam wszedl i co sievstalo z tym podtoczeniem...

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#28
Nie jest to adapter na bank - przy przejściu z gwintu na kikut nie ma najmniejszej ryski świadczącej o łączeniu

Nie jest to dla celów regulacyjnych - kikut jest ciut niższy niż mostek, na tyle jednak niższy aby dosięgnął do niego kapselek zaślepiający mostek od góry (zatyka się on na wewnętrznej ściance rury sterowej a nie mostka)

Najbardziej prawdopodobna jest dla mnie teoria Mekpa - czyli bezpieczeństwo przy alu widle
Po pierwsze: rura sterowa średnicy 1 1/4 (zewnątrznej) ma ściankę na tyle gruba, że wewnątrz jest 22mm - nie wchodzi więc nawet wpuszczany mostek dla 1" widelców
Po drugie: zaciśnięty na kikucie mostek ahead, ściśle przylegający do górnej nakrętki sterów stanowi zabezpieczenie ich na wypadek wyprucia aluminiowego gwintu (czy to na widelcu czy w sterach, bo nakrętki też są aluminiowe)
Pamiętajmy tu, że jest rok '92 (albo i koniec '91 bo rowery już w styczniu sprzedawane są z danego roku modelowego) System ahead jako taki dopiero pojawia się jako nowość dla standardowej rury 1 1/8", a Alpinestars po spektakularnej wpadce z roku 91 z permanentnie pękającymi główkami ramy musi zrobić wszystko, aby tego "sukcesu" nie powtórzyć - zabezpieczają się więc na 10tą stronę (już ramy z końca '91 miały wzmocnienia przy główkach)

Hitek, a Ty się tu na strasznego estetę widzę kreujesz ;-) :-P
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA