Nie jest to adapter na bank - przy przejściu z gwintu na kikut nie ma najmniejszej ryski świadczącej o łączeniu
Nie jest to dla celów regulacyjnych - kikut jest ciut niższy niż mostek, na tyle jednak niższy aby dosięgnął do niego kapselek zaślepiający mostek od góry (zatyka się on na wewnętrznej ściance rury sterowej a nie mostka)
Najbardziej prawdopodobna jest dla mnie teoria Mekpa - czyli bezpieczeństwo przy alu widle
Po pierwsze: rura sterowa średnicy 1 1/4 (zewnątrznej) ma ściankę na tyle gruba, że wewnątrz jest 22mm - nie wchodzi więc nawet wpuszczany mostek dla 1" widelców
Po drugie: zaciśnięty na kikucie mostek ahead, ściśle przylegający do górnej nakrętki sterów stanowi zabezpieczenie ich na wypadek wyprucia aluminiowego gwintu (czy to na widelcu czy w sterach, bo nakrętki też są aluminiowe)
Pamiętajmy tu, że jest rok '92 (albo i koniec '91 bo rowery już w styczniu sprzedawane są z danego roku modelowego) System ahead jako taki dopiero pojawia się jako nowość dla standardowej rury 1 1/8", a Alpinestars po spektakularnej wpadce z roku 91 z permanentnie pękającymi główkami ramy musi zrobić wszystko, aby tego "sukcesu" nie powtórzyć - zabezpieczają się więc na 10tą stronę (już ramy z końca '91 miały wzmocnienia przy główkach)
Hitek, a Ty się tu na strasznego estetę widzę kreujesz
