#61
Gerwazy pisze:zapakowałem rower (...) i pojechałem w plener
sadzac po stanie opon nie klamiesz :roll:

miales go w plecaku ? 8-)

a tak na powaznie Piekny i wyglada jak nowizna :-( :-( :-(

super foty ale zdjecie nr 12 (atek z kroplami wody/rosy) jakos szczegolnie wpadlo mi w oko :->
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#67
dancio_yr84 pisze:Magia.

:!: :!: :!: :!: :!:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#70
Dziękuję za wszystkie słowa uznania ;-) Szkoda że plan z mgłą nie wypalił, bo myślę że foty były by fajniejsze. Może kiedyś przyjdzie czas na powtórkę..
stephen pisze:Piekne zdjęcia.
Możesz zdradzić miejsce sesji?
Pewnie:
https://goo.gl/maps/m0elz

Mniej więcej tam gdzie zaznaczyłem. Ogólnie mało znane miejsce, rzadko ktoś tam zagląda. Choć to może trochę się zmienić, bo w tym roku został tam wytyczony przez gminę szlak turystyczny.

#71
marcin74 pisze:
Gerwazy pisze:zapakowałem rower (...) i pojechałem w plener
sadzac po stanie opon nie klamiesz :roll:

miales go w plecaku ? 8-)
Trzeba było widzieć minę sąsiada jak idąc na grzyby zobaczył mnie objuczonego sprzętem i z rowerem na ramieniu jak wyszedłem z lasu :-P

#73
Gerwazy pisze: Cinelli The Next Machine z 1991 roku na osprzęcie Campagnolo Centaur. Katalogowo powinien mieć hamulce DiaCompe, tu jednak na szczęście tej marki są jedynie wieszaki, a hamulce to piękne grafitowe Centaury (=Euclidy?). Inne rzecz nie zgodna z katalogiem to sztyca, tu też na szczęście jest Campagnolo zamiast jakiejś innej marki. Trzecią rzeczą, która nie zgadza się z katalogiem są koła a głównie piasty. Z tym, że to jest sądzę zmiana wtórna, dokonana już po opuszczeniu fabryki (nie wykluczone, że 2 wcześniej wymienione także). Mianowicie ktoś włożył do roweru koła z piastami tandemowymi :shock: Tylna wygląda jak od motocykla, jest pewnie z 2x bardziej masywna od standardowej.
hmmm...przegladalem ostatnio katalogi Euclida i sie zastanawiam czy przednia piasta to napewno tandemowa :?: ;-)
tyl tak ,a przod ..glowe bym dal ze Euclid w odmianie z wysokim kolnierzem...najladniejsza ze wszystkich piast Campy / mtb
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#74
zagialem sie :->
tez nie euclid :-?
obstawiam Gran Sport z rocznika 74/75......tylko ten zacisk :?: :?: :?:

:-> :-> :-> :->
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#76
Marcinie przednia piasta to nie rozwiązana zagadka ;-) Myślałem, myślałem ale nic nie wymyśliłem :roll:
Na pewno nie jest to Euclid, bo ten ma inne otwory, i inny zacisk. Ważną wskazówką jest brak uszczelnień na konusach, co dowodzi, że to piasta z przez 1989 roku a więc szosowa/touringowa.

Prawie pasuje do modelu Triomphe z 1985 roku, bo zgadza się zacisk i kształt samej piasty jest podobny. No właśnie podobny a nie taki sam - inne otwory i inny profil korpusu. Triomphe w katalogu jest oznaczona 921/000:

Obrazek


Gran SPort 1974/75 też odpada bo piasta ma inne- mniejsze otwory

#77
lubie takie zagwozdki :-D

nie dosyc ze piekna maszyna to jeszcze kryje tajemnice :->
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#78
No Gerwazy... moge powiedzieć ze forum sie trzyma chyba dzieki tej maszynie bo reszta to ma złomy jakieś z wystawek .....

Cosik mi te jasne klamki tu nie pasuja co całości ...

ale faktycznie maszyna czasu jest .... i zajoba też masz !
www.velotech.pl

#79
Piotr pisze:No Gerwazy... moge powiedzieć ze forum sie trzyma chyba dzieki tej maszynie bo reszta to ma złomy jakieś z wystawek .....
Uff, znaczy że uratowałem forum przed upadkiem. Całe szczęście że kupiłem ten rower :-P

Klamki mam grafitowe krótkie na podmianę, ale jeszcze nie wiem czy nie zostawić tych szarych dla kontrastu.

#80
marcin74 pisze:.....
hmmm...przegladalem ostatnio katalogi Euclida i sie zastanawiam czy przednia piasta to napewno tandemowa :?: ;-)
Sprawa piasty nie dawała mi spokoju, przewertowałem internet ale nic konkretnego nie znalazłem.
Jednak udało mi się dojść do wniosku, który rzuca pewne światło na sprawę ;-)

Jakiś czas temu, na podstawie informacji z sieci, oraz własnych doświadczeń ustaliłem z dużym prawdopodobieństwem metodologię oznaczania daty produkcji korb MTB Campagnolo.
Poźniej przypadkiem odkryłem, że przeciwnakrętki konusów piast noszą identyczne oznaczenia jak korby. Na podstawie kilkunastu piast potwierdziłem z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością, że metodologia oznaczanie daty produkcji korb odnosi się również do piast. Jak wiadomo osprzęt MTB był produkowany od 1988 do 1995, więc oznaczenia wyglądają tak:
wybity symbol 41 : I połowa 1988
42 : II połowa 1988
51 : I połowa 1989...itd
...do 72 : II połowa 1991
potem już leciało rocznikami normalnie 92 dla 1992, itd. bez podziału na połowy roku.

Przechodząc do sedna:
Odkręciłem dziś przednie koło żeby sprawdzić co jest wybite na przeciwnakrętkach, i znalazłem takie oznaczenia:
[center]
Obrazek
[/center]
Rozszerzając powyższy sposób określania wieku na starsze roczniki wygląda to tak:
32 : II poł. 1987
31 : I poł. 1987
22 : II poł. 1986
21 : I poł. 1986
12 : II poł. 1985
11 : I poł. 1985
Wg info z sieci dla 1984 była cyfra 4 w kółku, itd do 1980 gdzie było 0 w kółku. W latach 70, 60, zamiast kółka były romby, trójkąty...

Z powyższego wynika, że piastę wyprodukowano w pierwszej połowie 1985 roku. Czyżby jednak Triomphe? :roll:
[center]
Obrazek
[/center]
Z porównania z katalogiem wychodzi że chyba tak ;-)

#81
Wpadł mi w ręce album zatytułowany " Cinelli The Art and Design of the Bicycle" o taki:
Obrazek


Antonio Colombo pisze w nim m.in o znajomości z Garym Fisherem, i o tym jak zaprojektowali wspólnie linię rowerów na rynek amerykański:
Obrazek

Można z tamtąd też dowiedzieć się że tych rowerów wyprodukowano łącznie około 1000sztuk i jeden "crazy catalog" z którego 2 strony wyglądały tak:
Obrazek

No właśnie. Tylko gdzie ten "crazy catalog" można znaleźć?

Ponadto opisana jest linia rowerów z "Machine" w nazwie:
Obrazek


Pan z lewej podobno też jeździł na Cinelli The Machine:
Obrazek

#83
No to gwiazdka się postarała ;-) Fajny album, sporo wiedzy, przy czym moim zdaniem zbyt po macoszemu potraktowano w nim historię "prawdziwego" Cinelli,za to dużo miejsca poświęcając współczesnym tworom typu M.A.S.H które jakoś do mnie nie przemawiają ;-)

#84
Korzystając, z tego że mam wolną chatę przez tydzień postanowiłem zrobić remanent w moich retro zbiorach.
Kilka moich rowerów w związku z tym opuściło czasowo kartony które normalnie zamieszkują.
Przy tej okazji postanowiłem spróbować pewnych modyfikacji w Cinelli The Nex Machine.
Przede wszystkim zmieniłem koła na te które prawdopodobnie były oryginalnie w tym rowerze. Kupiłem je razem z innym rowerem od jednego sprzedawcy, ale tam nie mogły być fabrycznie choćby dlatego że nie zgadza się szerokość piasty z rozstawem haków (piasta 135mm, haki 130mm).
Koła są na katalogowych dla Next Machine oponach Fisher FatTrax o grubości aż 2,2 i wydaje mi się że wizualnie znacznie lepiej się komponują niż cienkie kiszki Michelin Hot jakie były wcześniej. Koła mają jadnak standardowe piasty Campagnolo Centaur, a te na których rower kupiłem miały masywne paisty z wysokim kołnierzem - z tyłu tandemową, z przodu szosową. I te piasty (przynajmniej tylną dopuki nie znajdę przedniej co łatwe nie będzie) chciałbym zostawić, dlatego czeka mnie przeplecenie kół. Niestety nie wystarczy zmienić samych opon, bo różne są też obręcze - te które powinny być oryginalnie - Campagnolo Thorr są nieco szersze niż Campagnolo Atek na których obecnie są koła z dużymi piastami. Pozatym Ateki weszły rok później niż rok modelowy całego roweru więc też z tego powodu trzeba z tym zrobić porządek.
Poza tym kilka mniejszych zmian widocznych na zdjęciach:

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek


A klamki jak myślicie które lepsze? Jest jeszcze opcja długich w kolorze grafit

Obrazek

#85
Gerwazy pisze:A klamki jak myślicie które lepsze?
po mojemu..... ciemniejsze ;)
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#87
Marcinie tak i mnie się wydaje.

Corrado kajam się, nie wystarczy zamiast karnego jeżyka? ;-)

Jeśli za opony, to spokojnie się należy jeszcze za wieszaki ustawione o wiele za wysoko. Dobrze że nikt nie zauważył :-P

#88
Gerwazy pisze:... Dobrze że nikt nie zauważył :-P
Zauważył, zauważył, ale piękno całej reszty jest tak onieśmielające, że krytyka przychodzi z wielkim trudem.

Ale skoro już się tak rozkręciliśmy, to powiem, że nie potrafię uzasadnić koloru pancerzy hamulcowych.
I w ogóle jakoś tak czarno. Może jakaś kolorowa naklejka "Scott" by pomogła... :-D

Głosuję na czarne klamki, chyba że byłaby opcja krótkich ze srebrnymi dźwigniami, to bym się może jeszcze zastanowił.