Trafiło się jakby to powiedzieć z marszu, a wyglada to tak :
Rama oklejona jako CENTURION, ale mam watpliwości czy nie była daawniej przemalowana i oklejona .
Co ciekawe sztyca podsiodłowa ma spory rozmiar 29.8 i to taki nietypowy, co przy przerzutce przód 31.8 daje cienką ścianke rurek.
Haki są sygnowane Ritcheya.
Rozmiar ramy 18 " , czyli najlepszy.
#2
Nie chcę się wymądrzac ale rama mojego (Author Sector 95) kolegi na pierwszy rzut oka wygląda identycznie, osprzęt z grubsza też by się zgadzał....
Jeśli masz wątpliwości czy to oryginał (niestety dlatego właśnie nie jestem zwolennikiem naklejek jako alternatywy dla oryginalnych grafik) to może tym tropem...
Jeśli masz wątpliwości czy to oryginał (niestety dlatego właśnie nie jestem zwolennikiem naklejek jako alternatywy dla oryginalnych grafik) to może tym tropem...
#3
Dlatego zwórciłem uwage na sztyce - 29.8 to rzadkosć, i Authory takiej nie miały, poza tym miały przerzutke przód 28.6 jak mnie pamięć nie myli.
#5
Myśle że to oryginał, mój użytkowy Centurion Bear('98 lub '99) też ma sztyce 29.8mm i naklejane napisy. Na główce ma znaczek w kształcie głowy centuriona z profilu, hełm z grzebieniem i 'oczko'(choć mnie bardziej przypomina to pisaną literę 'E' od której urwał się kawałeczek ;)).
#6
#7
#8
A więc ani to ani tamto, jednak w rowerku zagoszczą canti LX-a i wieszaki Shimano albo pace.
Klamki, no to tutaj problem zobacze co znajde i manetki jeszcze szukam, najchętniej gripy.
Widelec zosatał przeserwisowany, olej dobrany do tłumika i nareszcie pracuje prawidłowo, hm tylko spreżyny przydałyby się twardsze i elastomery., ale amorek jest w stanie jak sklepowy.
Klamki, no to tutaj problem zobacze co znajde i manetki jeszcze szukam, najchętniej gripy.
Widelec zosatał przeserwisowany, olej dobrany do tłumika i nareszcie pracuje prawidłowo, hm tylko spreżyny przydałyby się twardsze i elastomery., ale amorek jest w stanie jak sklepowy.
#9
to jak canti LXa, piasty jak widzę też, to może uderz w całą grupę i klamkomanetki załóż A jak nie to gripy i Avid?
#10
Tam jest cała gupa, klamkomanetek, zastanawiałem sie , mam nawet ale nieładnym stanie, a Avidy v-ki były pózniej to by tak niepasowało, na Allegro są ale kase trzeba oszczędzać bo okres nierowerowy jest.
Z jednej strony chciałbym canti, z drugiej , słabo hamują, wolałbym v-ki.
Mam klamki takie dziwne z regulacją całe alu ale trzeba by je zdrowo polerować.
Próbowałem Magure, ale nie pasuje mi do amorka absolutnie, wole lżejszy wyglad rowerka, no i pancerze chcę załozyć białe wszędzie i białe uszczelniaki do nich.
W poniedziałek będę u lakiernika jednego i zasięgne języka , co i jak by rame pociągnać na nowo białem lakierem lekko , jakie koszty, bo chyba warto, Centurion dbał o swoje ramy i dawał dobre podkłady antykorozyjne, wiec rama była na lata.
Porównywałem canti dzisiaj XT i LX i nie widze róznicy, a czarne LX będą ładniej kontrastowac z białym.
Klamki, chciałbym CODY, albo coś podobnego, jakieś lekkie cnc popularne, nie strzały za dużą kase.
Manetki - gripy, mam , ale chwyty ich są w kiepskim stanie, hm, czegos bym szukał, może manetki jakies na 7 zwykłe, bo tam 7demka z tyłu, albo dam 9-tki i wywale jeden blacik z tyłu, i będzie 8, szukam pomysłu.
Poza tym sztyca do wymiany bo jest krzywa, ech, nazbierało sie tego.
Z jednej strony chciałbym canti, z drugiej , słabo hamują, wolałbym v-ki.
Mam klamki takie dziwne z regulacją całe alu ale trzeba by je zdrowo polerować.
Próbowałem Magure, ale nie pasuje mi do amorka absolutnie, wole lżejszy wyglad rowerka, no i pancerze chcę załozyć białe wszędzie i białe uszczelniaki do nich.
W poniedziałek będę u lakiernika jednego i zasięgne języka , co i jak by rame pociągnać na nowo białem lakierem lekko , jakie koszty, bo chyba warto, Centurion dbał o swoje ramy i dawał dobre podkłady antykorozyjne, wiec rama była na lata.
Porównywałem canti dzisiaj XT i LX i nie widze róznicy, a czarne LX będą ładniej kontrastowac z białym.
Klamki, chciałbym CODY, albo coś podobnego, jakieś lekkie cnc popularne, nie strzały za dużą kase.
Manetki - gripy, mam , ale chwyty ich są w kiepskim stanie, hm, czegos bym szukał, może manetki jakies na 7 zwykłe, bo tam 7demka z tyłu, albo dam 9-tki i wywale jeden blacik z tyłu, i będzie 8, szukam pomysłu.
Poza tym sztyca do wymiany bo jest krzywa, ech, nazbierało sie tego.
#11
pisząc o Avidzie myślałem o samych klamkach - miałem kiedyś takie z regulacją położenia wieszaka coś jak w XTR 950, tyle że z przodu klamki a nie wewnątrz (nota bene poroniony pomysł Shimano) - z kantami hamowały super!
No i 7 zostaw obowiązkowo żeby rower nie stracił charakteru
No i 7 zostaw obowiązkowo żeby rower nie stracił charakteru
#12
Dorwałem klamik LX-a z 1996r STM-567, są na 8 biegów, może lepiej bo są dostępne kasety o miększych przełożeniach niz 7 (11-28 ).
Do tego mam canti Lx-a, w sumie nie zmieniły się od paru lat wyglądem , oprócz wprowadzenia okładzin wymiennych, przerzutka tył także nie straciła wygladowo.
No i róznica miedzy rocznikiem roweru a rocznik szpejów do podmiany nie jest duży, rok róznicy myśle do przyjęcia
Do tego mam canti Lx-a, w sumie nie zmieniły się od paru lat wyglądem , oprócz wprowadzenia okładzin wymiennych, przerzutka tył także nie straciła wygladowo.
No i róznica miedzy rocznikiem roweru a rocznik szpejów do podmiany nie jest duży, rok róznicy myśle do przyjęcia
#13
Te właśnie kmanetki z hamulcami LX rządzą w moich rowerach (3 sztuki, w jednym są kmanetki STX RC, ale to właściwie to samo). Moim zdaniem, najładniejszy, i świetny funkcjonalnie zestaw. Pod warunkiem, rzecz jasna, że szczęki mają chromowane obudowy na wsuwki
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#14
A jakże, mam te cześci do wsuwek, gorzej potem z wsuwkami, poza tym klocki dałbym raczej koolstopy, bo przynajmniej hamują a nie rżną obręczy.
#15
Więc wychodzi na to, że albo masz hamowanie, albo wyglądanie. Ale powiem Ci, że te moje wsuwki orginalne LX nie rżną moich maviców, może przez ten ichni UB szy SUP, nie wiem.
A ostatnio założyłem (bo mi szkoda tych wsuwek na zimę trochę. a cholera wie, skąd je brać) takie tektro z grubsza cięte, od hamulców RBP. I też jest śmisznie.
A ostatnio założyłem (bo mi szkoda tych wsuwek na zimę trochę. a cholera wie, skąd je brać) takie tektro z grubsza cięte, od hamulców RBP. I też jest śmisznie.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#16
No cóz, amor poszedł pod młotek na Allegro, hehe, dla mnie za miętki niestety, za dużo ma sagu wstepnego na moją wage.
Zakładam sztywny widelec i chyba jednak Magure, i gripy na 7=mke.
Jkaby ktos chciał to wisi na aukcjach, przeserwisowany, wymieniony olej itd.
Zakładam sztywny widelec i chyba jednak Magure, i gripy na 7=mke.
Jkaby ktos chciał to wisi na aukcjach, przeserwisowany, wymieniony olej itd.
#18
nie to jakiś aluminiak kalloya pewnie z nadrukiem .
A propo, niestety ramka poszła w świat także rowerek historią już jest dla mnie .
Ciekawostką jest to że Centurion daje 10 lat na przerdzewienie ramy stosując systemy antykorozyjne i fakt faktem po umyciu dokładnym ramy rdzy nie widać nigdzie.
A propo, niestety ramka poszła w świat także rowerek historią już jest dla mnie .
Ciekawostką jest to że Centurion daje 10 lat na przerdzewienie ramy stosując systemy antykorozyjne i fakt faktem po umyciu dokładnym ramy rdzy nie widać nigdzie.
#19
ramka została w Krakowie :) i jestem jej nowym właścicielem. Nie użyję jej jednak do złożenia jakiegoś oldskulla lecz przyda mi się jako baza do wyprawowego roweru. Użyję kilku starych części (jak np. thumby SL-MT62) jednak głównie rower będzie na nowych komponentach.
Ramka jest śliczna. Kocham patrzeć na jej spawy ;)
Ramka jest śliczna. Kocham patrzeć na jej spawy ;)
life is just a dream, pain is an illusion.