Juchem Serie Zwo

#1
Stałem się posiadaczem takiej ramy.

Firma nie należy do często spotykanych.

Chciałbym złożyć coś jeżdżącego na tej ramie bo chyba warto.

Rama jest pięknie wykończona, super spawy i piękny lakier.

Mam jednak kilka znaków zapytania. Może ktoś z Was pomoże :-)


Pierwsze pytanie to jaki wideł do tej ramy? Chciałbym jakiegoś Bombera ale jakiego?


Nie potrafię rozszyfrować tej ramy.

W katalogu Rowery Świata 1998 jest bardzo podobna rama nawet w takiej samej wersji kolorystycznej.

Nie ma jednak tego wzmocnienia przy główce ramy. Wzmocnienie ma model Free Rider.


Druga zagwozdka to rocznik.

Pod suportem są wybite:

SB96

46-98

RACETEC 01.

Obstawiacie rocznik 1996 czy 1998 ?


Mam nadzieję, że ktoś pomoże.
Ostatnio zmieniony 2014-06-03, 22:03 przez adek, łącznie zmieniany 1 raz.
89' Juchem Alu Pro 128
90' Juchem Alu Pro 128
98' Juchem Serie Zwo
00' Univega RAM 990
Załączniki
IMG_5574.jpg
IMG_5562.jpg

#2
daj foto i ktory to rok bo serie zwo, jest do dzis produkowany, i poza damperem w zasadzie nic nie zmienili, p[rzez wszystkie lata, generalna zasada w fullach jest takja ze przedni widel ma miec tyle skoku ile tylne zawieszenie, ewentualnie plus 10 procent, dodatkowo amor musi miec podobna charakterystyke pracy jak damper,

#3
dales szybsiej foto niz napisalem ;), rok 96 i chyba go juz wklejal focker, 80 mm na przod i ncos sprezynowego, najlepiej maniek z tamtych lat, bo jak czaje juchem najczesciej manitou stosowal, przynajmniej dzis.

#4
Pamiętaj, że te ramy były robione zawsze na indywidualne zamówienie i pod potrzeby klienta. Jeśli ten sobie zażyczył wzmocnienie, ale mniejszy skok - to jego wola. Ja bym na to nie zwracał uwagi. Najważniejsze to ustalić rzeczywisty skok tylnego koła. A już najlepiej napisać do firmy i zapytać się, co oznaczają cyfry w numerze seryjnym: info@juchem-bike.de

Jak będzie wiadomo jaki jest skok - można szukać amora. Jeśli tam jest 80mm, to pasowałby jakiś Manitou X-Vert (jednak półka) albo pierwszy Bomber Z1.
Masa samej ramy jest taka, że te kilkaset gram na widelcu nie będzie już robić różnicy.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#6
Dziś wieczorem napiszę do pana Wernera może się czegoś dowiem.


Może mi jeszcze ktoś z ciekawości wyjaśnić jaki jest sens takich haków?

Dlaczego tak to robili? Chodziło o to żeby robić inaczej czy miało to jakieś zastosowanie?
89' Juchem Alu Pro 128
90' Juchem Alu Pro 128
98' Juchem Serie Zwo
00' Univega RAM 990

#7
tiomek pisze:na zdjęciach w allegro nie widzę mocowania linki hamulca pod canti, więc może to rocznikowo początek v-ek

cała rama jest alu? bo wygląda jak karbon :)
Nie ma linki pod Canti.

Rama jest z aluminium ma jednak wypolerowane spawy. Może się tak wydawać na pierwszy rzut oka, że jest carbonowa.
89' Juchem Alu Pro 128
90' Juchem Alu Pro 128
98' Juchem Serie Zwo
00' Univega RAM 990

#8
Klein i Juchem chwalili się, że takie haki są znacznie sztywniejsze od standardowych.
Gwarantuję jednak - jak zaczniesz na to zakładać koło, to zwymyślasz tych panów od najgorszych. Mi dopiero przy jakimś 20 razie przeszło.
Pamiętaj o najważniejszym - zapomnij o zakładaniu koła, jeśli przerzutka nie jest ustawiona na najmniejszą zębatkę.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#9
dokladnie, niezle trzeba sie nakombinowac, przy wkladaniu kola, a co do skokow to masz focker racje, najwazniejsze uestalic faktyczny skok tylego zawiasu, mozna to zrobic i bez pytania, odkrec sprezyne, ustal rame stabilnie w powietrzu i zmierz odleglosc kola od podloza na ugieciu maksymalnym i na maksymalnym wyproscie, odejmij od siebie i masz realny skok tylnego zawiasu

#10
swędział mnie mocno palec przy tej ramie na allegro ale marzy mi sie STS jakiś więc przywołałem się do porządku ;-) jestem bardzo ciekawy finału projektu i szczerze kibicuje 8-)

#12
Tak trochę przeglądałem katalogi z 96 roku i byłem trochę przerażony tym skokiem 80mm :)

Ten rocznik 1998 bardziej mi pasuje :-) Mam nadzieję, że tak będzie.

Przejrzałem też katalogi Marzocchi z 1998 i 1997 roku.

Rozumiem, że jak piszecie o Z1 to z 1997 roku? Bo w 1998 to było 105mm.

Jakoś ciężko mi się odnaleźć w tych Z1 Z2 Z3. Jaka jest hierarchia?

Im mniejsza cyfra tym lepszy wideł? Nie ogarniam tego.

Sorry, całe życie na sztywnym jeździłem. Univega jeszcze się kompletuje :)
89' Juchem Alu Pro 128
90' Juchem Alu Pro 128
98' Juchem Serie Zwo
00' Univega RAM 990

#14
sprawdz najpierw jaki masz skok tylnego zawiasu, bo nie mozna sie przerazac skokiem 80 mm jesli z tylu jest 100mm, przykladowo, jesli z tylu masz 80, to z przodu musi byc 80 lub 90mm, jesli z tylu 100, to z przodu 100 lub 110mm, jesli tyl ma 63 to pzrod 63 lub 70, to musi banglac ze soba i wpsolpracowac

#15
Spoko. Zobaczymy kto będzie pierwszy. Pan Werner z mailem czy ja u kumpla w garażu ?

Wtedy będę podejmował decyzje.

Czym tak cudownym się ta rama charakteryzuje, że jest spawana już tyle lat w niezmienionej formie?

Wiem, że to czterozawias. Czy to jest ten słynny zawias Horsta?
Sprzedający pisał coś o patencie Juhema na to zawieszenie.

Przepraszam, że zadaję tak głupie pewnie pytania ale może dowiem się czegoś nowego od mądrzejszych :-)
89' Juchem Alu Pro 128
90' Juchem Alu Pro 128
98' Juchem Serie Zwo
00' Univega RAM 990

#16
no niby jest 4-zawiasowy , ale ogniwa horsta nie posiada, wiec sam zobaczysz jak to dzila, napewno sprwnie, napewno jest czule, ale i bez horst linka, niestety bedzie zawieszenie dawac o sobie znac w trakcie pracy, drobne kopanie w pedal, dziwna amplituda, trzeba bedzie sie przestawic na krecenie kadencja , chyba ze juz tak jezdzisz ;0

#17
To zobaczymy co to będzie jak to złożę w jakąś całość.

Czy myślicie, że tylko i wyłącznie Z1 i nic więcej? Czy Z2 też będzie ok?
89' Juchem Alu Pro 128
90' Juchem Alu Pro 128
98' Juchem Serie Zwo
00' Univega RAM 990

#18
Czterozawiasowiec to jest tylko z nazwy. Charakterystyką pracy to będzie bliższe jednozawiaosowcowi niż czterozawiasowcowi. Niestety - Horsta brak, tak jak pisze Anadriu. Tak więc to taki jednozawias z dodatkowymi elementami wpływającymi na przełożenie. Horst Link do zawias znajdujący się pomiędzy mufą suportu a hakiem tylnego koła. U Ciebie zawias jest ponad hakiem tylnego koła - stąd różnica.

Z2 ma 63 milimetry skoku. Najpierw sprawdź ile masz u siebie - a potem zastanawiaj się nad amorem.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#19
sprawdz skok tylu najpierw:) powtarzam jak mantre... od tego zalezy co masz miec z przodu, ja osobiscie poszedl bym w mańka, x-verta najlepiej, zaleznie od roku ramy, to taki rocznik x-verta, a precyzując ogniwo horsta, to nie tylko ma byc ponizej haka tylnego kola, ale jeszcze dokladne jego umiejscowienie jest wazne, a dokladniej okolo 3cm ponizej i 3-5 cm przed osia kola, lub cos kolo tego dokladnie nie pamietam, kiedys taki schemat widzialem, bo np jak link znajduje sie sporo nizej pod osia kola, to juz charakterystyka zawieszenia jest zupelnie inna niz pan leitner sobie wymyslil, taki przyklad najlepszy to giantowski nrs, niby klasyczny 4-zawias, niby jest horst link , ale umiejscowiony w innym miejscu i zawieszenie jest dosc specyficzne, niemal sztywne, a dziala tylko na dziurach i nie pompuje wcale jak sie cisnie na pedalach
Ostatnio zmieniony 2013-11-03, 16:48 przez ANDRIUBIKER, łącznie zmieniany 5 razy.

#20
OK. Zrozumiałem i nie będę drążył tematu do czasu sprawdzenia skoku tylnego zawieszenia :-)
89' Juchem Alu Pro 128
90' Juchem Alu Pro 128
98' Juchem Serie Zwo
00' Univega RAM 990

#21
Posiadłem nową wiedzę na temat mojej ramy. Mądrzejszy jednak nie jestem :-)

Napisałem maila do sprzedawcy ramy. Napisał, że rama była z niebieskimi SID-em o skoku 60mm z roku 1998 lub 1999.


Dziś rano odezwał się też sam Pan Werner Juchem i napisał, że rama jest z 1998 roku.
Kazał sobie dosłać fotki. Mam nadzieję, że wniesie jeszcze coś do tego tematu.
Ostatnio zmieniony 2013-10-07, 12:39 przez adek, łącznie zmieniany 1 raz.
89' Juchem Alu Pro 128
90' Juchem Alu Pro 128
98' Juchem Serie Zwo
00' Univega RAM 990

#23
ANDRIUBIKER pisze: dodatkowo amor musi miec podobna charakterystyke pracy jak damper,
Jeżeli chodzi o tą zasadę to też SID jest bez sensu chyba.

Jednak trzeba zakładać, że nie musi to być wideł oryginalny od tej ramy.
89' Juchem Alu Pro 128
90' Juchem Alu Pro 128
98' Juchem Serie Zwo
00' Univega RAM 990

#24
no raczej ze bez sensu, damper sprezynowy to i amor sprezynowy byc powinien, a ile skok tylnego zawiasu ma? bo wcale sie nie zdziwie jesli ma wlasnie 60mm, lub cos kolo tego

#25
Niestety rama stoi u kumpla. Ja w sobotę wyjeżdżam w końcu na urlop. Pracy jednak przed urlopem taka masa, że nie mam szans nawet pomyśleć o mierzeniu skoku wachacza :-)

Jak wrócę w listopadzie to wszystko pomierzę i wtedy będę Was męczył o pomoc w wyborze właściwej drogi.

Dziękuję na razie za wszelkie sugestie, podpowiedzi i wiedzę :-)
89' Juchem Alu Pro 128
90' Juchem Alu Pro 128
98' Juchem Serie Zwo
00' Univega RAM 990

#26
Udało się pomierzyć skok tylnego zawieszenia. Jest tak około 70 mm.

Rozumiem, że w takim razie szukam widelca ze skokiem 80 mm najlepiej w systemie sprężyna/olej ?
89' Juchem Alu Pro 128
90' Juchem Alu Pro 128
98' Juchem Serie Zwo
00' Univega RAM 990

#28
Do ramy dotarł amortyzator Marzocchi Bomber Z2 BAM jednak w kolorze żółtym i stery Kinga.
89' Juchem Alu Pro 128
90' Juchem Alu Pro 128
98' Juchem Serie Zwo
00' Univega RAM 990
Załączniki
IMG_8528.jpg