Raleigh Titanium

#1
Mam sobie oto taką ramę (od jednego z forumowiczów z resztą):

Obrazek


Jest to Raleigh 600 Timet Titanium rocznik 1999. Powoli zbieram do niego części, mam już między innymi takiego sida jak był montowany w oryginale:

Obrazek


Obrazek


Poza tym na pewno będzie czarna sztyca thomson setback i prawdopodobnie szary xtr. I teraz kwestia jest następująca, zdzierać lakier z ramy czy nie? :)

#2
Zaprawki? Z malowaniem tytanu może być problem (albo i nie, nie wiem ;]), no chyba że chcesz goły tytan mieć. Ja bym zostawił jak jest.
Allegro, Alpinestars, Breezer, Corratec, Kuwahara, Rocky Mountain.

Obrazek

Re: Raleigh Titanium

#3
tiomek pisze:... I teraz kwestia jest następująca, zdzierać lakier z ramy czy nie? :)
A po co jesli można wiedzieć :?:

Oryginał to oryginał a jest kilku specjalistów którzy zachowujac oryginalny lakier uzupełnią ubytki i odnowią powłokę tak , że będzie wyglądała jak nowa !

Pozdrawiam
Andrzej
Nie dyskutuj z chamem - najpierw sprowadzi Cię na swój poziom a potem pokona doświadczeniem !!!

#4
Lonkor pisze:A po co jesli można wiedzieć

wyglada na calkiem ladnie zachowany :!: wiec po co kombinowac ;-)
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#6
jeśli zostawie lakier to zaprawek nie będę robił bo wygląda przyzwoicie, myślałem, żeby zedrzeć do gołego tytanu, tutaj mam zdjęcie takiej ramy obdartej:

Obrazek


jak widać są odbarwienia od spawania

hamulce na razie V bo akurat kupiłem z innym rowerem, ale docelowo miały być tarcze i może jeszcze będą

waga ramy 1664 g.

#8
Jeżeli masz już niebieskiego SID-a to bym nie szkieletował do nagości bo malowanie jest super i z SID-em będzie świetnie wyglądać. Idź w to co jest w katalogu bo warto a i części są raczej dostępne jak poszukasz.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#14
a ja bym nie ruszal nic, oryginalne nalepki, oryginalne malowanie, a po zdjeciu lakieru bedzie jak milion innych ram szarawych, ten jest oryginalny na maxa, a wlasciciel wie na czym jezdzi to najwazniejsze

#18
Ja osobiście nie mam nic to żółto-nebeskiej kolorystyki ani tym bardziej do radia RMF FM ale po prostu te odcienie tak mi się skojarzyły z rowerem, który miałem gdzieś w pamięci, a do wybitnych nie należał:

Obrazek


U yetiego są inne kolory, tam zamiast niebeskiego jest ten celeste czy jak tam to zwą. Nie ma co porównywać.
Tak jak mekp napisał ta rama wygląda jak zwykłe alu. Tytan jest na tyle szlachetny że zwykle zostaje goły, ma to swój urok, jest nieznacznie lżejsze i nie trzeba się obawiać o stan lakieru, odpryski itp. Satynowane to już w ogóle miodzio.
Skoro to Raleigh a kolega ma już niebieskiego SIDa to może by zrobić coś na wzór współczesnej wersji Raleigha Titanium Johna Tomaca?

http://www.google.com/search?q=raleigh+ ... 1024%3B768
https://www.facebook.com/evobikesycow

#19
Okej, na razie rama zostaje w oryginalnym malowaniu, jak mi się znudzi, rozbiorę, wypiaskuję i się zobaczy.

Nareszcie udało mi się skompletować części na koła. Będą to najdroższe koła w moim życiu bo składają się z 2 kompletów piast 950. Jeden komplet widoczny na poniższym zdjęciu, a drugi zgubiony przez pocztę (nadal próbuję odzyskać pieniądze z paypala, ale czarno to widzę).

Obrazek


A teraz czas na składanie :)

#22
no z tego co ja sie dowiedzialem od forumowiczów i przeczytalem na innych stronach to są kłopoty z tymi obreczami, jakiś niemiecki magazyn rowerowy zrobił testy chyba nawet i wyszło że są niebezpieczne bo pękaja osiowo między szprychami, już nie wpominajać o wyrwanych kapslach z otworów, ja waże 85kg i zrezygnowałem z kupna, zresztą jedna kiedyś miałem taką z przodu i po pierwszym dzwonie byla do wymiany ;-)

#23
Ja stanę z drugiej strony i powiem że mam takie u Siebie od 2007r...

Tylną musiałem zmienić bo miesiąc po zakupie brat we mnie wjechał i koło załapało przerzutkę. Wyrwało ze dwie szprychy i lekko podciągneło jeden nypel... Wycentrowałem i jeździłem, pewnie jeździłbym dalej ale minimalne bicie denerwowało mnie przy HS'ach...

Ważyłem 75 przez większość km teraz jest 95 i dalej o nic się nie boję...

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#24
O obręcze boję się mało, bo:
- ważę ok 70 kg
- w kołach jest po 36 szprych
- szprychy DT Revo, więc są bardziej przyjazne dla obręczy niż np zwykłe 2mm (co do koloru, srebrny podoba mi się bardziej, jest bardziej retro :) )
- koła będą centrowane u bardzo dobrego gościa, a pierwsze centrowanie i równomierny naciąg to podstawa
- nie startuję w wyścigach, więc nie będę zarzynał osprzętu

#29
Składanie roweru powoli postępuje, przymierzyłem widelec, a z ciekawszych rzeczy, uszczelniłem dolne łożysko steru. Oryginalnie przewidziana była tam plastikowa, niepasująca pseudo uszczelka. Moje uszczelnienie składa się z podkładki o odpowiednich wymiarach wynalezionej na allegro i uszczelki z górnego łożyska jakichś sterów aheadset.

Rama jest na tyle pstrokata, że zdecydowałem, że nie będzie kolorowych śrubek ani nypli, nie chcę robić festynu :) Może jak w przyszłości obedrę ramę z farby, dokupię kolorowe śrubki, żeby zabarwiły szarość tytanu :)

Obrazek


Obrazek

#30
ja bym go w życiu z lakieru nie obdarl, szczegolnie , ze wiekszosci sie wydaje ze tytan ma kolor szary, co prawda nie jest do konca, jak zedrzesz lakier bedzie wygladac jak kazda inna stalowa rama...a widel pasuje pod rame, na zoltym m95x bedzie doobrze wygladal,