Gary Fisher Montare, nieśmiały start projektu :-D

#1
Ano, przyszła dzisiaj ramka do mnie.
Info: Gary Fisher Montare, rocznik 94. Katalog mówi, że to była trzecia od góry w hierarchii ram GF w tamtym roku (wyżej były te obłe Procaliber i Caliber). Rozmiar: 17,5 cala. Waga: lekka, na moją rękę (tak przy okazji, gdzie można tanio a dobrze kupić wagę z haczykiem?), katalog twierdzi, że poniżej 4 lbs, czyli jakieś 1800 g. Made in USA, napisy i logo jest wypukłe :-D.
W bonusie przyszło STX (nawet OK), plastikowy dziwny suport, zredukowane z rozmiaru 1 1/4 stery (badziewnie to wygląda ale na razie zostanie), i koła bontrager na stx-ach takoż.
Cel operacji: Lekki, zwrotny podganiacz do roboty, bo mi to gt rdzewieje od tej p*lonej soli, no i łapy bolą od dźwigania na kolejowe wieszaki.

1. Majnwiu
Obrazek


2. STX i jankeski spawacz
Obrazek


3. No i te stery z redukcją:
Obrazek


Plan: Wkręcę korbel SR XC Pro i przerzutę tył LX od skoliozy (lekka nie jest, wiem, ale jest) docelowo zapoluję na to xt z krótkim wózkiem, hamulce wejdą canti LX, widły cr-mo lekkie jakieś mam w warsztacie, i... tyle mam na razie zaplanowane. Reszta, hm, muszę się z tym przespać.
Kwestią otwartą pozostają kółka, kierownica, mostek, siodełko i ogumienie.
A Wy, co byście doradzili, generalnie, ma być w miarę lekko, w miarę tanio, i bez ekstrawagancji...
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#2
hmm pytalem sprzedajacego czy cos nie oposci ceny, ale byl uparty;) - a jak - Tobie sie udalo stargowac?

-jesli bedzie na sztywnym widelcu to pierwszy krok ku lekkosci wykonany;)
-nastepny to lekkie kola - najtaniej detki i opony (nie-koniecznie calowki... ale raczej w klimatach semi-slick/slick)
-ostatni manewr to uproszczenie napedu - jesli nie singiel (odpadaja w koncu manetki), to np. 7-biegowiec (1-rzad przod, 7-tyl, kaseta "twarda" typu 24z max i najlepiej/najtaniej/najlzej tylko prawy grip-shift)

ot najtansze co mozesz zrobic;)
ciao
Obrazek

#3
Szkoda że widelec z rurą 1i 1/4 jest tak trudno dostępny. Oczywiście jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma, złożyłbym na redukcji a w międzyczasie szukał widełek bo to niezły czad jest z taką niecodzienną konstrukcją. Zapomniałem o małym drobiazgu; wspornik na ten rozmiar :-(

#4
gratuluję zakupu! ramka wizualnie w ładnym stanie, więc kózka będzie zacna (az dziw że jeden z topowych modeli garego ma być wołem roboczym po to by chronić troszkę prostszego Gietka ;-) to się GiTowa miłość zowie! )
A co do koncepcji - w wersji superlight był ostatnio na allegro wideł Biria (poniżej 800g) może nie bardzo urodziwy, ale lekki (jeśli chcesz poszukam kontaktu - aukcja mogła się skończyć) Do tego może jak Zimniasty radził: 1x7 lub 1x8 (szansa na lżejsze, lepiej uszczelnione piasty)
A korby XC Pro w stanie niemal sklepowym do tyrania to profanacja! :evil:
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#5
1. Sól na alu działa destrukcyjnie
2. Jak jest lekka rama to sztywniaka chyba zrobisz.

Zrób sobie wygodny rower z giętą kierownicą, koła lekkie, no na Twojawage bym uważał, normalne oibręcze, jakbyspotrzebował to Alexrims AC 18 425 g sztuka, do tego cieniowane szprychy 2/1.8 na , 36 sztyk na koło, do tego piasty paralaxy .
Napęd - lubisz twardo jechać, to załóż korbowód od trekinga 48 ( 46) /38 dwa blaty i 8 z tyłu 11-28

Opony np. IRC Mythos II albo Serac to ok 440 g/szt nawet w drucie, .


Zreszta , rama jest ładna , przemyśl bo tak sie nie trafia za często.
www.velotech.pl

#6
Ano zrobię sztywniaka. Zresztą w orginale też był sztywny, maga miał paragon na tej samej ramie. Widły mam, nie ważyłem bo nie mam czym, ale ciężkie nie są.
Z tą solą toś mi klina zabił Piotrze, wydawało mi się że utlenione alu to zniesie lepiej.
Korba - rzeczywiście wariant 2x8 jest nęcący...
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#8
no 540 , pomylić się mozna , ale kulturalny to nie jesteś raczej.

2X8 to dobra koncepcja, zwłasc za że chciałeś większe przełożenia ostatnio robić, mały blat Ci odpadnie, a średni wystarczy na jakieś podjazdy.
7 nie proponuje bo już mało co zostało w ofertach, 8 jest jeszcze dostępne przyzwoicie.
No i przerzutka z krótkim wózkiem np. szosowa obsłuży to elegancko.
www.velotech.pl

#9
Oj z tym krótkim wózkiem to trzeba poeksperymentować - ja musiałem przesunąć ogranicznik wychyłu wózka żeby przerzutka składała się bardziej i żeby łańcuch nie wisiał na przełożeniu środek-mała Pomimo takiego zabiegu przełożenie blat-największa nie wchodzi (co mi osobiście nie przeszkadza, wolę mieć bardziej napięty łańcuch na dole kasety, jedno ogniwo więcej załatwiło by wszak temat No i ja mam kasetę do 32)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#10
Jeśli załozy kasete szosową do 23 to spokojnie 48/38 pojedzie, gorzej jak da do 30 lub 32 , no to dłuzszy wózek.
Aldek , chyba ze dasz normalne korby 44/32 i kasete szosową , chciałeś zawsze mieć twardsze przłeożenia, mnie taki pomysł chodzi po głowie.
www.velotech.pl

#11
Panowie w żadnym z rowerów nie miałem więcej niż 28 z tyłu. U nas niepotrzebne więcej. Mam blat stronglight 44 na 110, pająka wezmę z lx-a od skoliozy, tylko kwestia średniego blatu zostaje, bo tamten to chyba na dorżnięciu był.
Bardziej mnie teraz trapi ten plastikowy suport bo nie mam klucza na zewnętrzne kołnierze, w dodatku ktoś już odłupał fragment i może być z tym niezła jazda. Z obu stron są takie kołnierze z plastiku a nie wpusty...
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#12
aldek pisze:Bardziej mnie teraz trapi ten plastikowy suport bo nie mam klucza na zewnętrzne kołnierze, w dodatku ktoś już odłupał fragment i może być z tym niezła jazda. Z obu stron są takie kołnierze z plastiku a nie wpusty...
probuj rekami, pozniej zaba hydrauliczna przez szmate, w ostatecznosci imadlo. Jak nie to - temat o wydlubywaniu juz byl;)
Obrazek

#13
szalka szerokości mufy suportowej z takimi półokrągłymi wcięciami? jeśli tak to Kinex albo pochodne - klucze w serwisach powinny być (ja w jednej ramie też miałem z tym kłopot - żabka hydrauliczne poległa, oryginalny klucz odkręcił)
w tej korbie ode mnie to chyba Biopace było i to 38 Stanu nie pamiętam (ale środek można przypuszczać że najbardziej zmęczony był), ale do 44 to i tak kiepsko będzie pasować Sachs miał koronki 34T na standard, może np Yves będzie miał coś takiego (widziałem że same korby wystawiał ostatnio)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#14
skolioza pisze:szalka szerokości mufy suportowej z takimi półokrągłymi wcięciami? jeśli tak to Kinex albo pochodne
niekoniecznie;) SKS i Thun to samo. Ale rama jest teoretycznie z USA, wiec powinna miec cos krajowego/tajwan...
Obrazek

#19
No więc, niestety, fajny i lekki widelec crmo, który miałem w warsztacie, okazał się mieć za krótką rurę sterową. Przez te wszystkie redukcje z 1 i 1/4 w ramie tracimy jakiś centymetr, i tego właśnie centymetra zabrakło. Widelec potrzebuję jakieś minimum 19 cm. A teraz niestety, na allegro padł jakiś pomór na widelce cr-mo, wszystkie wykupują koledzy nasi z forum, licytując jakieś bajońskie sumy :-D
Więc taki mi wariant przez łeb przekmnął, czy by tego scotta unishocka za 50 zeta nie nabyć. Jak to widzicie? I ile to waży?
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#20
Coś mi się kojarzy ze mam widelec crmo GT - czarny z fajnie spłaszczonymi rurkami przy hakach i wybitym logo. Jak będę z wizytą u rodziców to zerknę do garażu.

#21
jeśli chcesz rower na co dzień to Unishocka nie polecam - te widły miały bardzo kiepskie uszczelnienie od góry przez co szybko syf łapały (zwłaszcza woda chętnie do nich wciekała) Więcej będzie z tym roboty niż pożytku :-(
a sztywniak - widziałem na allegro ostatnio jakiegoś Treka i Wheelera (nie wiem jak z rurami), masz widzę ofertę Qsika na GT (hehe, skąd można przypuszczać którą markę wybrałby Aldek....)
Jeśli jednak z jakiś powodów nic Ci z tego nie wyjdzie daj znać - leży u mnie jakiś sztywniak cr-mo na hakach Spinnera z rurą 19,2cm i czeka gotów do wypożyczenia
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#22
qsik, uprzejmie i chętnie się zapiszę na ten widelec. Jeśli ma rurę sterową co najmniej 19 cm.
skolioza, dzięki za informację o Unishocku. Te treki i wheelery z lalegro są za krótkie. Z tym widelcem na hakach spinnera, to może się pomijamy?
Ten mój też jest na hakach spinnera, w jakże niegdyś popularnym kolorze drewno. Rura ma 17 cm. Z dopłatą z mojej strony, rzecz jasna...
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#24
Gary nabiera pary :-D
Pozbierałem, co tam w domu miałem, i na razie wygląda to tak:
Kokpit: Mostek Kore oblazły z kalkomanii, kmanetki stx rc, gripy ritchey truegrips, rogi - orginalne, są bardzo lekkie, chyba zoomy, bo mają literkę Z na śrubie.
Popęd: Na pająku STX RC powiesiłem dwa blaty 42 i 32 (dzięki Piotr). Będzie update - to sterane 42 zastąpi lada dzień 44 stronglighta. Z tyłu dynda sobie przerzutka lx, z przodu będzie: stx se. Kaseta: STX, praktycznie nówka.
Hamowanie: STX, będą LX, canti rzecz jasna
Widły: na razie, poglądowo jest marcok zokes, fajnie wygląda, ale, niestety, elastomers kaputt. Będzie sztywny widelec suspension ready.
Obrączki: mavic x dwieście coś tam. Piasty STX SE. Praktycznie nówki sztuki.
Sztyca: ritchey, fajny kolorek.

Majnwiu
Obrazek


Zadni zad:
Obrazek


A teraz problemy
1. Obejma. Z obejmą jest problem, bo ta która jest, jest wielka jak koło od traktora. Niestety, jest jedyną, w której dało się zamontować ten cynkwajs, opór do canti.

2. Siodełko. Tak, przyznaję się bez bicia, to co jest, ukradłem z roweru córki.

3. Kierownik. Do listy rzeczy pożądanych, jakiś lekki a srebrny.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#25
na wstepie - szybko sie uporałes z projektem :] zapowiada się ciekawie!

wizualnie wszystko zgrane, w kokpicie czarny mostek nie wiem czy burzy kolorystykę czy nadaje kontrastu bo uważam ze sztyca i kokpit powinny byc tego samego koloru. oczywiście mostek jest super :) tak samo jak sztyca - świetny kąsek (jaki rozmiar?)

kaseta STX to kolejny rarytasik i jak piszesz w takim stanie. jak patrze na fotki kaset STX i ALIVIO z tamtych lat to są bardzo odchudzone, sporo materiału jest wybrane na poszczególnych koronkach. chyba lekka sprawa...

a czemu nie chcesz zostawic tych canti STX??

no i czekam na ten blat stronga - ciekaw jestem jaki to model?

dwa blaty przodu? jakbyco mam do oddania za free 3 NOWE młynki 22T SHIMANO :]

#26
dzięki za słowa otuchy
mostek będzie srebrny, taki sam kore. Bedą lx-y bo są uszczelnione. A blat to zwykły zicral srebrny ale - jak pisałem - ma być schludnie i skromnie. Zostaną 2 blaty i docelowo, jak upoluję, będzie przerzutka z krótkim wózkiem i kaseta sram z dobieranymi koronkami 11-28. Ta stx to rzeczywiście cudo jest i zostawię ją do innego projektu - gt tequesta.
Kierownik to najlepiej do pary ze sztycą i gripami - czyli ritchey. Taki jest plan :-)
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#27
ja przyznam, że tak czytając cięgiem to się zdziwiłem nieco...
niby rower codzienny (czyt w mojej ocenie do tyrania po najgorszym syfie, zwłaszcza późną jesienią, zimą i wiosną) a tu takie rarytasiki - piaty SE w ładnym stanie, prawie nowa kasetka... Mnie by tego po prostu szkoda było zakładać na zarżnięcie, ale widzę że to etap przejściowy :-)
No i ciekaw jestem jak będzie wyglądał ten rowerek ze sztywniakiem - zdradzisz szczegóły? bedzie pod kolor czy kontrastowo? lagi podgięte czy proste jak w mordę strzelił
No i rd z krótkim wózkiem na pewno super wizualnie zagra z dwoma tarczami!
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#28
Eee tam, rarytasiki. Kół na piastach STX SE to ja mam w tej chwili 2,5 kompletu :-P
Kurczę, ja tak serio myślałem, że wasze iksteery którymi się tu przebijacie, że to są rarytasiki, a nie budżetowe w końcu dosyć STX, ale co ja tam wiem, amator jestem.
No a poza tym, to mnie to STX lubi, i ja też je lubię. Nic na to nie poradzę. Jak tylko kupię sobie jakiś rower albo ramkę, to się okazuje, że STX z tym przyłazi, i to w znakomitym stanie :-D
Sztywniak będzie podgięty, i trochę wyższy (suspension ready). Pozwoli to odtworzyć orginalną geometrię tego roweru, bo orginalne, fisherowskie 1 i 1/4 calowe widelce Evolution w tym montare też były nieco dłuższe, gdzieś tak wyczytałem w sieci, zresztą widać to nawet na zdjęciach z katalogu '94. To, czego się boję, to kolor tego widelca. Rower w planach będzie konsekwentnie srebrno-wiśniowy, ale widelec jest czarny. Zobaczymy, jak będzie wyło, to się ten widelec wypiaskuje, i puści bezbarwnym :-)
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#29
Stary Gary ciągle jary, czyli Aldek i Zapłotek mają zaszczyt przedstawić projekt prawie na ukończeniu w cudownej scenerii łowickiej zimy.

1. Widok ogólny
Obrazek


2. Z tyłu: Opona maxxis jakaś na piach, ale na kopny śnieg daje radę, sztyca: szary ritchey, kółka mavic 236 oba.
Obrazek


3. Korba STX RC na dwa baty, 32 jakiś ruski noname, 44 – Zicral Stronglight, uwielbiam je. FD - stx se, RD - lx.
Obrazek


4. Piasta STX SE, kaseta STX, czyli ładne rzeczy, schludnie, a niedrogo.
Obrazek


5. Widelec z allegro, suspension ready, nawet lekki, widać wyraźnie wystającą ohydnie redukcję sterów z 1 1/4 na 1 1/8. Coś z tym kiedyś trzeba będzie zrobić...
Obrazek


6. Szpejki naklejki, made in usa i inne tam świecidełka na złodziei
Obrazek


7. Moje ulubione klamkomanetki STX RC, rogi orginalne, kierownik - patrz errata, gripy ritchey true, canti LX na wieszaku, opona z epoki, na ten śnieg znakomite ritchey megabite :-D
Obrazek


8. Takie tam widoczki łowickie...
Obrazek


9. No, dobra, Zapłotek, pofotografowaliśmy sobie, teraz czas wracać na obiad. A nie będzie łatwo :-D
Obrazek


Errata:
Kierownik pójdzie prosty, rzecz jasna, już jest obstalowany Kore śmore, czarny. Przypasowałem srebrny kokpit, ale z tym czarnym widelcem, hamulcami i sterami, nie wyglądało to zbyt ładnie. A czarne z tą szarą sztycą może nawet być.
Z tyłu pójdzie taki sam wieszaczek na canti jak z przodu, jak go gdzieś w szufladzie znajdę, cholera.
Przerzuta tył pójdzie stara dobra Sora z krótkim wózkiem, już obstalowana,
Kaseta, no cóż, szkoda mi jej na tyranie, poskładam srama 11-26.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
cron