Marin Team 1995r.

#1
Witam.

Zaczeło się niewinnie... Przyszedł klinet powiedział że chce stalową ramę na zimówkę. Dużą. 20,5... Adam wystawiał akurat jedną na Allegro... Rezerwacja... Klient zrezygnował... Rama wróciła na A.

Kurde 20,5 mój rozmiar. Team 95... najwyższy model.

Doszedłem do wniosku że właśnie takiej ramy szukałem jeszcze pare tygodni wcześniej myśląc o Retro.
Mail do Adama. Kilka dni później rama przyjechała pod same drzwi.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Wlaściwie to rama+wideł+kiera+mostek.

Pozostało pytanie co dalej? Gratów w domu wala się sporo. Popatrzyłem do katalogu, seryjnie stał na XT737 plus komponety Marin i korba White. Zdecydowałem się na postawienie w specyfikacji bardzo podobnej do fabrycznej.

Korba - tydzień przed zakupem trafiłem to co będzie tutaj pasować najbardziej czyli White Industries. Całoksztaułtu dopełniły alu śruby FRM'a które zostały mi z rozbiórki Scotta.

Obrazek

Obrazek


Następnym elementem układanki były stery które czekały w pudele już od przedniego projektu.
Oczywiście XT 737.
Obrazek


Kolejna była już dostawa z łodzi... właściwie dwie.
Przyjechały Canty XT 737 wraz z Tytanowymi śrubami i klockami Koolstopa.
Obrazek

oraz
Tytanowa QR'ka do tylu.
Obrazek


Co do całej reszty... eh... Widzicie... jakby zostawił rower w fazie projektu to skończyłoby się to jak zwykle czyli rozsprzedaniem gratów. Z tego powodu dozbierałem parę rzeczy takie jak koła Mavic 221/XT 750, XT RD M735, Czarny LX z przodu i złożyłem całość w kupę.

Z czasem będę wam podrzucał docelowe graty które sukcesywnie bedę dodawać.

Aktualnie na tapecie są klamki Avid SD 2.0 które wiszą na A... Dzisiaj przyszły też SPDki 737, kawał kloca :D

Wrażenia z jazdy mogę opisać jako mega pozytywne. Rower jest mega i super łyka podjazdy. Czuję się na nim jeszcze trochę niepewnie ale myślę że kwestia paru kaemów :D Jak tylko pogoda ruszy się w jakąś stronę pojadę na dalsze testy.

Na koniec fotka z trasy
Obrazek


pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#3
Zrobię jakieś fotki jak ruszę się z domu bo pokoju słabe światło...

Wagi łazienkowej nie ma w łazience wiec narazie waga nie znana. Jedyne co mogę powiedzieć to tyle że nie jest źle... :D

Waga nie będzie tu piorytetem... choć ramka daje potencjał do walki o niski wynik.

Z ciekawostek powiem że goły Marin jest lżejszy od Fuji'ego :D o to o jakieś 100g.

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#4
Witam.

Dzisiaj zrobiłem 35km i w ten sposób Marin odkąd go poskładałem zrobił już u mnie ok 120km.

Wrażenia z jazdy są mega pozytywne. Głównym plusem jest to że nie odczuwam mocno zmiany rowerów. No może Marin jest trochę dłuższy.

Obrazek


Właściwie to foto już nieaktualne bo miałem dziś w nocy trochę czasu więc zabrałem się za mały upgrade. :-)

Pierwsze co to ukradłem dziewczynie wagę i zważyłem go. :mrgreen:
Wiedziałem że wynik nie będzie zbyt wyskoki jednak spodziewałem się czegoś bliżej 12kg niż 11kg bo jak narazie waga nie była priorytetem.
Zdziwiłem się gdy całość wyszła 10,5kg ! :shock:
W tym momencie poczułem że jest w tym potencjał bo np tylne koło, bez kasety ale z oponą wykazuje prawie DWA KILO, do tego min ciężka sztyca, suport, klamki, kaseta...

Myślę że granica 10kg jest na wyciągnięcie ręki.

Miałem do niego zamówiony zacisk XT 730 jednak gdy go założyłem zrozumiałem że kompletnie tu nie pasuje i wylądował z powrotem w pudełku.

Kolejnym elementem układanki którego już nie mam zamiaru ruszać jest przerzutka tylna... W pierwotnej wersji miał być XT 737 ale na półce od paru miesięcy koczuje coś ciekawszego a mianowicie.
Obrazek

Obrazek

Może i nie jest to NOS ale mi stan odpowiada... A i kolorystycznie pasuje...
Wsadziłem ją na wagę.
Obrazek

Jest dobrze. Z czasem wsadzę jej tytanową śrubę i parę gram spadnie...
Z resztą względem tego co było i tak jest lepiej.
Obrazek


Skorzystałem z okazji i na wadze wylądowała też kaseta
Obrazek

M900 12-32, tutaj szału już nie ma. Cieszę się że przyjęła nowy łańcuch bo kupiłem ją dość okazyjnie. W dalszej perspektywie (czyli wtedy gdy ta się zużyje) pewnie wpadnie XT 737.

Jeśli chodzi o główne zmiany to tyle... Następne już w nowym roku.

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#5
Witam.

Dobra mam chwilę przerwy...

Od ostatniego upgrade'u mineło trochę czasu... Marinowi dobija już druga setka.

A tu kolejne elementy:

Chrzenek wykopał w biurku takie oto cudo:
Obrazek

Cat Eye OS 1.1 NOS - Przez ostatnie lata odzwyczaiłem się jazdy z licznikiem jednak w tym sezonie planuję regularnie trenować dlatego jestem na niego skazany. Ten aukurat podpasował iealnie. Mam drugi tyle że bez podstawki (jeśli komuś się jakaś wolna wala to chętnie przyjmę).

Pytanie do was: Jak wygląda sprawa retro bezprzewodowych liczników? Były takie?

Przez ostatnie km zdążyłem wyrobić sobie opinię nt pozycji oraz wygody. Jest dobrze, mimo braku amortyzatora nie odpadają mi nadagrstki... Na 100% wpadnie tutaj krótszy mostek... Nie jestem pewien czy 90 czy 120... zdecyduje jeszcze.
Brakowało mi w tym wszystkim jednak jednej rzeczy...Rogów :D
Wykopałem takie ONZY, trochę zniszczone :-(... Myślę że jeśli przekonam się do nich na 100% to poszukam jakiś NOS'ów czy coś.
Obrazek


Na koniec wsienka... Trafiony całkiem przypadkiem w dniu w którym powiedziałem sobie że nie bedę nic kupować.
Obrazek



Niestety rowe troszeczkę przytyje po zamontowaniu tego wsztkiego..
Obrazek

Obrazek

Obrazek


W przypływie gotówki spróbuje zbić te gramy jakimiś lekkimi dętkami.

Jak narazie czekam na parę rzeczy do niego... Kolejny upgrade niebawem.

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#6
Te liczniki OS 1.0 są w ewnym miescu na kilogramy- oczywiście nowe jakby ktoś chciał.
A fajne są... wyświetlają ciewawe komentarze i składają życzenia na urodziny :)
Masz problem ze swoim staruszkiem?? Serdecznie zapraszam. www.bikeservice.com.pl
Profesjonalny serwis rowerów i amortyzatorów

#7
Zrobiłem szybkie rozeznanie w tym sprzęcie i wychodzi mi że niewielkim nakładem środków i koncepcji powinieneś zejść nawet do granicy 9.5kg. Trzeba sobie wyznaczyć graniczne wartości wagowe poszczególnych cześci.

Rama jak na ten rozmiar i materiał jest bardzo lekka, poza tym ma dolny ciąg linek, przelotki od pancerzy zamontowane na główce-to obniża wagę kolejnych montowanych części.

Widelec. max 900g, raczej nie alu, bo będzie twardo. Nie wiem czy będziesz montować aheada bo to też determinuje późniejsze rozwiązania

Fajka - max 230g, są tanie Alico u nas czy fajne Shoguny u Niemców, nawet w kolorach. Poniżej 200g to już tylko tytanowe - głównie Cinelli grammo (ok. 180g)

Kiera - max 150g, cięższej sobie nie wyobrażam. Tu wybór jest spory. No chyba że masz wymagania do jakiejść giętej albo po prostu szerokiej. W latach '90 używało się kierownic max 580. Szersza kiera=dłuższe ramie :arrow: musi być mocniejsza czyli cięższa i to znacznie. Bontrager robił proste 620mm, ale waga ok 210g.

Sztyca - max 220g. rama jest duża więc wystarczy 350mm bez cofnięcia. Tu podobnie jak mostki/fajki - fajne są Shoguny, po wymianie śrub na Ti, ew. przycięciu pod wymiar spokojnie zmieszczą się w limicie. Niektóre Kalloye są do nich podobne tyle że biednie zrobione. Poniżej 200g to Syncros Ti czy USE Alien w różnych odmianach.

Siodło - max 220g. Standardowy Flite tyle waży, jedne mniej, inne więcej, trzeba szukać i ważyć. Vetta Trishock TT ważyła ponoć koło 180g.

Mechanizm korbowy z suportem - całość max 800g, no dobra 850...
Korba 450g (wszystkie Turbiny), jakieś Tune też mile widziane bo rama ma cienkie rurki. Do tego koronki 75+35+20 - ta twoja mała 20T jest stalowa i waży z 40g. Śruby do tarcz z 15g, do korb też tyle, alu/ew. tytan. Suport poniżej 200g, jest tego od groma, najczęściej mają wymienne łożyska a nie jak te shimanowskie gnioty. No ale najpierw trzeba mieć konkretna korbę żeby wiedzieć jaka długość...


RD - max. 200g. Ten M900 którego już masz jest OK. Wymień śrube główną na alu - zejdziesz ok 15g na tym. Tytanowe są tylko niewiele lżejsze od stalowych (ważą tyle samo co drążone stalowe). Poza tym alu śruba przy poważnej glebie może się łatwo złamać ratując w ten sposób niewymienny hak w ramie.
Dołożysz jakieś fajne powycinane kółeczka i kolorowe śrubki i będzie git.

http://www.ebay.com/itm/280941494461?ss ... 1438.l2649

(inne części od tego sprzedawcy też są ciekawe, no i niektóre mają w sobie nutkę reto klimatu)

FD - max 120g. Tutaj wybór jest od groma. W temacie mojego S-worksa ostatnio to omawiałem.

Kaseta - max 230g. Oczywiście XTR 950, lżejsze to tylko jakieś tytanowe/aluminiowe, ciężko dostępne i drogie.

Pedały - max 320g. Trzeba zapolować na Ritcheye WCSy. Mam takie jedne w rowerze żony na którym i tak nie jeździ. Zastanawiam się czy je odrestaurować. Lekkie były też SPDy firmowane przez BikeTecha, a robione prze VP - coś koło 310g. No i oczywiście Corrateki. Te PD-737 to jedne z najcięższych na rynku.

Hample - max 320g. Tu mogą być nawet przeciętne Shimano, warto skupić się na lżejszych śrubach gdyż to one najwięcej ważą no i na samych klockach (na parze klocków może być różnica ok 15g - trzeba szukać na alu trzpieniach)

Klamki hamulcowe - max 150g, tyle ważą niektóre modele Tektro, jak trafisz jakieś unikatowe konstrukcje tuningowych firm to możesz spokojnie zejść poniżej 120g.

Koła - poniżej 1600g. Obrecze Mavic 230, X517, niektóre Ritcheye, a jak trafisz na udany egzemplarz to może wytrzyma Ci Sun Ufo.
Szprychy 32szt - jak boisz się lżejszych to wystarczające będą DT Comp. Z alu nyplami będzie 400g. Nie widzę sensu stosować 36H. Nie ważysz przecież ponad 100kg, ani rower nie służy do transportu sakw.
Piasty - tu jest dość ciężko, najprościej będzie skołować M950 na tył (ok 310g). Do przodu coś koło 120g, jakaś CODA, może White, jest tego troche z manufakturek (jak ma Ti oś i drobną budowę to praktycznie zawsze będzie lekka).
Dla ciekawostki podam że moje retro koła prawdopodobnie będą ważyć poniżej 1300g.

Opony - max. 1100g/komplet. Tu to nie wiem czy mają być retro czy raczej współczesne, ale ta wartość jest osiągalna bez znacznego wysiłku. Do tego dętki 250g/komplet.

Współczesny rower, który w sklepie kosztuje 5000zł w rozmiarze 20" waży 12kg. Dlaczego? Rama z niego to ok 2kg, no może 1800g. Hamulce tarczowe ze średniej półki to ok 1000g (canti+linki+klamki to ok. 600-650g). Amortyzator klasy RS Recon, jakiś Suntour z wyższej półki itp to ok. 2kg. No i mało która firma montuje seryjnie lekkie opony (carbonowe Cube'y za 8 tyś mają druciane Schwalbe o wadze 700g). Seryjny, współczesny rower MTB popularnych marek, aby ważył poniżej 10kg musi kosztować 20 tyś zł. Niestety takie są realia.

pzdr
Adam
Ostatnio zmieniony 2013-01-08, 14:04 przez Adamello, łącznie zmieniany 1 raz.

#9
Dobra..

Widelec... Na ahead przejdę tylko w przypadku wsadzenia tu amortyzatora. Amor jest gdzieś tam w planach ale sam nie jestem przekonany.

Mostek. Dokładnie Adam.. Shoguny u Niemców :D Wiszą dwa 90 i 120, wizualnie dla mnie baja dlatego przy następnym zamówieniu biore je na 100%.

Kiera... chciałbym komplet do mostka ale nie mogę nigdzie wyczaić Shoguna, Tutaj definitywnie będzie prosta kiera o szerokości max 580 jak nie mniej...

Sztyca. Mam tutaj pomysł i może uda się zejść poniżej 200g.

Siodło. Na 90% będzie Flajt. Jak się uda to lżejszy niż standardowe...

Korba i suport. Bije się z myślami bo mam 170g suport ale nie wiem czy chce go przekładać. Korba... Turbina mi tu nie pasuje... Ktoś wie ile waży White a ile waży 737?

Rd. Zabawy śrubkami będę bawić się dopiero po złożeniu kół.

FD to typowa tymczasówka, manetka przednia bez indexu idealnie nadaje się na 2 blaty, czas pokaże czy potrzebuje 3 czy może wystarczą 2 blaty, wtedy może wpadnie coś szosowego.

Pedały: Mam naprawdę ciekawe... ale nie retro. No i 250g.

Koła. Obręcze na 100% to będzie Mavic 517. Niestety pod 36h dlatego o dojdzie parę gram wiecej, odbije to sobie pewnie DT Revo lub innymi o takim samym cieniowaniu.
Piasty... wciąż wielki znak zapytania.

Opony. Aktulanie mam IRC i te ważą dokładnie kilogram. Myślałem nad kompletnie nie retro oponami w wadze ok 330g.

W wolnej chwili rozbiorę skubańca i coś tam poważę :D

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#11
Podobnie mógłbym rzec o mojej pszczółce f700, na tąchwilę 9,78kg. Co prawda super lightów tam nie ma poza sztycą, na oponach i dętkach jest jeszcze pole manewru ale myślę że 9kg to taka granica gdzie koszty mijałby się z celem. Powodzenia mekp w lightowaniu.
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#12
Opony górskie o wadze 330g nadają się wiesz dobrze do czego, jbg2 w tym roku pojechało całym teamem mistrzostwa polski w maratonie w dąbrowie górniczej na furious fredach i nikt z tego, co pamiętam nie dojechał ;D
Allegro, Alpinestars, Breezer, Corratec, Kuwahara, Rocky Mountain.

Obrazek

#14
Ale to masz poważone aldku same prawe ramiona z tarczami, bez lewych.

Prawe jest ze względu na pająka cięższe zwykle o ok. 50g, ale to nie reguła. Pamiętam jak w jednym moim RF Turbine ta różnica była ledwie kilkugramowa, jakby korby były z różnych kompletów (choć kupiłem je w sklepie jako nowe), prawa strona filigranowa, głębiej wycięta od wewnątrz, a lewa dużo grubsza i tylko troszkę lżejsza.

Tak na szybko ściągnięte z:
http://weightweenies.starbike.com/listi ... =crankarms

XTR M900 - 502g
XT 737 - 470-485g
Sugino Impel - 494g (white jest troszkę inny ale mniej niż 480g mu nie wróżę)

Zgadzam sie że turbina w tym Marinie nie leży, podałem tylko przykład wagowy czegoś co jest "kultowe" i dostępne dość powszechnie. Lepszy by tu był Topline, Cook Bros, Tune (trochę za nowy), czy Syncros (nie tak lekki), albo którys z Middleburnów.
https://www.facebook.com/evobikesycow

#15
Witam.

Jak zobaczyłem te wagi od Aldka to mnie natknęło, rozebrałem Marina i wsadziłem korbę na wagę.

Obrazek

Same ramiona

Obrazek


+Śruby do blatów 38g.
+śruby mocujące: 12g.

Razem daje: 714g... sporo. Korba traci bardzo dużo na samych blatach (młynek jest tylko gram lżejszy niż średnia) no i śrubach.

Topline czy Cook... Dla mnie to ideały do których dążę jednak... narazie to nie mój budżet.

Do tego wsadziłem na wagę hamulce:
Obrazek

+śruby mocujące: 6g (Ti)
Razem daje: 338g.


Pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#16
nie ma reguly, zatyrane turbiny MD 175mm, bez kominkow waza mi niespelna 420g, a z kolei xt m737 (tez 175) pozytywnie zaskakuje 450g; Podobna wage pokazuje ritchey logic MD 175 ~450-460g;

zwyczajnie Mekp przejrzyj sobie topic Adamella o s-worksie - jest tam tyle pomyslow, ze na pewno cos Cie zainspiruje...
Obrazek

#17
No i sam widzisz. Korba wygląda lekko a wcale taka nie jest. Jest gdzie zgubić ze 100g tylko na tym komponencie. Turbina wygląda topornie a praktycznie 100g lżejsza i sztywniejsza. No ale tu raczej coś w rurkowatym, smukłym kształcie pasuje.
IMO nie ma się co sugerować tym że Mariany stały na White Industries. Po co to powielać i odbudowywać rower z katalogu? Tak sobie wymyślił producent bo mu tak pewnie ekonomia podpowiadała i jakieś wewnętrzne układy z podwykonawcami i dał przeciętną korbę od Sugino do praktycznie topowego modelu roweru.

Te koronki (blat i średnia) ważą 100g więc jest bardzo dobrze. Nie ma co wybrzydzać. Tu teoretycznie wypaśne frezowane Race Face, Salsy itp będą z całą pewnością cięższe gdyż są po prostu grube i sztywne.

Te małe młynki 20T były robione głównie ze stali i to dość pełne, bo na tak małej zębatce powstaje duży nazwijmy to "moment obrotowy" i ameliniową można by po prostu połamać.
https://www.facebook.com/evobikesycow

#18
To, że mariny stały na oemowych korbach white to oczywiście wcale nie jest powód, by je tam kłaść, ale tak jakoś zawsze mi się marin z takim white w parę ustawiał. Więc ja najpierw dałbym white, a potem kombinował z czymś innym.

Co do ważenia swojego, to był oczywście żart (nawet emotikon dałem na koniec) - kudy mi tam do lajtowca. Chciałem po prostu z ciekawości zważyć dwa swoje dwublatowe sety, i ku swojemu zdziwieniu wyszło mi, że tomek jest o pół dobrego pierda lżejszy :-D
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#19
Dobra mój milionowy post dzisiejszego dnia ale co poradzić jak cały dzień przy kompie z matmą siedzę :D

W wolnej chwili (gdy brat opanował mój laptop) rozebrałem przód i zważyłem widelec.
Obrazek

Marin wypadł przeciętnie, realna waga to pare gram mniej bo nie zbijałem bieżni.

Kurde... Nie zmierzyłem rury i czeka mnie powtórna rozbiórka... :-(
aldek pisze:To, że mariny stały na oemowych korbach white to oczywiście wcale nie jest powód, by je tam kłaść, ale tak jakoś zawsze mi się marin z takim white w parę ustawiał. Więc ja najpierw dałbym white, a potem kombinował z czymś innym.
Właściwie to historia wygląda dokładnie tak samo. Korba White trafiła mi się 2-3tyg przed zakupem Marina.
Do wyboru miałem 739, White albo... nic więcej. Liczyłem że trafię na 737 ale do tej pory się nie doczekałem.
Następna korba tutaj to będzie coś na wypasie. Tak jak mówiłem Topline i Cook to dla mnie ideały, na ebay'u dostępne od ręki (no dobra jeśli chce się konkretny kolor to trzeba chwilę zapolować) zaporowa jest jednak cena.


No to chyba będzie koniec newsów na dziś... chyba że po tysięcznym zadaniu z matmy stwierdzę że rozbieram i ważę każdą śrubkę :D

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#22
Witam.

W sumie nie mam pojęcia... Naklejka mówi tylko Rockstar Cr-Mo i nic więcej.

Dużo ale z drugiej strony trochę się cieszę bo jest jeszcze z czego zbijać.

Wczoraj w przerwie zważyłem też przednią przerzutkę LX 130g, bez tuningu na XTR'ze mam 10g, na DA jakieś 20g.
No i sztycę bo zauważyłem że jest zamontowana odwrotnie :-)... 330g ale to typowa tymczasówka. Tutaj wynik 200g jest realny...

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#24
Z widłami już poruszałem temat przy Jacobowej Kuwaharze. Cieniowane niby 3x też potrafią ważyć ok. 1000g.
P-bony i Pepperoni ważą fajnie ale to sztywne trzepaki strasznie.

U Chińczyków można sobie lekkie tytanowe widły zamówić:
http://www.aliexpress.com/item/Titanium ... 35332.html
i mieć z bani od razu kilka probelmów rozwiązanych (komfort, waga, długa rura, ahead...)

Z racji że oni są otwarci na "custom" to jest też Maćku opcja na rozwiązanie Twojego pierwszego pomysłu z tą ramą.

#25
Adamello pisze:Z widłami już poruszałem temat przy Jacobowej Kuwaharze. Cieniowane niby 3x też potrafią ważyć ok. 1000g.
P-bony i Pepperoni ważą fajnie ale to sztywne trzepaki strasznie.

U Chińczyków można sobie lekkie tytanowe widły zamówić:
http://www.aliexpress.com/item/Titanium ... 35332.html
i mieć z bani od razu kilka probelmów rozwiązanych (komfort, waga, długa rura, ahead...)

Z racji że oni są otwarci na "custom" to jest też Maćku opcja na rozwiązanie Twojego pierwszego pomysłu z tą ramą.
W sumie jak usłyszałem cene stalowego customowego widła to mnie wryło w ziemie... Była podobna do tej tyle że tutaj tytan.

Myślę że kolejne wcielenie tej ramy lub kolejny rower powstanie wg tamtej koncepcji tej mi narazie trochę szkoda.
Pozatym... usiadłem z kartką i próbowałem sprawdzić czy wejdzie to wyższy wideł. Wyszło że nie wejdzie a rama i tak jest podobno "suspenszon redi".

Adam spokojnie... ja na tyłku nie usiedzę przez 5 min wiec pewnie mój pierwotny plan jeszcze się ziści.

Kolejna przerwa i kolejna zdemontowana część... Suport, jakiś tłuk na zimę, chyba LX: 310g. Z tego spokojnie da radę zrobić połowę :D

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#26
taki niestety urok marina, ze duzy rozmiar razem z wyzszym widelcem psuje nieznosnie ten charakterystyczny look z rowna (znaczy sie niemal rownolegla do podloza) rura gorna...

inna sprawa, ze kolega Adamella wsadzal do podobnej ramy nawet Psylo u turn wiec pewnie ze sie da;)
Obrazek

#28
Nie no shoguna piasty...

Jedyne co wchodzi w grę to rurki od Shoguna ale... Mostek będzie srebrny i taką chciałbym kierownice :D

Pozatym Marin Lite którego mam teraz jest chyba lżejsza. (dzisiaj już chyba nie będę jej ważyć :D )

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#29
Mi zawsze te ramy marina podobały sie w komplecie z marinowskimi srebrnymi rurkami i korbami WI ale dopiero czarne powodują że chce się taką ramę mieć. No ale to kwestia oczywiście indywidualnego gustu.
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra