#31
nie bedzie ci się opłacało kupowanie całych puszek do zaprawek .
podkład generalnie jak nie dotrzesz się do gołej blachy to będzie zbędny ale jeśli rysy są głębokie to trza będzie to zrobić , myślę że jak zastosujesz zwykły w spray-u [ http://allegro.pl/eurocolor-podklad-ant ... 55192.html ] to też się nic nie stanie , chyba że masz w okolicy jakiegoś lakiernika to drobne przetarcia zrobisz pędzlem ale wtedy musisz to ponownie wyrównać papierem ściernym , bo wszelkie pociągnięcia będzie widać . na koniec lakier bezbarwny tu też najlepiej zwerbować jakiegoś znajomego lakiernika który przy okazji lakierowania czegoś przyprószył by te drobne zaprawki
co do producenta to myślę że w mieszalni coś ci poradzą [ jest wiele firm ] , choc nie widzę sensu kupowania bo całego go nie wykorzystasz

#32
Pytałem w lokalnej mieszalni to za 100ml zwykłego lakieru (zwykłego w sensie nie metalicznego) chcą około 60zł, więc nie aż tak dużo.
Pomysł z aerografem bardzo mi się spodobał, zainwestuję w takie urządzenie bo mam kilka rowerów do zrobienia więc będę miał zajęcie przez zimę :-)
A jeśli kupię podkład i bezbarwny to też aerografem mogę je położyć?

#33
60zł to bardzo dużo
za 100ml jeśli nie trzeba zbędnych dorabiań i kombinacji z odcieniem to płacę od 15-20zł . 30zł płacę za lakiery firmowe [ sikkens , dupont etc ]
60zł to chyba chcą zedrzeć skórę z ciebie ,
bezbarwny to raczej pistolet z dyszą min 0.8
podkład to już min 1.0 dysza [ dość gęsta substancja zawsze mozna rozrobić ale w granicach rozsądku ]
aerografem raczej całego roweru nie polakierujesz ;-)

#34
Noszę się z zamiarem zakupu opon do Gazelki.
Czy możecie pomóc mi w identyfikacji rocznika katalogu spod tego adresu:
http://www.ebay.com/itm/381484217017

Zadanie nie jest łatwe, ale np. gdyby udało się ustalić co to za rower na którym pędzi lala z okładki to mogło by rzucić światło na sprawę.
Jeśli udało by się potwierdzić że katalog jest z odpowiedniego okresu to wtedy mógłbym szukać jakichś opon z tego katalogu.
Mam dość ortodoksyjne podejście do tematu, i nie chciałbym kupić opon które weszły np. w 1991 do roweru z początku 1990 stąd moja prośba.

#37
Można wydać dużo kasy albo być cierpliwym. Ja wybieram to drugie, bo skoro Gazelka wytrzymała ćwierć wieku na jednych oponach to nic jej nie będzie jak jeszcze chwile poczeka ;-) Najważniejsze to wiedzieć czego szukać.

#39
Gerwazy pisze:Noszę się z zamiarem zakupu opon do Gazelki.

Czy możecie pomóc mi w identyfikacji rocznika katalogu spod tego adresu:

http://www.ebay.com/itm/381484217017
na stronie 4 smiga ktos w narodowym stroju Francji (kobitka ??? DH ) (moze Focker rozszyfrowal by marke widla ??? )
a na str 6 jest samochod :idea: tylko jaki ???

ach zeby tak miec katalog w lapach :-|
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#41
rocznik +/- ??? 8-)
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#42
na stronie 6 jest opona o nazwie HOT :idea:

taka jak tu (chyba ???)

http://www.bikeboompeugeot.com/Brochure ... T700PC.jpg

katalog 1992
http://www.bikeboompeugeot.com/Brochure ... ochure.htm

....................................................................................................................................................

dupa :oops: :oops: pod nazwa HOT w katalogu Michelina jest opona "28"

...................................................................................................................................................

:?: :?: :?: :?: :?: cos przeczuwam ze ten katalog to pierwsza polowa lat 90 :idea: :idea: :idea:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#44
marcin74 pisze:na stronie 6 jest opona o nazwie HOT :idea:

taka jak tu (chyba ???)

http://www.bikeboompeugeot.com/Brochure ... T700PC.jpg

katalog 1992
http://www.bikeboompeugeot.com/Brochure ... ochure.htm

....................................................................................................................................................

dupa :oops: :oops: pod nazwa HOT w katalogu Michelina jest opona "28"

...................................................................................................................................................

:?: :?: :?: :?: :?: cos przeczuwam ze ten katalog to pierwsza polowa lat 90 :idea: :idea: :idea:
Zwróć uwagę że pod oponą o nazwie HOT jest napisane 559 - 700C/622 co zapewne znaczy że występowała w dwóch rozmiarach.
Prawdopodobnie dokładnie te opony są założone w Cinelli The Next Machine po sklepowych modyfikacjach:
Obrazek
Obrazek

Gdyby udało się potwierdzić że sa z tego samego okresu, to niewykluczone że przełożyłbym je do Gazeli, a Cinelka dostała by oryginalne Gary Fishery takie na jakich opuściła fabryke.
Zwłaszcza, że Michelin Hot-y klasyfikuje jako urban, co troche mnie zaskoczylo jak znalazłem ten katalog, bo sądziłem po bieżniku że to terenowa guma jednak.

Prawdopodobnie później występował jeszcze model Hot Hi-Lite o taki:
http://www.ebay.de/itm/Reifen-Mountainb ... SwJkJWhpgD
i wygląda że te opony są w Peugeocie którego wkleiłeś

Za to w tym rowerze http://www.bikeboompeugeot.com/Brochure ... TT410C.jpg
wygląda że są takie same jak w katalogu Michelina i w rowerze Cinelli.
Pytanie czy były już wcześniej niż w 1992 czy nie?

#45
Gerwazy pisze:Prawdopodobnie później występował jeszcze model Hot Hi-Lite o taki:

http://www.ebay.de/itm/Re...UsAAOSwJkJWhpgD

i wygląda że te opony są w Peugeocie którego wkleiłeś
mysle ze nie pozniej ,a wczesniej ;)

a "urbanami " bym sie nie przejmowal ( "559 - 700C/622 z katalogu michelina) bo podejrzewam ze zaczerpneli wzor bieznika z wczesniejszych opon strikte mtb o tej samej nazwie :idea:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#46
Wydaje mi się ze w 1990 roku Michelin nie nazywał jeszcze swoich opon, tak jak ma to miejsce w przypadku opon na których obecnie stoi Gazela.
Nazywają się po prostu Michelin i kropka. Żadnych innych znaczeń oprócz rozmiaru.
Np w katalogu Peugeota na 1990 praktycznie każdy rower jest na Michelinach, ale ani na zdjęciach nie widać,ani w opisie nie podają nazwy modelu opony:
http://www.peugeotshow.com/1990nl.html

Za to w 1992 roku nazwy modeli już występują, co widać w katalogu Peugeota wrzuconym przez Marcina, czy katalogu Peugeota na Holandie: http://www.peugeotshow.com/1992nl.html

Zatem, skoro w katalogu Michelin który jest na ebaju opony mają swoje nazwy to prawdopodobnie jest on młodszy niż 1990

#47
Gazela dostanie odnowiony mostek i kierownicę.
Oto efekty renowacji tych elementów wykonanej przez naszego forumowego mistrza:

Przed:
Obrazek


Po:
Obrazek
Obrazek

Obrazek


Nie spodziewałem się że wyjdzie tak dobrze, jestem pod wielkim wrażeniem, jeszcze raz wielkie dzięki!

#48
Gerwazy pisze:Oto efekty renowacji tych elementów wykonanej przez naszego forumowego mistrza:
hit ???? 8-)

mozna prosic o kilka nowych fotek na tym bialym tle ???
czerwien Gazelki jest przepiekna !!!!!
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#49
marcin74 pisze: mozna prosic o kilka nowych fotek na tym bialym tle ???
czerwien Gazelki jest przepiekna !!!!!
Obecnie niestety to się nie uda :oops:
Raz że Gazelka została pozbawiona obręczy, i jestem w trakcie poszukiwania nowych.
Szanse na to, że uda mi się znaleźć oryginalne są bliskie zeru, więc myślę nad Mavic'ami z epoki: jak np. M7, M6, M231, ale póki co nie widać nic w rozsądnej cenie.

Dwa, że ze względu na ograniczone możliwości lokalowe, Gazelka spędza wakacje w moim domu rodzinnym :oops:

Istnieje pewna koncepcja całości do której będę dążył, i za jakiś czas na pewno stanie na kołach.
Na razie zdradzę tyle że wylecą bullet shifters a zastąpią je bardziej typowe dla tamtej epoki thumby Centaura

Na tą chwilę posiadam jedynie zdjęcia archiwalne samej ramki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

#51
marcin74 pisze:
Gerwazy pisze:Oto efekty renowacji tych elementów wykonanej przez naszego forumowego mistrza:
hit ???? 8-)
Raczej Himalajer Himayer :mrgreen:
Nie wiedziałem że bawi się w takie drobiazgi :shock:

#52
skolioza pisze:będzie tu razić moim zdaniem... M231 to obręcz młodsza jednak o ile mnie pamięć nie myli
podejdzie podejdzie ;)
w katalogu 90/91 byla w ofercie obok M6 i M7
z tym ze waga bila na glowe jedna i druga

M231 410 g
M6 490 g
M7 580g
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#54
skolioza pisze:ja właśnie o tym Marcinie - M231 to już lata 90-te
podobnie jak M6 i M7 ;)

ale nie ma co kruszyc kopii ....bo choc w katalogu nie ma slowa odnosnie nowosci to wydaje sie ze
m231 / m 261 byly wlasnie nowinkami w stosunku do m4 m5 m6 ktore w produkcji byly juz wczesniej

znajac podejscie Gerwazego do tematu mozna byc pewnym ze dokona odpowiedniego wyboru :idea:

.........................................................................................................................................................

w sumie jestem ciekaw finalu :?: bo jesli "robic pod " bullety to 90 rok przestepstwem zadnym nie bedzie ale jak beda thumby to znajac pedantyzm wlasciciela poszuka czegos starszego :idea:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#55
Mam komplet kol na mavic 231. Moge poratowac...
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#56
marcin74 pisze:
skolioza pisze:ja właśnie o tym Marcinie - M231 to już lata 90-te
podobnie jak M6 i M7 ;)

ale nie ma co kruszyc kopii ....bo choc w katalogu nie ma slowa odnosnie nowosci to wydaje sie ze
m231 / m 261 byly wlasnie nowinkami w stosunku do m4 m5 m6 ktore w produkcji byly juz wczesniej
opieram się na pamięci, która jednak zawodna jest - ale z tego co mi ona podpowiada to felgi M4/5/6 były dostępne już w końcówce lat '80 ('89 a może i '88), natomiast M231 weszła na rynek już z dziewiątką na przedzie - różnica w wadze iw oznaczeniu z resztą pokazuje że to już felga innej serii
A rower jest wybitnie w klimacie końca lat 80, więc ja osobiście M231 bym w niego nie ładował
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#57
skolioza pisze: A rower jest wybitnie w klimacie końca lat 80, więc ja osobiście M231 bym w niego nie ładował
marcin74 pisze: w sumie jestem ciekaw finalu :?: bo jesli "robic pod " bullety to 90 rok przestepstwem zadnym nie bedzie ale jak beda thumby to znajac pedantyzm wlasciciela poszuka czegos starszego :idea:
Rower musiał opuścić fabrykę w 1990 roku. Świadczy o tym wersja sztycy i manetki bullet - jednego i drugiego w 1989 roku nie było. Z drugiej strony są piasty pod wielotryb nakręcany, które w 1990 odchodziły do lamusa, chociaż w katalogu były dostępne jako opcja - to jeśli chodzi o umiejscowienie osprzętu w czasie.
Zatem obręcze M231 teoretycznei miały szanse być założone fabrycznie do roweru - założenie ich teraz nie było by więc przestepstwem to prawda.

Słuszna uwaga jednak , że rower (rama) jest utrzymana w klimacie lat 80-tych.
Dlatego właśnie chciałbym dać m.in dać thumby zamiast bulletów, które od 1990 były lansowane przez Campe aż do 1995 roku kiedy sobie dali spokój z MTB.
Zgadzam się więc że M6 lub M7 lepiej pasują do koncepcji.
Zostaje jeszcze jedna kwestia - szprychy. Koła były zaplecione na rzadko spotykanych DT 2,5mm i one koniecznie muszą zostać.
Pozostaje więc mi mieć nadzieję że będą pasować długością do Mavic'ów.

Podsumowując - Mavic M6/M7 na 36 dziur, najlepiej nówki - ktokolwiek widział, ktokolwiek wie ;-)

#59
Mam świadomość tego o czym napisałeś. To jak myślę wynikało z tego, że żeby producenci roweru zdążyli z produkcją rowerów na nowy sezon katalogowy musieli produkcję zacząć w poprzednim sezonie/roku.

W przypadku Shimano które wypuszczało kolekcje rocznikami tak to mogło działać, ale w Campagnolo do 1993 roku była wolna amerykanka.
I tak np w 1991 roku były wydane przynajmniej 3 katalogi każdy inny, w 1990 dwa: w czerwcu i wrześniu z których drugi wydano na targi w Anaheim. Różnił się od tego wydanego 3 miesiące wcześniej np. tym że pojawiła się tam grupa Themis. Myślę więc że Włosi wprowadzali nowości na bieżąco, bez odniesienia do roku modelowego.
Dopiero od 1993 katalogi były wdawane ze wskazaniem rocznika.
U Shimano sprawa jest prosta, trzeba znaleźć dwie literki, porównać z tabelką np w wikipedii już znamy miesiąc/rok produkcji danej części.

#60
Prawie pięć lat poszukiwań obręczy godnych Gazelki zostało w końcu uwieńczone sukcesem.

Obrazek


Przy okazji również znalazłem odpowiednie opony i wielotryb.
Obrazek
Obrazek


Oryginalne zostają piasty Centaur i szprychy DT o grubości 2,34mm.
Obrazek

Obrazek


Nieco niższy profil obręczy Campagnolo Kappa wymusił zastosowanie nypli 14mm zamiast 12mm, ale te w zestawieniu z grubymi szprychami nadają kołom pancernego wyglądu, co dobrze powinno współgrać z całością. Wszak rowery ATB/ MTB z końca lat 80-tych były takie właśnie "overweight"
Obrazek



Dlaczego obręcze Kappa? Długo nie mogłem znaleźć obręczy które spełniały by kilka kryteriów:
-były europejskie
-były produkowane w 1989 roku
-były dobrej marki
-potem doszło jeszcze jedno: były srebrne

Brałem pod uwagę Campagnolo, ale nie mogłem natrafić na żaden materiał który dowodził by tego, że firma produkowała obręcze 26" w 1989 roku. Podejrzewałem że tak musiało być, bo Campa miała całą kolekcję obręczy których nazwy stanowiły litery alfabetu greckiego: alfa, beta, gamma itd. W katalogu na 1988 rok były obręcze szosowe np. Delta, Omega, Lambda, ale nigdzie nie było MTB które nosiły nazwy np. Alfa, Beta. Jako że te ostatnie są w alfabecie wcześniej niż szosowe Delta itd wydawało by się że nie mogły powstać później.
Nieoczekiwanie dostałem od kolegi Pawła któremu w tym miejscu bardzo dziękuję (choć nie wiem czy jest na forum) katalog który zagadkę rozwiązał.

Otóż starym zwyczajem firmy Campagnolo (za co także bardzo ją lubię) postanowili nie ułatwiać życia swoim klientom i informację o obręczach MTB postanowili zamieścić w katalogu 9/88 w formie dołożonej kserówki :mrgreen:
A wygląda ona tak:
Obrazek
cron