#61
nie myślałeś o sztycy bez offsetu ? tu wyglada to przedziwnie, jarzmo trzyma siodło na końcu prętów, bez offsetu sztyca trafiała by akurat centralnie w środek siodełka :)

#68
Grzesiek wiem ,ze nie lubisz jak sie opowiada pierdoly
ale z tymi korbami Ritchey´a wyglada o niebo lepiej niz ten mix xt-fsa
o mag sl nie wspomne ...bo to elementarz RETRO MTB...i chyba jedyny u nas
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#70
Dzięki Marcin - Rowerek dość fajnie wyszedł. Wielkości ramy i niektórych innych uwarunkowań nie przeskoczę (np. offset w sztycy - zwykle mam sztyce bez offsetu, stąd ustawienie), ale to jeden z niewielu moich rowerów którego nie wstyd pokazać. Tak jak mówiłem - korby XT to była rzecz przejściowa. Nie spodziewałem się tak szybko dostać korby Ritcheya (dzięki Zimny) - ale to już sprawa zamknięta.

Aldek - te pięciokątne mam w Wheelerze. Jest o niebo lepiej, ale to jeszcze nie to. Za bardzo się do pianki/bardzo miękkiej i karbowanej gumy przyzwyczaiłem.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#71
focker pisze:A w jaki sposób to wpływa negatywnie na wygodę?
nie ma żadnego tak mi się napisało, wygląda to wg mnie dziwnie i tyle, a propos reszty zmian to na plus, korba rzeczywiście sie lepiej prezentuje :)

#77
Mekp - chwyty KCNC mam w Sunnie i złego słowa nie powiem na nie. Dają radę. Niemniej do tego roweru nie pasowałyby ani rocznikowo, ani koncepcyjnie (Ritchey). Owijka, nawet Ritcheya, wg mnie do roweru górskiego nie przystoi (no chyba, że na bullbar).

Jacob - masa musiała trochę podskoczyć, bo korba wymaga niezwykle długiej osi suportu. Zastosowałem też moją ulubioną średnią zębatkę Sachsa zrobioną ze stali. Tak czy owak - teraz to jest około 11kg.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#78
focker, Bede testować te chwyty to zobaczymy.


Kurde... to jest trochę śmieszne. Oglądam sporo rowerów na fr.org. Pełno tam rowerów na wypaśnych ramach alu, z korbami HT2, szadoły nie szadoły a ludzie i tak muszą kombinować żeby dojść do tych 11kg, czasami 10 jest wręcz nieosiągalne bez alu śrubek...
A tutaj wiele rowerów nie nastawionych kompletnie na masę ważny 10-11kg bez grama kombinacji alu śrubek oraz technologii rodem z NASA :D Fajnie...

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#80
Mekp - rama tutaj waży 1600gram, a amor 1200 przy wyższym niż standardowy poziomie oleju. Rurki oprócz sztycy też są bardzo lekkie. Koła na cieniowanych szprychach i obręczach/piastach Ritcheya, dętki Ritcheya w miarę lekkie (nowsze niż reszta). Hamulce leciutkie. Tylko ten tłukowaty suport (pomimo aluminiowych misek), sztyca, manetki i opony trochę tu brużdżą - choć do magicznej dyszki jeszcze bardzo daleko.

Suport już nie jest Ritcheya. Zdobyć coś takiego z osią 129,5 mm to kolejne wyzwanie. Zastosowanie krótszej osi powoduje klinowanie się korby na tylnych widełkach.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#81
to może sobie u macka taką tytanową ośkę zamów /ew. cały support >powinno być spokojnie w okolicach 180/200 gram -cały support ;-)
p.s. swoją drogą długość kosmiczna -to kwestia ramy ,czy co ? ;>

#83
Mnie bardziej podobają się obecne korby. Rower wygląda bardzo dobrze w całości. Gratuluję pomysłu!
Geo ramki przypomina mi jakoś mojego Pig-a. Mam wrażenie, że różnią się tylko malowaniem.
Można wiedzieć jak wagowo Ci wyszedł Grzesiu? Na punkcie wagi zbokiem nie jestem bo uważam, że winna się mieścić w epokowych ramach ale z ciekawości spytam. Moja świnka na wadze pokazała 11,3kg. Nie wiem czy to ekstra dużo ale ponoć normy spełnia. Twój Breezerek pewno jest lżejszy.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#84
Adam - to nie jest kwestia ramy, tylko korb. Korba XT hulała normalnie z suportem 110. Teraz nic węższego niż te 129mm nie pozwala na kręcenie. Z tytanową osią może powalczę kiedyś - na razie jednak odpuszczę. Niemniej dzięki za trop.

Skeevo
Ramy chyba trochę się od siebie jednak różnią - od średnicy rurek (w tym główki ramy) poprzez zastosowane rury (niby też Tange, ale jednak trochę innego rodzaju) na prowadzeniu linek i hakach kończąc. Więcej jest chyba jednak różnic niż podobieństw.

Masa jaka jest, taka jest. 11 kg - tak jak cztery posty wcześniej dokładnie opisywałem. Kilka elementów nieruszalnych ją podnosi - niemniej masa akurat nie była priorytetem przy składaniu tego roweru.

Grzesiu???
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#85
Witam.

O masie pisałem nie tylko w kontekście Twojego roweru ale bardziej ogólnie.

Chyba nie skłamię jak powiem że normą dla HT tutaj na forum jest jakieś 11,5kg...
Norma tych bajeranckich nowoczesnych rowerów to 12kg a sporo jest konstrukcji ponad to. Z resztą... Moj Fuji (alu) jest jakieś 2kg cięższy od Marina.

Imo przegrywamy tylko z... wynalazkami z plastiku. Bo tutaj rzeczywiście jest już spory skok wagowy.


A tak już wracając do tematu... Z jakich rur jest zrobiona rama? bo 1600 nawet przy tak małym rozmiarze to fajny wynik.

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#87
Rurki to Ritchey Logic, czyli faktycznie Tange Prestige, w których pewnie w mniejszym bądź większym stopniu swoje palce maczał Ritchey - najpewniej jeśli chodzi o cieniowanie.
Obrazek

Haki natomiast - co ciekawe - nie są sygnowane logo Ritchey, lecz mają wybitą nazwę Breezer.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#88
focker pisze:Grzesiu???
No chyba nie Wladek :-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#89
Skeevo - Grzesiu to ja nie jestem nawet dla mojej oblubienicy. Zatem póki nawet się nie spotkaliśmy - już Władek bardziej by do mnie pasowało.
Ostatnio zmieniony 2013-01-07, 21:52 przez focker, łącznie zmieniany 1 raz.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#90
Yes sir!
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
cron