#34
No cóż ziomalu - sprawdza się starożytne czechosłowackie przysłowie, że nie maszyna lecz technika czyni z ciebie zawodnika :P
Na Ślężę się Breezerem nie wybieram - od ciężkiego zastosowania mam inne rowery. To jest taka perełka do jeżdżenia od święta (choć na pewno nie po ścieżkach w parku, bo geometria błaga o coś więcej).

Przyznam szczerze, że nie spodziewałem się takiego obrotu dyskusji. Bardziej się spodziewałem pytań o geometrię, pracę i skok widła (dlaczego 60 a nie 50mm) , pracę komponentów pod kątem funkcjonalności itp. Może to dla dlatego, że kwestia kolorów to dla mnie rzecz totalnie wtórna po samym działaniu sprzętu. W sumie jednak forum już od dawna idzie w kierunku onanizmu kolorystycznego, a nie sprzętowego, więc zdecydowanie nie w moim kierunku ;) Niemniej jak kto lubi - ja się o kolorach nigdy nie wypowiadam, bo mi to wisi ;)

Tak jak pisałem - tarcza ma być 34, bo tylko taka mi odpowiada z punktu widzenia przełożeń - a to dla mnie sprawa najważniejsza. Znajdę inną 36 albo korby Ritcheya na standard - będzie zmiana. Jeśli nie - to na pewno nie będę przedkładał efektów wizualnych nad wrażenia z jazdy. Podobnie jest z blatem - jego wymiana w kontekście reszty tarcz FSA byłaby bez sensu.
Nad blatem Ritcheya Aldku pewnie się jeszcze zastanowię jeśli uda mi się dorwać coś srebrnego na 36 - skoro już jest taka możliwość. Niemniej ta kwestia w kontekście poszukiwań korb na standard i braku tarczy 36 ma ma dla mnie obecnie mniejsze znaczenie.
Bez sensu byłoby też dawać tu szarą korbę na micro, bo ta szarość jest tak z czapki w tym rowerze, że nawet ja o widzę. Poza tym na pewno nie zadowoli mnie jakiś zarżnięty obdartus - więc pewnie jeszcze długo się tu nic nie zmieni. Ale ja czas mam - na wiele rzeczy już czekałem po kilka lat, a korb i blatów to pół światu.

Sztyca była przykładana srebrna i po prostu tu wyje. Nawet już nie szukam srebrnej, bo taka w kontekście jasnego przodu ramy (w przeciwieństwie do aldkowego GT) błaga o eksmisję. Wierzcie na słowo - przymierzałem i jest słabo. Breeze postawił na kontrast w oryginalnej konfiguracji i to też gra. Ale całość srebrna jest zwyczajnie brzydka - co stwierdzić mogę nawet ja ;)
Co do napisu to też jestem przeciw. Logo Ryczeja jest wszędzie i dodatkowe wielgachne na sztycy już by chyba tylko od nadmiaru o mdłości przyprawiało.

Co do amora - czy Wy naprawdę myślicie, że mógłbym zamontować coś takiego jak sztywny wideł w takiej ramie? Przecież za to by mnie co najmniej do czyśćca zesłano po śmierci. Ta rama ma maksymalnie zwinną geometrię. Na tym rowerze jeździ się bardzo szybko - szczególnie w zakrętach. Zakładanie tu sztywniaka, jak bardzo by nie było cool, trendy i anty-mainstreamowe oznacza tylko jedno - zabicie pewnej części potencjału tego roweru. Dobrze zestrojony amor w tej ramie pozwala na wyciśnięcie znacznie więcej przyjemności z jazdy niż najładniej wyglądający sztywniak. Ja nie będę tym rowerem jeździł do pracy i z powrotem. To nie jest mój główny rower na długie trasy, ale jeśli już będę na nim jechał, to chcę mieć z tego przyjemność. Dlatego amor musi być. A ten pasuje tu wg mnie idealnie - i charakterystyką i wyglądem (choć to już kwestia gustu). Niemniej jak piałem wcześniej - o wyglądzie można pomyśleć już po tym, gdy rower spełnia swoją funkcję. Nigdy przed.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#35
amen, ja tez bez amora zadnego roweru i basta :), a co do wygladu, rower fajnie zmontowany, z tymi tarczami to chodzilo tylko o to ze rama przy tak malym rozmiarze poprostu proporcjami w stosunku do blatu wali po galach, tyle ze oczywistym jest ze kazdy takie dobiera przelozenia jakie jemu najlepiej pasuja, i nie ma co dalej bic piany.... a w kwesti wygladu, niektoryum nawet odcienie przeszkadzaja , wiec co tu mowic dalej :) , a tarcze fsa tak na marginesie swietnej jakosci sa , sam uzywam i slowa zlego nie powiem, bardzo trwale

#36
focker pisze:czy Wy naprawdę myślicie, że mógłbym zamontować coś takiego jak sztywny wideł
Ja nigdy :-D

Co do blatu Toma, to on zagra tylko w kombinacji z ażurowym środkowym. W rowerze syna jest standardowy shimano 32, i wygląda to nie tak pięknie, jak w kombinacji z koronkowym specialites.
Jeśli jednak chcesz mieć 34, to ażurowość chyba jest nie do zrobienia. Więc może od razu, jak piszesz, szukać czegoś na 110.

Jak Ci się na tym ocr jeździ? Ja miałem na 32, i dałem sobie spokój. Wróciłem do mawików, ocr wydałem dzieciakom.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#37
I to jest to - albo chcesz mieć coś co hula tak jak chcesz, albo rezygnujesz z tego dla lepszego wyglądu. Ja tego drugiego nie praktykuję.
Tak więc na chwilę obecną wszystko zostanie tak jak jest - aż do momentu znalezienia czegoś, bo będzie mi odpowiadało. A może to być tylko korba Ritchey 110. XTR m900 jest tu jak kwiatek u kożucha. Z Sachsem jeszcze gorzej. Podobnie Middelburny cz inne Rejsfejsy. To nie ta koncepcja. Tylko Ritchey 110 i tyle, lub ewentualnie coś ażurowego, srebrnego na 34.

A OCR całkiem fajnie. Porządnie naciągnąłem tylko szprychy, bo trochę luźne były i hula bez stresu. Niemniej ja ważę trochę miej - może dlatego nic się z nimi nie dzieje. Poza tym na co dzień używam innych rowerów - a tego tylko od czasu do czasu.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#38
ocr to tylko kwestia tylnej obreczy, czyli przesuniecie oczek w jedna strone , abu byly szprychy rownej dlugosci, z czym sie wiaze rownomierne ich naprezenia, mam w schwinnie kpl kola toma i jestem bardzo zadowolony, jedynie co trzeba stwierdzic przednie kolo jest radialnie zaplecione, slabsze na boki, faktycznie mocniej pracuje niz 3 krzyze, ale z kolei powoduje ze widelec jest czulszy, kolo jest sztywne gora-dol, obrecze swietne te same hs33 na tych obreczach sa mocniejsze niz na obreczach rodi czyli vuelta

#39
Jak już MAG 21 jest w temacie to jakie ustawienia pod swoją wagę z olejem i powietrzem stosujesz? Jesteś lekki facet, na tym który robię też podobnie lekka osoba będzie śmigać. Przy zwiększonym skoku oleju zalewa się jakoś inaczej czy wartości z instrukcji obowiązują? Olej 5w?

#40
W instrukcji są ustawienia pod zwiększony skok i niższą niż standardowa masę jeźdźca - ciśnienie i ilość oleju. To tabele na końcu instrukcji. Z tym, że dla skoku 60mm są tam ustawienia dla ówczesnego DH. Do jazdy XC zalecałbym dla skoku 60mm niewielkie zmniejszenie ciśnienia i obniżenie poziomu oleju - bo na trasach XC nie będzie się wykorzystywało pełnego skoku amora i będzie dość twardy na początku. Dla skoku 50mm ustawienia z tabeli są ok.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#42
aldek pisze:czy to kwestia materiału obręczy, czy też zaplotu
, raczej to drugie, bo tylke kolo zaplecione na 3 krzyze jest sztywne i mocne jak nalezy, ale zaplecione na szprychach toma (naprawde to dt competition z innym logo) i na piascie ritchey zero system, naprawde mooocne kolo, a przednie faktycznie nieco chodzi na boki, ale to oczywiste przy zaplocie na sloneczko

#43
focker pisze: Przyznam szczerze, że nie spodziewałem się takiego obrotu dyskusji. Bardziej się spodziewałem pytań o geometrię, pracę i skok widła (dlaczego 60 a nie 50mm) , pracę komponentów pod kątem funkcjonalności itp.
Do usług, Drogi Panie, czemu nie Magury ?

Uhhm - sam jestem zaskoczony jakie dobre pytanie udało się zadać ;-)

#44
Bo do działania kantów Ritcheya nie mam ty żadnych zastrzeżeń. A skoro działają ok, to można się bawić w dopasowywanie pod kątem innych komponentów. Poza tym rocznikowo pasowałyby tu jedynie HS22 - a one są dla mnie trochę za słabe.

Działanie kanty w dużym stopniu zawdzięczają czerwonym koolstopom z logo Ritcheya. One jak dla mnie muszą zostać ze względu na funkcjonalność jak i na dopasowanie do innych komponentów Ritcheya. Dlatego też czerwone siodełko tutaj fajnie się kombuje z tymi klockami -choć tego czerwonego może być dla nie których za dużo. Dla mnie jest ok.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#47
No tak - ale Race Line D to 1997r. Wcześniej były tylko wersje z tłoczkami 16mm.
Riczeje tutaj pasują znacznie bardziej i hamują całkiem fajnie. Magura by mi tu nie leżała w ogóle.

A co do "słabości" w porównaniu do Ritcheya - dobrze wyregulowane kanty nie ustępują wg mnie Magurze HS22 (bez D) siłą. Magura bije je jedynie w dziedzinie modulacji i pracy w błocie. Prawdziwa siłą zaczyna się dopiero od 1997r i tłoczków 14mm.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#49
focker pisze:Magura bije je jedynie w dziedzinie modulacji i pracy w błocie
Czyli, że magury lepiej pracują w błocie niż canti?! mysłałem, ze bloto to slaby punkt magury !?

#51
E tam... wiadomo że to nie tarcze ale błoto czy nie błoto dają rade. Moim zdaniem lepiej niż Viki bo nie porzuszają się całe a tylko klocek... opona zawsze sobie dziurę wybije :D

Imo sporo to lepsze od Vek...

I dziwie się Tobie Focker..


pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#54
Zdjęcie z 2009 albo 2010r - kiedy jeszcze RetroMTB nie było mainstreamowe ;)
Marta ze swoimi V-kami jeszcze mogła jechać. Ja musiałem podnieść rower do góry i go przenieść przez tą glinę. Niemniej to jedyna taka sytuacja jaka mi się przydarzyła przez kilkanaście lat jazdy na Magurze.
Obrazek
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#55
jacob pisze:
focker pisze: Przyznam szczerze, że nie spodziewałem się takiego obrotu dyskusji. Bardziej się spodziewałem pytań o geometrię, pracę i skok widła (dlaczego 60 a nie 50mm) , pracę komponentów pod kątem funkcjonalności itp.
Do usług, Drogi Panie, czemu nie Magury ?

Uhhm - sam jestem zaskoczony jakie dobre pytanie udało się zadać ;-)
jak k... mozesz pomyśleć o Magurach w tym rowerze!!!
śmietnik to nie retro!

#57
focker pisze:Bardziej mi o coś takiego chodzi:
Obrazek
Tutaj duża powierzchnia podkowy zatrzymuje błoto bardziej niż w V-kach - szybciej się to wszystko zapycha.
O właśnie - ja często w czym takim ląduje :-) - rozpinam wtedy hamulce w ogóle i cieszę się jazdą

#60
Cholernie niewygodne te chwyty są. Bardzo twarde, pomimo zastosowania materiałów o dwóch twardościach. Teraz są takie zamontowane w szarej wersji - i już powoli zastanawiam się nad WCS. Niestety - z czerwonym wykończeniem nie robią.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .