#31
Idź do apteki, kup najgrubszą igłę do zastrzyków. Znajdź starą dętkę z zaworkiem Dunlopa i obetnij cały zaworek. Zaworek z jednej strony wkręć w pompkę, z drugiej za pomocą nakrętki nakręć igłę włożona w nakrętkę. Podłuż podkładkę zrobioną z wyciętej dętki z dziurką, żeby nie uchodziło powietrze bokiem. Koniec igły możesz spiłować, ale uważaj, żeby nie zrobić zadr i nie zasklepić otworu. Napompuj tyle, ile mówi instrukcja.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#33
ja tez robilem z igla do pilki, tyle ze wolalem miec tam jednak azot, w plusie wiem ze azot dawali, ale jak pisze focker reszta czy wiekszosc serwisow wali zwykle powietrze, to wtakim wypadku zdecydowanie lepiej sobie samemu dmuchac za darmo niz za 40pln ;)

#36
no tak ale ten zestaw samoróbka zaproponowany przez Fockera dzieki wentylowi działa jednokierunkowo, czy może te pompki do amortyzatorów same maja zawory zwrotne ?

#37
Cieńsza igła = dłuższa żywotność zaworka.
Poza tym w tylnych RSach z tego co pamiętam nie ma dziurki przez którą wkłada się igłę - trzeba się przebić przez gumową uszczelkę. Do tego zwykła igła do piłki się nie nada.

Co do jednokierunkowości - nic nie może tu działać jednokierunkowo. Wszystkie zaworki trzeba wymontować. Przeciżz zaworek zwrotny musi być w pompce.
Ostatnio zmieniony 2012-07-24, 11:46 przez focker, łącznie zmieniany 1 raz.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#38
jak nie masz pompki wysokocisnieniowej to i tak nic nie zrobisz, a te tanie wcale nie sa jak dobre, mam 2 jedna rs, druga magura, obie sa super, przy czym ta magury ma dodatkow jeszcze taki zacisk na wezu, wygodne, a pomka sama z siebie zapobiega cofaniu sie powietrza, przeciez nawet jak w amorku jestzawor samochodowy to po zakreceniu koncowki jest on wcisniety, czyli gdyby pomka pozwalala cofac to i w zaworach samochodowych by cofalo

#39
dobrze focker pamietasz, tam jest taka kauczukowa membrana, ktora sie sama zasklepia po wyjeciu igly, ale trzeba ja przebic zanim sie napompuje, pozniej korek uszczelnia dokladniej, cos na zasadzie ampulek z lekami do strzykawek

#41
Z tą tylko różnicą, że w SIDzie masz kilkukrotnie niższe ciśnienie - stąd i koncepcja pompowania jest inna. Jeśli przebijesz grubasem od pompki zaworek w DeLuxie to wątpię, że utrzyma ciśnienie 220PSI. Nawet oficjalna instrukcja jasno mówi, że pompuje się igłą lekarską.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#42
ja ta od pilki ostrzylem, proste bo wystarczu pod katem na szlifierke by ostra byla, a bralem igle od pilki, bo ma gwint srednicy takiej jak zawor samochodowy, nie ma wtedy problemu z przejsciami redukcjami, poprostu wkreca sie igle w waz pompki i tyle, ale podejzewam ze twoja koncepcja rownie dobra jak nie lepsza, bo igla od strzykawki jest bardzo ostra wiec pewnie i membrana sie lepiej zasklepi,

#43
W LTS'ie zagości Marzocchi Bomber Z1 Bam 1998 pomarańczowo srebrny akurat do srebrnej ramy 8-)

Obecnie szukam sterów, znaczy znalazłem srebrne igiełkowe Orbity FSA tyle, że 129zł, oddam nerke za żółte FSA ;) Igiełkowe będą trwalsze albo chociaż porównywalne od współczesnych cartridży ACB 36/36stopni ??

#46
cardamon pisze:W LTS'ie zagości Marzocchi Bomber Z1 Bam 1998 pomarańczowo srebrny akurat do srebrnej ramy 8-)

Obecnie szukam sterów, znaczy znalazłem srebrne igiełkowe Orbity FSA tyle, że 129zł, oddam nerke za żółte FSA ;) Igiełkowe będą trwalsze albo chociaż porównywalne od współczesnych cartridży ACB 36/36stopni ??
Jak założysz to od razu zamieszczaj fotę!!! :-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#48
smolar pisze:ta rama ma tylko jeden pasujacy widlec,niestety ty go nie masz....
Smolar, wg Ciebie to stockowy Judy XL ? mi sie 2-półki od Rock Shoxa w porównaniu do pomarańczoewj Z1 średnio podobają :)

Skeevo, za pare dni fotki, żółte malowane proszkowo FSA Orbit igiełki/kuklki też już zlokalizowałem nowe za rozsądną cene :D

Corrado, serdecznie dziekuje za propozycjeczerwonych FSA, chodziło mi o malowane proszkowo, a nie anodę :)

edit: drugi damper (zapasowy) okazał sie znacznie lepszy niż pierwszy, wiec trafi od razu do ramy !

#49
cardamon pisze:
smolar pisze:ta rama ma tylko jeden pasujacy widlec,niestety ty go nie masz....
Smolar, wg Ciebie to stockowy Judy XL ? mi sie 2-półki od Rock Shoxa w porównaniu do pomarańczoewj Z1 średnio podobają :)

Skeevo, za pare dni fotki, żółte malowane proszkowo FSA Orbit igiełki/kuklki też już zlokalizowałem nowe za rozsądną cene :D

Corrado, serdecznie dziekuje za propozycjeczerwonych FSA, chodziło mi o malowane proszkowo, a nie anodę :)

edit: drugi damper (zapasowy) okazał sie znacznie lepszy niż pierwszy, wiec trafi od razu do ramy !
A czy ja oferowałem anodowane?Mam igiełkowe czerwone malowane:)
Lodzermensch

#50
...poprostu uważam,że ta rama(tył)wybitnie wymaga "mocnego" akcentu na dwie półki.

rozumiem aluzje/prowokacje Marcinie,jeszcze chwila ;-)
śmietnik to nie retro!

#55
Ramy nie zmieniaj, zmień te szafki :-) A na poważnie, zapowiada się ciekawie :-) Nie mogę się doczekać aż będzie złożony.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#56
No ładnie ładnie. Byłem sceptycznie nastawiony do połączenia z bomberem ale jednak pięknie się wpasował:)
Aż mnie naszła ochota na zmontowanie LTSa albo lepiej STSa z moja Judy XL ale trzeba sięnajpierw odbić od finansowego dna :)
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#59
świetnie się to zapowiada ..
z1- jak dla mnie jedyny słuszny wybór ,napewno nie będzie ograniczał potencjału roweru

siodełko takie najlepiej
Obrazek


p.s. żałuję ,że dawno temu nie zakupiłem sobie ramki sunna radicala+ ,przynajmniej jakaś konkurencja w większych fullach by była
cron