#62
Napisałem maila z tym zapytaniem do firmy Kuwahara w Japoni. Jak dostanę odpowiedź to napiszę na forum. :-)
Pan Takashi Kuwahara odpisał, niestety nie jest w stanie pomóc i opisać sposobu malowania.

#64
ANDRIUBIKER pisze:no to sie nie wysilil ehhh, tajemnica firmowa ;), lub juz skleroza
z treści maila wnioskuję, że to raczej "skleroza"

Swoją drogą, myślę, że malowanie nie będzie potrzebne i uda się wyfrezować ten zapieczony kawałek sztycy.

#65
pewnie ze sie uda, juz pisalem najlepiej rozwiertakiem regulowanym, alu pojdzie jak maslo, kwestia tylko czestego sprawdzania rozmiaru, zeby rozwiercic do nominalnej srednicy rury podsiodlowej

#67
ja nie wiem jakie oni mieli mna mysli rozwiertaki i jakie tam cieplo chcieli wydzielic ;) chodzi mi o reczny rozwiertak, np taki jakiego sie uzywa to wyrownania, rozwiercenia tulei montazowych resorow w ciezarowkach, jaka jest srednica sztycy? , jutr o zrobie zdjecie takiego rozwiertaka i Ci wkleje, mam cale komplety, rozwiercisz idealnie takim bez uszkodzenia ramy, uzywa sie do tego uchwytu do rozwietakow , podobny do tego od gwintownikow tylko wieksszy

#69
patent z pilnikiem jest ok, jesli masz do wyciecia 5cm max, a jak zostyalo w ramie 10, 15 czy 20 cm, to juz wiele nie nakombinujesz nie uszkadzajac ramy, ale oczywiscie nie mowie ze jest zly, bo wiadomo ze jesli przetniesz, zrobi sie sznit kolo 2mm wiec wtedy wystarczy srubokretem czy czymkolwiek wydlubac to co zostalo, tyle ze alu jest jest sztywne i ciezko bedzie mimo wszystko zawinac pozostalosci sztycy do srodka aby ja wyciagnac, ale pewnie jak sie ruszy to juz wyjdzie, naprawialem tak w zeszlym roku treka cr-mo, w ktorym sie zapiekla na amen sztyca alu, w imadle z penetratorami i nic nie dalo, wiec obcialem na rowno sztyce po ramie, wycialem pilnikiem przeciecie do zacisniecia sie rury na sztycy, a wnetrze wlasnie rozwiertakiem zrobilem na srednice 25,4, ( bo sztyca miala wnetrze owalne, dla poprawienia sztywnosci, a wsunieta w rame byla niemal do konca, czyli jakies 25cm zostalo w rurze podsiodlowej) standardowo bylo 27,2, nowa sztyca i jest nak noje, nie wyciagalem tego ze srodka wcale

#72
no i link do niego jest w moim pierwszym poście o ile się nie mylę ;-) teraz już jest 13 stron. W każdym razie dzięki za odzew!
Ale następnym razem proszę o PM aby wątek się nie rozłaził - w pierwszym poście będą linki - a tu na bieżąco wolę pozostać przy omawianiu Lion'a 91"

#73
Wielkimi krokami zbliża się czas kiedy, razem z Andriu i jego rozwiertakami będziemy usiłowali usunąć tkwiącą w ramie sztycę!

A co będzie później? Bo zakładam, że wszystko pójdzie zgodnie z planem :-)

• Na pewno rower nie zostanie pozbawiony oryginalnego sztywnego widelca (projekt wstawienia MAGa SL TI został przekreślony).

• hamulce albo zostaną jak do tej pory DX albo Deore II black (dzięki Skolioza!)

• klocki żółte Fibrax (NOS) lub czarne Koolstop (NOS)

Obrazek


• manetki Deore II NOS - jakbym miał XT to nie wiem czy bym się bardziej nie cieszył ale magia czegoś noweg jest wielka!

• sztyca Ritchey Logic black (NOS) (dzięki Yves!)

• klamki Deore II (dzięki Corrado!) lub XT M733 (dzięki Docent!)

Obrazek


• mam praktycznie pełną grupę Deore II w ketlerze i zastanawiam się czy sobie jej tu nie przełożyć ale coś nie bardzo mi się to widzi.

Trochę zdjęć:
https://picasaweb.google.com/1102733801 ... w_LzgpK3OA#

Parę szczegółów zostawiam w tajemnicy

A thumbów Deore II nie zaciskałem na kierownicy tylko je delikatnie nałożyłem do zdjęcia, najdrobniejszego ruchu wajchą nie wykonałem - więc są cały czas NOS :-) nawet zostawiłem oryginalne spinacze którymi pudełko było zamknięte ;-)
Piszę to na wypadek jakby ktoś miał ochotę mi zaoferować SL-M732 na wymianę (interesuje mnie NOS lub IDEALNE)
Ostatnio zmieniony 2012-07-30, 18:37 przez jacob, łącznie zmieniany 2 razy.

#76
to kawal draga z tej starej sztycy he he, scianka o grubosci 2,2 mm ;), aaaa a do roboty rama musi byc gola, a dokladniej z wykreconym suportem ...

#77
to prawda - stara produkcja Strong'a - oni tak lubili - mam ich dwie kierownice jedna jest jeszcze bardziej grubaśna (ścianki 3mm!)

Ok, suport wykręcę :-)

#81
roweru calego nie widzialem, ale rama to fajny kawalek metalu, naprawde widac tam dbalosc o detale, coprawdas takie rowery i takie ramy to nie moja bajka, ale wykonanie majstersztyk....

#82
jacob pisze:
skolioza pisze:jednym słowem jak jest dobrze to nie trzeba kombinować - jeśli zajdzie taka konieczność to rama sporo straci iMO
myślę, że jest zbyt wcześnie by to oceniać ;-)
Obrazek


Ale przejdźmy do rzeczy.

Rower jest na mieszance Deore II MT62 (hamulce black! ,klamki, manetki NOS!) i Deore LX M550 (przerzutki, piasty i korby) - z dodatkiem Deore DX M650 (stery). Kolorystycznie mi ta opcje pasuje, ale mam zastrzeżenia co do spójności grupowej. Zdecydowanie nie pasuje mi tu np tylna przerzutka DX lub Deore II - one są srebrne, a tu potrzeba czarno-srebrnych elementów. Jeśli LXy zostaną zmienione to na XT.
Nie wykluczam HS22.

Obrazek

Obrazek

#85
zimny pisze:e lepiej jednak wyklucz magury a zamiast nich rozgadnij sie za jakimis fajnymi gumami skinwall ;) te zolte elementy sweitnie kontrastuja z liliowym
O magurach myślę dlatego, że z ANDRIUBIKERem zaobserwowaliśmy pęknięcie lakieru na oporze tylnego canti. Może to tylko lakier a może opór jest pęknięty. Jako, że rower jest i będzie używany również w terenie górskim to chcę mieć pewność, że hamulce są zemną :-)
Zanim jednak się zabiorę za wymianę hamulców przejadę się do jakiegoś specjalisty od stali i popytam o nieinwazyjne badanie spawu/lutu.


Obrazek


Jeśli chodzi o gumy z cielistymi/białymi ściankami to testowałem ten wariant i mi to tutaj nie podchodzi! Współczesne Michelin mi pasują :-)

#86
Super Ci wyszła ta Kuwa :-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#87
nooo teraz to ja rozumiem, fajny :), a jak jeszcze dorwiesz kiedys sztyce w kolorze mostku to poprostu super, hs22 beda ok, jedynie w tej ramie sa tak specyficznie przelotki i linki w srodku ramy, ze pewnie kabel hydrauliczny bedzie trudno zainstalowac zeby nir zawadzal i brzydko nie wygladal, sam sie nameczylem w hawku zeby pusci kabel w srodku ramy i bez rozmontowania hs-a i zalewania ponownie sie niestety nie obylo, a w tej kuwie chyba wcale sie srodkiem nie da....

#90
skolioza pisze:co do fd/rd- często te elementy montowane były z grupy wyżej więc bez stresu
Akurat Kuwahara miała odwrotną strategię klamki-manetki i hamulce lepsze a przerzutki gorsze. Chyba hamulce 550 nie były SLR, natomiast różnicy w przerzutkach 550/650 nie było prawie wcale - tzn. różnica była w uszczelnieniach ale i tak to raczej kosmetyka w przerzutce - piszę tak bo spotkałem się z 2 sztukami DX gdzie kółka się słabo kręciły właśnie dzięki uszczelnieniu, które się źle układało - może to kwestia tych 20 lat... Mój Lion oryginalnie był właśnie taką mieszanka LX (przerzutki) i DX (hamulce).

Ale faktycznie nie mam zamiaru się tym przejmować i zapoluję na XTeki. W końcu i tak zrezygnowałem z koncepcji DX/LX i poszedłem o jeden sezon do tyłu :-)

tak czy siak zamiana 550 na 735 to kwestia przyszłości.
skolioza pisze: gripy się komponują idealnie
to chyba moja ulubiona część - prezent od dziewczyny :-)
ANDRIUBIKER pisze:dokladnie ,korbe bym zostawil a obie przerzutki xt i pelnia szczescia :)
korbę i piasty też bym na XT zamienił :-) lub na MT62 tak aby rower był mieszanką grup z jednego rocznika (chociaż stery DX będą stanowić wyłom)