#61
W szosowym rowerze patrzymy na piaste w gornym chwycie.

Różnicę siodło/kiera obliczamy odkładając prostą równoległa do podłoża, przechodzącą przez środek kierownicy. Odległość między tą prostą a górą nosa siodła to właśnie siodło/kiera. W moim przypadku ta odległość uscyluje w okolicach 5cm.
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#62
No niestety, kiera jak się okazuje ważyła 99gram, mostek 150g, opony poniżej 500g sztuka więc prawdopodobnie po zmianach będzie cięższy.

Przyszedł czas na długo wyczekiwane stery:
Obrazek


Zdjęcia w plenerze dopiero jak będę miał mostek, kierę, oponki.

#68
a co to za imprezka :roll:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#71
Nie wiem jeszcze który odcinek. Pies panienkę pogryzie, zero złamań, za to ponakręcali sporo zjazdów i kąpiel błotną :D
YvesMoi, dotarła ta kiera amoeby dzisiaj, ta co to mi ją pod nos podsunąłeś, więc do pełni szczęścia brakuje mi tylko czarnego/czerwonego mostka. Jak słońce wreszcie wyjdzie, to się na nim znowu do lasu wybiorę na focenie. A podczas filmowania wszystko mi pozaklejali, nawet SPEC eSkę na dziobie, więc do zdjęć się nie nadawał.

#75
Syntace jednak nie przymierzam. Dorwałem dwa RejsFejsy i prawdopodobnie długość zadecyduje, jak oba objeżdżę.
Nowe szpeja (poza czerwonymi mostkami) żółty top cap i żółta kiera.
Obrazek

Obrazek

#76
Co za firma ta amoeba?? na alledrogo piszą, że to jakaś tajwańska firma. Tez myślałem o takiej żółtej kierze do swojego speca. Lekkie niby jest, ale dobre to to?? Nie połamie się za szybko??
/// 4x Specialized /// ;)

#77
Amoeba to istotnie tajwańszczyzna, w 2000 r. zanabyłem komplet Amoeba Race Proven coś tam - mostek i kierownica w fajnym kolorku, aczkolwiek jestem dalton w pewnym zakresie i nie umiem go nazwać.

Wsporniki Amoeby można było spotkać w Wheelerach rocznik '99 i zyskały pochlebne opinie ówczesnych testerów BikeBoardu.
Dawes Fat Chance '91, Wheeler 5500 '91, Cilo Vasella '91, Anlen Invert '90, Winora góraloszosówka '90, Bianchi Superlug470 '96/99, Muddy Fox Sorcerer '89, Moje jazdy, Hercules California Pro '92 Hercules Indiana '91

#79
Logo chyba i tak będę próbował zmyć - po założeniu okazało się, że napisy są źle nadrukowane, jakieś 2cm na prawo zamiast na środku :( Poza tym trochę wyblakły ten żółty.

#80
Witam.

Cała Amoeba... Ja pierwszą kiere którą kupiłem to właśnie amoeb'e i fajna jest.

A ta kiera napewno sztywna jest? Bo mój Boplight ważył zaledwie 15g mniej i był miękki jak masło (poczyłem po zmianie)

RF piękny...

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#84
mekp, Nazwę tematu chyba zostawię, bo w końcu chodzi o przemianę. Chyba że zmiana na "kopciuSPEC" od kopciuszka ;)
YvesMoi, Ano właśnie widzę, były i to całkiem niezłe na maszynkach. Z tymi starymi spd to same problemy, wszystkie rozklepane. Mam nawet PD-M858 zakupione z myślą o Specu, ale jakoś lepiej mi się jeździ w świeżych m520.
Mam dylemat co do chwytów. Aktualne specowe na obejmę są bardzo wygodne i łatwo się je ściąga, ale chciałbym tam coś żółtego. Owijka nie za bardzo pasuje wizualnie do gripsziftów i trudniej ją założyć. Może jakieś żółte gripy. Tak poza tym coś mi terkocze na środkowej zębatce w korbie, nie mogę wykryć dlaczego.

#89
Witam. Bardzo ładnie dobrana kolorystyka. Super. Ale uważam że czerwone magury to już będzie za dużo czerwonego, zleje się to wszystko z ramą. Ja bym raczej widział czarne magury. Ale te Tomac to rewelacja. Piękne.

#90
Tak właśnie ich stan mi tu nie pasuje. Oczywiście żółtą podkowę chciałem zostawić i z przodu żółty amorek dać. Klameczki przymierzałem i dużo lepiej niż ze srebrnymi wyglądał. Ideałem byłyby żółte magurki z przednim mocowaniem firmtech, z tym, że raczej nie osiągalne.